Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Dota 2


Buddha

Öne çıkan mesajlar

Son update ile juggernaut eklendi oyuna.

http://media.playdota.com/misc/dota2/jugg_announce.jpg

Dizayn olarak ben sevdim ama sevmeyenlerde var tabiki. Eskisine benzer yapamazlar malum Warcraft lore'una çok yakın kırmızı orc.

Radiany Victory animasyonu eklendi:
http://www.youtube.com/watch?v=UlAq45bq87U

Her hafta ciddi ciddi update'ler geliyor oyuna.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kozmetik itemler satılsın, sadece kozmetik olarak kalıcaksa bir sorun olmaz. hon sistemi güzeldi misal, mmden gold biriktiyordun vs. öyle olsun. sonuçta alt avatarlar oyuna renk katıyor güzel oluyor

f2p olmasın da:(

victory animasyonu çok iyi lan, ilk kez dota 2nin bir yerini beğendim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Skin olayı paralı olacak onun eli mahkum. Ben karşı değilim f2p olmasına cidden. LOL gibi olursa mutlu olurum yani. Ama bunu dememin nedeni benim progress olayını sevmem ve genel bir tercih yapmamam.

Public maç yaparken herşey açık olacağına locked olsun daha iyi benim için. Ama mesela clan maçı yapıyorsan açık tutulabilir. Böyle bir denge sağlanabilir diye düşünüyorum.

Benim önerim şuydu. Public oyunlarda LOL modeli olsun, hero'lar kapalı, oynadıkça toplanılan puanlarla unlock edebilelim FAKAT özel bir random tuşu olsun, basınca bütün hero pool içinden randomise etsin. Yani kapalı herolarıda alabilelim random olarak.

İlk başta size ters geliyor olabilir ama insanları oyuna bağlayan bir unsur bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

LathspeLL said:

Skin olayı paralı olacak onun eli mahkum. Ben karşı değilim f2p olmasına cidden. LOL gibi olursa mutlu olurum yani. Ama bunu dememin nedeni benim progress olayını sevmem ve genel bir tercih yapmamam.

Public maç yaparken herşey açık olacağına locked olsun daha iyi benim için. Ama mesela clan maçı yapıyorsan açık tutulabilir. Böyle bir denge sağlanabilir diye düşünüyorum.

Benim önerim şuydu. Public oyunlarda LOL modeli olsun, hero'lar kapalı, oynadıkça toplanılan puanlarla unlock edebilelim FAKAT özel bir random tuşu olsun, basınca bütün hero pool içinden randomise etsin. Yani kapalı herolarıda alabilelim random olarak.

İlk başta size ters geliyor olabilir ama insanları oyuna bağlayan bir unsur bu.


5.84'den beri dota oynuyorum ancak lol ve hon deneyimim çok azdır. -hele ki lol 2-3 el falan atmışımdır-

ve kendi fikrim olarak, sadece dota oynayan biri olarak -bunları kavga çıkmasın diye üstüne basa basa söylüyorum- şunu söyleyebilirim ki hayatımda heroya para verip açtırma olayından daha iğrenç bişey görmedim. o ne abi ya yıllarca dota oynadık dilediğimiz heroyu seçerek zevkini alarak para mı verilir heroya.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Para verip değilde level atlayıp alınan puanlarla açılabilir. Ben LOL'e para vermedim ama açtım 2-3 champion.

Dediğim gibi bu kişisel bir zevk. LOL kendine bağlıyor bu leveling olayı ile. Oynadığın oyunun bir artısı oluyor gibi oluyor. Hem public oyunlarada bir çeşitlilik getirebilir. Sürekli aynı heroları görmektense kapalı olduğu için açıklardan seçer insanlar falan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Zaten Dota2 çıktıktan sonra Lol'ün ayakta kalma sebeplerinden biriside bu satın alma sistemi olucak. Hon'da anladı bu sistemin mantıklı olduğunu, ancak biraz geç anladı tabi.

Edit : Ki skin'i zırtı pırtı derken, normal oyunu paket olarak satmaktan çok daha fazla kazanıyorsun. Ayrıca Lol'de paranın sadece ( görsel olarak karakterleri etkilediğini de hatırlatmakta fayda var, heroyu hem para hem de kazandığın puanlarla alma opsiyonun var )

Lathspell'in söylediği mantıklı, tüm heroların ranked'lerde ya da sadece random'larda olması iyi olur, çünkü bu sefer tüm herolar var diye herkes ranked atmaya başlar. Leaver leaver diye koşarız ^_^
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu hafta ki blogpost'ta canlı/tekrar maç izleme ve izleme şekilleri hakkında bilgilendirme var. Oyun içinden commentary ile izleyebilmek harika birşey. The International'dan çok keyif almıştım, oyuna eriştiğimde direk Tobi'nin stream'lerine akarım artık.


http://media.steampowered.com/apps/dota2/posts/kunkka_spyglass.jpg

One thing we’ve received a lot of feedback on is the Dota 2 spectator system. We thought it might be interesting to talk a bit about the thinking that led us to the current system, in the hopes that it might help you understand what we’re trying to do, so that you can help us improve upon it. We think that spectating games, both live and saved replays, is an important part of the Dota experience.

At a high level, we felt there were two important ways that players would be using our spectator system, beyond simply watching games for fun. The first way is that they’d be using it to watch in the interests of improving their skills. The second is that they’d be watching commentated matches in tournaments and leagues. Overall we felt that spectating should be treated as importantly as playing the game, so we started with a WATCH button featured prominently in Dota 2′s main menu.

If you’re looking to watch games to improve yourself, there are a number of filters you can use to find a useful game, such as one with a particular hero or player, one featuring players of specific skill levels, and so on. This is an area we expect to improve upon in the future too: if you want to learn a new hero, we want to make it really easy to find a set of replays that’ll help you quickly get a handle on it. If you’re following a favorite competitive team, or missed a friend’s great match last night, the game will know and lead you to those replays. If you’re an experienced player who wants to expand your skill with a specific hero, or work on your teamwork as part of a specific team of heroes, we want you to be able to easily find replays that’ll let you see high level players using those heroes in matches.

The second main feature we added for players who are watching to learn is the Player Perspective camera mode. In this mode, you select one of the players in the game, and you see the game as if you were at their computer. You see the player’s mouse cursor and input, their camera work, their HUD, their interaction with UI elements, and so on. We wanted you to be able to see exactly how a highly skilled player is playing the game, so you can see ways of improving your own play, and that’s what this camera mode lets you do.

When you’re watching a tournament match, you’re usually watching it at the same time as a large number of other spectators. We wanted to improve the experience of watching live games, and the first problem we identified is that individual spectators don’t have a shared view of the game. This makes it harder to have a conversation with other spectators around what’s happening onscreen, because everyone will be watching from a different position. This problem led us to creating the Directed camera mode, where we were able to leverage our experience with Source TV to build a smart camera that knows what’s about to happen, and tries to make sure it’s in a good position to let you see that action unfold. So in addition to being able to kick back and relax knowing that the camera will always be where the action is, you’re also able to talk about anything happening onscreen because you know that everyone else watching the Directed camera is seeing the same thing you are.

Another goal we had for spectating matches was to have better support for commentators. If you’ve watched any of the matches from The International, you’ve probably already seen that a good commentator can make a match much more exciting to watch, and help beginners understand what’s going on. But previous implementations of commentating systems have had the commentator’s voice stream sit outside the game. This means that it isn’t captured along with the game – and that means that if you weren’t there to watch the live game, you won’t hear the commentary when you watch the replay at a later date. We felt that should be fixed, so we built commentator support fully into the game itself, and bake it into the replay itself. So if you download one of The International matches, you can watch it as if it was a live game, with all the commentator’s camerawork and commentary intact. For matches commentated in multiple languages, you’ll find all the different languages there in the replay too.

If you don’t have Dota 2 yet, and haven’t had a chance at seeing these features for yourself, you’re in luck: there are a ton of players out there streaming the game, so take a look and let us know what you think. A handy site we’ve been using ourselves is StreamDota2.com, which provides a nice set of streams to choose from.


http://blog.dota2.com/2011/10/thats-worth-a-bottle-of-rum/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...