paramecium Mesaj tarihi: Ekim 4, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 4, 2012 Selam, Sanırım gerekmiyormuş :P Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Law Mesaj tarihi: Ekim 4, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 4, 2012 Toplam 5-10 kişiyiz zaten, diğer motosiklet forumlarında hayli hayli bilgi var. Bu şekilde yeterli gibime geliyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ekim 4, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 4, 2012 Selam, Kaç kişi olunduğundan ziyade, bu kişilerin konuların karmaşası arasında kaybolmaması önemli olan :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Law Mesaj tarihi: Ekim 4, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 4, 2012 Kaybolan olmadığından, talep gelmedi demek ki :). Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Ekim 5, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 5, 2012 paramecium said: Selam, Güvenlik, motor, aksesuar gibi değişik konuları acaba ayırsak mı? Çok kenara itilmiş gibi oluyor bu şekliyle motorcu arkadaşlar : Ne dersiniz? Başka aklınıza gelen konular da eklenebilir ve aralarda kaynamasın diye sabitlenebilirler. Saygılar. motor aksesuar (yani her türlü donanım) ile güvenlik/sürüş tekniği olarak 2'ye ayrılabilir bence. Aslında havalar hepten soğumadan paticik motor çetesi olarak buluşsaydık güzel olurdu :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
CuteButPsycho Mesaj tarihi: Ekim 5, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 5, 2012 motorda ses çıkaran bi egzos şart gerçekten. bir önceki motorumda akrapovic egzos vardı. suan kullandığım motorda yok. şehir içinde sürüşte araçların sizi farketmesi bakımından çok fark ediyor. evet ayrı başlıklar fena olmaz aslında. belki biraz daha canlanır herkes. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Ekim 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 6, 2012 Ahgali, Kawasaki er5 hakkında düşüncelerinize ihtiyacım var çok acilen!! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Law Mesaj tarihi: Ekim 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 6, 2012 Yani görüntü olarak bence gayet güzel klasik bir naked. 50 beygir gücünde 178 km/h son hızı var. Gürntü olarak da, güç olarak gayet tatminkar "bence". Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
NolaxThensbane Mesaj tarihi: Ekim 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 6, 2012 Bugün kaza yaptım gençler, iyiyim çok sükür pek birşey olmadı ama motorun durumu fena =( Fotolar çok yakında Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
seigen Mesaj tarihi: Ekim 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 6, 2012 Geçmiş olsun :(. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
NolaxThensbane Mesaj tarihi: Ekim 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 6, 2012 Virajı alamadım 30-40la gidiyordum ama korunmanın önemini çok iyi kavradım allahtan motor altımdan gitti. Ama ön frenim kilitlendi kaza yaptıgım yerde ite kaka bir yere sokup bırakmak zorunda kaldım. Durumu baya da kötü Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Law Mesaj tarihi: Ekim 7, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 7, 2012 Sana birşey olmadıysa ve başkasınada zarar vermediysen gül geç. Ya birde viraj içideyken ön fren sıkılmaz asla, hatta fren yapılmaz hani motoru kaldırıp ancak öyle fren yaparsın veya çok hafif arka fren. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
NolaxThensbane Mesaj tarihi: Ekim 7, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 7, 2012 ön fren sıkmadım düşmenin etkisiyle sag gidondaki fren hidroliginin bulundugu kutu zarar gördü hidrolik sıvı aktı ondan dolayı ön fren kaza sonrası kilitlendi bu arada gidonda yamulmus ama güzel ders oldu düşmekte zevkliymiş aslında asdhaha Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Black_Hand Mesaj tarihi: Ekim 7, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 7, 2012 geçmiş olsun nolax cruiserlarda ekstra dikkat gerekiyor virajlarda. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
seigen Mesaj tarihi: Ekim 7, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 7, 2012 Yazmadım ama geçenlerde bisikletli 6-7 yaşlarında çocuğa çarptım, çocuk son saniyede atıldı, çok öncesinde görüp önlem almış olsam da, o kadar çabuk önüme çıkabileceğini kestiremedim. Bisikletli olduğu için pedala asılıp fırladı. Neyse son anda yine kontrayla kaldırıma doğrultup fren sıktım ama çarptım. Çocukta hiçbir şey yok ama motorun içine edilmişti, hatta bu olay garantiden motor değiştikten 4 gün sonra oldu :P, yeni teslim aldığım motoru yine servise bırakmıştım. Koskoca caddenin ortasında o yaşta çocuğun işi ne, o kısmını hiç yazmıyorum. Sonuç itibariyle önümüzdeki üç sene için kaza kotamı doldurdum. Artık kaza yapmaca yok :P. Bu olayın çok öncesinde aklımda hep güvenli sürüş üzerine birkaç kitap alıp okumak vardı, erteleyip halt etmişim. 2 hafta parça beklerken o kitapları okudum, gerçekten çok faydalı. Özellikle "Motosiklet Yol Sanatı"nı tavsiye ederim. Kitapta anlatılanı uygularsanız, trafikteki birçok sıkıntı ortadan kalkıyor, bizzat tecrübe ediyorum. http://tr.ommriders.com/t/10/ http://www.artmotoakademi.com/bazaar/index.php?lnk=/mod/urunler/detay.php&sid=53 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
seigen Mesaj tarihi: Ekim 7, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 7, 2012 Diğer kitaplar da Lee Parks'ın Total Control, MSF'in Motorcycling Excellence ve Reşat Arbaş'ın Motosiklet Teorisi. Gerçi son ikisini tam okumadım. Total control bayağı iyi, viraj tekniğini detaylı anlatıyor. İkincisi daha temel seviye anlatımı var, biraz gereksiz oldu ama ona da bakacağım ileride. Sonuncu da Türkçe yazılmış ama anlatımı biraz forum konuları gibi, derli toplu değil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Ekim 7, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 7, 2012 A twist of the wrist'leri okudum ben, viraj tekniği üzerine ama bayağı advanced kitaplar, pistte gazlayanlar için, ben çok bişi anlamadım desem yeridir :D Esas yazacağım şeyi unuttum. Kaza yapanlara geçmiş olsun diyorum. İnsan canına bir zarar gelmedikten sonra hiç üzülmeyin, moralinizi bozmayın. Bunların hepsi tecrübe. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
wastyrx Mesaj tarihi: Ekim 8, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2012 öm olacaktı bu neyse Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baggio Mesaj tarihi: Ekim 8, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2012 İki rekat sorayım bi el atın, 83 sayfada hepsinin spesifik cevabını bulabileceğimi sanmıyorum :p Birikmişimle 250'lik bir racing motor alıp başlayasım var ama; - 250 çok mu, 125'le mi başlamalı? - ehliyet için hangi kursa gitmeli, ehliyet kursunda verilen dersler yeterli mi yoksa destek gerekir mi? - aklımda Honda var ama yanlış mı biliyorum, dayanıklılık servis vs. açılarından tavsiyeniz nedir? - ikinci el mi almalıyım sıfır mı? - yağmur çamur için protokol nedir, çıkarmıyor muyuz yoksa su geçirmez motor ekipmanını normal kıyafet üzerine rahatça giyebiliyor muyuz? - motorlarda hala rodaj modaj var mı yoksa teknoloji gelişti mi? - bir sonraki sınav dönemi ne zaman? Bisikleti iyi kullanıyorum, iki tekerin dengesine, trafikteki yerine şuna buna azıcık alışığım yani. Yine de babamın scooter'ını otoparkta 5 dakika kullanmayı denediğimde çok güvensiz hissetmiştim mesela, çok ağır ve "güçlü" gelmişti bisikletten sonra, park edip kaçtım. Bu doğal mıdır, alışır mıyım yani, yoksa motor insanı değil miyim? Teşekkürler şimdiden. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Ekim 8, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2012 Eğer "biraz alışıp hemen değiştiricem" diye düşünüyorsan sıfır almayıp, 250 hatta 125cc ikinci el bir motor al, fazla para vermemiş olursun. Hem düşüp kalktığında üzülmezsin motora. Ama kısa vadede motor değiştiremiycem ilk motorunu 3, belki 4 yıl kullanırım diye düşünüyorsan, 250cc al, 125 çabuk bayar çünkü. Yağmur çamura gelince, mümkün olduğu kadar kullanmamak en iyisi. Ama lastiklerin iyiyse ve sıkı giyindiysen birşey olmaz. Karda ise kesinlikle ve kesinlikle kullanmamak gerek, yani silah dayamaları lazım kafama ki karda motora bineyim. edik. İlk bindiğinde zaten yavaş gittiğin için motorun güçlü gelmesi normal. Scooter'ın kavraması biraz sertse korkutmuştur da o korku çabuk geçer, suratta kocaman bi gülümsemeye dönüşür birazcık sürersen. Marka/model neydi? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baggio Mesaj tarihi: Ekim 8, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2012 Honda PCX 150'ydi. Birkaç sene kullanıp sonra anca 500+'ya geçerim diye düşünüyorum orada sıkıntı yok da, 125-250 arası geçişte hemen motor al sat istemiyorum açıkçası, biraz alışıp kullanayım benimseyeyim istiyorum. İkinci elde nelere dikkat etmek lazım? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Law Mesaj tarihi: Ekim 8, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2012 Şimdi 250 mi ? 125 mi ? çok değişik yorumlar gelir ve kişiden kişiye de değişir. Şehir içi kullanımda 125 lik yeter 90 km/h sağlıklı hızı vardır, ama ben arada uzun yol yaparım otobana çıkarım dersen sağ şeride mahkum kalmamak adına 250cc al derim. Hem 2-3 sene keyiflice binersin her türlüde yeter 150 km/h çok rahat yapar. Sağ şeride mahkum kalmassın. Mantıklı olan 250 cc almak, her türlü yeter sana otobanda da şehir içinde de çok rahat işini görür. Bütçe sıkıntım yok dersen 125 veya 150 al sonra 250 ye geç derim ama bütçe sorunsa 250 den başla. Sonuçda çok büyük bir fark yok ikisi arasında güç olarak, seni ilk zorlayacak motorum ağırlığına alışmak olacak, dururken, düşük hızlarda dönerken, dik keskin virajlı yokuşları çıkarken vs. EHliyet alacağın yerden verecekleri eğitim yeterisz bence, motor farklı, bir hatada çünkü pat yerdesin. Ufak kazalar olacak, düşmeler vs herkese oluyor ona fazla takılma. İkinci elde dikkat etmen gereken en önemli şey motorun sesini dinle, şasiyi kontrol ettir. Ama en iyisi bir servise götür kontrol ettir. Rodaj halen devam ediyor. Sıfır mı, ikinci el mi dersen bütçene bakar. Ben şahsen sıfır almakdan yanayım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baggio Mesaj tarihi: Ekim 9, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 9, 2012 Teşekkürler o zaman ikinize de :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Ekim 9, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 9, 2012 İstanbul'da yaşıyorsan illaki otobana çıkman gerekecek. O yüzden 120km civarı hızlarda rahat seyredebileceğin bir motor olması iyi olur tabi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
wastyrx Mesaj tarihi: Ekim 9, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 9, 2012 Baggio said: Teşekkürler o zaman ikinize de :) Abi birde şey çok önemli; Kask kıyafet falan motordan daha önemli. En önemli şey hatta. Motor dediğin gaza basarsın gider ama sakınsakta küçük büyük kazalar olabiliyor ve direk olarak dışarıda olduğumuzdan korunmak çok önemli. Ceketini ve kaskını almadan trafiğe çıkma kesinlikle (gönül ister alayını al ama ucuz şeyler olmadığından ilk olarak bunlar diyorum.) Motor için bütçeni alacağın korumalardan sonra yapman çok daha iyi olur. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar