Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Motor sevdalıları için v2.0 (+Motosiklet olayına yeni girmece)


import

Öne çıkan mesajlar

paramecium said:

Selam,

Güvenlik, motor, aksesuar gibi değişik konuları acaba ayırsak mı? Çok kenara itilmiş gibi oluyor bu şekliyle motorcu arkadaşlar :

Ne dersiniz? Başka aklınıza gelen konular da eklenebilir ve aralarda kaynamasın diye sabitlenebilirler.

Saygılar.


motor aksesuar (yani her türlü donanım) ile güvenlik/sürüş tekniği olarak 2'ye ayrılabilir bence.

Aslında havalar hepten soğumadan paticik motor çetesi olarak buluşsaydık güzel olurdu :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yazmadım ama geçenlerde bisikletli 6-7 yaşlarında çocuğa çarptım, çocuk son saniyede atıldı, çok öncesinde görüp önlem almış olsam da, o kadar çabuk önüme çıkabileceğini kestiremedim. Bisikletli olduğu için pedala asılıp fırladı. Neyse son anda yine kontrayla kaldırıma doğrultup fren sıktım ama çarptım. Çocukta hiçbir şey yok ama motorun içine edilmişti, hatta bu olay garantiden motor değiştikten 4 gün sonra oldu :P, yeni teslim aldığım motoru yine servise bırakmıştım. Koskoca caddenin ortasında o yaşta çocuğun işi ne, o kısmını hiç yazmıyorum.

Sonuç itibariyle önümüzdeki üç sene için kaza kotamı doldurdum. Artık kaza yapmaca yok :P. Bu olayın çok öncesinde aklımda hep güvenli sürüş üzerine birkaç kitap alıp okumak vardı, erteleyip halt etmişim. 2 hafta parça beklerken o kitapları okudum, gerçekten çok faydalı. Özellikle "Motosiklet Yol Sanatı"nı tavsiye ederim. Kitapta anlatılanı uygularsanız, trafikteki birçok sıkıntı ortadan kalkıyor, bizzat tecrübe ediyorum.

http://tr.ommriders.com/t/10/
http://www.artmotoakademi.com/bazaar/index.php?lnk=/mod/urunler/detay.php&sid=53
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Diğer kitaplar da Lee Parks'ın Total Control, MSF'in Motorcycling Excellence ve Reşat Arbaş'ın Motosiklet Teorisi. Gerçi son ikisini tam okumadım. Total control bayağı iyi, viraj tekniğini detaylı anlatıyor. İkincisi daha temel seviye anlatımı var, biraz gereksiz oldu ama ona da bakacağım ileride. Sonuncu da Türkçe yazılmış ama anlatımı biraz forum konuları gibi, derli toplu değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

A twist of the wrist'leri okudum ben, viraj tekniği üzerine ama bayağı advanced kitaplar, pistte gazlayanlar için, ben çok bişi anlamadım desem yeridir :D


Esas yazacağım şeyi unuttum. Kaza yapanlara geçmiş olsun diyorum. İnsan canına bir zarar gelmedikten sonra hiç üzülmeyin, moralinizi bozmayın. Bunların hepsi tecrübe.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İki rekat sorayım bi el atın, 83 sayfada hepsinin spesifik cevabını bulabileceğimi sanmıyorum :p

Birikmişimle 250'lik bir racing motor alıp başlayasım var ama;

- 250 çok mu, 125'le mi başlamalı?
- ehliyet için hangi kursa gitmeli, ehliyet kursunda verilen dersler yeterli mi yoksa destek gerekir mi?
- aklımda Honda var ama yanlış mı biliyorum, dayanıklılık servis vs. açılarından tavsiyeniz nedir?
- ikinci el mi almalıyım sıfır mı?
- yağmur çamur için protokol nedir, çıkarmıyor muyuz yoksa su geçirmez motor ekipmanını normal kıyafet üzerine rahatça giyebiliyor muyuz?
- motorlarda hala rodaj modaj var mı yoksa teknoloji gelişti mi?
- bir sonraki sınav dönemi ne zaman?

Bisikleti iyi kullanıyorum, iki tekerin dengesine, trafikteki yerine şuna buna azıcık alışığım yani. Yine de babamın scooter'ını otoparkta 5 dakika kullanmayı denediğimde çok güvensiz hissetmiştim mesela, çok ağır ve "güçlü" gelmişti bisikletten sonra, park edip kaçtım. Bu doğal mıdır, alışır mıyım yani, yoksa motor insanı değil miyim?

Teşekkürler şimdiden.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eğer "biraz alışıp hemen değiştiricem" diye düşünüyorsan sıfır almayıp, 250 hatta 125cc ikinci el bir motor al, fazla para vermemiş olursun. Hem düşüp kalktığında üzülmezsin motora. Ama kısa vadede motor değiştiremiycem ilk motorunu 3, belki 4 yıl kullanırım diye düşünüyorsan, 250cc al, 125 çabuk bayar çünkü.

Yağmur çamura gelince, mümkün olduğu kadar kullanmamak en iyisi. Ama lastiklerin iyiyse ve sıkı giyindiysen birşey olmaz. Karda ise kesinlikle ve kesinlikle kullanmamak gerek, yani silah dayamaları lazım kafama ki karda motora bineyim.

edik. İlk bindiğinde zaten yavaş gittiğin için motorun güçlü gelmesi normal. Scooter'ın kavraması biraz sertse korkutmuştur da o korku çabuk geçer, suratta kocaman bi gülümsemeye dönüşür birazcık sürersen. Marka/model neydi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Honda PCX 150'ydi. Birkaç sene kullanıp sonra anca 500+'ya geçerim diye düşünüyorum orada sıkıntı yok da, 125-250 arası geçişte hemen motor al sat istemiyorum açıkçası, biraz alışıp kullanayım benimseyeyim istiyorum. İkinci elde nelere dikkat etmek lazım?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi 250 mi ? 125 mi ? çok değişik yorumlar gelir ve kişiden kişiye de değişir.

Şehir içi kullanımda 125 lik yeter 90 km/h sağlıklı hızı vardır, ama ben arada uzun yol yaparım otobana çıkarım dersen sağ şeride mahkum kalmamak adına 250cc al derim. Hem 2-3 sene keyiflice binersin her türlüde yeter 150 km/h çok rahat yapar. Sağ şeride mahkum kalmassın.

Mantıklı olan 250 cc almak, her türlü yeter sana otobanda da şehir içinde de çok rahat işini görür. Bütçe sıkıntım yok dersen 125 veya 150 al sonra 250 ye geç derim ama bütçe sorunsa 250 den başla. Sonuçda çok büyük bir fark yok ikisi arasında güç olarak, seni ilk zorlayacak motorum ağırlığına alışmak olacak, dururken, düşük hızlarda dönerken, dik keskin virajlı yokuşları çıkarken vs.

EHliyet alacağın yerden verecekleri eğitim yeterisz bence, motor farklı, bir hatada çünkü pat yerdesin. Ufak kazalar olacak, düşmeler vs herkese oluyor ona fazla takılma.

İkinci elde dikkat etmen gereken en önemli şey motorun sesini dinle, şasiyi kontrol ettir. Ama en iyisi bir servise götür kontrol ettir.

Rodaj halen devam ediyor.

Sıfır mı, ikinci el mi dersen bütçene bakar. Ben şahsen sıfır almakdan yanayım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Baggio said:

Teşekkürler o zaman ikinize de :)


Abi birde şey çok önemli; Kask kıyafet falan motordan daha önemli. En önemli şey hatta. Motor dediğin gaza basarsın gider ama sakınsakta küçük büyük kazalar olabiliyor ve direk olarak dışarıda olduğumuzdan korunmak çok önemli. Ceketini ve kaskını almadan trafiğe çıkma kesinlikle (gönül ister alayını al ama ucuz şeyler olmadığından ilk olarak bunlar diyorum.) Motor için bütçeni alacağın korumalardan sonra yapman çok daha iyi olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...