Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Motor sevdalıları için v2.0 (+Motosiklet olayına yeni girmece)


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Satsam 600 cc almam lazım, ona da para yok :P. Seneye sezon başı satarım veya sorun çıkarmazsa bir sene daha gider.

Çıkardığım ders şu, Honda motorlar çok feci yağ yakıyor. Başınıza gelmeden de kimse bunu söylemiyor :P. CBR1000RR dahi yağ eksiltiyormuş. Artık yağ seviyesi bir mm düşse bile yağ eklicem, uzun yolda yanımda yağ bulundurcam.
Mesaj tarihi:
Selam,

"Devirli kullanım sonrası 'amanın motor amma yağ yakmış' diye panikleyen genç :D" said:

Yanlış biliyor da olabilirim ama yüksek devirde her motor bir miktar yağ yakar. Hatta Audi devirli kullanım için yağ seviyesini daha düşük tutun diye kitapçığında not eklemişti.


Sizin motorlar da oldukça devirli makinalar. Bundan dolayı yağ yakmaları otomobile göre daha fazla değil midir? Mantıklı bir açıklama bulmaya çabaladım kendi çapımda :

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Mesela cbr1000rr için İtalya'dan modele özel piston alıp takınca yağ yakma sorunu çözülüyormuş. Kısacası Japon bile olsa üretirken becerememişler :P, tayland'da vs. yerde yapılıyor zaten benim model, o yüzden piyango gibi yağ yakan bir motor çıkabiliyor.
Mesaj tarihi:
seigen said:

Olay da şöyle oldu, otoyolda düzlükte 150'yle giderken bir anda hız 110'a düştü, öne çöktüm. En iyi frenlemeyi yapsam bu kadar hızlı yavaşlayamazdı. Şok oldum başta ama gaz verince yine hızlanıyor falan, pis benzin denk gelmiştir diye düşünüp biraz daha yavaş hızla devam ettim. Boğaziçi köprüsüne gelince trafik durdu, anca orada motordan acayip bir ses geldiğini fark ettim. Sonrasında da direkt eve geri döndüm :(.


Peki bu dediğin 150 den 110 a düşüşde, devir de düşdü mü ? Yoksa devir yükseldimi hani sanki vites küçültürken erken düşürünce devir bir anlık yükselir motor bağırır ve akabinde motor freninden dolayı yavaaşlar ya motor böyle ni oldu, yoksa gaz yemeyi kesip devirle birlikte hızdamı düşdü.
Mesaj tarihi:
Devirle beraber düştü. Çünkü 10k rpm gidiyordum, 10.5k rpm'de kırmızı çizgi başlıyor. Kırmızı çizgiyi geçse devir kesici devreye girerdi diye düşünüyorum.
  • 2 hafta sonra ...
Mesaj tarihi:
Kawasaki, ninja 250 r ın ardından 300cc lik, ninja 250 r ın tarzında ve hemen hemen aynı tasarımda yeni bir modeli piyasaya sürüyor 2013 de.

http://www.kawasaki.co.uk/Ninja300

Ayrıca 400 cc lik yeni bir model de geelcekmiş.

İlginç şeyler yapmaya başladılar. 250 den sonra 400 anlaşılırda, 300 cc biraz ilginç olmuş.
Mesaj tarihi:
300 ve 400 TRye gelmez diye tahmin ediyorum. Çünkü 250cc-600cc arası acımasız vergi grubuna düşmüs oluyo motor. Fiyatlar yükselince de insanlar az daha verip 600cc'ye kayıyorlar. 250cc gelir, 600cc gelir. Arasını getirmezler benim tahminim.
Mesaj tarihi:
Fikrimi söylemem gerekirse bunun gibi 40-50hp gücünde motorların hele bir de spor karakterli makinalar olursa sürüş zevkli olarak doğruğa çıkacağını düşünüyorum. Boşuna demiyorlar en zevklisi 250cc motordur diye. Daha güçlüsünde zaten gaz açamıyosun her zaman.
Mesaj tarihi:
cin malı abi ne beklersin ki yapboz gibi motor bunlar
arkadaşta var bana çok küçük geliyor ben sağa sola dönemiyorum bunun direksiyonu yüzünden bir dene bakalım üstüne binince belki beğenmezsin bende böyle oldu çünkü
Mesaj tarihi:
Benim akü boşalmış. Söküp tam olarak doldurayım diyorum şarj aleti var. Şimdi aküyü sökerken önce hangi kutup başı çıkarılıyordu ? Ve takarkende önce hnagisi takılmalı ?
Mesaj tarihi:
paramecium said:

Selam,

Fark edilebilmek adına güzel bir şey :P



Saygılar.


Soyle bir sey yapmayi hep istedim de, cok zahmetli yaw :)

Yalniz o kadar led icin hepsine tek tek delik acmissa o kask 50cmden dustugunde karpuz gibi yarilir :)

Bizim bir proje icin Schutt firmasina gorusmeye gitmistik, kaskin onune 3cm lik bir delik actirmak icin 2 saat dil doktuk, dayanlikliligi cok fazla etkiler diye adamlar bir turlu kabul etmedi
Mesaj tarihi:
manve said:


paramecium said:

Selam,

Fark edilebilmek adına güzel bir şey :P



Saygılar.


Soyle bir sey yapmayi hep istedim de, cok zahmetli yaw :)

Yalniz o kadar led icin hepsine tek tek delik acmissa o kask 50cmden dustugunde karpuz gibi yarilir :)

Bizim bir proje icin Schutt firmasina gorusmeye gitmistik, kaskin onune 3cm lik bir delik actirmak icin 2 saat dil doktuk, dayanlikliligi cok fazla etkiler diye adamlar bir turlu kabul etmedi




Adamın yorumu var aşağıda,

"it's for costume only. I built it to wear at Burning Man. For protection you'd be better off wearing no helmet than wearing this. I carved out most of the styrofoam to fit all the electronicis in, and there's a thick metal battery back right behind your skull. And it'd be even worse for street bike use because blue lights are a DOT no-no and it'll distract all the drivers you're hoping don't run into you."

Kıssadan hisse adam da farkında :)
Mesaj tarihi:
Law said:

Benim akü boşalmış. Söküp tam olarak doldurayım diyorum şarj aleti var. Şimdi aküyü sökerken önce hangi kutup başı çıkarılıyordu ? Ve takarkende önce hnagisi takılmalı ?


4 kere akü değişti gözümün önünde hiç öyle bişeye dikkat ettiklerini görmedim
×
×
  • Yeni Oluştur...