Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

en datli hybrid


di

Öne çıkan mesajlar

Pure elektrik modelleri patır patı çıkabilir ama ne kadar satıp yaygınlaşabilir ki? İlk satın alırken çok pahalılar. Nissan Leaf'i prizden şarj etmeye kalksan pili tamamen doldurmak 8 saat sürüyor ve 100 mil gidebiliyorsun ki bu, laboratuvar ortamında ölçülen menzil. Günlük araç kullanımım, fabrika verisi şehir içi yakıt tüketiminden %15 daha fazla. %80 seviyeye kadar hızlı şarj etme fonksiyonu için özel istasyonu gerekiyor ki o da 30 dakika sürüyormuş.

Kısmetse daha çok gelişmeleri gerekiyor elektrikli araçların.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fifth gearda test ettiler. Fiyatı çok uygun dediler 20k pound civarı. Mitsubishinin pure elektriklisi gbi ucube ve astronomik fiyatlı degil. 160km menzil vermiş fabrika.testte bu km yi geçtiler. Full şarj istasyonda 15dk sürdü ve 1.5pound fiyatı.
Son hızıda 165kmh yaptılar.şehir içi için bence şimdi bile mükemmel.3-5 yıla geliştiğinde hybridler performans aracı olarak kalır belki.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gündüz baktım Fifth Gear'ın Nissan Leaf ile ilgili vidyosuna.

Nissan'ın İngiliz sayfasından baktım da, Nissan Leaf 25990£ (66604 TL) iken çok benzeyen Note 11200£'dan (28702 TL) başlıyor.

Birleşik Krallık'taki sürücülerin %80'i günde 30 mil'den az yol yapıyormuş. Haftaiçi değil, her gün 30 mil yapsak 365*30*1,61=17630 km bir senede kat edilecek yoldur. Nissan Note'un ilgili motoru şehiriçi 7,2 l./100km yakıyormuş. En az 10 l. yakarım ben. Öyleyse senede 1763 l. benzine ihtiyacım var. Bu Benzini Türkiye'de PO'den katkılı 97 oktan diye sattıklarından alsam son indirimle birlikte 4.08TL'den 7193 TL civarı bir para senede benzine harcarım. Leaf ile Note arasındaki fiyat farkı 37902 TL olduğuna göre 5 yıl 3 aydan fazla sürede elektrik bedava olsa araç kendini amorti edecek.

Bu hesapta benzin fiyatları da elbet artacak ama aracın menzilinin (8 saatlik tam şarj ile) 160km olduğu düşünülürse senede 110 defadan fazla şarj edilmesi gerekiyor. Veya kısa süren şarj ile çok daha fazla. 5 yıldan sonra da aracın menzilinde düşüş muhakkak olacaktır.

Benzini Türkiye'den alıp, elektriği bedavaya getirdiğim hesapta bile sonuç bu. Tüm varsayımları, yakıt tüketimini, senede gidilen yolu, ufak yuvarlamaları elektrikli araç maliyeti aleyhine (yani düşürmek için) yapmama rağmen...

Hesabım pek iyi değildir, ciddi mantık hatası yapmışsam falan hiç şaşırmam ama benim vardığım sonuç bu.

Ben ki senede ortalama 7500km yol yapıyorum, hesapta kullandığımızın yarısından az. Nissan Leaf parasına neler neler yaparım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sadece dış görünüşlerini benzeterek ikisini karşılaştırdım. İç malzeme kalitelerini bilemem, merak edecek kadar da konunun delisi değilim. Ama tekonloji farkı olması doğal. Farklı iki teknolojinin maliyetlerini karşılaştırdım zaten.

matama said:
birde satarken leaf e o fiyata alip note fiyatina satmiyorsun herhalde geri alirsin parani


burada denilmek isteneni anlamadım gerçekten.

Bir de 26000 dolar değil, pound. İngiliz sayfasından aldım fiyatları.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bi arkadaşımın abisinde var, o diyordu; uzun yolda dizelden çok avantajlı olmadığını söylüyordu.

Ayrıca şunun kıçı hiç hoşuma gitmiyor. Tempra geliyor aklıma

Kendercik, Türkmüsün abi o hesap ne.. Yeni çıkan bir şey, alternatifi çok yok. Bakım masrafı da çok daha fazla olcak bilinen/alışılmış motorlara göre. Ayrıca şarj etme sıkıntısı olcak, her yerde edemiceksin. Yolda kalınca birini çevirip yardım alabilme ihtimalin çok düşük olcak vs.vs... Şu an için çevreyi seviyorum ve param var diyip almak dışında çok mantıklı değil her şekliyle
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Başka bilmiyorum ben de.

Bu arada gerçekten 35cm boy farkı olan iki aracı karşılaştırmışım fiyat bakımından. Biraz aşırıya kaçmak olmuş.

Amacım bık bık konuşmak değil de (öncelikle senede benzine ne kadar harcadığımı merak edip de ilk defa hesaplamış oldum bahaneyle) benzin ne kadar pahalı olursa olsun hala alternatif çözümlerin ilk bakışta gözüktüğü kadar makul olmadığını söylemekti. Pil teknolojisi diğer alanlara göre daha ağır gelişme gösterse bile inanıyorum. Eninde sonunda fiyat/performans olarak daha da makul seviyeye gelecektir elektrikli araçlar.

Bu arada Opel'in elektriklisine baktım, 500km menzilden bahsediliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...