Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

unlimited detail olayı ?


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
aradım bulamadım açıldıysa kusura bakmayın.
unlimited detail diye bişi gördüm. aslında 5 6 ay oluyo göreli de şimdi yine görünce açıyım dedim.
bilgisi olan falan var mı ? gerçek mi bu ?
http://unlimiteddetailtechnology.com/
Mesaj tarihi:
Biraz okudum da normalde bir karakterin var diyelim 2500 polygon, aynı ekranda sadece 15 karakter olsa 15*2500 tane polygon.
Tabi grafik kütüphaneleri şuanda tam olarak nasıl işliyor bilmiyorum ama adamlar diyor ki ortaya bir ışık koydun diyelim, 15*2500 tane poligonun normal vektörüne materyal özelliğine göre tek tek hesaplaması lazım.(Culling olmadığını, her şeyin kamera önünde olduğunu varsayalım)

Bunlarınki ise çözünürlüğün diyelim 1024*768 sadece bu kadar noktayı hesaplıyor. İstersen önünde trilyarlarca obje olsun ve 1 ay boyunca bilgisayara hesaplat,zaten o çözünürlükte görebileceğin en net en mükemmel şey 1024*768 nokta ile ifade edilebilecek.

O yüzden polygonlar yerine noktalardan objeler yaratalım,(Gerçek hayata göre "atom"lardan). Zaten isterse bir objede 10 milyon atom olsun, işlememiz gereken şey sabit kalacak.

Tabi burda olay ekranda 1 milyar obje varken HANGİ nokta senin ekrandaki HANGİ pixel'ine gelecek bunu hesaplamak, onun için de anlatmadıkları "Mass connected processing" diye bir yöntem bulmuşlar. Google'da bir şey aradığınızda nasıl 0.1 saniyede yüzlerce GB arıyor, o derece hızlı yapabiliyoruz bunu diyorlar.

Polygon mantığıyla da gözün algılayabileceğinden daha güzel(yani unlimited detail) yaratabilir isterse biri, ama ekrana 2 tane koyunca real-time işlemek olanaksız olur. Bu yüzden artist'lere polygon-count açısından sınırlama getirilir.
Bu teknolojinin artısı artist'lerin sınırlarının kalkacak olması, dolayısıyla oyunlardaki çevre düzenleme objelerinin köşe köşe görünmeyecek olması anladığım kadarıyla
Mesaj tarihi:
benim de merak ettigim boyle bir hype neden yarattiklari.

eger gercekten de yapilabilir birsey olsa, hic boyle internette video yaymakla ugrasmazsin, bir tech demo yaparsin, gider buyuk fuarlarin birinde tanitim yaparsin. sonra ati, amd senin pesinden kosar.

bana vapor gibi geliyor. umarim yaniliyorumdur.
Mesaj tarihi:
Eralph said:
Bu teknolojinin artısı artist'lerin sınırlarının kalkacak olması, dolayısıyla oyunlardaki çevre düzenleme objelerinin köşe köşe görünmeyecek olması anladığım kadarıyla


zaten şimdi de öyle ki.

oyunlarda karakterler milyonlarca poligondan, eşyalar binlerce poligondan oluşuyor.

tessalation eklediler, henüz bir oyunda görmedim belki ama, hayvani bir yenilik bence.

poligon konusunda sıkıntı çektiğimizi düşünmüyorum.

ben esas texture konusunda dertliyim. halen 15 sene öncesinin texture kalitesi var bazı oyunlarda.
bazen mağara duvarlarında da rastlıyorsun, gereğinden fazla esnetilmiş texture var felan.
daha detaylı ve daha kaliteli kaplamalar istiyorum oyunlarda.

bi de sprite olayı var tümden berbat.
eskiden oyunlarda olurdu hani, çalı çırpılar, silahlar, düşmanlar hep tek tarafı bize bakan animated gif'lerden ibaret olurdu.
şimdiki oyunlar çoğu itemda polygona geçtiler ama bazen spritelara rastlıyorum. wow'da aura efektleri felan mesela sprite şeklinde oluyor.

bi de bu spriteları atsınlar bizden.
Mesaj tarihi:
tesselation dedigin zaten butunu parcalara ayirip poligonlarla cizmek, ucgenlerden kure mesela, zaten boyle yapiliyodu. dx11in yaptigi mevcut poligonlari cogaltmak yamulmuyosam.
Mesaj tarihi:
Peki bu teknolojinin oluşturduğu görüntülerin teknik olarak bu kadar olanağa rağmen bu kadar çirkin, renksiz, gerçekdışı durmasının açıklaması ne ?

Sanatçı yok diyorlar da, her baba programcı çıkıp şöyle bir ağaç çizeyim dalları şöyle gelsin gölgesi şuraya vursun falan diyebiliyor mu bu kadar ?

Renkler mi kötü bir şeyler kötü yani..
Mesaj tarihi:
maxigenous said:

Peki bu teknolojinin oluşturduğu görüntülerin teknik olarak bu kadar olanağa rağmen bu kadar çirkin, renksiz, gerçekdışı durmasının açıklaması ne ?


3mark 2001 testi vardı, videoları izlerken o aklıma geldi.

http://i54.tinypic.com/2iqc08.png

"Point sprites are a kind of particles which have more limitations than custom particle systems, but are drawn very fast if there is hardware support for them. There are about 500000 particles simultaneously on-screen in this test and they are used for rendering a 3D model."

benzeri bir sistemi kullanıyor olsa gerek.

gördüğüm kadarıyla çok sorunlu bir sistem.

- noktalar kaybolabiliyor (hatta testi eski ekran kartlarıyla yaparken baya eksik çıkıyordu noktalar) ve boşluklar yaratabiliyor.

- her noktayı ayrı ayrı yapman gerekiyor, bu da detayı azaltabiliyor.
polygon tekniğinde photoshop kullanarak bir texture yaratıp bunu kullanabiliyorsun. burda istediğin kadar detaylı resimler çizmen mümkün.

- videoda da 3d sculptures yapmış adamlar sadece, doğru düzgün bir grafik koyamamışlar. ha bunun üstüne texture geçirmek mümkünse bilemiycem, onu videoda açıklamamışlar.
  • 4 ay sonra ...
Mesaj tarihi:
Yeniden hortlamış şu vidyo ile.

http://www.youtube.com/watch?v=00gAbgBu8R4

Notch iki ayrı yazıyla cevap vermiş blogunda, özetle bunlar voxel ve bu da öyle yeni bi teknoloji değil, ayrıca voxel teknolojisinin beraberinde getirdiği hiç bir zorluk yokmuş gibi davranıyorlar diyor. Yine de güzel bişey yapmışlar ama köylüye köprü satar gibi pazarlamaya çalışıyorlar diye eklemiş. Diğer detaylar çok teknikti anlamadım =(

http://notch.tumblr.com/post/8386977075/its-a-scam

http://notch.tumblr.com/post/8423008802/but-notch-its-not-a-scam

Bu arada voxellarla sadece statik yapılar kurulabilir, animasyon olmaz iddasına karşı şöyle bi vidyo var

http://www.youtube.com/watch?v=Tl6PE_n6zTk&NR=1

Meh. Ama dursun bi kenarda, belki ilerde birileri becerir oyunlarda kullanmayı.
Mesaj tarihi:
ilk çıktığında scene dünyasına sormuştum. doğrudan adamlar bullshit demişlerdi sdfsd

voxel işte.


aaannlimiteed diyor mu adam hâlâ videoda. çok gıcık söylüyordu herif.
Mesaj tarihi:
Sam said:

voxel'li motor kullanan oyun neydi, delta strike mıydı şimdi hatırlayamadım. o zamanın donanımıyla pek birşeye benzemiyordu heh.


2d baya bi oyunda var voxel ya. red alert 2 de tiberiun sun'daki ünitelerde voxel mesela.
Mesaj tarihi:
axedice said:
Notch iki ayrı yazıyla cevap vermiş blogunda, özetle bunlar voxel ve bu da öyle yeni bi teknoloji değil, ayrıca voxel teknolojisinin beraberinde getirdiği hiç bir zorluk yokmuş gibi davranıyorlar diyor. Yine de güzel bişey yapmışlar ama köylüye köprü satar gibi pazarlamaya çalışıyorlar diye eklemiş. Diğer detaylar çok teknikti anlamadım =(


daha önce demiştim ben bunu, notch gibi adamım...

eski bir teknik evet, yeni bir teknik gibi pazarlıyorlar.
güzel bir şeye benziyor ama teknik yetersizlikleri var.

Zaybird said:

çok reröre.gösterildiği gibi yapamazlar zaten.yapsalar efsane olur.


bunu şimdi gördüm de, bu umutsuzluk nedir yani?
hakikaten o videodakini yapabilen bir teknoloji bu. neden gösterildiği gibi yapamasınlar? yapmışlar işte.

ha bundan bi gta5 çıkar mı, işte esas mesele o...
şu anki teknikle çıkmaz, o yüzden kimse kullanmıyor.
ama sınırsız nokta hadisesini birisi geliştirebilirse güzel bir teknik sunmuş olabilir.
Mesaj tarihi:
bu arada videoyu izledim de,
ağaç gövdelerini, kayaları felan güzel yapmışlar.

"bu video fake, gerçekte olmaz böyle bir şey" denmesini anlamıyorum,
gerçekte var bu teknoloji, duruyor diplerde.
kullanılmıyor olabilir ama niye fake olsun ki,
ya da niye imkansız olsun ki?

ha kullanılmıyorsa fake olduğundan değil,
bazı problemler içerdiğinden kullanılmıyor.

mesela poligonla (3dsmax mesela) cisim yapmak çooooook kolay. hele iyi 3dsmax biliyorsan bir-iki dakkada çok şık bir masa yapabilirsin.
peki bu metodla o kadar kolay yapabilir misin, bilmiyorum. hiç voxel ile cisim yapma imkanım olmadı.
ama nokta nokta birleştirip yapıyorsan, "neden kullanılmıyor"un cevabı olur sanırım.

eğer poligonla yapılmış bir cismi bu voxel hale çeviriyorsan çok güzel. game developerların işini çok kolaylaştırır.

gördüğüm kadarıyla voxel tekniğinin şöyle bir problemi var, cismi çevirdikçe noktaları kayboluyor, cisim üstünde boşluklar varoluyor.

oyunlarda kullanılmamasının bir nedeni de bu olabilir.

merak ettiğim şey, oyunlarda uygulanabilirliği nasıl.
bundan bahsetmediler henüz.
yani mesela bi ağaç yapmışlar tamam. ama adanın hepsinde aynı ağaç var. speedtree gibi teknolojiler geliştirildi poligon teknolojisi için. ağaç grafikleri de güzel. peki unlimited detail kullanarak ağaç yapmak istersek işimiz ne kadar kolay?

3dsmax ile yapılabilen bi aslan resmiyle gigavoxel kullanılarak yapılmış bi aslan resmini kıyaslamış olalım:

http://i.imgur.com/k7ROu.jpg

http://i.imgur.com/ZgsHm.png

mesela o aslanın düşük detayı olsa da voxel ile yapılmış aslana göre çok daha gerçekçi gözüküyor.

unlimited detail tamam ilginç bi teknik de,
oyunlarda kullanılacaksa, devasa bir ada yapıp aynı ağacı koymaktan öte birşeyler sunmaları lazım bizlere.
×
×
  • Yeni Oluştur...