Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

[BF3] Genel topic


razzRaziel

Öne çıkan mesajlar

Askeri oyunlarr arcade yapmazlarsa gerçekten çoooooook yavaş oynamanız veya bolca load etmeniz gerekir.

dikkatinizi çekerse askeri simulasyon oyunları genede çok açık arazilerde geçer. Düşmanı baya öteden görebilmeniz için. ŞEhir içi durumlar askerlerin korkulu rüyasıdır. Nereden neyin çıkacağını bilemezsiniz bütün evleri kapıları pencereleri kontrol edemezsiniz. Eline orta menzilli bir silah alan ve gzleri iyi gören herkes çok rahat patrol halindeki bir timi indirebilir.

Tabi bu da MW serisi oyunlardaki arcade mantığını getirdi yukarıda da belirtildiği gibi siz sadece izleyici şeklinde çok karmaşıkmış gibi gözüken ama aslında dümdüz bir çizgiyi izlediğiniz oyunlar yapıldı. Umarım bu konuya bir çözüm bulabilir yoksa herhangi bir consol fps sinden farkı kalmaz...

tabi bu bahsettiklerim singleplayer için, multi de her taşın arkasına pusun caizdir :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tnkt said:

hala ai ile zorluk seviyesini bir tutuyorsun ya da yetemiyorsun aklın almıyor ne diyelim tamam sen haklısın gg oyun şahane.


AI ile zorluk seviyesini bir tutarım. Çünkü "hard"'da orda arabanın arkasında ki adam sana ateş ediyor olur zaten. Sende burda konuşmuyor olurdun. Easy'de ise mal mal bakar, mal mal cover yapar, mal mal koşar. CoD'ların hepsinde böyledir. Aynısını dün Crysis 2'de test ettim ayrıca.

O yüzden AI nedir, oyunlarda kullanılan basit AI nedir öğreninde gelin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

maxigenous said:

Ama genel olarak çok iyi oyun diyebilmek için belirli kriterler olmalı diye düşünüyorum. Benim kriterlerime göre 2011 tarihinde çıkan ve olanca oyundan sonra gelinen nokta buysa, hayal kırıklığı diyorum.


Senin kriterlerin acaipmiş. Bana 2011'de çıkan oyunları ve gelinen noktayı yazmanı istiyorum derhal. Bakalım neler çıkmış 2011'de.

maxigenous said:


Oynamak isteyen oynar, ama genel geçer olarak harika bir oyun, hele gerçekçi oyun hiç denmemesi lazım zannımca.

Oyunun grafik şovları ve seslendirmeleri güzel gözüküyor. Ama yıl 2011 hala lineer bir şekilde yolumuzu takip ediyoruz... Yaratıcılık lazım.


Savaş oyunu dediğin zaman 3 kategori var şuan.
1. Call of Duty serisi: Tamamen sinematik olmaya kasan, aksiyonun dibine vuran bir seri.

2. Battlefield serisi: COD kadar sinematik olmayan, biraz daha taktiksel biraz daha gerçekçi olma iddiasında olan bir aksiyon serisi

3. Flashpoint/arma serisi: Olabildiğince gerçek oynanış sunmaya çalışan, savaş simulasyonu adını alan oyun serisi.

Battlefield 3 yukarda ki 3 şıkıda kullanmaya çalışıyor. Serinin tipi belli, yönü belli. Ayrıca kreatif olmak nedir? En son kreatif fikir perk sistemiydi şu oyunlarda.

maxigenous said:

Başından beri de söylüyorum oyunlardan benim beklentimle alakalı bir şeydir bu.

Benim beklediğim şeyler yapılamayacağı için yapılmıyor değil, tamamen ticari kaygılarla yapılmayan şeyler. Zorla oynatmıyorlar tabi ki.

Tamam burda hem fikiriz zaten. Ama senin BF3'ten böyle bir beklentin olması garip zaten.

maxigenous said:

maxigenous said:



Bu tip oyunlarda en gerçekçiliğin hedeflendiği de gayet olmuştur. AA, Flashpoint buna örnektir. Yarı gerçekçilik, gerçekçilik değildir ve bu benim fikrimdir.


Oyuna istediğim gibi kötü diyebilirim. Çünkü iyi ve kötülüğü belirleyecek kabul görmüş bir standart göstergeler listesi yok.


Şimdi demek ki neymiş,

Oyunun genelinden ötürü kişinin kendi yapabileceği bir değerlendirme varmış. Bunun objektif olmasına gerek yokmuş. Çünkü adı üstünde "kişisel" 30 defa da söylüyorum şu başlıkta. Bu kapsama gerçekçilik girer mesela. Ateş edince patlayan arabalar, roket atılınca patlamayan insanlar bu kategoridedir.

Ben hiçbir zaman BF neden flashpoint değil demedim. BF, BFdir ama BFlikten çıkarak başka bir zemine kayarsa ben de ona göre değerlendirmemi yapabilirim kendimce.


BF3 BF'likten çıkmış değil, farklı bir tarz getirmiyor, BF2 neyse BF3'te o. Dinamikler tamamen aynı. Grafik motorunun verdiği yenilikler var sadece.

maxigenous said:


Bir de grafikler, ses, AI gibi kişisel olarak değerlendirilmesi pek mümkün olmayan şeyler var.

BF3'de grafik olarak BC serisinden gelen motordan hareket edilmiş gibi duruyor. Binalara hasar verilebilmesi ve bunun oynanışa etki etmesi aynen devam ediyor. Çok ayrıntılı çalışılmaması sebebiyle de özellikle mermi etkileri konusunda abartılı olmasının yanında güzel görünüyor ve buna kolay kolay bir itirazda bulunulamaz. Sesler yine BC serisine çok benzerlik gösteriyor ve haliyle geliştirilmiş ve güzeller.

Motor Frostbite 3. Yani BC2 motorunun bir üst versiyonu. Oyunun olayı aksyiona yakın olduğu için mermi hasarı biraz yüksek gibi ama olmayada bilir.

maxigenous said:


AMA AI yani YAPAY ZEKA başarılı değil. Sinematik vidyodan AI mı görülür? gibi saçmasapan bir şey söylemişsin. Birincisi bu bir sinematik vidyo değil, net bir şekilde gameplay vidyosu.

Bkz. Sinematik vidyo



Bu vidyodan da ve her gameplay vidyosundan da AI anlaşılabilir. Bu vidyoda özellikle çatışma anlarında AI'nin hareketleri tek kelimeyle başarısız. Dakika mı lazım 3.44'te el bombasından kaçmayıp mal gibi duran askerler, 4.20'de rpg geldikten sonraki ikinci çatışmada AI düşmanların oyuncuyu görmeden ateşe doğru koşup ölen askerler. AI'nin başarısız olduğunu dünyada iddia eden de tek kişi ben ya tnkt değil bir çok yabancı oyun forumunda da benzeri şeyler söylenmiş. Oyun çıkana kadar bu geliştirilebilir ama zannetmiyorum genellikle aynen devam ediyorlar bu konuda yapımcılar.


Gene ağır saçmalamışsın. Sinematik video demek illa CGI olacak demek değil. Sinematik sunum denen bişey vardır, oyun motorunda scripted sequance ile verilebilir, bir kişi bu sequance'ları kullanarak sunumu güçlendirebilir. Videoda yapılanda budur. Belirli yerlerde olan olaylar scripted sequance'tır (helikopter'in gelmesi ve adamın üzerine mermi yağması, roket atan adamın roketin gideceği yer belli, binanın yıkılacak olması falan). Adamlar hem oyun motorunu "ACTUAL IN-GAME FOOTAGE" kullanarak hem tanıtıyor, hem herkesi büyülüyor. Buna biz "marketing skillz bro" diyoruz.

maxigenous said:

BF serisinin Multiplayer bazlı bir seri olduğu düşünüldüğünde AI'ya çok fazla ihtiyaç yoktu aslında. Ta ki Single playerda COD serisi gibi bir atmosfer yaratılmaya çalışılıp şu vidyo yayınlanıncaya kadar. Eğer FPS'de single player varsa AI olmak zorunda arkadaş. Yıl 2011'ken böyle beyinsizce şeylere kötü diyebilmek için internet hater olmaya gerek yok.
yukarda cevabını verdim bunun, Donanımhaber seviyesinde eleştiriler bunlar.

maxigenous said:

Çok rica ediyorum, sapıklık gibi kelimeleri kullanma cevap verirken. Benim de ciddi bir kelime dağarcığım var ama kişiselleştirmiyorum tahrik edilmedikçe.
MORON diyerek kullandın o dağarcığı zaten. Dikkat etmeni öneririm.

Umarım CGI sinematik nedir, gameplay sinematik nedir, sinematik sunum nedir anlamışsınızdır. Daha fazla anlatmak istemiyorum, şayet gayet bir morona anlatır gibi anlattım?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

maxicim iyi anlatamamışsın. anlamamış.sen hala hard yapınca adamların rambo olacağını sanıyorsun bundan komiksin onu diyorum.
ayrıca kendi kendini cevapladığın için sağol o bir oyuniçi vidyo sinematik değil yani senin de dediğin gibi

"ACTUAL IN-GAME FOOTAGE"

2 kere komiksin. al sana argüman.

kendi savunduğunu kendi çürüten birisin sağol.

orijinal vidyonun adı :

Battlefield 3: Official Fault Line Gameplay Trailer
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ammo sanada cevap vereyim, es geçtim sanma.

Zorluk seviyesi gayette AI ile bağlantılı bir olaydır. Senin gibi "hardcore gamer" iddiası olan birinden bu knowledge'ı beklerdim açıkçası.

Crysis 2 ve COD serisinden örnek vereceğim. Hard'a aldığım zaman kafayı kaldırdığım anda mermi yiyorum. Easy'ye alınca aynı yerden gelen adam mal mal koşup bir yere cover alıyor. Hard'da da aynı şeyi yapıyor ama bir farkla, koşarken ateş ettiği için düşmanın aslında oldukça basit olan AI'sini farketmiyorsun. Çünkü kafayı kaldırıp adama bakamıyorsun. BF3 videosunda da aynı şey geçerli. HARD olsa adam o kadar rahat kafayı kaldırıp tarayamaz sağı solu, bu kadar basit.

AI'nin gelişmişliğide yaptığı hareketlere bağlıdır. COD serisinde AI'den çok scripted movement kullanılır. Düşmana gideceği güzergah çizilmiştir, sadece seni görünce durur bir yerde yada üzerine yürümeye devam eder. Crysis 2'de cover sistemi var, gidip bir yere saklanır, hedef küçültür, yer değiştirir. Ama onda da advace yapmaya çalışır. Yani COD'da "şuraya gel, ateş et", Crysis 2'de "şuraya gel ateş et, yer değiştir, saklan, ateş et" kadar basittir olay.

Trailer'da da açıkça görülüyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tnkt said:

maxicim iyi anlatamamışsın. anlamamış.sen hala hard yapınca adamların rambo olacağını sanıyorsun bundan komiksin onu diyorum.
ayrıca kendi kendini cevapladığın için sağol o bir oyuniçi vidyo sinematik değil yani senin de dediğin gibi

"ACTUAL IN-GAME FOOTAGE"

2 kere komiksin. al sana argüman.

kendi savunduğunu kendi çürüten birisin sağol.


Cidden felaketsin. :D
Bilgi sıfır, anlama sıfır. Donanımhaber'e alalım sizi.
ARKADAŞLAR BF'NİN YAPAY ZEKA FELAKET BU VİDEODA GÖRDÜÜMÜZ GİBİ BAN BAN BAN
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

LathspeLL said:


AI'nin gelişmişliğide yaptığı hareketlere bağlıdır. COD serisinde AI'den çok scripted movement kullanılır. Düşmana gideceği güzergah çizilmiştir, sadece seni görünce durur bir yerde yada üzerine yürümeye devam eder. Crysis 2'de cover sistemi var, gidip bir yere saklanır, hedef küçültür, yer değiştirir. Ama onda da advace yapmaya çalışır. Yani COD'da "şuraya gel, ateş et", Crysis 2'de "şuraya gel ateş et, yer değiştir, saklan, ateş et" kadar basittir olay.


Güzergah olayınında zamanlamayı yapamamışlar. Random koşmamaları veya 6 farklı yerden mermi gelirken botun düz koşup dışarıya cıkması saçma. hard olduğunu farzedelim, videoda 3:57 de o botun orda çıkması çok saçma, ateş ederek çıksa da saçma RPG'yle de çıkması saçma olurdu yani sorun ateş edip etmemesi de değil. resmen allah allah ben ölüme gidiyorum diye çıkıyor. 4.58 de adamlar düz koşarken aniden geri dönüyor bu hareket de saçma, hani bir yerde durup devam etse daha iyi diyeceğim. bundan da yapay zeka sorumlu değil mi? benim AI ye sorumluluğu yüklememin sebebi o.

7 gün 24 saat multi kasmayağım zaten. single player'ı 5 saat falan sürecek maksimum. AI'nin iyi olup olmaması pek de önemli değil dediğim gibi. Multi'de bug olmasın ve lagsız serverlar olsun yeter.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

LathspeLL said:


1-Senin kriterlerin acaipmiş. Bana 2011'de çıkan oyunları ve gelinen noktayı yazmanı istiyorum derhal. Bakalım neler çıkmış 2011'de.

2-Savaş oyunu dediğin zaman 3 kategori var şuan.

1. Call of Duty serisi: Tamamen sinematik olmaya kasan, aksiyonun dibine vuran bir seri.

2. Battlefield serisi: COD kadar sinematik olmayan, biraz daha taktiksel biraz daha gerçekçi olma iddiasında olan bir aksiyon serisi

3. Flashpoint/arma serisi: Olabildiğince gerçek oynanış sunmaya çalışan, savaş simulasyonu adını alan oyun serisi.

3-Battlefield 3 yukarda ki 3 şıkıda kullanmaya çalışıyor. Serinin tipi belli, yönü belli. Ayrıca kreatif olmak nedir? En son kreatif fikir perk sistemiydi şu oyunlarda.

[4-Tamam burda hem fikiriz zaten. Ama senin BF3'ten böyle bir beklentin olması garip zaten.


5-BF3 BF'likten çıkmış değil, farklı bir tarz getirmiyor, BF2 neyse BF3'te o. Dinamikler tamamen aynı. Grafik motorunun verdiği yenilikler var sadece.

6-Motor Frostbite 3. Yani BC2 motorunun bir üst versiyonu. Oyunun olayı aksyiona yakın olduğu için mermi hasarı biraz yüksek gibi ama olmayada bilir.


7-Gene ağır saçmalamışsın. Sinematik video demek illa CGI olacak demek değil. Sinematik sunum denen bişey vardır, oyun motorunda scripted sequance ile verilebilir, bir kişi bu sequance'ları kullanarak sunumu güçlendirebilir. Videoda yapılanda budur. Belirli yerlerde olan olaylar scripted sequance'tır (helikopter'in gelmesi ve adamın üzerine mermi yağması, roket atan adamın roketin gideceği yer belli, binanın yıkılacak olması falan). Adamlar hem oyun motorunu "ACTUAL IN-GAME FOOTAGE" kullanarak hem tanıtıyor, hem herkesi büyülüyor. Buna biz "marketing skillz bro" diyoruz.

8-MORON diyerek kullandın o dağarcığı zaten. Dikkat etmeni öneririm.

9-Umarım CGI sinematik nedir, gameplay sinematik nedir, sinematik sunum nedir anlamışsınızdır. Daha fazla anlatmak istemiyorum, şayet gayet bir morona anlatır gibi anlattım?


1- Benim kriterlerim 2011 yılına yakışacak bir görsellik ve oyunun tutarlı olması. Gerçekçilikle kasıtlı/kasıtsız abartıların bir arada olmaması.

2- Bin tane farklı savaş oyunu vardır. FPS kastediyorsak ve senin kriterlerine göre bakıldığında BF serisi ile son çıkan oyun arasında fark olduğunu, oyunun COD serisine doğru kaydığını görmek için inanılmaz bir oyun bilgisine ihtiyaç yok. Gerçekçilik olarak COD serisinin bile ötesine geçilme iddiası var hem senin sözlerinde hem de oyunun giriş kısmındaki söylemle. Oradaki gerçekçilik ile oyunda olan şeylerin gerçekçiliği birbirine tutmuyor ve bu benim şahsi düşünceme göre iyi bir şey değil. Hiç kimse de sen niye böyle düşünüyorsun diyemez, benim zevkim. zevkimin de mantıksal arkaplanını defalarca paylaştım.

3-Yaratıcı olmak nedir ? Yaratıcı bir şey yapmaktır. Diğer oyunlarda olmayan şeyler getirmektir. Şu oyun ne getiriyor izlediğin 12 dakikada ? Hiçbir yenilik göremedim hatta tam tersine oradan buradan arakları görüyoruz oynanış olsun, olaylar olsun. Çok mu zor ulan güzel bir senaryoya yenilikler eklemek. Al şu başlığın altında bile adam ne güzel bir fikir koymuş. Doğrusal bir hatta ilerlemek yerine alternatifler koymak, ona göre interaktif bir oyun yaratmak çok mu zor 2011'de ? Kitapları vardı ben 10 yaşındayken şunu yapmak istiyorsan şu sayfaya git diye.

4- Benim beklentim BF3 olarak olmasından ileri gelmiyor, türünden farklı bir şeyler denenmiş bu yıl çıkacak büyük bir yapım olmasından ileri geliyor. Aynı şeyleri COD serisinden de bekledim daha önce hatta sanırım her cod oyunundan önce/sonra bu forumda bir kavgası olur olayın.

5- BF2 neyse BF3 o diyorsan hiç cevaba gerek yok.

6- Biraz mı ? Tüfek mermisiyle duvarlar parçalanıyor. Ve hayır sniper sahnesinden bahsetmiyorum ki o bile abartı.

7- Şu var ya şu, her boku bilirim adamının sıçmasının ibretlik bir hikayesi yani. Ben her sinematik CGI olacak diye bir şey mi demişim herhangi bir yerde ? CGI'den de olur oyun içi grafiklerden de olur ama adı üstünde SİNEMATİK olur. Sinematik ne demek yahu? Böyle yönetilmiş olan, farklı açıları olan, senaryosu olan, bir editi olan vesaire. Neresi sinematik şu vidyonun ne diyorsun sen scripted sequance falan allah aşkına? Bir kişi oynuyor ve bu görüntünün vidyoya çevrilmesinden oluşan kendi kendinle de çelişerek söylediğin gibi bir oyuniçi vidyodur bu. Başka hiçbir özelliği yok. Oynanış yani, böyle oynanıyor bu oyun demek. Yapay zeka da böyle olacak demek. Amacı budur zaten oynanış vidyolarının. Öyle senaryolu bir ayar olsa bizim AI saçmalamış dediğimiz görüntüler olabilir mi ? Gayet öyle bir çatışma hazırlar ki adamlar dibimiz düşerdi. Bu sadece oynarken başınıza bunlar gelecek vidyosudur. Single playerin herhangi bir yerinden kesilerek de konmuştur. Marketing midir? Evet ama skillz de ben ve daha bir çok kişi çıkıp lan ahanda bu ne biçim AI diyebiliyoruz. Demek ki çok da iyi skillz değilmiş.

Şimdi ama oyunda olanlar anlık gelişmiyor bir kurgu dahilinde şeklinde bir argüman sunacaksın, hiç sunmadan söyleyeyim ben sana o oyunun içinde kurulmuş olan bir sahnedir, izlediğimiz vidyonun bir özelliği değil.

8- Bir morona anlatır gibi anlatacağım dememden sana moron dediğimi çıkardıysan evet, istediğin gibi sahiplenebilirsin kelimeyi.

9- Şu vidyoya sinematik diyerek sinematikten ne kadar anladığını gayet güzel ifade ettin bence de. Mutluluklar diliyorum ben de sana.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...