Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

RPG FPS


GERGE

Öne çıkan mesajlar

RPG perk seçimiyle olmaz, "role playing game" bak o da, bir iddiada bulunacaksan hiç olmazsa bi şu tanımlamalar kısaltmalar ne için kullanılıyor onu bi araştır. tanımını yaptırma baştan aç oku. Fallout 3 dersen haklısın ama bak. Detaylı karakter gelişimi (xp aldın yeni silah açıldı gibi basit değil tabii), oyuncunun karakter gelişiminde seçenek ve kendi insiyatifinin bulunması, oyun içi detaylı npc etkileşimi, hikayeye yön verebilme veya seçim yapabilme opsiyonları gibi pek çok yan etkeni var.

FPS dediğin 1. kişi kamerasından oynanan, eline silah alarak bam bam girdiğin oyundur. Call of Duty'de de pata pata girişiyorsun. Fallout 3 desen haklıydın, ama o da zaten RPG.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mass effect'te yine RPG öğeleri mevcut, evet hardcore bir rpg değil, hatta özellikle ikinci oyun bir miktar cheesy. Ama perk seçmekten fazlası var yine de. Karakter gelişimi oyuncunun seçimine göre değişiklik gösteriyor, oyuncu ana hikayeyle etkileşip hikayede değişiklik yapma hakkına sahip, npc'lerle etkileşim yüksek ve önemli tutulmuş, karakterin özelliklerinin ve geliştirilebilir yeteneklerinin savaş ya da diğer dinamiklere birebir etkisi var vb. vb. Yine hardcore bir rpg sayılmaz ama bir perk seçiminden ötesi var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Snake said:

new vegas ile mass effectin aynı torbaya konmasına katlanamıyorum. başka da dice lafım yok.


ikisi zaten aynı torbaya konmalık oyunlar. İkisi de konsol yüzünden baltalanmış oyunlar. Zaten eski nesil bir oyuncunun Fallout 3'ü beğense bile tam anlamıyla bir rpg sınıfına sokması pek mümkün değil.

Komplike oyun ve hardcore rpg konseptini konsol teknolojisi ve konsol oyuncuları bitirdi. Oyunlar konsola da rahat çıkabilmek ve konsol pazarıan da girmek için çok daha basit yapılıyor artık. Üstelik de kolay erişilebilen ve bilgisayara göre daha rahat olan konsol teknolojisi daha hmm nasıl desem, aptal demeyeyim de, "bu işlerden anlamayan" kitleyi de kendine çekti. Bu adamlar komplike, güçlü bir oyuna hemen burun kıvırıyolar, "cd tak aksiyona gir" konsepti yerleştiği için bir oyunu öğrenmek detaylarıyla uğraşmak bu adamlar için fazla. Sırf RPG değil Civilization tarzı detaylı oyunlar da nasibini aldı bundan (Civ5'in arcade'e dönmüş hali en güzel örnek.) Kısaca detaylı oyunu ve düşünmeyi kaldıramayan konsol nesli ve bilgisayardan aktarımı kısıtlı konsol teknolojisi elele verip bitirdiler o oyunları.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Vegası bitirene kadar oynamadım da, benim gördüğüm öyle çok aşırı bir farkı yok F3'e göre. Eski tip RPG'lerle kıyaslarsak da zaten bayağı bir geride kalıyor.

Edit: Geride kalıyor derken daha iyi daha kötü oyun vs olarak değil, RPG'ye uygunluk sıralamasında. İyisi kötüsü ayrı mevzu, başka konuda tartışılır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla ben vegas bittikten sonra gazımı alamayıp bi daha fallout 3 oynadım bütün dlcleriyle birlikte ve new vegas cidden çok daha iyi olmuş. oyunun her köşesinde quest var. factionlar ve çatışmaları yeterince derin. faction questlerinin hemen hemen hepsinin mutlaka bi yerde olumsuz sonuçları oluyo diğer factionlarla alakalı ve bunlara katlanman gerekiyo falan. level atlamak daha zor. level atlayınca gelen skill sayısı daha az. vazgeçilemeyen bi perk yok o yüzden çok çeşit var. fallout 3te hiç quest yapmıyıp, hiçbi npc ve faction ile muhattap olmıyıp rastgele bi yoldan hunting rifleın ile yardırıp 2 günde level 20 olabiliyosun. fallout 3ün tek güzelliği, dlclerinde mekanlar hep değişiyo o yüzden yeni mekan görünce seviniyosun. onun dışında fallout 3te makul tek roleplay var. o da "brotherhood cici, enclave kaka" roleplayi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Snake said:
hiçbi npc ve faction ile muhattap olmıyıp rastgele bi yoldan hunting rifleın ile yardırıp 2 günde level 20 olabiliyosun

new vegas'ın tek farkı level 20 değil 30 olabilmek. yardıra yardıra şakır şukur geliyor level. kulaklarından fışkırıyor xp achievement'lar da sağdan soldan yağdıkça.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

new vegas'ın tek farkı level 20 değil 30 olabilmek. yardıra yardıra şakır şukur geliyor level. kulaklarından fışkırıyor xp achievement'lar da sağdan soldan yağdıkça.

olay sadece xp'de degil ama. Fallout 3'de level almanin daha kolay olmasinin disinda essek gibi skill book (simdi baktim 25 tane varmis skill basina, comprehension ile +50 potansiyel skill demek), lvl 30'da butun SPECIAL'i 9 (yaziyla dokuz) yapan hayvani perk falan derken sokakta yuruyerek maxed out karakterin oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya tabii oyun sonucta "dunya bu, takil! oyunu" oldugu icin sika sika lvl 30 olabilirsin bir sekilde, ama New Vegas'ta ana hikaye olsun yan gorevler olsun cok daha kaliteli bir sekilde "paced" oldugu icin sika sika lvl 30 yapma hissini nispeten yok ediyor. Ayrica level denen seyin karakter gelisiminin gostergesi oldugunu goze alirsak, Fallout 3'deki perk alma hizinin daha fazla olmasi, skill gain'in daha fazla olmasi, etraftaki freebieler gibi farkliliklar direkt olarak bu konudaki kisisel algini etkiliyor, cunku iki oyundaki level 30, sistemler birebir ayni olsa dahi, cok farkli.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fallout 3te bütün skillerini çok rahat 100leyebiliyosun ve stat veren bobbleheadleri level 30 olduktan sonra alırsan hepsi 10 olmuş oluyo, aşırı saçma yani. new vegasta her level atlayışımda en az 10 dk düşünüyodum neye veriyim puanları diye. neyse kimimiz action rpg diyo, kimimiz action rpg - classic rpg arası bişey diyo, tanımlara fazla takılmamak lazım. benim esas korktuğum şey piyasa daha da boktanlaşacağı için bugün nefret ettiğim oyunları 10-15 sene sonra özleyebilcek olmam.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi yapmayın allah askına. New Vegas son yıllarda oynadıgım en iyi RPG oyunu (nokta). Fallout 3'den o kadar farklı ki. Questlerinin, NPClerin kalitesinden bile farkediliyor. Fallout 1 ve 2nin evrenini ve post apocalyptic dünyayı o kadar güzel yansıtmış ki (özellikle hardcore oynarsanız).

Eğer New Vegas'ı beğenmediyseniz sormak istiyorum: Sizin bir RPG'den beklentiniz ne? Nasıl komplike oluyor bi RPG? Sanırım 90larda yapılmış olması ve izometrik bakış açısına sahip olması gerekiyor.

Açık açık söyleyeyim, bence bir RPGyi RPG yapan şey questleridir, NPCleridir dünyasının ne kadar zengin oldugudur. Mekanik olarak da skill sisteminin vs. ne kadar ise yarar oldugu dunyaya nasıl uyduruldugudur. O çok övülen Torment'i de güzel yapan buydu BG2yi de, Fallout serisini de.

Yahu herşeyi geçtim, oyunun çoğu questini (bazı side questler hariç olabilir) elinize silah almadan bitirebiliyorsunuz. Sıkıysa bunu FO3'te yapın da birbirlerine ne kadar yakın olduklarını görelim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...