Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

2013, çevreci F1 kuralları


Kendercik

Öne çıkan mesajlar

Haber çıkalı bir süre oldu ama tembellikten bekliyordum birileri konusunu açar belki diye. Nitekim açılmadı, yeni F1 konusu görünce belki ilgilenilir diye ayrıca konu açayım dedim.

Formula 1 will adopt new 'green' engines in 2013

Kısaca özetlerse yeni motorlar şu şekilde oluyor:

[list]
[*] 4 silindir
[*] 1.6 litre
[*] tek turbo
[*] 600BHP güç
[*] yanlış anlamıyorsan elektrik motoru 163BHP ek güç sağlayacak şekilde
[*] 10000rpm
[/list]
Merak içerisindeki bekleyişim sürüyor. Edecek lafım olsa anket ekleyecektim geyiğine.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Burada eski motorların durumu ile ilgili biraz sayısal değer verilmiş. Mevcut teknoloji ile 1.6 motorda neler yapılacağını çok merak ediyorum ben de. F1 pek ilgimi çeken bir spor olmasa da yeni motorları yarışta görmek istiyorum kesinlikle. Özellikle tüm yapılan testlere rağmen ilk yarışlarda epey bir motorun çatlatılmasını ve yarışı bitiremeyenleri görmeyi heyecan ile bekliyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben de 1.6 focus motoruna yeni F1 turbolarından takmak istiyorum!

Aslında hoşuma gitti yeni motorların ufak olması. Mazbut bütçeli insanlar için ümit ışığı adeta (: Şaka bir yana gerçekten 1.6 motorların teknolojileri F1'e bağlı olarak gelişirse uzun vadede hayrını görebiliriz ucuz araçlardaki ufak performans iyileştirmelerinin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

F1 de 1.6 motor kullanıyolar diye sizin Focus larınız da yakında 900hp olmayacak onu garanti ederim.

Bu yeni motor düzenlemesi de F1 lerin yakıt tüketimini azaltmayacak, sadece çevrecileri susturmak için firmalara ek motor geliştirme masrafından başka bir şey değil...

Benim esas anlamadığım kaç tane F1 arabası senede kaç kere kullanılıyor ki de çevreciler F1 e bile şarlamış?

F1 den önce çevreyi kirleten 1000 tane şey sayabilirim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Selam,

Bir de şu limiti koysunlar: bir motor ile 3 yarış bitirme zorunluluğu. 3 yarış için toplam yakıt limiti de -atıyorum- 250litre olsun. O zaman görelim bakalım neler yapılabiliyor. Çoraptan daha hızlı motor eskitiyor adamlar.

Saygılar.
Abi 5. viteste 90'la gitmesinler sonra?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Selam,

Bir de şu limiti koysunlar: bir motor ile 3 yarış bitirme zorunluluğu. 3 yarış için toplam yakıt limiti de -atıyorum- 250litre olsun. O zaman görelim bakalım neler yapılabiliyor. Çoraptan daha hızlı motor eskitiyor adamlar.

Saygılar.


O zor çünkü motor hacim kuralları yüzünden zaten motorlar en üst limitlerinde çalışacak şekilde dizayn ediliyorlar.

Kristal vazodan daha kırılgan aletler F1 motorları. Piste çıkmadan önce sıcak suyla ısıtılıyor vs. Bizim arabaların motoru gibi -5 derece soğukta çalıştırılıp 90 dereceye çıkamıyolar =)

Endurans yarışları zaten var le mans falan.

Bozmasınlar F1 i de yakıt limiti motor kullanma sayısı falan...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Elbette söylediğim limit değerleri pek gerçekçi değil. Fakat şu anki motor geliştirme mantığı da saçma geliyor bana. 'Dayanıklılık hiç önemli değil, bir yarış çıkarsın yeter' düşüncesinde eksiklik olduğuna inanıyorum. Mesela sezonluk 10 motor limiti konulabilir. Bu işin içinde olanlar daha gerçekçi sınırlamalar getirebilirler. Elektrik motorları devreye sokulabilir. Batarya ve motor verimlerinde limitleri zorlamaya başlayabilirler.

Öbür türlü vınn vınn vınn'dan başka birşey yok ortada :P

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Selam,

Bir de şu limiti koysunlar: bir motor ile 3 yarış bitirme zorunluluğu. 3 yarış için toplam yakıt limiti de -atıyorum- 250litre olsun. O zaman görelim bakalım neler yapılabiliyor. Çoraptan daha hızlı motor eskitiyor adamlar.

Saygılar.


bu gelişme olurdu. bunlarda genellikle fazla bi gelişme olmuyor ne yazık ki..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...