Kendercik Mesaj tarihi: Aralık 14, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 14, 2010 Haber çıkalı bir süre oldu ama tembellikten bekliyordum birileri konusunu açar belki diye. Nitekim açılmadı, yeni F1 konusu görünce belki ilgilenilir diye ayrıca konu açayım dedim. Formula 1 will adopt new 'green' engines in 2013 Kısaca özetlerse yeni motorlar şu şekilde oluyor: [list] [*] 4 silindir [*] 1.6 litre [*] tek turbo [*] 600BHP güç [*] yanlış anlamıyorsan elektrik motoru 163BHP ek güç sağlayacak şekilde [*] 10000rpm [/list] Merak içerisindeki bekleyişim sürüyor. Edecek lafım olsa anket ekleyecektim geyiğine. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
zeper Mesaj tarihi: Aralık 14, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 14, 2010 2012'de kıyamet geliyor abi,desene göremeyecez:)) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Aralık 14, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 14, 2010 Selam, Bari 1800cc olsaydı limit :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Aralık 14, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 14, 2010 Selam, VW'e gün doğdu: -Getirin ortaya şu 1.4TSI motoru. F1'e giriyoruz..! Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redogski Mesaj tarihi: Aralık 14, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 14, 2010 oldu olacak dizel mecburiyeti getirseydiler. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Holy Mesaj tarihi: Aralık 14, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 14, 2010 Dizel'in sesi çekilmez ya. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mokoko Mesaj tarihi: Aralık 14, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 14, 2010 yahu f1 dediğin şey tamamen motor sesi, hız, adrenalinden oluşuyo. sen gidip hersene hersene bunları kısarsan olmazki. ben otomatik viteslerin bile olmadığı zamanlara geri donmesini istiorm :D motor limiti falanda olmasın. asdasd Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
goldbären Mesaj tarihi: Aralık 15, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 15, 2010 f1 aggro çekiyor, milleti benzin yakmaya özendiriyonuz diye. ondan yalancıktan yeşilliğe geçmişler. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mr_Hand Mesaj tarihi: Aralık 16, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 16, 2010 yalnız bu şu demek; sıradan arabaların motorundaki teknolojiler daha hızlı gelişmeye başlayacak. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mino Mesaj tarihi: Aralık 16, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 16, 2010 eski F1 lerde 1.5 litreden (turboyla) 900 bg alıyorlardı (yarışlarda) sıralama turlarında 1500 e kadar yolu oluyordu. Bayağı tork eğrisi kasacak firmalar anlaşılan. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Aralık 16, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 16, 2010 Selam, Yok artık; 1500cc az değil mi biraz o iş için?!? Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kendercik Mesaj tarihi: Aralık 16, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 16, 2010 Burada eski motorların durumu ile ilgili biraz sayısal değer verilmiş. Mevcut teknoloji ile 1.6 motorda neler yapılacağını çok merak ediyorum ben de. F1 pek ilgimi çeken bir spor olmasa da yeni motorları yarışta görmek istiyorum kesinlikle. Özellikle tüm yapılan testlere rağmen ilk yarışlarda epey bir motorun çatlatılmasını ve yarışı bitiremeyenleri görmeyi heyecan ile bekliyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Aralık 16, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 16, 2010 Selam, Çüş demek istiyor ve 1.5dCi Renault motorumda modifikasyona başlıyorum :P 250-300HP yeterli bana :D Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kendercik Mesaj tarihi: Aralık 16, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 16, 2010 Ben de 1.6 focus motoruna yeni F1 turbolarından takmak istiyorum! Aslında hoşuma gitti yeni motorların ufak olması. Mazbut bütçeli insanlar için ümit ışığı adeta (: Şaka bir yana gerçekten 1.6 motorların teknolojileri F1'e bağlı olarak gelişirse uzun vadede hayrını görebiliriz ucuz araçlardaki ufak performans iyileştirmelerinin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xanador Mesaj tarihi: Aralık 16, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 16, 2010 F1 de 1.6 motor kullanıyolar diye sizin Focus larınız da yakında 900hp olmayacak onu garanti ederim. Bu yeni motor düzenlemesi de F1 lerin yakıt tüketimini azaltmayacak, sadece çevrecileri susturmak için firmalara ek motor geliştirme masrafından başka bir şey değil... Benim esas anlamadığım kaç tane F1 arabası senede kaç kere kullanılıyor ki de çevreciler F1 e bile şarlamış? F1 den önce çevreyi kirleten 1000 tane şey sayabilirim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Aralık 16, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 16, 2010 Selam, Bir de şu limiti koysunlar: bir motor ile 3 yarış bitirme zorunluluğu. 3 yarış için toplam yakıt limiti de -atıyorum- 250litre olsun. O zaman görelim bakalım neler yapılabiliyor. Çoraptan daha hızlı motor eskitiyor adamlar. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kendercik Mesaj tarihi: Aralık 16, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 16, 2010 Hatta geçen sezonlardan birinde Ferrari'nin son tura girerken motoru yaktğını falan hatırlıyorum. Ama yakıt kotası fikri çok sert geldi bana. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Aralık 16, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 16, 2010 Mino said: eski F1 lerde 1.5 litreden (turboyla) 900 bg alıyorlardı (yarışlarda) sıralama turlarında 1500 e kadar yolu oluyordu. Bayağı tork eğrisi kasacak firmalar anlaşılan. Yok ya, 300bg falan alınıyodu da o kadar güç ne zaman alındı? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Holy Mesaj tarihi: Aralık 16, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 16, 2010 paramecium said: Selam, Bir de şu limiti koysunlar: bir motor ile 3 yarış bitirme zorunluluğu. 3 yarış için toplam yakıt limiti de -atıyorum- 250litre olsun. O zaman görelim bakalım neler yapılabiliyor. Çoraptan daha hızlı motor eskitiyor adamlar. Saygılar.Abi 5. viteste 90'la gitmesinler sonra? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xanador Mesaj tarihi: Aralık 16, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 16, 2010 paramecium said: Selam, Bir de şu limiti koysunlar: bir motor ile 3 yarış bitirme zorunluluğu. 3 yarış için toplam yakıt limiti de -atıyorum- 250litre olsun. O zaman görelim bakalım neler yapılabiliyor. Çoraptan daha hızlı motor eskitiyor adamlar. Saygılar. O zor çünkü motor hacim kuralları yüzünden zaten motorlar en üst limitlerinde çalışacak şekilde dizayn ediliyorlar. Kristal vazodan daha kırılgan aletler F1 motorları. Piste çıkmadan önce sıcak suyla ısıtılıyor vs. Bizim arabaların motoru gibi -5 derece soğukta çalıştırılıp 90 dereceye çıkamıyolar =) Endurans yarışları zaten var le mans falan. Bozmasınlar F1 i de yakıt limiti motor kullanma sayısı falan... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Aralık 17, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 17, 2010 ama işte 1 yarısa 1 motor üretirken harcanan enerji o benzini az yakılmasından kat bi kat fazlayken, havada ve samimiyetsiz kalır bu kurallar Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Aralık 17, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 17, 2010 Selam, Elbette söylediğim limit değerleri pek gerçekçi değil. Fakat şu anki motor geliştirme mantığı da saçma geliyor bana. 'Dayanıklılık hiç önemli değil, bir yarış çıkarsın yeter' düşüncesinde eksiklik olduğuna inanıyorum. Mesela sezonluk 10 motor limiti konulabilir. Bu işin içinde olanlar daha gerçekçi sınırlamalar getirebilirler. Elektrik motorları devreye sokulabilir. Batarya ve motor verimlerinde limitleri zorlamaya başlayabilirler. Öbür türlü vınn vınn vınn'dan başka birşey yok ortada :P Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mino Mesaj tarihi: Aralık 18, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 18, 2010 aktiftablet said: Mino said: eski F1 lerde 1.5 litreden (turboyla) 900 bg alıyorlardı (yarışlarda) sıralama turlarında 1500 e kadar yolu oluyordu. Bayağı tork eğrisi kasacak firmalar anlaşılan. Yok ya, 300bg falan alınıyodu da o kadar güç ne zaman alındı? Wiki Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
goldbären Mesaj tarihi: Aralık 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 19, 2010 Xanador said: F1 de 1.6 motor kullanıyolar diye sizin Focus larınız da yakında 900hp olmayacak onu garanti ederim. yüreğime su serptin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Aralık 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 19, 2010 paramecium said: Selam, Bir de şu limiti koysunlar: bir motor ile 3 yarış bitirme zorunluluğu. 3 yarış için toplam yakıt limiti de -atıyorum- 250litre olsun. O zaman görelim bakalım neler yapılabiliyor. Çoraptan daha hızlı motor eskitiyor adamlar. Saygılar. bu gelişme olurdu. bunlarda genellikle fazla bi gelişme olmuyor ne yazık ki.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar