reyou Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Milliyet said: TÜRK Hava Yolları’na ait uçağın geçen pazar günü Brüksel'de inişte uçağın motorunun sürtmesinden sonra, bugün de Atatürk Havalimanı'nda bir başka uçak yine pilot hatası nedeniyle kalkışta kuyruk sürttü. Üç hafta önce de yine bir THY uçağının Atatürk Havalimanı'nda kalkışta kuyruğunu sürttüğü ve olaya bir öğrenci pilotun neden olduğu iddia edildi. Uçağın kaptan pilotunun da bu olay sonrası istifa ettiği öğrenildi. Dört gün önce İstanbul- Brüksel seferini yapan THY'nin Airbus 340-300 tipi uçağının Zaventam Havalimanına inişinde pilot hatası sonucu motorunun sürtmesinden sonra, şimdi de Atatürk Havalimanı'nda bir başka uçak yine pilot hatası nedeniyle kalkışta kuyruk sürttü. Sabah saatlerinde meydana gelen olayda İstanbul-Oslo seferini yapmak üzere Atatürk Havalimanı'ndan kalkış yapmak için pistte hızlanan Boeing 737-800 tipi uçağın kuyruğu piste sürttü. Uçak kalkışından kısa bir süre sonra tekrar Atatürk Havalimanı'na döndü.TC-JGC kuyruk tescilli uçak bakıma alınırken yolcular da başka bir uçakla Oslo'ya gönderildi. KISA SÜRE ÖNCE YİNE KUYRUK SÜRTMESİ OLAYI YAŞANMIŞ Ayrıca 3 hafta önce yine bir kuyruk sürtmesi olayı yaşandığı öğrenildi. Atatürk Havalimanı'nda meydana gelen olayda henüz tip eğitimini tamamlamış bir pilotun kalkışı sırasında oluşması dikkat çekti. Olayda Kaptan Pilot Süleyman Özdamar’ın Boeing 737-800 tipi uçağı kalkışa geçerken "jump seat" olarak adlandırılan gözlemci koltuğunda oturan sivil kıyafetli eğitimdeki pilotun sağ tarafta oturan ikinci pilot ile yer değiştirmesini istediği öğrenildi. Kalkışı yapan öğrenci pilotun kuyruk sürtmesinden sonra kumandaları alan Kaptan Pilot Özdamar, Atatürk Havalimanı’na geri dönerek indi. Uçak bakıma alındı. Kalkışı yapan öğrenci pilotun henüz simülatör eğitimine de başlamadığı öğrenildi. Olay sonrasında soruşturma açılırken Uçuş Kurulu’na sevk edilen Süleyman Özdamar, istifa etti. 14 yıldır THY’de uçan Kaptan Pilot Özdamar, 2008’e kadar da Boeing 737 uçaklarının Tip Müdürlüğü görevinde bulunmuştu. http://www.milliyet.com.tr/thy-de-pilot-hatalari-ust-uste/turkiye/sondakika/28.10.2010/1307253/default.htm nazara geliyo olm adamlar, bence su oneriyi gozden gecirsinler; "okuyucu yorumu" said: ACİL Kesilen devenin etkisi geçiyor büyük bir olay olmadan acil yenisinin kesilmesi lazım...
huun Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 motor vurma olayıyla ilgili resmi açıklama yapıldı mı ki? pilot hatası dışında da sebepleri var o olayın. gerçi pilot istifa etmişti olaydan sonra.
reyou Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 2. pilot istifasi bu son 2 haftada sanirim.
roket adam Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 "Kalkışı yapan öğrenci pilotun henüz simülatör eğitimine de başlamadığı öğrenildi." O HA
Tyrannus Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 lol ya insan bi flight simualtor oynar en azından.ben bile sürtmüyorum asdlfj
LucifeL Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 "roket adam" said: "Kalkışı yapan öğrenci pilotun henüz simülatör eğitimine de başlamadığı öğrenildi." O HAOha ki ne oha yalnız anlamadığım şey gerçekten kurumsallıkta üstü düzey olmuş bir havayolu şirketi olan THY de böyle bi ihmalkarlık nasıl olur düşündürücü...
Eralp Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 oha lan bana verselermiş ben uçursaymışım bari
Suark Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 ya fake haber olmasın o? mesela pilot kursları var, 25 bin tl verip bi 3-4 sene okuyup yolcu ucagı ucurma ehlıetı gıbı bısey alıosun amaaaa THY bu adamları falan bıle ıse almadıgını duymustum. hm?
balon Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 bazı 2. kaptanlar yeni, 1.kaptanlar da psikopattır biraz THY'nin. Götünü başını sürterler ama düşürmezler merak etmeyin :D
ShadowFax Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 ben bile kuyruk sürtmüyorum yani FSX'te. harcanıyoruz yemin ediyorum.
Tenekeadam Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 -kuyrugu sürttün abi ya -bişe olmaz imza bıraktım
Overseer Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Suark said: ya fake haber olmasın o? mesela pilot kursları var, 25 bin tl verip bi 3-4 sene okuyup yolcu ucagı ucurma ehlıetı gıbı bısey alıosun amaaaa THY bu adamları falan bıle ıse almadıgını duymustum. hm? zaten kurumdan ziyade pilotun hatası bariz. öğrenci dediğin arkada oturur öyle.
snarveien Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Tenekeadam said: -kuyrugu sürttün abi ya -bişe olmaz imza bıraktım HAHA
HolyRaider Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 çok abartı geldi ya, birkaç pilotla tanışıklığım var. simulator bile uçurmadan uçak kaldıran öğrenci kolpa geldi
Llama Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Suark said: ya fake haber olmasın o? mesela pilot kursları var, 25 bin tl verip bi 3-4 sene okuyup yolcu ucagı ucurma ehlıetı gıbı bısey alıosun amaaaa THY bu adamları falan bıle ıse almadıgını duymustum. hm? daha fazla para veriyosun o kadar ucuz değil ve kalma riskin var kalma olasılığında fazla ayrıyetten öyle herkeze para verdin al ehliyet demiyorlare
fixmen Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Kolpa haber, hisse fiyatını düşürmek isteyen spektir onlar hehe :). Pilotluk kurs fiyatları içinde min. 30k-40k Avro. Özel kurslar 50k ya dayanıyor. Tabi bu fiyatlar direk nakliye lisansı dahil, havayollarında çalışmayı düşünenler için. Kendi çapımda takılcam, pırpırımla kız arkadaşıma hava atıcam diyenler için 10k Avro civarı fiyatlar.
DoruK Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 göz 0,25 bozuk pilot olabiliyoz mu 100k avroya. hemen olayım lan sıkıldım oku oku nereye kadar.
DoruK Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 oha ciddi mi lan pilot oluyorum o zaman. var biliyodum hep ben. nerden başvurcaz nerde bu kurslar falan?
huun Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 pilotluk keyifli bir iş değil pek. uzun yol kamyon şöförünün daha çok ülke gezen ve sekis yapma ihtimali daha fazla olanını düşün. maaşı da iyi tabii. o kadar, başka bir fark yok.
DoruK Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 ya hakkaten göz önemli değilse direk giricem ben. nerden başvuruyoz?
Theridone Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 huun said: pilotluk keyifli bir iş değil pek. uzun yol kamyon şöförünün daha çok ülke gezen ve sekis yapma ihtimali daha fazla olanını düşün. maaşı da iyi tabii. o kadar, başka bir fark yok. hayatta daha önemli ne var ki.
toggie Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 göz önemli tabi ki kim diyor önemli degil diye? iki cesit lisans var. biri private, kendi ozel jetiniz falan varsa onu ucurursunuz. ya da pırpır, helikopter falan fıstık. digeri commercial yani bildigimiz yolcu tasıyan pilotlar iste. ilk bahsettigim lisans ucreti dusuk 20k euro falan civarında diye biliyorum. ikincisinin 50k euro, sınavlar falan da dahil buna. para vermeden pilot olmanın tek yolu thy. pilot olduktan sonra maasından kesiliyor egitim masrafları. thy'de pilot olmak icin her sene acılan basvurular var. oncelik olarak muhendislik bolumunden mezun olanlara yoneliyorlar. bunun dısında istedikleri seyler yas aralıgı, boy/kilo oranı, ielts/toefl skoru. basvuru yaptıysanız ongorusmeye cagırılıyorsunuz. mesela ben cagırıldım ama lanet olsun ki turkiye'de olmadıgımdan gidemedim. simdi egitime baslamıstım bile :'(. ongorusmede pek bisey anlatmıyolar. almanya'ya gondericez sizi orda bazı testlerden gececeksiniz falan diyolar. sanırım saglık kontrolu falan da orda oluyor. sonra 18 ay suren pilotluk egitimi baslıyor. baya universite okur, master yapar gibi bir egitim alıyorsunuz. sonunda cesitli sınavlara girip gecerseniz lisansınızı alıyorsunuz. sonra aylık 5k lira maasla istanbul - trabzon - ankara - antalya - adana falan baslıyosunuz ucmaya. hayırlı isler :)
Öne çıkan mesajlar