Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

DOOM 3 İyi olmuş / Kötü olmuş kavgası topici!


Eno

Öne çıkan mesajlar

said:
DeamoN, 08 Ağustos 2004 21:18 tarihinde demiş ki:
bone motor nası eskiyebilir onu anlamadım ortada 2 oyun motoru war biri half-life motoru dier taraftaki de en yeni haliyle doom 3 ün motoru kim yenisini yapıo ki eskio ?

hep yeni teknolojiler çıkıyor abi.
mesela geçen gün directx 9.0c çıktı..


pixel shader 3 çıktı mesela, doom 3 destek vermemiş, oyunda pixel shader 3 kullanamıyorsun..
hl2'de de kullanılmıyor diye biliyorum ben.
bir tek şu an için far cry'da kullanılabiliyor.

motorlar, grafikler, yeni teknoloji çıktıkça eskir..
doom 3'ün veya half-life 2'nin motoru eskidiyle kastettiğim bu.

adamlar birkaç sene evvel süper gözükecek grafiklerle ağzımızı sulandırdılar, şimdi ise, zamana göre eski birer motorla karşımıza çıkıyor.[signature][hline]iyi adam kötü adam çirkin adam

[Bu mesaj Bonecrusher tarafından 08 Ağustos 2004 21:42 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yanlış bilmiyorsam pixel shader son 2 yılda çıkan her ekran kartının support ettiği bir olay değil, doom daha geniş bi oyuncu kitlesine hitap etmek için kullanmamış olabilir, teknik bi mevzu.mesela thief 3 oynayamayanlar var bu sebeple.ha öyle olmasa bile doom un ne kadar ihtiyacı vardır o da tartışılır :)[signature][hline]Nursery rhymes are said Verses in my head Into my childhood, they're spoonfed Hidden violence revealed Darkness that seems real Look at the pages that cause all this evil
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

seni biraz daha zorlarsam hl2 için de balon filan diyeceksin, sonra onu oynayınca da gene sözünü geri almak yerine inadına kötü diyeceksin.. :)

bone teknik olarak anlattık neden olmadığını o işin. sufi de diğer başlıkta daha detaylı anlatmıştı. undying'in istediği performansın 5-6 katını isteyen bir oyunda borular, duvarlar deli gibi poligonlu olmaz. 2006 yılında unreal engine 3 kullanan oyunlar çıkacak, onlarda da duvardaki her girinti çıkıntı için yüzlerce poligon koymak yerine bump-mapping ve benzer efektler kullanılacak. senin istediğin gibi bir oyun herhalde 2010'da filan çıkar en erken, o da belki. 6 yıl önceki oyunların duvarlarına bakıyorum, (half-life diyelim mesela) doom 3'ün duvarlarına bakıyorum, girinti çıkıntı birinde hiç yokken birinde efekt ile sağlanmış. 2010'daki oyunda daha gelişmiş bir efekt kullanılır belki, mesela doom 3'ün bilgisayar ekranları sanırım vektörel grafik kullanıyor. öyle vektörel bir efekt olur, yakından da güzel gözükür. ama poligonları duvardaki tırtığa değil konuştuğumuz adamın yüzüne ayırırlar önce. doom 3'te de böyle..

bulursan duvardaki tırtığın bol poligonla yapıldığı oyun hep beraber parti veririz muradına erdin diye.. ;)[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Bonecrusher, 08 Ağustos 2004 21:38 tarihinde demiş ki:
adamlar birkaç sene evvel süper gözükecek grafiklerle ağzımızı sulandırdılar, şimdi ise, zamana göre eski birer motorla karşımıza çıkıyor.


o grafikler gösterildiği zaman piyasadaki en pahalı high-end makinesi oyunun low ayarlarına yetiyordu. o zaman çıkarılsaydı kaç kişi oynayabilecekti? şimdi bile sürüyle insan oynayamıyor ve ilk defa bir oyunun optimum performansı için gereken parçalar henüz yok!

şimdi unreal engine 3 ss'leri gösteriliyor, şimdi çıkarsalar öyle oyunu kim oynayabilir? adamlar geleceği gösteriyor o ss'leri koyarken, bugünü değil..[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şöyle bir kıyaslama yapayım. HL2 tamamen normal sistemlerde iyi çalışsın diğe yapılıyor. Doom3 ise motorun reklamı yüzünden "gelecek nesillerede yeter" imajı için Ultra High diye bir olayı var.

HL2'yi 1024x768x32 Full Detail oynamanız için 2.4 GHz işlemci 512 MB ram ve 9600 Pro/XT ekran kartı yetiyor. Çünkü oyun böyle yapılıyor, tıpkı ilk HL'de olduğu gibi.
HL2'yi popüler yapacak olan şeyler oynanıştaki özgürlük, hikaye, hikayenin oyundaki uygulanışı, fizik motorunun kullanılış biçimi ve tabiki Multiplayer...

İşte bunlar HL2'yi zirveye taşıyacak. Ama doom3 zirveye çıkamaz çünkü reklam oyunu.

Demin Duke Nuke'm 3D'yi kurdum. Mouse'la falan oynanabilir versiyonu, arkadaşlarla multi'de oynamaya başladık Doom3'ten daha çok keyif aldım :D

Ayrıca Bump-mapping için "poligonu abartmadan, sanki yüksek poligonluymuş hissi vererek performansı arttırma" özelliği diyorsunuzda Doom3 hayvan gibi sistem istiyor be abi.

XP 2600, 512 MB ram, 9600 XT var, medium'da 1024 oynarken fps 20-40
config ayarı yaptım High detail 800x600'de aynı fps civarında oynuyorum.[signature][hline]LathspeLL
Taurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

unreal 3 motorunda da doom 3'te kullanılanlardan çok farklı yöntemler yok hani... mesela taş bi duvar var. biçimsiz taşlardan oluşması gerek. bu taşlardan sadece 2 tanesini az sayıda poligonlu (yani bumpmapping olmadan çokkk kötü görünecek şekilde) çıkıntılar yapıyolar, sonra bumpmapping efektini koydukları anda bakılan açı değişince bu taşların farklı yerleri göründüğünden çok gerçekçi bi his veriliyor. doom 3'te de bu vardı. özellikle de son boss'a giderkenki yola dikkat edin. tüm taşları teker teker modellemişler. üstüne bi de bumpmapping koyunca taşlar gerçek gibi olmuş. aşağıdan gelen kırmızı ışıklar da iyice hoş bi hafa katmış. ama bone, sen doom 3'ün bu yakından bile müthiş görünen yerlerinin değil de, en kötü görünen yerinin yakınına gidip onun screenshot'ını çekmişsin. bu durumda tabiki doom 3'e yakından kötü dersin.

(bu arada ben radeon 9600xt ile medium'da çok düşük fps'de oynarken sen nasıl geforce 4'ünle high'da oynuyosun anlamadım.. AA, AF, vsync, çözünürlük falan ne durumda sende?)[signature][hline]Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
LathspeLL, 08 Ağustos 2004 22:27 tarihinde demiş ki:
Ayrıca Bump-mapping için "poligonu abartmadan, sanki yüksek poligonluymuş hissi vererek performansı arttırma" özelliği diyorsunuzda Doom3 hayvan gibi sistem istiyor be abi.

XP 2600, 512 MB ram, 9600 XT var, medium'da 1024 oynarken fps 20-40
config ayarı yaptım High detail 800x600'de aynı fps civarında oynuyorum.

eheh, sistemlerimiz markasına kadar tıpatıp aynı :D
işte ondan bahsediyoruz lathspell.. eğer doom 3'e bunun üstüne bir de ekstradan poligonlar, daha ayrıntılı modellemeler koysalardı bilgisayarun üzerinde sucuk pişirirdik.. farcry'da da birden fazla ışık kaynağının ve doom 3 gibi ortamların olduğu yerlerde inanılmaz düşüyo fps. hatta bu tür ortamlarda doom 3'ten daha yavaş çalışıyodu farcry bende...[signature][hline]Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

vysnc kapalı.
ben 4xAA dışında hiçbirşeyi değiştirmiyorum..

ultra'da, normal yerlerde zorlanarak oynuyorum.
high'da, 8 yaratık üstünde yaratık çıkınca ufak takılmalar oluyor. Onun dışında 4-5 yaratık saldırdığı yerlerde bile hiç bir takılma olmuyor.
medium ise, hiç zorlanmadan, 10 yaratıklı yerlerde bile oynayabiliyorum.

konfigirasyon: p4 2.0, 512MB ram, geforce 4 ti 4800se...[signature][hline]iyi adam kötü adam çirkin adam
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

işin komiği,
ultra'da, 4xAA açıkken oynadığım hızda,

need for speed underground, sw: kotor, deus ex 2 gibi oyunlarda en low ayarda
oynuyorum..

ya doom 3, opengl, diğerleri directx 9 kullandığı için olabilir..

sonuçta benimki opengl'yi destekliyor ama directx 9 desteklemiyor..[signature][hline]iyi adam kötü adam çirkin adam

[Bu mesaj Bonecrusher tarafından 08 Ağustos 2004 22:34 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

amd athlon xp 2600+
radeon 9600xt 128mb
512 ram

bu sistemde senin dediklerinin nerdeyse aynılarını yaşıyorum bone.. demek ki radeonlar opengl konusunda o kadar başarılı değiller.. ben de senin tam tersine NFS underground, kotor gibi oyunlarda en yüksek konfigürasyonda hiç takılma yaşamadan oynuyorum. (40-70 fps arası falan)[signature][hline]Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
LathspeLL, 08 Ağustos 2004 22:27 tarihinde demiş ki:
İşte bunlar HL2'yi zirveye taşıyacak. Ama doom3 zirveye çıkamaz çünkü reklam oyunu.


hl2'nin reklamının yapılmadığını söylüyorsun yani? kod çaldırma olayını bile tezgah olarak değerlendiren insanlar var.. (onlardan biri değilim ama hl2 kadar reklamı yapılmış oyun hatırlamıyorum kartlarla kupon bundle'ına kadar)

said:
Demin Duke Nuke'm 3D'yi kurdum. Mouse'la falan oynanabilir versiyonu, arkadaşlarla multi'de oynamaya başladık Doom3'ten daha çok keyif aldım :D


biraz geç kalmışsınız ama geç olsun da güç olmasın tabii.. :)

said:
Ayrıca Bump-mapping için "poligonu abartmadan, sanki yüksek poligonluymuş hissi vererek performansı arttırma" özelliği diyorsunuzda Doom3 hayvan gibi sistem istiyor be abi.


henüz daha dümdüz bir oda göremedim doom 3'te. half-life'ta dümdüz odalardan gidilebilir koca bir bölüm boyunca. half-life 2'de de dümdüz mekanlar var. oyuna müthiş önyargıyla yaklaşmayan biri grafikleri nasıl beğenmiyor zaten aklım alabilmiş değil henüz. hani yabancı eleştirilerde ya da en azından oyuncu eleştirilerinde böyle birşey görsem bu kadar saçma gelmeyecek belki..[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ram güzel.
cpu fena değil
ekran kartı kötü ama..

oyunda "recommended system" var.
onu seçiyorsun.
senin sistemine göre ayar yapıyor..
mesela benimkinde medium seçiyor..
ekran kartımız aynı.. sende de medium seçer herhalde..[signature][hline]iyi adam kötü adam çirkin adam
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam, HL2 ilk duyurulduğunda, gösterilen SS'ler, oyun hakkındaki bilgiler ve E3 2003 videoları HL2'nin reklamını yapmış oldu. HL2'nin birden popüler olmasının nedeni reklam değil oyunculardı. Oyun özellikleriyle o kadar çok ilgi uyandırdı ki. Herkes HL2 dedi ve sonuçta HL2 kendi reklamını yapmış oldu. Kupon ise HL2'nin reklamı değildi. ATI ile Valve arasındaki bir anlaşmaydı ki bu ATI'nin reklamıydı.

Sonuçta bütün bu reklamlar HL2'nin reklamıydı. Ama Doom3'ün kendisi sadece bir reklam... D3 Grafik motorunun reklamı...
Arada fark var yani.[signature][hline]LathspeLL
Taurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"Sonuçta bütün bu reklamlar HL2'nin reklamıydı. Ama Doom3'ün kendisi sadece bir reklam... D3 Grafik motorunun reklamı...
Arada fark var yani."

diyorsun..

şimdi yazarım buraya hl2'nin gösterilerini, havoc anlaşması ve source motorunun pazarlanma çabalarını, profesöre mimik araştırması yaptırmaları, bunların insanların gözüne sokulmasını ve hatta motorun çoktan pazarlanmasını (doom 3 motoru henüz lisanslanmadı hiçbir oyuna source ile hazırlanmakta olan oyunlar varken - hl2'nin kendisi yok ortada daha) ama zaten hl2'yi çıkmadan "gelmiş geçmiş en iyi oyun" ilan ettiğin için faydası olacağını sanmıyorum.. :)

doom iki günlük hayran kitlesine sahip oyun değildir, fps tarihinden üç oyun sayılsa bunlardan biridir. elbette ki insanlar bekledi merakla ve bu kadar konuşuluyor kimi beğenip kimi beğenmese de. beğenmeyenler de bu kadar beklenti olmasa beğenirdi büyük ihtimalle..[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hl2'nin grafiklerini isterlerse batırsınlar. o oyundaki fizik motorunu şu ana kadar bir tek firma yapamadı. arkadaşlarla doom 3 oynarken bölüm bölüm oynardık. HL2 çıkınca herkes aynı bölümü ikişer kez oynicak. çünkü her seferinde farklı yöntemler kullanarak, tüm tuzakları deneyerek oynicaz. oyunda ilk defa herşey elindeki silahtan ibaret olmayacak. bi bakıma tim 3d olcak :P

hl2'ye laf yok.
ah bi de şu oyuna pixel shader efektleri koysalardı var yaaaa.....[signature][hline]Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite?


[Bu mesaj mayfer tarafından 09 Ağustos 2004 00:04 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

çook büyük beklentiye giriyorsunuz. ben bekliyorum ama çook büyük beklenti kısmını bir kenara bıraktım. oyun ne kadar iyi olursa olsun beklenti öldürür. çook büyük beklentilerde olan birileri kesinlikle beğenmeyecek, ondan da adım gibi eminim.. doom 3'ü çook büyük beklentiyle beklemiyordum, hoşuma gitti. çook büyük beklentiyle bekleyenler beğenmedi..[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iddia ediyorum, HL2 çıkınca Game of the Year olacak... bu kadar. Olmasa bile FPS kısmında en iyi olacağı %100

Doom3'ten çok daha üstün olduğu tartışılmaz bir gerçek zaten HL2'nin.

Bu arada Sam dediğimi anlamıyorsun. Source'un reklamı tabikide yapıldı ama bu HL2'yi reklam amacı ile doğru yoldan kullanmadı.

Valve - Amacı community adı verilen oyuncu kitlesine beklenen devam oyununu yapmak, onlara muhteşem bir oyun deneyimini yaşatmak, ardındanda bu başarıyı multiplayer ortamında yaratmak.

ID software - Amacı: FPS türü için standart oluşturacak oyun motoru yapmak ve bu motoru eski oyunlarının yeni versinunda kullanrak oyunu bir reklam aracına dönüştürmek. Doom3'ün amacı oyunculara Valve'nin sunduğu şeyleri sunmak değil motorun satılmasını sağlamak.

bu kadar...

(gittikçe ısım artıyor, tartışma ortamına iyice giriyorum :)).[signature][hline]LathspeLL
Taurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
LathspeLL, 09 Ağustos 2004 00:16 tarihinde demiş ki:
Valve - Amacı community adı verilen oyuncu kitlesine beklenen devam oyununu yapmak, onlara muhteşem bir oyun deneyimini yaşatmak, ardındanda bu başarıyı multiplayer ortamında yaratmak.


öeeeh.. yeşil kartı olanlara da bedava veriyorlardır herhalde..

said:
ID software - Amacı: FPS türü için standart oluşturacak oyun motoru yapmak ve bu motoru eski oyunlarının yeni versinunda kullanrak oyunu bir reklam aracına dönüştürmek. Doom3'ün amacı oyunculara Valve'nin sunduğu şeyleri sunmak değil motorun satılmasını sağlamak.


tabii ki, valve kar amacı gütmeyen, evsizlere aş dağıtan bir vakıf iken id kapitalist baronların kurduğu bir para çarpma örgütü..

yani şurada diyeceğim hiçbirşey doom 3'e karşı önyargını değiştirmez çünkü evvelden beri half-life 2 ile kıyaslıyorsun, hl2'yi "gelmiş geçmiş en iyi oyun olarak gördüğünü" önceden söylemiş olduğun için de doom 3 kötü olmak zorunda senin gözünde. ben ise tarafsız yakalaşabiliyorum her iki oyunun da geçmiş hayranı olarak senin aksine.. ;)

game of the year olabilir belki ama yine de görmemiz gerek. ut2004 ve rome: total war gibi oyunlar da var bu yıla ait.. hl2'nin şimdiye dek anlatılan gameplay'i gösterebilmesi gerek..

ekleme: id motorlarına bayılmıyorum ama iyi kullanılınca yerine göre iyi iş görebiliyorlar. şahsen unreal tournament motorunu quake 3 motorundan daha iyi bulmuşumdur vaktinde. belki source'u da daha iyi bulurum ama oynanıyor halde görmem gerek önce..[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.


[Bu mesaj Sam tarafından 09 Ağustos 2004 00:33 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aslında half life 2 ile doom 3 ü karşılaştırmanızı ben gereksiz buluyorum. Bana lazım değil yani:) nasılsa half life 2 yi de alacam deli gibi oynayacam pek fark etmiyor yani doom3'un HL2 den daha iyi olması. Zaten ikisinin de mazileri kült oyunlara dayanıyor, yapan adamların çok kolpa birşey yapması mümkün değil videolardan sonra.
ayrıca grafik çok önemli bir ölçüt değil bana göre...

canım nedense doom 2 istedi:-)[signature][hline]Roken brengt u en anderen rondom u ernstige achade toe
MSN:[email protected]
icq: 172758290
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...