Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

DOOM 3 İyi olmuş / Kötü olmuş kavgası topici!


Eno

Öne çıkan mesajlar

bone'cum evet daldan dala atlıyorsun. aynı şeyleri söylüyorsun, biz de aynı cevapları veriyoruz. bizim cevabımıza karşı yeni bir cevap üretmeyip aynılarını yazıyorsun. aynı sözleri yazacaksak tekrar tekrar anlamı yok ki, bak mesela lath ile her mesajda başka şeyler söylüyoruz.. ;)

lath power gamer'lıktan bahsetmişsin, eğer tek bir oyuna 5 yıl kafasını gömüp kalkmayan insanları kastediyorsan çok şükür ki onlardan biri değilim. :) komplike oyun sevmek dersen, çevremde ya da bu forumda benim kadar komplike oyunlara tutkun fazla insan da tanımadım. ancak bu demek değildir ki sadece bu tarz oyunları seveyim, beğeneyim. bunun en başlıca örneklerinden biri de doom serisidir mesela. çok uzun süre oynamamışımdır vaktinde de ama beni derinden etkilemiştir. (bilgisayardan uzak kaldığım 1-2 yıl boyunca kafamın içinde oynamıştım zaman zaman oyunu, komik gelebilir belki ama sim city gibi başka oyunları da kalem kağıtla oynamışımdır hatta) doom 3 de kötü değil, eğlenceli ve eski oyunların tadına yakın bugünlerde bulunabilen nadir oyunlardan. ha aksiyon kısmı dersen, serious sam'i mesela tercih ederim bu tarzda. (single-player olarak)

serious sam oynarım, insanlar "aman kafanı fazla boşaltma" der; victoria oynarım, bu sefer de "detaya boğulmuş o oyun" derler. elin ağzı torba değil ki büzesin.. :horace:

koyduğun ss'ler 2003 için dediğin gibiydi, 2004 için değil. çizgi film filan değil ama mimikler ve suratlar haricinde unreal warfare motorundan çok belirgin bir atlama yaptığını söyleyemiyorum. şu anda oynadığım ut 2004'te şunlara rahatlıkla denk olacak mekanlar var.. zaten bu yıla kadar da en iyi motor oydu.. 2006'da yeniden devralacak bayrağı.. :)[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şu ikisi kadar ayrıntılı grafikleri ve kaplamaları doom3'te gördük mü?
http://www.planethalflife.com/features/articles/sigg04/phl_c17_Slide19b_hi.jpg
http://www.planethalflife.com/features/articles/sigg04/phl_c17_Slide13b_hi.jpg
hayır.
fps oyunlarında bu kadar detay, bu kadar poligon olmadı şimdiye kadar.

şuna gerçekçi değil diyecek var mıdır?
http://www.planethalflife.com/features/articles/sigg04/phl_c17_Slide10b_hi.jpg

ayrıca şurdaki beyaz kısımlar, ışığın yansıdığı yüzeylerdir:
http://www.planethalflife.com/features/articles/sigg04/phl_c17_Slide05b_hi.jpg
bu açıdan o yansıma pek belli olmamış, kar gibi gözükmüş, ama movielerde yansıma olayı çok daha iyi belli oluyor.

http://www.planethalflife.com/features/articles/sigg04/phl_c17_Slide16_hi.jpg
burdaki manzaraya ağzım açık bakıyorum.

HL2'de adamlar fizik motorunu çok iyi yapmış. Movielerde görüyoruz.
Grafik motorunu da çok iyi kullanmışlar, herşey yerli yerinde, bunu da SS'lerden çok güzel anlıyabiliyoruz.

Doom 3'te bunlar kullanılmadı.
Oyun tamamen karanlık bir oyun.
Zaten texture varsa bile belli olmuyor.
Fizik motoru var ama HL2 movielerinde gördüğümüz gibi kullanabileceğimiz hiç bir yer yok.
Oyunda su efekti, yansıma efekti kullanılmamış.

Bu eksikleri söylüyünce de "oyunu nasıl beğenmessin, demek ki sende problem var" oluyor.

Doom 3, eski OpenGL kullanıyor, Quake3'ün daha karanlık ve kalın grafiklisinden başka birşey olmuyor.
Far Cry ve HL2 ise, yeni DirectX 9'u kullanıyor, poligonun, efektin ve texture'un dibine vuruyor.

Buna rağmen "Doom 3 grafikleri tam yerinde." "HL2 grafikleri 2003 için fena değildi, ama 2004 yılında çok kötü" deniyor.

Bu direk olarak at gözlüğü takmaktır, başka birşey değil..[signature][hline]Chemical, 13 Ağustos 2004 22:00 tarihinde demiş ki:
Ben çok terbiyesiz, yaramaz ve şımarık bir çocuğum. Şimdiye kadar yaptıklarımdan dolayı bütün patilerden özür diler, büyüklerimin ellerimden öperim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yeni birşeyler mi göstereceksin diye merakla tıkladım linklere, aynı resimlermiş. senin ağzın açık baktığın manzaranın benzerini 30 sn içinde açabileceğim bir morrowind save'inde görüyorum ben. hoş ama ağız açık bıraktıracak birşey yok ağustos 2004 itibariyle..

"şuna gerçekçi değil diyecek var mıdır?"

vardır.. uçurmuyor artık beni, 30 eylül'de çıkacaktı.. bir daha sefere daha düzgün korusunlar network'lerini.. :)

o yansıma için verdiğin resimde kar mıdır her neyse dokusunun ne kadar düşük çözünürlüğe sahip olduğu bu denli küçük ve uzaktan alınmış bir resimde dahi görülüyor. doom'a yakından sıfır diyen insanın şu resimlere ağzı açık bakması karikatürlük olay.. :horace:

şu opengl eskiliğini de iyi ki öğrendin bone, malzemen bitmişti lath sana bedava malzeme verdi.. ;) şahsen opengl'e karşı bir yakınlığım yok, lath'in söylediği dezavantajlara sahip olması mümkündür. fazla teknik bilgim yok son gelişmeler hakkında kıyas yapabilmek için..

öte taraftan "az poligon kötü, çok poligon güzel" düz mantığını anlamış değilim halen. poligon basmakla güzelleşiyorsa oyunlar herkes basar poligonu. x800 ya da 6800'ü olanlar ğaşa paşa oynar, geri kalanı ss seyreder. doom 3 geforce 3'lerde filan çıkıyorsa elbette ki müthiş bir fark açmış olmamalı mantıken zaten. buna rağmen efektti mefektti gayet etkileyici bir motor ortaya koymuşlar. bump-mapping abartmak gibi bir kavram da saçma, en güzel nasıl gözükecekse gerekli hileyi yapmışlar. grafik motoru deyince de zaten görsel hilelerin optimum kullanılabilmesi gereken bir alan bu nihayetinde..[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

acikcasi adamlarin senelerini verip dunyaya satacaklari bir oyun motorunun bu forumda boylesine yerden yere vurulmasi cok sasirtici, ayrica ben inanmiyorum su efektinin olamayacagina sonucta herkes bilir doom herzaman motoru icin cikmis bir oyun olur hep.

bu arada gecmisteki id oyunlarina bakin ve id nin grafik motorunu kullanan oyunlara bakin her seferinde doom tarzi koridorlu oyun cikaran id nin tersine baskalari genis arazilerdede oynanabilen oyunlar yapabilmislerdir doom motoru uzerine.

sakin yanlis anlasilmasin ben doom iyidir hl2 kotudur demiyorum doomun klastrofobik karanlik koridorlarindan sonra (ki dunyada bir ilktir golgelerin bu kadar yogun kullanilmasi ve karanlik) hl2 gercekten cok guzel ve cekici duruyor.

riskli bir oyun doom 3 karanlik golgeler dar koridorlar tek tip genel sanat, ancak her seyin bir ilki var geriden gelenler daha iyi olacaktir orasi suphe goturmez. en azindan golgelendirmenin ve isik oyunlarinin hic de buyuk sistem gereksinimi olmadan rahatca kaldirildigini gorduk bu oyunla.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
LathspeLL, 16 Ağustos 2004 05:11 tarihinde demiş ki:
Ha birde yakında 0 olayını biraz açayım. hatta biraz değiştireyim.
Şimdi bi yakın vardır, birde çok yakın vardır.
Burnunuzu duvara dayayıp SS alırsanız tabiki blur efektli bir resm görürüz. Ama Doom3'te duvarın dibine girmeye gerek yok. Yakına geldin mi çaat dümdüz grafikler. Nerde o derinlik hissi? Nerde BM etkisi? yok sadece siyah çizgiler görüyorsun. bunu sırf duvar için söylemiyor çoğu nesnede de bu böyle. Yani duvarın dibine girmedende resim çeksen Doom3'te aynı.


Yani bu duvar su anda '0' oluo oolemi?
said:
mayfer, 04 Ağustos 2004 07:01 tarihinde demiş ki:

BM de yok derinlik hisside yok aslinda orda duvarda yok sadece bi iki siyah cizgi...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Burdaki detail LOW felan herhalde olmadı MEDIUM. o duvardakiler ne ya .gif felan herhalde...

Motor tartışması yapılıyosa SOURCE getireceği "player interaction with objects" kavramıyla çığır açacaktır. Doom3 te motor kavramı çok kısıtlı. Benim için etrafla etkileşim bir "yeniliktir". Ha doom3ün zaten çizgisi belli. 2side farklı platformlarda yarışıyor bence. Kötü olan yok ki neyin tartışması bu anlamadım..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Half Life in yakindan duvarida bu:
http://3dfrags.nofrag.com/screens.php?url=/images/articles/8_hl2-21.jpg&legende=Screen-shots+d%27Half-Life+2
http://3dfrags.nofrag.com/screens.php?url=/images/articles/8_hl2-10.jpg&legende=Screen-shots+d%27Half-Life+2

http://3dfrags.nofrag.com/screens.php?url=/images/articles/8_hl2-03.jpg&legende=Screen-shots+d%27Half-Life+2
Son resimde insanlar iyi hos ama saadaki duvarin oralara bakdigim zaman direk yani cizgi film gibi gercekden. Oyun da gercekden super manzara olan yerlerde var tabi. Bende Half Life in hastasiyim. En az sizin kadar sabirsizlaniyorum oynamak icin. Ama sizin mantiginizla bakarsak "bu mudur super oyun super grafik. Doom 3 den soora cikdi doom 3 un duvarlarina yaklasamio bile. suna bak resmen lego lan bunnar. yaratiklara bak lan. undying de bile daa gercekciydi" dememiz lazim...

[Bu mesaj Noxael tarafından 16 Ağustos 2004 16:00 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Noxael, 16 Ağustos 2004 15:50 tarihinde demiş ki:
Half Life in yakindan duvarida bu:
http://3dfrags.nofrag.com/screens.php?url=/images/articles/8_hl2-21.jpg&legende=Screen-shots+d%27Half-Life+2
http://3dfrags.nofrag.com/screens.php?url=/images/articles/8_hl2-10.jpg&legende=Screen-shots+d%27Half-Life+2

http://3dfrags.nofrag.com/screens.php?url=/images/articles/8_hl2-03.jpg&legende=Screen-shots+d%27Half-Life+2
Son resimde insanlar iyi hos ama saadaki duvarin oralara bakdigim zaman direk yani cizgi film gibi gercekden. Oyun da gercekden super manzara olan yerlerde var tabi. Bende Half Life in hastasiyim. En az sizin kadar sabirsizlaniyorum oynamak icin. Ama sizin mantiginizla bakarsak "bu mudur super oyun super grafik. Doom 3 den soora cikdi doom 3 un duvarlarina yaklasamio bile. suna bak resmen lego lan bunnar. yaratiklara bak lan. undying de bile daa gercekciydi" dememiz lazim...

[Bu mesaj Noxael tarafından 16 Ağustos 2004 16:00 tarihinde değiştirilmiştir]


Ya oha, 2 yıl evvelki "Production" aşamasındaki SS'leri koymuşsun oha yani. o linkini attığın 3 SS'de de Texture yok daha ya.

Ayrıca Doom3 Bu şekilde uzaktan iyi gözükemez abartılı bump mapping'ten dolayı.[signature][hline]LathspeLL
Taurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

http://img.gamershell.com/imagefolio/gallery/FPS/Half-Life_2/02.jpg
Su resimde en soldaki duvara bak bakalim. Texture varda cok bisey degisio ya. Half Life 1 de de vardi bu duvarlar.

http://www.gameinfowire.com/image.asp?iid=7770&gid=229&pg=&pid=6
Bide bu resimdeki ayni yakinlikdaki duvarlara bak. "BM olmasa oyunun Quake 3 deki Undying deki grafiklerden farki yok". O BM i yapmak cok mu kolay yani? Cok abarti cok goze batior gibi sacma sey de duymadim. BM i daha once duymamis olsaniz gozunuze batmasini brak, oyun harika gelir. Ama "cok abartilmis cok kotu olmus" gibi sacma seyler soyluorsunuz. HL2 de abartilmamis ve sonucuda goruoruz. Sizin diyisinizle "uzakdan 10 yakindan 0"...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BM texture kalitesini bozar, çünkü sen normal resim üzerine siyah BM çzigileri koyarsın, yaklaştıkçada köt gözükür.

Doom'un karanlık olmasının sebeplerinden biride BM zaten. Çünkü çok büyük siyah çizgiler kullanılmış, oyunda siyah olmuşki göze batmasın.

Son yolladığın SS'ye bakıyorum, duvarlar haricinde herşey bok gibi. Sizin savunduğunuz "Doom3'teki modeller daha güzel" olayını resimde görüyoruz dimi? Köşeli kafalar, köşeli elbise ve yine bump mapping'ten ve yansıma efektinden dolayı "cilalanmış" deri. Bu mu güzel grafik ya.

HL2'de de eksi yönler bulunacaktır. Mesela son verdiğin SS çok tartışıldı forumlarda "bu ne iğrenç SS" diye, bende aynı fikirdeyim o SS çok köyü. Zaten SS'de ne AA açık, ne AF.[signature][hline]LathspeLL
Taurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Draven, 06 Ağustos 2004 22:29 tarihinde demiş ki:
...Backup yaptik dimi? Tamam, simdi basedeki DoomConfig.cfg yi notepad ile acalim, asagi gidin ve seta image_..... ile basliyanlari bulun. bunlari su sekilde degistiricez:

seta image_downSizeLimit "512"
seta image_ignoreHighQuality "1"
seta image_downSizeBumpLimit "512"
seta image_downSizeSpecularLimit "64"
seta image_downSizeBump "0"
seta image_downSizeSpecular "1"
seta image_useCache "1"
seta image_cacheMegs "256"
seta image_cacheMinK "20480"
seta image_usePrecompressedTextures "1"
seta image_useNormalCompression "1"
seta image_useAllFormats "1"
seta image_useCompression "1"
seta image_roundDown "1"
seta image_forceDownSize "1"
seta image_downSize "0"
seta image_lodbias "0"
seta image_anisotropy "0"
seta image_filter "GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST"...


Arkadasda bunu denedikden sonra sendeki olayin aynisi basimiza gelmisdi. Sende bu tur bi sey yapdin mi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

doom konusunda bu kadar ağır yorum yapmamın nedeni,
aşırı bir old-school oyuncu olmamdan olabilir.
Eski oyunların havasını bulamadım.
Eski oyunlara set çekip yeni oyunlarla kıyaslayacak olursak, bu sefer de oyunun hiçbirşeyi kurtarmıyor. Gözünü kapatıp "doom" adını düşünerek oynamadığın sürece, oyun zevk vermiyor, neden, oyundaki birçok hata gözüne çarpıyor..

said:
NexcaT, 16 Ağustos 2004 13:23 tarihinde demiş ki:
ayrica ben inanmiyorum su efektinin olamayacagina sonucta herkes bilir doom herzaman motoru icin cikmis bir oyun olur hep

doom değil quake demek istemiştin herhalde..
çünkü genelde quake motoru kullanılarak çok güzel oyunlar yapılmıştır (heretic 2, hexen 2, half-life, jedi outcast gibi oyunlar)

motorun içinde su efekti olabilir.
dediğim gibi, fizik motoru da çok güzel olabilir.

ama asıl söylediğim konu,
bu efektleri oyunda kullanmamışlar.
"yok ya bu oyunun motorunda herşey vardır, 10 vereyim ben" anlayışla bir yere gidemeyiz.
elimizde var mı oyundaki su efekti?
ya da fizik motoru koymuşlar, ama kutu ittirmekten başka bir işe yarıyor mu?

said:

ciddiyim (dalga geçmiyorum)
çok komiksin.
pc başında yarım saat güldüm senin yüzünden..
kaplama yok ki orda.
bu verdiklerinin, oyunun "ilk" screenshotlarıydı.
özlemişim ya eheuheu[signature][hline]Chemical, 13 Ağustos 2004 22:00 tarihinde demiş ki:
Ben çok terbiyesiz, yaramaz ve şımarık bir çocuğum. Şimdiye kadar yaptıklarımdan dolayı bütün patilerden özür diler, büyüklerimin ellerimden öperim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

xayder, ekran kartı sürücülerini güncelledin mi?
peki ekran kartın ne? Sis 315E felan değil di mi? (çok abuk bi karttı o)
oyunun sonuna kadar böyle mi ilerledin?[signature][hline]Chemical, 13 Ağustos 2004 22:00 tarihinde demiş ki:
Ben çok terbiyesiz, yaramaz ve şımarık bir çocuğum. Şimdiye kadar yaptıklarımdan dolayı bütün patilerden özür diler, büyüklerimin ellerimden öperim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

player interaction with objects kavramıyla çığır açma konusu iki tane kutu devirme cam kırmayla olacaksa zaten var öyle bir olay, maksat bunu daha önce yapılmamış şekilde sergileyebilmesi.
postal da hatta sokobanda (hehe) bile var zaten.[signature][hline]They had as king over them the angel of the Abyss, whose name in Hebrew is Abaddon.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Bonecrusher, 16 Ağustos 2004 19:38 tarihinde demiş ki:
ciddiyim (dalga geçmiyorum)
çok komiksin.
pc başında yarım saat güldüm senin yüzünden..
kaplama yok ki orda.
bu verdiklerinin, oyunun "ilk" screenshotlarıydı.
özlemişim ya eheuheu

Valla guldurebildiysem ne mutlu bana. Ama onlari kaplama ekledikden soorada cok bisey degismedigi gostermek istedim. 2. koyduklarimida gorduysen duvarlari yakindan, o kadar laf ettigin Doom3 den daha kotu bir duvar goruceksin. Zaten HL2 ciksin duvarlarin dibinden bakacaz bakalim Undying den cok bi oteye gecebilmismi duvarlar. Ki bu HL2 D3 den sonra cikio...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sokoban dedi adam ya öeeh
penguin mi ne vardı gameboyda.. onda da yumurtaları ittiriyorduk :-P[signature][hline]Chemical, 13 Ağustos 2004 22:00 tarihinde demiş ki:
Ben çok terbiyesiz, yaramaz ve şımarık bir çocuğum. Şimdiye kadar yaptıklarımdan dolayı bütün patilerden özür diler, büyüklerimin ellerimden öperim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hallettim evet Noxael yaptım ordakileri anti-aliasing i açıp oyunu yeniden başlatıyordum "oyunu tekrar başlattığınızda yaptığınız ayarlar uygulanacak" filan dediğinden, her girdiğimde de kapalı buluyordum bi kezde ayarladıktan hemen sonra devam ettim oyuna baktım sorun kalkmış ortadan :D ekran kartı asus ati radeon 128mb 9600xt, driver catalyst 4.7[signature][hline]Yaşamı yaşanır kılan bazen olumsuz bazende olumlu olan insan düşünceleridir.
Tearaway - Mercenary
Xayder - Necromancer


[Bu mesaj XaYd3r tarafından 16 Ağustos 2004 20:34 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Bonecrusher, 16 Ağustos 2004 19:38 tarihinde demiş ki:
doom konusunda bu kadar ağır yorum yapmamın nedeni,
aşırı bir old-school oyuncu olmamdan olabilir.
Eski oyunların havasını bulamadım.


said:
Bonecrusher, 06 Ağustos 2004 04:19 tarihinde demiş ki:
Sam old-school old-school diyip durdun.
old-school ile kastın ne?
old-school ile kastettiğin, bol düşmanın üstüne akıp akıp durduğu, duck hunt tarzı senin de onlar avladığın birşeyse. Kiss Psycho Circus, Serious-Sam gibi oyunlar mevcut.


old-school musun değil misin anlamadık şimdi..[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...