Draven Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Vampire gercekten cok guzel soylemis. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dreagloth Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Arkadaşlar boşverin ne Doom3 ne de Halflife 2 güzel zaten ikiside sadece para için yapılan yani içinde bence hiç o amatör ruhu barındırmayan oyunlar.(gerçi böyle olmaya oyun mu var son zamanlarda?) Bakın benim gibi yapın ve oynamama hakkınızı kullanın.Ben hl ve doom ile ilgili ilk mailimi okuduğumda çok heycanlanmıştım ki tahminen 3 yıl önce oldu bu olay :) ama sonra baktım alakasız bahaneler sunarak saçmalıyolar en iyisi almamak ,oynamamak dedim ama bir yandan da kendimi bir pg sayıyorsam en azından bi görüşüm olsun istediğim için bir arkadaşımda o oynarken seyrettim doom u.Ne yalan söyleyeyim bu konuda Bone a katılıyorum yani tamam doom kültüründe karanlık ve korku vardır ama bu kadar da kastırılmazki bişey.Yani bir insan aynı şeyden ne kadar korkabilir ki ? Tartışmayın hepinizi seviyorum :P[signature][hline]Ben bir Half-Fiend im. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 varan biir: bone'cum daldan dala atlıyorsun bindiğin dal kırıldıkça. grafiğe laf atıyorsun, savunma gelince karanlığa getiriyorsun sözü. ona cevap vereceğiz sen gene başka birşeye geçeceksin. hepsinin de cevabı ikişer üçer kere verildi ama unuttuğumuzu sanıp yine aynı konuyu açıyorsun tekrardan.. doom korku oyunu değil zaten, oynadıkça farkediyorum ki ilk oyunlardaki kapıyı açar açmaz yaratığın fırlaması, düğmeye basınca arkanda önünde yaratıklar çıkması filan hep ilk oyunlardaki o adrenalin fırtınasını yaşatan olaylar. yenilikçi mi? hayır. ama zaten doom 3'ün yenilikçi olmasını isteyen ya da bekleyen tek bir kişiyi görmedim neredeyse. tam anlamıyla old-school bir fps.. yani "böö efekti" denilen olay ille ki korkutacak diye birşey yok zaten, doom bunun oyunu değil. daha bakalım kaç sayfa sonra bunu yeniden ortaya süreceksin.. varan ikii: koridorların darlığını filan da yeni çıkardın şimdi, bu tartışma daha devam ederse kimbilir neler çıkacak daha. :) valla ben gayet güzel kaçabiliyorum 2 metre ötemdeki imp fireball sallarken, basıyorum kafasına shotgun'ı o kadar.. sen de bir de easy'de oynadın yani.. :-p varan üüç: said: LathspeLL, 16 Ağustos 2004 00:53 tarihinde demiş ki: "Doom3, oyunun motoru için bir reklam. HL2 ise oyunun motorunun reklamı değil." diyorum. Siz "HL2 için acaip reklam yapılmadı mı?" gibi acaip anlamsız, alakasız bir cevap veriyorsunuz mesela. kendi söylediğine kendin cevap mı vermişsin anlayamadım? :) "Ama kullandığı renk paleti, harita dizaynı ile kendi tarzını oluşturdu oyun." yahu oyun ortada yok.. ne tarz oluşturması tövbeler tövbesi.. "29. sayfadaki resimlere baktıkça "Ulan gerçek gibi" diyorum." 19 mayıs 2003'te ben de aynını diyordum. 95'te doom 2 için de aynını diyordum.. "Ama HL2'de objelerin yanına gittiğinde 2 poligondan oluşan şeyler görmeyeceksin." göreceğiz, hele çıksın. çıkmamış oyunun çıkmış oyunla karşılaştırıldığı hiçbir yer görmedim ama insanın yeni deneyimler edinmesi güzel bir olay.. :) "Doom3'te grafiklerin daha süper olacağını iddia etti, öyle gözüküyor ilk başta ama DETAYA indiğinizde öyle olmadığını anlıyorsun ve bayıyorsun." pardon? kim baymış? şuradaki 2-3 türk arkadaş dışında kimseden böyle bir yorum duyabilmiş değilim.. "Yani bir oyun firması için D3 motorunu kullanmak büyük bir hata olur. Çünkü motorun kapasitesi belli, böyle klostrofobik mekanları çizebilen bir motora sahip. Aynı tipte bir oyun yapacaksan kullanırsın ama D3 kopyası olursun, iş yapmaz oyunun." ben de benzer şeyler düşünüyordum quake 3 için ama daha yepyeni call of duty örneği var. eskisi gibi büyük konuşmamayı tercih edeceğim ben.. "Senaryo zaten zayıf, hatta yok gibi. Arada 1-2 şey göstererek "ha bunun konusu vardı dimi?" dedirttiriyor." bir doom oyunundan konu bekleyen insanlar varmış demek.. afedersin ama son 15 yıldır amazon ormanlarında mı yaşıyordun? :) "Zaten kendini tekrar eden korkutma yöntemleride bayıyor." iyi korkmayın kardeşim. zorla mı.. halihazırda teen-slasherlar da film korku pazarını ele geçirdi ama kimse çıkıp birşey demiyor.. "Eski Doom sevenler tabikide oynar, sonuçta sevfikleri oyunun devamı ama diğer kitle oyundan çok fazla hoşlanmaz." half-life'ın gelmiş geçmiş en balon oyun olduğunu düşünen tanıdıklarım var, mümkündür.. "Hani derler ya "Bu türü seviyorsanız alın"; ha işte ondan." türü seviyorum ve üstüne hoşuma da gitti. komşunun kızı hoşlanmıyorsa yapılacak birşey yok.. "Seriyi seviyorsanız alın." seviyoruz ve alıyoruz.. "Ama Komplike bir oyun arıyorsanız D3 isteneni veremiyor." aramıyoruz, istediğimizi veriyor. komplike oyunlar çölünde bir vaha gibi.. varan döört: bone alfred hitchcock korkusu bekleme doom adını taşıyan bir oyundan. bekliyorum, kaç tane fps sayabileceksin acaba senin dediğin gibi bir korku atmosferi yaratabilen? undying hariç.. varan döört: said: BOccOB, 16 Ağustos 2004 01:41 tarihinde demiş ki: boş yere sinirlerini yıpratıyorsun. dilediğklerini desinler sana arkandani girme topice görme bunları rahatla biraz tartışma adabında kalalım, istemeyen alt + f4 ile kendi elini, bizim de gözümüzü yormasın böyle gereksiz yorumlarla.. başlıkta yazan konuyla ilgilenmeyen insan yazmasın, gayet basit.. "HL2 çıkınca karşı taarruz a beraber geçeriz... onlarda tükürdüklerini yalar buna da güzel der geçerler" kim neyi yalıyor kardeşim? hl2'nin grafiklerinin doom 3'ten iyi olduğunu kanıtlamak için yırtınan insanlar var burada, kimse hl2'ye laf atmış değil durduk yerde. hl2'nin de grafikleri dışında bir bahsi geçmiş değil. hırs yaparken başka alemlere dalmayın bu kadar.. varan beeş: doom efsanesinin boyutunu gösteren bir örnek vermiş aragorn kardeşimiz. budur.. üçüncü oyun en zayıf halka bile olsa sırtımı dönmem abidik sebeplerle kestirip atarak. oyun da kötü olsa bari.. varan altıı: bone'cum ben de 5,5 yaşımda it came from the desert ve test drive 2 oynuyordum. black de wings oynuyordu o sırada, (diğer arkadaşlar da üç günlük Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
LathspeLL Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 said: Vampire, 16 Ağustos 2004 02:46 tarihinde demiş ki: Iste budur, bir efsanedir, FPS in efsanesidir...Su HL2 yi bizde bekliyoruz sizin kafaniz basmiyor sanirim :)...Ve oyun elime gectigi gün aninda ss yagmuru basliycak bütün duvarlarin dibine giricem, bütün texture resimlerini cekice duvarlarin dibinden zoomlayip bumuydu ettiginiz laf diye yedircem size:D... İstediğin Zoom'u yap, istediğin objeye yakından bak, sonuç çok daha kaliteli sonuç alacağındır. Tabiki süper gözükmez ama D3'ten daha kaliteli çıkacak sonuç. bunu diyorum çünkü "teknik bilgi" kullanıyorum. Çevredeki neseneler için kullanılan poligon daha fazla HL2'de. HL2 nesenelere önem veriyor, ama D3'te genel görünüme önem veriliyor. said: HL2 ye karsi hicbir antifanatikligim olmadi ama oyundan daha cikmadan nefret edicem böyle giderse...Lathspell bak arkadasim :) o grafikler günümüzün siradan grafiklerinden farki olmayan grafikler, su effektleri falan agzimi sulandirmiyor, texturelar zaten kaplama seklinde durdugu icin hicbir etki yapmiyor üstümde, daha öncede yazdigim ve previewlardan örnek gösterdigim "HL2 models just look like the origionals just much higher resolution and smoother looking. Doom 3 characters just look so much more fitted for their purpose where as hl2 just look any old slap job. IMO, Doom 3's characters have far more quality put into them than HL2's do." Bu yazıyı kim yazmışsa direk sallamış, buda senin gibi D3 taraftarı anlaşılan. Orjinaline benziyor demiş ya haha. HL2'de modeller 1024x1024 boyutunda texture'lar kullanır fakat D3 bunun yarısını kullanıyor. Surat ifadelerinde şuan tek liderin HL2 olduğu tüm dünyada biliniyor. Hatta bu ifadeleri okullarda eğitimde kullanmak için Valve ile iletişim içinde bir çok kurum. Modellerin vücut detaylarına gelince, yüksek poligondan dolayı çok fazla detay görebiliyoruz (Alyx'in kolyesini dahil görüyorsunuz.) Fakat D3'te poligondan kaçmak için yine BM kullanıyorlar, böylece düşük çözünürlüklü texture'ı kapatmış gibi oluyorlar, uzaktan bakınca düzgün gözüküyor ama detay yok. Geniş alanlarda da detay çok yüksek. D3'te geniş alan olmadığı için detay metayda yok zaten. said: türü sonsuz previewdan sonra artik buraya HL2 grafigi koyma lütfen, arkadasim bak kaplama bosuna olduktan sonra ben koymusum 10.000.000 tane poligona :), kaplama realismi yansitmadigi ve cizgi film havasi verdikten sonra benim icin önemi yok bunu buraya daha öncede yazdim lath ve sen inatla ss koymaya devam ettim, insanlar texture quality istiyor...DOOM3 ultra high daki texture size larindan haberin yok sanirim, bu texturelari kaldirmak icin min 512mb RAM gerekiyorsa bu texturelar yüksek kalitededir... Kaplama realizmi yansıtmıyormuş ama D3 yansıtıyor öyle mi? Dünya geneli bunu düşünmüyor ama, bir çok özel fuarda, sempozyumda falan HL2'nin gerçek dünyaya benzeyen grafikleri gösteriliyor, sorular cevaplanıyor, prezentasyonlar yapılıyor. Hatta yukarda gördüğünüz SS'ler bir prezentasyona dair resimler. Şimdi sana yanıt olarak bu SS'leride koyacam sayfaya. Yani çizgi film demişsin, beni benden aldın. Dünya gider mersine, sen gidersin anca Mars'a. Doom3'te texture size yüzünden istiyor 512 MB ram demişsin, doğru söylemişsin ama bilgisiz olduğu için niçin kullanıyor 512 bilmiyorsun. Her oyun texture'larda bir sıkıştırma tekniği kullanır, böylece ram'den tasarruf ederler. Son zamanlarda bu teknikler o kadar geliştiki aradaki farkı kesinlikle anlamıyorsun. Ultra High detail tamamen gereksiz bir şekilde sıkıştırma kullanmıyor. Zaten gerekli siteleri gezersen "High ile Ultra high arasında gözle görülebilir bir fark göremezsiniz" yazar. D3 bunu sadece ekran kartı piyasasının önünü açmak için yapmıştır. Sıkıştırma kullanmamasının tek sebebi budur ve salakça bir olaydır. Umarım anlamışsındır (gerçi zannetmiyorum). said: Buraya pek mesaj atmiycaktim ama dayanamayip atiyorum napayim :) ...HL2 karakterlerde ve özellikle yüzlerde bump-mapping kullanmamis ve kusura bakma ama bu cok büyük bir eksi DOOM3'ü oynamis insanlar icin...Su effekleri zaten standart oldu artik...E neye bakicaz biz? Realism hissi nerde, gercek görünen adamlar, yaratiklar nerde...Anlatmaya calistigim bir baska cok güzel senaryolu HL cizgi filmi oyniycaz.. Bende atmayacaktım ama saçma mesajlarla dellendirip, mesaj attırıyorsunuz, aslında muhattap olmayıp sükunetimi sağlamam lazımdı. Dünya "son derece gerçekçi" derken sen çizgi film diyorsun hala. D3'teki tipleri gördükten sonra Hl2 modellemerine daha bi aşık oldum. Su efektleri standart oldu evet, hatta FC'deki su çok daha iyi. Zaten aşık olasınız diye suya bakmayacaksınız, Genel görünümü tamamlayan bir unsur sadece su efekti. Realizm nerde diyorsunda en çok reailizm barındıran oyunlardandır HL ama sen bok atıcam diye saçma sebeplerle acaip sorular soruyorsun burada. Gerçekçi adamlar nerde diyorsun. Daha gerçekçi karakterler şuan hiç bir oyunda yok özür dilerim. Yaratıklara gelince, ismi üzerinde YARATIK! gerçekçilik pe Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dreagloth Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Hepinizi seviyorum dedim Sam cim senide tabi ama şu anda biraz sırıtıyorum çünkü ben oyunu Azmo nun arkasından seyrettim de beğenmedim :) Ama şöyle bişe var tabi ben daha önceden adamların pazarlama politakalrından sıkılıp kendimi soğutmuş da olabilirim. Birde isteğim var lütfen forumlarda espri boyutunda da bile olsa tanımadığımız kişilere sataşmayalım.(Meclisten dıiarı)[signature][hline]Ben bir Half-Fiend im. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arcane Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 kendin oynamadın sonuçta, ne kadar sağlıklı bir yorum olabilir ki çünkü çok ince ayrıntısına girip tartışıyorsunuz, bump mapping den texture quality e ve daha nice ayrıntılar şu sayfalarca yazılanlar.(hl2 yorumları için diyorum) bir de merak ettiğim birşey var mesela böyle bir : "Ultra High detail tamamen gereksiz bir şekilde sıkıştırma kullanmıyor." cümleyi neye dayanarak söylüyorsun kaynağı nedir, varsa bir yer biz de okuyalım, öğrenelim.[signature][hline]All of my endings, waiting to begin Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
knoxville Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 samcim bi yerlerde karanlık için kör çatışma olmuyo mu ne onun gibi bişiy demiştin. ne oyunun gammasıyla oynadım ne de monitör ile. herşeyi default. ama çoğu yerde hiç görmedim yaratıkları. kırmızı gözler ve ateş toplarından anladım. sanırım olması gereken benimki gibi. =P her neyse doom3 dengesiz bi oyun olmuş. bi yer geliyo "oha süper düşünmüşler" derkene saçma bişeyle karşılaşıp "haydaa sıçmışlar" diyorum. sonuçta güzel oyun işte eble bugları sağlam bi patchle düzeltirlerse iyi olur. hmm tek ciddi eksii etrafla etkileşim. oyunun sonu da vasattı.[signature][hline]*reading screen* "To Start Press Any Key". Where's the ANY key? I see Esk [ESC], Catarl [CTRL], and Pig-Up [PGUP]. There doesn't seem to be any ANY key. Woo! All this computer hacking is making me thirsty. I think I'll order a TAB. *presses TAB key* Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
malsahibi Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 oldschool bi oyuncu olmama rağmen doom3 ten bir türlü zevk almayı başaramadım dicem ama korkuyorum... pek de eğlenceli değilmiş desem sallandırırsınız di mi beni..[signature][hline]Chucky Belgarionn Riva the Cabby of the HUN Atillabey the Polearmsman of the HUN Dantess the Infiltrator of the HUN Polga the Sorceress of the HUN Allegria the Skald of Tough Luck Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 kör çatışma olmuyor dediğim bazısının anlattığı gibi oyun sırf fener indir kaldır her ateş etmeden önce gibi değil.. delta labs 2'deyim, sadece bir tek yerde böyle birşey oldu. ve şikayet de edemem, çok heyecanlıydı. :) ha ama rakip karanlıktaysa düşmanı aydınlık yere çekebilmek de oyuncunun kendi yapması gereken bir olay. film seyretmiyoruz sonuçta.. ekleme: valla istemeyen keyif almasın, zorla değil. ama "uzaktan 10 yakından 0" tarzı açıklamalardan çıktı zaten bu başlık. ciddi ve teknik eleştiri makaleleri yazan insan sallandırılır yok yere sallıyorsa.. :)[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what? The Terminator: Fuck you, asshole. [Bu mesaj Sam tarafından 16 Ağustos 2004 04:24 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği… Noxael Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 said: Bonecrusher, 16 Ağustos 2004 00:50 tarihinde demiş ki: karanlık dolu oyun olması karanlıktan yaratıkların çıkması bazı insanları korkutuyor di mi? korkutuyor. insanların buna hakkı var, oyunda korkmaya hakkı var, kimse laf etmiyor. iyi peki. benim veya benim gibilerin, bu kadar karanlıktan sıkılma hakkı yok mu? sıkılınca, karanlıktan bayılınca, neden saçma konuşmuş oluyorum onu anlamadım. cevap bulunamıyor, genelde beni madara ederek savunulmaya çalışılıyor oyun.. bak bir daha söylüyorum. oyun çok karanlık. ka-ran-lık benim için korku = bilinmeyen. benim için oyununun tamamen karanlık olması korkutucu olmaya yetmez. çünkü sağdaki soldaki karanlıktan yaratık çıkacağını bilirim, bundan dolayı korkmam. benim için asıl korkutucu olan şey, karanlık yerlerde her defasında yaratık çıkan bir oyunda, bir sahnede karanlıktan yaratık çıkmamasıdır. Dediğim gibi, korku, bilinmeyendir.. Doom 3 ise, bilinmeyenden çok, karanlıkla ve bol yaratıkla korkutmaya çalışıyor. Biz buna "bööö" efekti diyoruz, ani olaylarla, insanın refleksini ölçmeye çalışıyor.... Bone merak ettim sen benim yazdiim yaziyi duzgun bi sekilde okudun mu? Yoksa ilk cumleye bakip "buda doom 3 un otesi yokculardandir" diyip cvp mi verdin? Ben orda korkmak korkmamakla ilgili bisey solemedim. Ben orda oyunu begenip begenmemendende bahsetmedim... Beni ilgilendirmez beyenip beyenmemen. Ama ben orda bastirarak diyorumki sacma nedenlerle oyunu KOTULEMEYIN diorum. Sacma neden nedir? Soyliyim. Doom 3 gibi bi oyuna "cok bayik bi oyun. cunku cok karanlik bayiyo... grafikler uzakdan 10 yakindan 0..." turu adini elestri koydugunuz, oyunu kotulemek icin soylenen sacma nedenlerden bahsediorum. Bi oyuna uzakdan 10 yakindan 0 nasi verilio onu hala anlamadim. Haa hani boole yakindan da duvarlari pixel pixel gorunmeyen oyunlar cikdida benim haberim yoksa tmm susucam. Ama gorucez Half Life 2 ninde duvarlarini yakindan. Ki HL2 D3 den sonra cikio. Genede yakindan pixel pixel gorunme degismiicek. Ama sen "ben oyunumu boole isterim arkadas" diosun ki oole bi oyun cikmadi belki unreal la cikar bilemem ki o oyun 2006 da cikio. Ama sen olmayani istiyosun sonrada oyunu elestrip kotulemek icin dusuncelerini yaziosun. Bunun nedeni bence sadece oyuna karsi olan bira antipati dir. Bunun baska bi aciklamasi yoktur bence. Yoksa "hos oyun ama bana gore deil" dersin oole elestrirsin... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği… LathspeLL Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Sam'cim senin şu varaaaan 1!!! olaylarına yarın cevap vericem. Son derece alakasız mesajlar topluluğu var orda. Hepsine bir bir cevaplicam, taki düzgün anlam çıkarana kadar. Ama önce bir preview yapiim atacağım mesajdan: said: Yani bir oyun firması için D3 motorunu kullanmak büyük bir hata olur. Çünkü motorun kapasitesi belli, böyle klostrofobik mekanları çizebilen bir motora sahip. Aynı tipte bir oyun yapacaksan kullanırsın ama D3 kopyası olursun, iş yapmaz oyunun." ben de benzer şeyler düşünüyordum quake 3 için ama daha yepyeni call of duty örneği var. eskisi gibi büyük konuşmamayı tercih edeceğim ben.. Quake motoru çok daha standart özelliklere sahip bir motordu. O zamanlar DX9.0'da yoktu, aynı özelliklerde olan DX7.0 vardı. Daha genel bir motor olduğu için ve o zamanlarda daha avantajlı olan OpenGL olduğu için oyun yapımcıları onu seçerdi. Zaten Quake motoruda kötü değildi. "Yuvarlak kenarlar" özelliğini barındırıyodu. Buda herşeyde kullanılabilir bir özellikti. Ve zaten bir çok güzel oyun çıktı arkasından. Medal of Honor, Call of Duty gibi.. Ama Doom3 motorun yenilik olarak gösterdiği 2 şey vardı. 1.) Real-Time Lighning 2.) Bump-Mapping Ama devir farklı. Quake3 dönemindeki gibi OpenGL'nin karşısında DX7.0 yok artık. DX9.0 gibi son derece üstün bir API var. DX9.0 yukardaki 2 özelliği çok daha güçlü ve kaliteli olarak destekliyor zaten. Ama OpenGL mimarisinden dolayı çoğu popüler efektin hiç biri yok. o burun kıvırdığınız HL2 ve Far Cry grafiklerinin çoğu küçük ayrıntısını desteklemiyor D3. Bu yüzden çok farklı bir şey yapamazlar D3'ten. Quake zamanında farklılık yoktu, MoH, CoD gibi oyunlar normal geliyordu. Ama şimdi gelişmiş grafik özelliklerini yapamayan bir motor rağbet göremez. piyasada su efekti gibi çeşitli gelişmiş efekti kullanmayan oyunlar rağbet görmez. Bu yüzden pazar payı düşük olacaktır D3'ün. Ya aslında herkesi Hardcore Gamer yerne koyduğum için bu kadar uğraşıyorum burda. Sonuçta oyunda çok kasmayan insanlarda var ve benimki bu farkları farketmeyenlerde var. Onlar seviyorlar oyunu. Buda çok doğal. Bende sadece oynasam, detaylara önem vermesem, keyif alırdım heralde. Ama hardcore gamer'lar komplike oyunları sever. Aynı PS2 vs PC gibi bişey bu. PC'yi sevenler daha çok ayrıntı sever, PS2 sevenler ise şöyle bir oyniim diyen gruptur. Bu gerçektir bunada saldırmayın.[signature][hline]LathspeLL Taurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği… Noxael Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 said: Bonecrusher, 16 Ağustos 2004 03:19 tarihinde demiş ki: "Parmakla sayilcak kadar adam yasiyor ve onlarin da bir kismi üs icindeki hayati sistemleri ayakta tutmaya calisiyor, birak isiklari yakmayi yani." peki o kadar sentry robotu varken, ekstra ışık hedesi niye yok? Karanlıkta neden dolaşıyoruz? Neden üs bu kadar basık? Neden ben bu kadar şikayet ediyorum? Valla bende annamadim neden bu kadr sikayet ettigini. Tek aciklama 'antipati' bence... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği… Bone Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 said: Sam, 16 Ağustos 2004 03:40 tarihinde demiş ki: bone'cum daldan dala atlıyorsun bindiğin dal kırıldıkça. grafiğe laf atıyorsun, savunma gelince karanlığa getiriyorsun sözü. said: koridorların darlığını filan da yeni çıkardın şimdi, bu tartışma daha devam ederse kimbilir neler çıkacak daha aynı şeyleri tekrar tekrar yineliyorum. sen sadece "daldan dala atlıyorsun" diyorsun. yeni çıkardığım birşey yok ki sam, daha önce de söyledim dar koridorları, implerin fireballarını kafama yemeyi, neyse ki az can götürüyor o fireballar. said: doom korku oyunu değil zaten, oynadıkça farkediyorum ki ilk oyunlardaki kapıyı açar açmaz yaratığın fırlaması, düğmeye basınca arkanda önünde yaratıklar çıkması filan hep ilk oyunlardaki o adrenalin fırtınasını yaşatan olaylar. yani "böö efekti" denilen olay ille ki korkutacak diye birşey yok zaten eh ben de ilk baştan beri bunu söylüyordum. said: bone alfred hitchcock korkusu bekleme doom adını taşıyan bir oyundan. bekliyorum, kaç tane fps sayabileceksin acaba senin dediğin gibi bir korku atmosferi yaratabilen? undying hariç.. korku oyunu diyen ben değilim ki Samciğim..[signature][hline]Chemical, 13 Ağustos 2004 22:00 tarihinde demiş ki: Ben çok terbiyesiz, yaramaz ve şımarık bir çocuğum. Şimdiye kadar yaptıklarımdan dolayı bütün patilerden özür diler, büyüklerimin ellerimden öperim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği… Bone Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 said: malsahibi, 16 Ağustos 2004 04:20 tarihinde demiş ki: oldschool bi oyuncu olmama rağmen doom3 ten bir türlü zevk almayı başaramadım dicem ama korkuyorum... döverler abi döverler, aman kaç.. ben oyalıyorum onları sen sıvış ehuehue[signature][hline]Chemical, 13 Ağustos 2004 22:00 tarihinde demiş ki: Ben çok terbiyesiz, yaramaz ve şımarık bir çocuğum. Şimdiye kadar yaptıklarımdan dolayı bütün patilerden özür diler, büyüklerimin ellerimden öperim. [Bu mesaj Bonecrusher tarafından 16 Ağustos 2004 04:43 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği… LathspeLL Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 said: Sam, 16 Ağustos 2004 04:22 tarihinde demiş ki: ciddi ve teknik eleştiri makaleleri yazan insan sallandırılır yok yere sallıyorsa.. :) Benim ilk mesajlarım çok daha makul mesajlardır, sonrakiler ise o makul mesajların abartılmış versiyonudur çünkü sinirlendiriyorsunuz adamı. Gittikçede yerin dibine dokucam Doom3'ü. Oyunun hakkını veriyoruz işte daha ne? 8 - 8.5/10 verdim daha ne istiyorsunuz? 11/10? daha fazla? Klasik ilan etmemi mi istiyorsun? Ben teknik açıdan, teknik detaydan anlayan her insanın eleştireceği şeyleri söyledim. said: Noxael, 16 Ağustos 2004 04:25 tarihinde demiş ki:sacma nedenlerle oyunu KOTULEMEYIN diorum. Sacma neden nedir? Soyliyim. Doom 3 gibi bi oyuna "cok bayik bi oyun. cunku cok karanlik bayiyo... grafikler uzakdan 10 yakindan 0..." turu adini elestri koydugunuz, oyunu kotulemek icin soylenen sacma nedenlerden bahsediorum. Dünyanın her yerinde, oyun boyunca hep aynı olaylar gerçekleşiyorsa, o oyun BAYIKTIR! D3 çıktığında herkes çok karanlık demişti. D3 hayranları dahil. Karanlık olmasına bişey demiyorum ama gereksiz karanlık oyun. Zaten full aydınlık olamaz çünkü bump-mapping zaten karanlığa dayalı bir efektir. (siyah çizgidir sonuçta BM) Aydınlık alanda o siyah çizgiler çok sırıtır. Olayı kalmaz. Sonuçta Günlük güneşlik olsun demiyoruz ama yeterli aydınlık olmalıydı bence. Grafiklerde hakkaten uzaktan 10, yakında 5 falan. Lab'lardan birinde masaya gidiyorsun, şekilsiz nesneler görüyorsun. "bu mikroskop olmalı" falan diyecek kadar abartabilirim bu yakından bakma olayını. Çünkü öyle, ayrıntı yok. Zaten ayrıntıya bakmayalım diye karanlık bir oyun olmuş :D.[signature][hline]LathspeLL Taurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği… Bone Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 said: Sam, 16 Ağustos 2004 04:22 tarihinde demiş ki: ama "uzaktan 10 yakından 0" tarzı açıklamalardan çıktı zaten bu başlık zaten tek bir cümleye takılınıp kalınıyor genelde..[signature][hline]Chemical, 13 Ağustos 2004 22:00 tarihinde demiş ki: Ben çok terbiyesiz, yaramaz ve şımarık bir çocuğum. Şimdiye kadar yaptıklarımdan dolayı bütün patilerden özür diler, büyüklerimin ellerimden öperim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği… Noxael Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Doom 3 taraftarlarının oyun "cok karanlık cok dandik olmus" dediini hic sanmiorum. Bence super uymus karanlik ki ben doom hayrani degilim. Ayrica ben size sadece sacma seyler soylemeyin dedim. Anladigim kadariylada siz oyunu oynarken sadece '-' yonlerini bulmak icin kasarak oynamissiniz. Half Life a bunu yapsak neler neler cikar onuda zaman gosterecek... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği… Bone Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 said: Sam, 16 Ağustos 2004 03:40 tarihinde demiş ki: varan ikii: koridorların darlığını filan da yeni çıkardın şimdi, bu tartışma daha devam ederse kimbilir neler çıkacak daha. hmm yeni çıkarmadığımın, hatta attığım ilk mesajlarda dediğimin kanıtı: said: Bonecrusher, 03 Ağustos 2004 22:24 tarihinde demiş ki: ...Daracık koridorlarda kafana fireballer ve pençeler yiyorsun.... ...Dar koridorlarlarda nereye kadar kaçabileceksin? Eski impleri özledim.... ------------- said: Sam, 16 Ağustos 2004 04:22 tarihinde demiş ki: "uzaktan 10 yakından 0" tarzı açıklamalardan çıktı zaten bu başlık. "ama adamlar sonuçta derli toplu grafiklerle hızlı oyun imkanı veriyorlar. Hatta Yaratıkların duvarda ilerlemesini oyun içinde gösterebiliyorlar, o zaman 7/10" lafımı, "uzaktan 10 yakından 0, ortalama 7" diye anlıyanlar utansın.[signature][hline]Chemical, 13 Ağustos 2004 22:00 tarihinde demiş ki: Ben çok terbiyesiz, yaramaz ve şımarık bir çocuğum. Şimdiye kadar yaptıklarımdan dolayı bütün patilerden özür diler, büyüklerimin ellerimden öperim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği… LathspeLL Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Ya eksi yönlerini bulmak için kasmadım ki. Kendileri direk karşıma çıktı. Her oda da aynı şekilde yaratıklar karşına çıkıyorsa bu oyunlarda genel olarak bir eksidir. Ama sonuçta bu doom3. Gelişmekte olan oyun piyasasında "ben eski kalıcam" diye bağıran bir oyun. Normal tabi old school tekniklerinin karşımıza çıkması.[signature][hline]LathspeLL Taurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği… LathspeLL Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Ha birde yakında 0 olayını biraz açayım. hatta biraz değiştireyim. Şimdi bi yakın vardır, birde çok yakın vardır. Burnunuzu duvara dayayıp SS alırsanız tabiki blur efektli bir resm görürüz. Ama Doom3'te duvarın dibine girmeye gerek yok. Yakına geldin mi çaat dümdüz grafikler. Nerde o derinlik hissi? Nerde BM etkisi? yok sadece siyah çizgiler görüyorsun. bunu sırf duvar için söylemiyor çoğu nesnede de bu böyle. Yani duvarın dibine girmedende resim çeksen Doom3'te aynı. Edit: Ya aslında ben Aşırı BM efektini sevmiyorum. Şu ana kadar kullanan hiç bir oyunun grafiklerinide beğenemedim. X2: The Thread'te vardı, göze batıyordu, Doom3'te var göze batıyor. Far Cry'da vardı, komutlardan ayarlarını buldum ve azalttım BM etkisini. Daha evvelde Giants: Citizen Kabuto'da vardı direk kapatıp oynuyordum. Yani sonuçta o efektide sevmiyorum ama sonuçta bazı oyunlarda o efekti kapatınca grafiklerinden bir ödün vermiyor. Ama doom3 BM'siz bi boka benzemiyor. [signature][hline]LathspeLL Taurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor [Bu mesaj LathspeLL tarafından 16 Ağustos 2004 05:17 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği… LathspeLL Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Buda HL2'de Gerçekçilik için yapılan çalışma: Önce çeşitli mekanlarda bir sürü fotoğraf çekilmiş. Sonra bunlar oyunun mimarisinin yapımında kullanılmış:[signature][hline]LathspeLLTaurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği… LathspeLL Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 [signature][hline]LathspeLLTaurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği… LathspeLL Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Bunlar SS: [signature][hline]LathspeLLTaurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor[Bu mesaj LathspeLL tarafından 16 Ağustos 2004 05:49 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği… LathspeLL Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Gerçek resimden.....: Sanal ortama:[signature][hline]LathspeLLTaurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği… LathspeLL Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Yani hiç gerçekçi değil ya bu resimler, çizgi film resmen.[signature][hline]LathspeLL Taurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği… Önceki 14 15 16 17 18 19 20 21 22 Sonraki 19.sayfa (Toplam 22 sayfa) Paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği… Takipçiler 0 Konu listesine dön Paticik Tum Konular Paticik - Pati Tech Paticik - Pati Zone Paticik - Ilgi Alanlari Paticik - Yasam Paticik - Pati Do Paticik - Spor Paticik - Oyunlar Paticik - MMORPG turleri Paticik - Garbage Son Mesajlar Ana Sayfa Oyunlar Bilgisayar Oyunları DOOM 3 İyi olmuş / Kötü olmuş kavgası topici! × Üye misin? Giriş yap Kaydol Bağış Hedesi Yönetim Kurallar × Yeni Oluştur...
Noxael Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 said: Bonecrusher, 16 Ağustos 2004 00:50 tarihinde demiş ki: karanlık dolu oyun olması karanlıktan yaratıkların çıkması bazı insanları korkutuyor di mi? korkutuyor. insanların buna hakkı var, oyunda korkmaya hakkı var, kimse laf etmiyor. iyi peki. benim veya benim gibilerin, bu kadar karanlıktan sıkılma hakkı yok mu? sıkılınca, karanlıktan bayılınca, neden saçma konuşmuş oluyorum onu anlamadım. cevap bulunamıyor, genelde beni madara ederek savunulmaya çalışılıyor oyun.. bak bir daha söylüyorum. oyun çok karanlık. ka-ran-lık benim için korku = bilinmeyen. benim için oyununun tamamen karanlık olması korkutucu olmaya yetmez. çünkü sağdaki soldaki karanlıktan yaratık çıkacağını bilirim, bundan dolayı korkmam. benim için asıl korkutucu olan şey, karanlık yerlerde her defasında yaratık çıkan bir oyunda, bir sahnede karanlıktan yaratık çıkmamasıdır. Dediğim gibi, korku, bilinmeyendir.. Doom 3 ise, bilinmeyenden çok, karanlıkla ve bol yaratıkla korkutmaya çalışıyor. Biz buna "bööö" efekti diyoruz, ani olaylarla, insanın refleksini ölçmeye çalışıyor.... Bone merak ettim sen benim yazdiim yaziyi duzgun bi sekilde okudun mu? Yoksa ilk cumleye bakip "buda doom 3 un otesi yokculardandir" diyip cvp mi verdin? Ben orda korkmak korkmamakla ilgili bisey solemedim. Ben orda oyunu begenip begenmemendende bahsetmedim... Beni ilgilendirmez beyenip beyenmemen. Ama ben orda bastirarak diyorumki sacma nedenlerle oyunu KOTULEMEYIN diorum. Sacma neden nedir? Soyliyim. Doom 3 gibi bi oyuna "cok bayik bi oyun. cunku cok karanlik bayiyo... grafikler uzakdan 10 yakindan 0..." turu adini elestri koydugunuz, oyunu kotulemek icin soylenen sacma nedenlerden bahsediorum. Bi oyuna uzakdan 10 yakindan 0 nasi verilio onu hala anlamadim. Haa hani boole yakindan da duvarlari pixel pixel gorunmeyen oyunlar cikdida benim haberim yoksa tmm susucam. Ama gorucez Half Life 2 ninde duvarlarini yakindan. Ki HL2 D3 den sonra cikio. Genede yakindan pixel pixel gorunme degismiicek. Ama sen "ben oyunumu boole isterim arkadas" diosun ki oole bi oyun cikmadi belki unreal la cikar bilemem ki o oyun 2006 da cikio. Ama sen olmayani istiyosun sonrada oyunu elestrip kotulemek icin dusuncelerini yaziosun. Bunun nedeni bence sadece oyuna karsi olan bira antipati dir. Bunun baska bi aciklamasi yoktur bence. Yoksa "hos oyun ama bana gore deil" dersin oole elestrirsin... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
LathspeLL Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Sam'cim senin şu varaaaan 1!!! olaylarına yarın cevap vericem. Son derece alakasız mesajlar topluluğu var orda. Hepsine bir bir cevaplicam, taki düzgün anlam çıkarana kadar. Ama önce bir preview yapiim atacağım mesajdan: said: Yani bir oyun firması için D3 motorunu kullanmak büyük bir hata olur. Çünkü motorun kapasitesi belli, böyle klostrofobik mekanları çizebilen bir motora sahip. Aynı tipte bir oyun yapacaksan kullanırsın ama D3 kopyası olursun, iş yapmaz oyunun." ben de benzer şeyler düşünüyordum quake 3 için ama daha yepyeni call of duty örneği var. eskisi gibi büyük konuşmamayı tercih edeceğim ben.. Quake motoru çok daha standart özelliklere sahip bir motordu. O zamanlar DX9.0'da yoktu, aynı özelliklerde olan DX7.0 vardı. Daha genel bir motor olduğu için ve o zamanlarda daha avantajlı olan OpenGL olduğu için oyun yapımcıları onu seçerdi. Zaten Quake motoruda kötü değildi. "Yuvarlak kenarlar" özelliğini barındırıyodu. Buda herşeyde kullanılabilir bir özellikti. Ve zaten bir çok güzel oyun çıktı arkasından. Medal of Honor, Call of Duty gibi.. Ama Doom3 motorun yenilik olarak gösterdiği 2 şey vardı. 1.) Real-Time Lighning 2.) Bump-Mapping Ama devir farklı. Quake3 dönemindeki gibi OpenGL'nin karşısında DX7.0 yok artık. DX9.0 gibi son derece üstün bir API var. DX9.0 yukardaki 2 özelliği çok daha güçlü ve kaliteli olarak destekliyor zaten. Ama OpenGL mimarisinden dolayı çoğu popüler efektin hiç biri yok. o burun kıvırdığınız HL2 ve Far Cry grafiklerinin çoğu küçük ayrıntısını desteklemiyor D3. Bu yüzden çok farklı bir şey yapamazlar D3'ten. Quake zamanında farklılık yoktu, MoH, CoD gibi oyunlar normal geliyordu. Ama şimdi gelişmiş grafik özelliklerini yapamayan bir motor rağbet göremez. piyasada su efekti gibi çeşitli gelişmiş efekti kullanmayan oyunlar rağbet görmez. Bu yüzden pazar payı düşük olacaktır D3'ün. Ya aslında herkesi Hardcore Gamer yerne koyduğum için bu kadar uğraşıyorum burda. Sonuçta oyunda çok kasmayan insanlarda var ve benimki bu farkları farketmeyenlerde var. Onlar seviyorlar oyunu. Buda çok doğal. Bende sadece oynasam, detaylara önem vermesem, keyif alırdım heralde. Ama hardcore gamer'lar komplike oyunları sever. Aynı PS2 vs PC gibi bişey bu. PC'yi sevenler daha çok ayrıntı sever, PS2 sevenler ise şöyle bir oyniim diyen gruptur. Bu gerçektir bunada saldırmayın.[signature][hline]LathspeLL Taurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Noxael Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 said: Bonecrusher, 16 Ağustos 2004 03:19 tarihinde demiş ki: "Parmakla sayilcak kadar adam yasiyor ve onlarin da bir kismi üs icindeki hayati sistemleri ayakta tutmaya calisiyor, birak isiklari yakmayi yani." peki o kadar sentry robotu varken, ekstra ışık hedesi niye yok? Karanlıkta neden dolaşıyoruz? Neden üs bu kadar basık? Neden ben bu kadar şikayet ediyorum? Valla bende annamadim neden bu kadr sikayet ettigini. Tek aciklama 'antipati' bence... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 said: Sam, 16 Ağustos 2004 03:40 tarihinde demiş ki: bone'cum daldan dala atlıyorsun bindiğin dal kırıldıkça. grafiğe laf atıyorsun, savunma gelince karanlığa getiriyorsun sözü. said: koridorların darlığını filan da yeni çıkardın şimdi, bu tartışma daha devam ederse kimbilir neler çıkacak daha aynı şeyleri tekrar tekrar yineliyorum. sen sadece "daldan dala atlıyorsun" diyorsun. yeni çıkardığım birşey yok ki sam, daha önce de söyledim dar koridorları, implerin fireballarını kafama yemeyi, neyse ki az can götürüyor o fireballar. said: doom korku oyunu değil zaten, oynadıkça farkediyorum ki ilk oyunlardaki kapıyı açar açmaz yaratığın fırlaması, düğmeye basınca arkanda önünde yaratıklar çıkması filan hep ilk oyunlardaki o adrenalin fırtınasını yaşatan olaylar. yani "böö efekti" denilen olay ille ki korkutacak diye birşey yok zaten eh ben de ilk baştan beri bunu söylüyordum. said: bone alfred hitchcock korkusu bekleme doom adını taşıyan bir oyundan. bekliyorum, kaç tane fps sayabileceksin acaba senin dediğin gibi bir korku atmosferi yaratabilen? undying hariç.. korku oyunu diyen ben değilim ki Samciğim..[signature][hline]Chemical, 13 Ağustos 2004 22:00 tarihinde demiş ki: Ben çok terbiyesiz, yaramaz ve şımarık bir çocuğum. Şimdiye kadar yaptıklarımdan dolayı bütün patilerden özür diler, büyüklerimin ellerimden öperim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 said: malsahibi, 16 Ağustos 2004 04:20 tarihinde demiş ki: oldschool bi oyuncu olmama rağmen doom3 ten bir türlü zevk almayı başaramadım dicem ama korkuyorum... döverler abi döverler, aman kaç.. ben oyalıyorum onları sen sıvış ehuehue[signature][hline]Chemical, 13 Ağustos 2004 22:00 tarihinde demiş ki: Ben çok terbiyesiz, yaramaz ve şımarık bir çocuğum. Şimdiye kadar yaptıklarımdan dolayı bütün patilerden özür diler, büyüklerimin ellerimden öperim. [Bu mesaj Bonecrusher tarafından 16 Ağustos 2004 04:43 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
LathspeLL Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 said: Sam, 16 Ağustos 2004 04:22 tarihinde demiş ki: ciddi ve teknik eleştiri makaleleri yazan insan sallandırılır yok yere sallıyorsa.. :) Benim ilk mesajlarım çok daha makul mesajlardır, sonrakiler ise o makul mesajların abartılmış versiyonudur çünkü sinirlendiriyorsunuz adamı. Gittikçede yerin dibine dokucam Doom3'ü. Oyunun hakkını veriyoruz işte daha ne? 8 - 8.5/10 verdim daha ne istiyorsunuz? 11/10? daha fazla? Klasik ilan etmemi mi istiyorsun? Ben teknik açıdan, teknik detaydan anlayan her insanın eleştireceği şeyleri söyledim. said: Noxael, 16 Ağustos 2004 04:25 tarihinde demiş ki:sacma nedenlerle oyunu KOTULEMEYIN diorum. Sacma neden nedir? Soyliyim. Doom 3 gibi bi oyuna "cok bayik bi oyun. cunku cok karanlik bayiyo... grafikler uzakdan 10 yakindan 0..." turu adini elestri koydugunuz, oyunu kotulemek icin soylenen sacma nedenlerden bahsediorum. Dünyanın her yerinde, oyun boyunca hep aynı olaylar gerçekleşiyorsa, o oyun BAYIKTIR! D3 çıktığında herkes çok karanlık demişti. D3 hayranları dahil. Karanlık olmasına bişey demiyorum ama gereksiz karanlık oyun. Zaten full aydınlık olamaz çünkü bump-mapping zaten karanlığa dayalı bir efektir. (siyah çizgidir sonuçta BM) Aydınlık alanda o siyah çizgiler çok sırıtır. Olayı kalmaz. Sonuçta Günlük güneşlik olsun demiyoruz ama yeterli aydınlık olmalıydı bence. Grafiklerde hakkaten uzaktan 10, yakında 5 falan. Lab'lardan birinde masaya gidiyorsun, şekilsiz nesneler görüyorsun. "bu mikroskop olmalı" falan diyecek kadar abartabilirim bu yakından bakma olayını. Çünkü öyle, ayrıntı yok. Zaten ayrıntıya bakmayalım diye karanlık bir oyun olmuş :D.[signature][hline]LathspeLL Taurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 said: Sam, 16 Ağustos 2004 04:22 tarihinde demiş ki: ama "uzaktan 10 yakından 0" tarzı açıklamalardan çıktı zaten bu başlık zaten tek bir cümleye takılınıp kalınıyor genelde..[signature][hline]Chemical, 13 Ağustos 2004 22:00 tarihinde demiş ki: Ben çok terbiyesiz, yaramaz ve şımarık bir çocuğum. Şimdiye kadar yaptıklarımdan dolayı bütün patilerden özür diler, büyüklerimin ellerimden öperim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Noxael Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Doom 3 taraftarlarının oyun "cok karanlık cok dandik olmus" dediini hic sanmiorum. Bence super uymus karanlik ki ben doom hayrani degilim. Ayrica ben size sadece sacma seyler soylemeyin dedim. Anladigim kadariylada siz oyunu oynarken sadece '-' yonlerini bulmak icin kasarak oynamissiniz. Half Life a bunu yapsak neler neler cikar onuda zaman gosterecek... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 said: Sam, 16 Ağustos 2004 03:40 tarihinde demiş ki: varan ikii: koridorların darlığını filan da yeni çıkardın şimdi, bu tartışma daha devam ederse kimbilir neler çıkacak daha. hmm yeni çıkarmadığımın, hatta attığım ilk mesajlarda dediğimin kanıtı: said: Bonecrusher, 03 Ağustos 2004 22:24 tarihinde demiş ki: ...Daracık koridorlarda kafana fireballer ve pençeler yiyorsun.... ...Dar koridorlarlarda nereye kadar kaçabileceksin? Eski impleri özledim.... ------------- said: Sam, 16 Ağustos 2004 04:22 tarihinde demiş ki: "uzaktan 10 yakından 0" tarzı açıklamalardan çıktı zaten bu başlık. "ama adamlar sonuçta derli toplu grafiklerle hızlı oyun imkanı veriyorlar. Hatta Yaratıkların duvarda ilerlemesini oyun içinde gösterebiliyorlar, o zaman 7/10" lafımı, "uzaktan 10 yakından 0, ortalama 7" diye anlıyanlar utansın.[signature][hline]Chemical, 13 Ağustos 2004 22:00 tarihinde demiş ki: Ben çok terbiyesiz, yaramaz ve şımarık bir çocuğum. Şimdiye kadar yaptıklarımdan dolayı bütün patilerden özür diler, büyüklerimin ellerimden öperim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
LathspeLL Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Ya eksi yönlerini bulmak için kasmadım ki. Kendileri direk karşıma çıktı. Her oda da aynı şekilde yaratıklar karşına çıkıyorsa bu oyunlarda genel olarak bir eksidir. Ama sonuçta bu doom3. Gelişmekte olan oyun piyasasında "ben eski kalıcam" diye bağıran bir oyun. Normal tabi old school tekniklerinin karşımıza çıkması.[signature][hline]LathspeLL Taurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
LathspeLL Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Ha birde yakında 0 olayını biraz açayım. hatta biraz değiştireyim. Şimdi bi yakın vardır, birde çok yakın vardır. Burnunuzu duvara dayayıp SS alırsanız tabiki blur efektli bir resm görürüz. Ama Doom3'te duvarın dibine girmeye gerek yok. Yakına geldin mi çaat dümdüz grafikler. Nerde o derinlik hissi? Nerde BM etkisi? yok sadece siyah çizgiler görüyorsun. bunu sırf duvar için söylemiyor çoğu nesnede de bu böyle. Yani duvarın dibine girmedende resim çeksen Doom3'te aynı. Edit: Ya aslında ben Aşırı BM efektini sevmiyorum. Şu ana kadar kullanan hiç bir oyunun grafiklerinide beğenemedim. X2: The Thread'te vardı, göze batıyordu, Doom3'te var göze batıyor. Far Cry'da vardı, komutlardan ayarlarını buldum ve azalttım BM etkisini. Daha evvelde Giants: Citizen Kabuto'da vardı direk kapatıp oynuyordum. Yani sonuçta o efektide sevmiyorum ama sonuçta bazı oyunlarda o efekti kapatınca grafiklerinden bir ödün vermiyor. Ama doom3 BM'siz bi boka benzemiyor. [signature][hline]LathspeLL Taurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor [Bu mesaj LathspeLL tarafından 16 Ağustos 2004 05:17 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
LathspeLL Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Buda HL2'de Gerçekçilik için yapılan çalışma: Önce çeşitli mekanlarda bir sürü fotoğraf çekilmiş. Sonra bunlar oyunun mimarisinin yapımında kullanılmış:[signature][hline]LathspeLLTaurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
LathspeLL Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 [signature][hline]LathspeLLTaurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
LathspeLL Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Bunlar SS: [signature][hline]LathspeLLTaurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor[Bu mesaj LathspeLL tarafından 16 Ağustos 2004 05:49 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
LathspeLL Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Gerçek resimden.....: Sanal ortama:[signature][hline]LathspeLLTaurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
LathspeLL Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2004 Yani hiç gerçekçi değil ya bu resimler, çizgi film resmen.[signature][hline]LathspeLL Taurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar