Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

DOOM 3 İyi olmuş / Kötü olmuş kavgası topici!


Eno

Öne çıkan mesajlar

bu arada imdb'nin bilgisayar oyunlarini da kapsadigini bilmiodum... super yahu hastasi oldum... mesela dungeon keeper'daki emrine amade oldugumuz dis ses abimiz Richard Ridings diye biriymis hatta Sarge'i da o seslendirmis Quake 3'de... vay anasini be bir anda tekrar onunde egildim imdb'nin o derece yani[signature][hline]"Es irrt der Mensch so lang er strebt." - Faust I: Prolog im Himmel / J.W. v. Goethe
42
"The thing that bothers me the most is the lying." - George "Gammy" Costanza (a.k.a. Buck Naked)
to pull a homer: to succeed despite idiocy
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eveeeeet:


Burda gördüğünüz gibi duvarlara uygulanan bump-mapping tam yerinde, yani D3'teki gibi abartılmamış. Muhteşem görünüyor ya. Unutmayın bu grafikler çok yüksek bir sistem istemiyor :)

Bu SS bu akşam alındı. CS:S sonunda Valve ile anlaşmalı cafe'lerde oynanmaya başladı. İsteğe bağlı olarak daha çok SS koyabilirim.[signature][hline]LathspeLL
Taurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor

[Bu mesaj LathspeLL tarafından 12 Ağustos 2004 04:33 tarihinde değiştirilmiştir]

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

karanlık değil bu, peh sevmedim ehuehe

abi ağzım sulandı cidden.
half-life için modlara baktım, çoğu hl2 için yapmaya başlamış bile..

düşünüyorum da.
quake 2 motoru eğrildi büğrüldü, half-life diye bir oyun çıkartıldı.
half-life'ın motoru sonucunda Natural Selection diye şahane bir mod çıktı. Aslında Counter-Strike 1.6 da fena değil..

Peki Doom 3 ve Half-Life 2 motorları nereye kadar gidebilir.
Çok merak ediyorum..[signature][hline]iyi adam kötü adam çirkin adam
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Doom3 motoru fazla ileri gidemez, çünkü OpenGL 1.5 üstüne kurulmuş bir motor ve geliştirilemez.

Fakat Source çok ilersini destekliyor. DX9.0c ve PS3.0 desteği var, model çözünürlükleri son derece arttırılabiliyor ve güncel bütün efektler var.[signature][hline]LathspeLL
Taurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kusura bakma da bone benim şu SS i görünce ağzımın suyu akmıyo :)

yani o kadar şaşırtıcı bir şey göremiyorum, bana deseniz ki HL2 değil bu piyasadaki herhangi bir fps'den alındı deseniz gayet de normal gelirdi

duvarların yakından yine D3'teki gibi bump mapping eseri olduğu ve derinlik yerine tamamen bir skinden ibaret olduğu bunda da söylenebilir, hele bir gelsin de o zaman görürüz zaten

örnek; yerde yatan adamın sağ ayağının ucunda köşe var resmen, hemen uzandığı merdivenin üçüncü basamağından çıkmaya başlayan duvar köşesine bakalım, hayatınızda öyle köşe gördünüz mü? ben inşaat yüksek mühendisiyim görmedim :) hemen onun solundaki telden kapıya bakalım, kapının sağ direğinin her iki yanı da testere dişi gibi gayet net seçiliyor

yani bunlar benim için önemli değil ama siz burda sayfalarca ottan boktan kusur bulduğunuz için yazayım dedim, amaç gerçeğe en yakın über grafik yapmak ya da bunu efektlerle tekniklerle sağlamaya çalışmaksa o zaman ne D3 ne de HL2 bunu henüz başarabilmiş değil

[signature][hline].:. He who fights with monsters should look to himself does not become a monster...When you gaze long into the abyss, the abyss also gazes into you .:.
- Friedrich Nietzsche


[Bu mesaj BlackRose tarafından 12 Ağustos 2004 09:04 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyunları neye göre sıraldığınıza bağlı bana en çok stres yaşatan doom 3 oldu sorada alien vs predator de marinelerle oynamak oldu
Farcry da araç kullanma gerçek günümüz silahları gibi olgular beni tatmin etti
Alien vs predator zaten bence eşsiz bi oyun serisi alien ile tavanda yürümek predator ayısıyla etrafta dolaşıp kafatası toplamak süperdi
half-lie 2 eğer 1 gibi olacaksa ona da amadeyim
ama yinede şu anda doom 3 oynuyorum o sebeple belki favorim şimdilik doom 3 ama oyunun üstüneden şöyle bi 2-3 ay geçsin tekrar yükleyesim gelirse o zaman çok iyi bi oyundur derim %90 veririm ötesine geçmez ama[signature][hline]Something Strange In The Neighbourhood Who You Gonna Call???
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Doom 3 "olmuş". Makinalı falan hak götüre, elimde hep fenerle dolaşıyorum. Bu nedir kardeşim, para veriyoruz, paramızla sefalet çekiyoruz. Hadi şurda bırakıyım yatıyım diyorum, diye diye kaç bölüm geçtim.

Arada kırmızılaşmalar, fısıltılar falan bana ilk gördüğümde Undying'i hatırlattı. Demek ki o oyun bir çokları etkilemiş.

Bir de senaryo, başlangıç Half-Life'ı çağrıştırdı. Uzak bir üste deneyler yapılır, işler yolunda gitmez, uzaylı yaratıklar istilaya başlar falan.

Ama olmuş, bir tek performans olayı canımı sıktı, onu da araştırıcam. Forumlarda söylenen config dosyasındaki değişiklikleri yaptım ama makina hala kasıyor.[signature][hline]"You have no cause to bar me, brothers. I wish to take nothing from the tower that you have been sworn to guard, but I will destroy you if you delay me."
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Doom3 Oynayamam ya tırsarım ben.[signature][hline][a.k.a: Sage, Bloodyblade, Gilquaril,Firebat,[Fire]Sage, [SCKF]Firebat, [SoFD]Firebat, Fire-M@n]
Bonus 05 February 2004 20:02 tarihinde demiş ki:

Siz bir de çırpıya para mı veriyorsunuz?
*casts spell:Summon iyi çırpı*
Tamam cinsiyet konusunda gravityyi kandırdım...Çünkü kız karakterler çok tatlı ^^


[Bu mesaj Sage tarafından 12 Ağustos 2004 10:19 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
BlackRose, 12 Ağustos 2004 08:58 tarihinde demiş ki:
kusura bakma da bone benim şu SS i görünce ağzımın suyu akmıyo

bende de akmıyor.
doom 3'te de akmadı.

ancak ben yapılcak modları düşünüyorum.
quake 2 oynarken, "bak natural selection diye bir oyun var" deseler kalpten giderdim mesela :D[signature][hline]iyi adam kötü adam çirkin adam
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu "bakın grafikler süpeeeeer" diye post edilmiş bir ss değil, 1-2 efekt'in düzgün kullanımının nasıl gözüktüğü üstüne bir post.

Bu SS 2 GHz, 1 GB ram ve 9700 Pro ile, bütün ayarlar high, AA ve AF fullenmiş bir sistemde çekildi. Ve FPS düşmesi olmuyor bile. Ve bence muhteşem gözüküyor.

CS:S, 1.6 ile Source'un birleşimi bir mod sonuçta.[signature][hline]LathspeLL
Taurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bir oyun icin sadece tek bir konunun 25 sayfaya ulasmis olmasi bile o oyunun yeteri kadar ilgi cektiginin kucuk bir kanitidir.

Doom 3 u aldim sonunda oynadim bastaki muzik bile inanilmaz etkildi diyebilirim. ancak maalesef gf4 4200 ti 128mb in dx9 u desteklememesinden dolayi bende aman aman bir grafik farki gorunmedi ama bu benim yetersiz grafik kartindan dolayi bundan eminim cunku nette gordugum grafikler ile bendekilerin alakasi yok.

birde oyuna camur atabilmek icin 1mm den bakip sonra bu grafikler pixel pixel demenin ne anlami var yahu. hangi oyunda bu kadar yakindan oyun oynanir ki miyopmusunuz ? :)

derler ya hani o kadari kadi kizindada olur ..

sonucta klasik doom quake tayfasinin yaptigi cizgide vurmali kirmali derin olmayan korkutan (bu sefer) multiplayera yonelik basarili bir FPS.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
NexcaT, 12 Ağustos 2004 16:57 tarihinde demiş ki:
bir oyun icin sadece tek bir konunun 25 sayfaya ulasmis olmasi bile o oyunun yeteri kadar ilgi cektiginin kucuk bir kanitidir.

biz burda kimler sevdi kimler sevmedi,
ne kadar popüler olcak onları tartışmıyoruz.

eksik yanlarını söylemeye çalışıyoruz.[signature][hline]iyi adam kötü adam çirkin adam
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ok buraya yeni ekran kartimla olan grafik izlenimimi yazicam...

Eski ekran kartim Geforce4 ti4200 128DDR RAM - Directx8.0 Pixel Shading 1.1, no ultrashadows, no intellisample

Yeni Ekran kartim Geforce FX 5900XT 128DDR RAM - Directx9.0 OpenGL 1.5, Pixel Shading 2.0, UltraShadows, Intellisample vs vs...

Yeni kartla oyunu actim ...Konfigürasyonu High Detail 1152*864 4xAA ya getirdim bütün advanced optionslar acik sekilde oyuna girdim ve dilimi yuttum min fps 30 en agir savaslarda, ve oyun %90 60 fps te calisiyor...Pixel Shading 2.0, OpenGL 1.5 compatibility, Ultrashadows oyunu görsel bi sahesere dönüstürdü...Eski kartimda sirf görmek icin ultra high detaila getirdigimde bile görmedigim kaliteyi gördüm, bone un yakindan hersey rezil görünüyor diye bagirmasi dogruydu eskiden ama artik öyle biseyde kalmadi...Acikcasi büyülendim öldüm bu grafik kalitesi karsisinda... Mayfer'in Azmo'nun ve güclü grafik kartlarinda bu oyunu oynayanlarin neden bas bas bagirdigini simdi anladim ve su an ciddi anlamda bu oyunun grafiklerine asik oldum özellikle bone un icime kusku düsüren aciklamalarini devamli duymama ragmen...Bone cidden cok farkediyor bu kadar büyük bir fark acikcasi hic beklemiyordum muhtesem birsey oldu...Bütün bu olaylardan sonra kim ne derse desin bence bu oyunun grafikleri sadece high-end bir kartta kalite yönünden anlasilabilir...[signature][hline]Dont make me more aggressive than devil...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eski kartınla bi resim çek
bi de yeni kartınla resim çek o zaman :)
bump mapping ve AA açıkken tabii ki..

ama yine de 10 vermem grafiklere.
opengl 1.5 kullanmaları, fizik motoru koyup süs olarak durması
mesela bunlar - puan benim için.[signature][hline]iyi adam kötü adam çirkin adam
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Bonecrusher, 12 Ağustos 2004 19:32 tarihinde demiş ki:
eski kartınla bi resim çek
bi de yeni kartınla resim çek o zaman :)
bump mapping ve AA açıkken tabii ki..

ama yine de 10 vermem grafiklere.
opengl 1.5 kullanmaları, fizik motoru koyup süs olarak durması
mesela bunlar - puan benim için.


olm eski karti söktüm bi ss icin kasayi acip yine takamam onun icin hehehe :) ama inan cok degisiyor bone :D ilerde eline yeni kart gecince sende denersin...Eski kart su an ebayde satilmayi bekliyr zaten :)[signature][hline]Dont make me more aggressive than devil...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yaw birde arkadaslar Doom 3 Bonecrusherin 10 vermesini bekleyecek ya da muhtac bir oyunmu birakin vermesin nedir yani.

begenmez begenmez keyfi bilir ona uygun degildir ..
karanlik kaciyordur
tavuk karasi olabilir gozlerinde :P

sonuc itibari ile herkes begenmis grafikleri en azindan cogunluk bu yeterli.

bone 7 vermis bende 13 verdim ortalamasi 10 peah
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şimdi param yetmediğinden sadece bitirmek için oynuyorum oyunu .. asıl ilerde param yettiğinde SAĞLAM sistemle oynadiğğimda %100 zevk alıcam sanırım ama bu hali bile bana undying ve AVP1 den sonra 3. en iyi gerilim oyununu oynadiğimi anlatmaya yetti ...
(800x600@medium detail with config : amd1700+ , 2x128 mb RAM , 256mb FX5600 128bit , nforce2 epox 8rda+ board , 7200rpm HDD)[signature][hline][I'm a soldier]
These shoulder's hold up so much, they won't budge,
I'll never fall or fold up,

[I'm a soldier]
Even if my collar bone's crush or crumble,
I will never slip or stumble


[Bu mesaj hired_gun tarafından 12 Ağustos 2004 20:32 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

birincisi hl2'den buraya ss koymanın anlamı yok, onu ayrı bir başlıkta tartışırız. ikincisi ise şu yukarıdaki ss İĞRENÇ. duvarlar zaten hl motorlu cs gibi, adamı görmesem anlayamam farkı. ben 3 yıl önce tacops oynuyordum o grafiklerde, bump-mapping filan denmiş eseri yok. half-life 2 iyi görünüyor halen ama source cs rezil. bunu da gayet içtenlikle söylüyorum, şu yukarıdaki ss ilk unreal tournament motorundan alınmış olsa anlayabilirim ancak. unreal warfare motoru da değil yani o derece..

black'in dediği gibi, eğer "ne bu be" diye bakarsa insan hiçbir grafik hiçbir vakit tatmin etmez. 10 yıl sonra 1 terahertz makinelerle oynadığımızda da yetmeyecek, yok adamın burnundaki kıllar olmamış, ayakkabısının cilası tam değil diyeceğiz. önemli olan o ana kadar gördüklerimizin arasında en iyi görünen hangisi ve bizi etkileyebiliyor mu. doom 3 beni ilk doom gibi çarpmadı ama bazı açılardan gördüğüm en iyi grafiklere sahip. ultra'da oynasam herhalde çok daha etkileyici olur, sonuçta eski makinemde de ilk unreal tournament ut2003'ten daha etkileyici gözüküyordu ayarları birinde kökleyip öbüründe kökleyemediğimden..

hl2'nin kullandığı source motoru baştan beri doom3 motoru kadar iddialı değil zaten, daha etkileyici olmasını beklemiyorum şahsen. daha hafif olabilir bu nedenle, mantıklı bu da sonuçta. açık alanlarda geçen oyunlarda source motoru daha çok tercih edilebilir belki ama dar alanlardan ibaret quake 3 motoru da geçmişte modifiye edilerek açık alanlarda çalıştırılabildi. şu anda biri diğerine üstün gelecek denemez bence..

haa, şahsen bana unreal warfare motorlu oyunlar yetiyor, ut2004'ü yükledim dün ve frame manyağı olarak müthiş detaylı mekanlarda hoplayıp zıplayabiliyorum 4x fsaa 16x anisotropic ile.. :) iki yıla kadar unreal 3 motoru çıkıp source'u da doom3'ü de silecek zaten.. el elden üstündür.. ;)[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

HL2 motoru Doom3 motorundan 10 kat daha başarılı bir motor. Bu tartışılmaz bile. (nokta)

Resimde Bumb-mapping'i farketmiyorsun çünkü DOĞRU KULLANILMIŞ. Her boka BM koyacam diye abartılmamış. Ayrıca bu bir multiplayer oyun olduğu için Son derece ileri modelleme kullanılmamış, ve zaten de_dust'ın sadece makyajlanmış hali. Yani o gördüğünüz harita HL'deki de_dust, fakat Source ile makyajlanmış.

Source'un gözüken tek eksin yanı Real-Time Lightning olayının şuan için olması fakat, motorun yapısı gereği bu eklenebiliyor.
Ama gerek HL2 olsun, gerek CS:S olsun, grafikleri Doom3'ten daha çekici.[signature][hline]LathspeLL
Taurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
LathspeLL, 12 Ağustos 2004 21:58 tarihinde demiş ki:
HL2 motoru Doom3 motorundan 10 kat daha başarılı bir motor. Bu tartışılmaz bile. (nokta)

Resimde Bumb-mapping'i farketmiyorsun çünkü DOĞRU KULLANILMIŞ. Her boka BM koyacam diye abartılmamış. Ayrıca bu bir multiplayer oyun olduğu için Son derece ileri modelleme kullanılmamış, ve zaten de_dust'ın sadece makyajlanmış hali. Yani o gördüğünüz harita HL'deki de_dust, fakat Source ile makyajlanmış.

Source'un gözüken tek eksin yanı Real-Time Lightning olayının şuan için olması fakat, motorun yapısı gereği bu eklenebiliyor.
Ama gerek HL2 olsun, gerek CS:S olsun, grafikleri Doom3'ten daha çekici.


O bu kadar yükselttigin göklere cikardigin cennetin en üst katina tasimayi amacladigin su motor cikmis olsada öyle savunsan bu kadar icim gitmiycek, benim hayatim fps le gecti ve su attin SS varya Jedi Outcastin bile sslerinde daha cok agzimin sulari akmisti...Ben bu duvardaki bump-mapping'e bump-mapping demem, yarim santim derinlik hissi katmis diye aa ne muhtesem olmus demem cünkü öyle degil, bump-mappingin krali sen ister kabul et ister etme doom3, bu ss onun herhangi bir sahniesinin yanindan bile gecemez ki 3 sene önce oynadigim ghost recon bile bundan daha güzel görünüyordu...

Doom3 teknolojisi bundan cok daha ilerde ister kabul et ister etme...Su an sadece sen doom3 oyununu görerek HL2 yi ölümüne savunma gafletinde bulunuyorsun ama doom3 motorunun lisansi alinip dahada gelistirilince ve o inanilmaz savundugunuz fizik ögerleri önümüzdeki yillarda baska oyunlara eklenince ne diceksiniz merak ediyorum...Sirada su an Quake4 var...

Bu motorun grafik teknolojisinden bahsetmeyin bana unreal 2 bile bundan 10 kat daha güzel bence.Bu oyunda yüzdeki mimikler zart zurtta harika olmus demeyin sikildim sizin bu ölümüne savunmlarinizdan, ac DR. BETRUGER in konusmasindaki mimiklere ve texture kalitesine bak sonrada ac HL2 SS lerindeki texture kalitesine bak...Bump-mapping sadece duvarlarda kullanilmadi Doom3 te, karakterlerinde üstünde kullanildi hatirlatirim ve burda bana HL2 texturelari daha güzel diyenin aklini karislar akli dengesinden süphe ederim...

Göz var nizam var, körü körüne savunmayin, doom3 texture qualitysi o kadar yüksek ki 32gb/s veriyolu olan kartlar bile o yükseklikte cözünürlügü kaldirmaya zorlaniyor...Oyun cikinca hepiniz suscaksiniz...Kabul edin grafik yönünden su an DOOM3 ü gecebilecek bir tane oyun yok olsaydi oda FARCRY olurdu bu grafiklere sahip HL2 degil, ac hl2 nin bütün sslerini teker teker karsilastir, bu uzakliktan bile düz texture gibi göze batiyor...

HL2 nin iddiasi senaryo yönünden olucak bunu kabul edin ve birakin artik grafik yönünden cok daha güzel yok bu teknolojiyi kullanimisi cikinca tartisirsiniz da tartistiginiza deger..Ve son söz bu grafik hic ama hicte doom3 ten daha cekici degil kusura bakma[signature][hline]Dont make me more aggressive than devil...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...