Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

DOOM 3 İyi olmuş / Kötü olmuş kavgası topici!


Eno

Öne çıkan mesajlar

simdi herkes burda oyun ici spoiler falan tartissa cok komik olmaz miydi ey ahali?!

*!kacar*[signature][hline]"Es irrt der Mensch so lang er strebt." - Faust I: Prolog im Himmel / J.W. v. Goethe
42
""The thing that bothers me the most is the lying." - George "Gammy" Costanza (a.k.a. Buck Naked)
to pull a homer: to succeed despite idiocy
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben sevmedim valla diyom yani sanki aynı şeyleri tekrarlıyomuşum gibi gelmeye başladı artık. Gerçi çok ilerlemedim ilerisini bilmiyom ama bi half life ı düşündümde ooo.
Hadi ayratık dövmece diyek bi painkillerda yaratığiın kafaya bacağa gövdeye falan sıkınca gerçekten neler oldunu görüyosun süper oluyor insan zevk alıyor ama bunda zaten etraf karanlık yaratığı bile görmeden öldürüyosun. Zaten ekran kartımda süper diil medium detailsde oynuyom. Annıycanız şaçıp oynayasım gelmiyor.[signature][hline]Alma?
Mater?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yüksek ötesi grafikte oynamadıkça kötü adamlar boy gösterisi yapacam diye grafiği coşturmuş konuyu koy vermiş haritaları yaratıkları random koymuş =)
Half life da en azından bi konu var bi interfeksiyonite var böle bi çeşitlilik görüyorsun. Farcry içinse doomun konulusu korkusuzu diyebiliriz.[signature][hline]Adım Boojack, ama değilim kek.
Icq:161010949
Ben Yönetirim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şu ana kadar her ne kadar doğru düzgün oynamamış olsam da ben de pek beğenmeyecem gibi gözüküyor..

oynanabilirlik şu ana kadar oldukça düşük. yolu bulmakta bile çok zorlanıyor insan. daha yaratıkla karşılaşmadım o yüzden kapışma anları konusunda bir fikrim yok. ancak haritanın inanılmaz karışık olması bence ciddi bir eksi puan...

ayrıca heryer çok karanlık.. ben sevmiyorum önümü görmediğim oyunları pek. savaş anında da böyle olacak sanırım, ki bu çok kötü...

bir de bende tabi uzun zamandır oyun oynamamanın formsuzluğu da olabilir :)[signature][hline]Profocio Hosting
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hangi oyunu oynadığımız, neyi sevip neyi beğenmediğimize bakmaz bu olay;sadece bir zevk meselesi. Birçok kişi bu oyunu eski doom günlerini yeniden, hatırlamak yeniden yaşamak için bekliyordu, bir oyun1 vs oyun2 düellosu yapmak için değil.Çünkü burda yazılan oyunları oynamış ve doom 3'ü de çok beğenmiş insanlar var ki ben bunlardan birisiyim.
Konusuna laf edebilirsiniz, hehe bak yaratıklar bi hata dolayısıyla geliyomuş ben buna klişe deyip geçeyim diyebilirsiniz ama hata yaparsınız, oyunda ilerlemiş adamlar size güler hatta kahkaha atar.İd ye saygım gerçekten çok çok arttı.Bu kadar kısıtlı bir konuyu nasıl da güzel kıvırmışlar demedim değil.Hele pda olayına aşık oldum, size zaman zaman öyle hediyeler veriyorki inanamazsınız.Çok akıllıca bir sistem.Aynı adventure oynar gibi eski pda ları karıştırarak bfg gibi hayvansı silahlara sahip oluyorsunuz.İnterface ini beğenmedim, konusu moktan , klişe dolu , sesler kötü (oha!)
diye mundar etmeyin oyunu, yazık.Herşey mükemmel kotarılmış.
Bump mapping'i sanki bir kolaya kaçış gibi görenler nasıl zorluklarla yapıldığını araştırsınlar, fazla şey söylemek istemem artiste ayıp.
Kesinlikle süper değil oyun.Karanlığı aşırı kullanmışlar, yeter diyor insan.Bence gerilimi arttıracağına en düşük seviyeye çekiyor çünkü ne olup biteceğini biliyorsunuz 2 imp saldırıp böö diyecek o kadar.Bir yerden sonra mermi sıkıntısı başlıyor oyunda.Ben bilirim ne demonları el feneriyle öldürdüğümü :D.Doom gibi bir oyun yapacaksan bol keseden koyacaksın mermi, tehcizatı.
Alın zevkini çıkartın, böyle oyunlar her gün gelmiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Reiltar, 06 Ağustos 2004 01:07 tarihinde demiş ki:
Kesinlikle süper değil oyun.Karanlığı aşırı kullanmışlar, yeter diyor insan.Bence gerilimi arttıracağına en düşük seviyeye çekiyor çünkü ne olup biteceğini biliyorsunuz 2 imp saldırıp böö diyecek o kadar.Bir yerden sonra mermi sıkıntısı başlıyor oyunda.Ben bilirim ne demonları el feneriyle öldürdüğümü :D.Doom gibi bir oyun yapacaksan bol keseden koyacaksın mermi, tehcizatı.

+ bir de kavgalarda asıl sevmediğim nokta şu:

askere ateş ediyorsun.
askerin eli bile oynamadan sana saydırıyor.
sen adamın ateşinden dolayı titrerken, hedefi bulmaya çalışıyorsun. hele pompalı tüfeklerde direk uçuyorsun.

yaratıkların seni sallandırması, ama senin onlara aynı muameleyi yapamaman çok kötü olmuş.

keşke bi patch'le felan yamasalar onu. Hasar yiyince titreyip sallanmam iyi güzel de, çifte standart istemiyorum kardeşim, aynı şeyi düşmanlara da yapabileyim ben..

hele bir de minigun'a karşı durmak çok komik, adam bana kurşun saydırırken kendimi kutu gibi hissediyorum. hani bazı kutuları ateş ede ede ittirebiliyorsun ya, aynı durum. tek farkı sen ölüyorsun, kutu ölmüyor.

Oyun güzel ile fena değil arasında gidip geliyor. Ama evet süper bir oyun değil.
Patchler ve modlar bakalım oyunu daha da güzelleştirecek mi?[signature][hline]iyi adam kötü adam çirkin adam
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Doom3 topic'lerinin hepsini takip etmedim ama, şu bol sayfalı topic'in yarısını okudum. Orda iyi mi, götü mü tartışmasını takip ettim.

Öncelikle şunu söylemek isterim Bonecrusher bazı konularda haklı ama biraz fazla kötülemiş.

Benim fikrim nedir? Bence oyun güzel değil... Ama kötüde değil.

Doom3'ü çok az oynamama rağmen, gerek arkadaşlarımdan, gerek yurt dışındaki Hardcore Gamer'ların toplandığı bir kaç forumdan edindiğim izlenime göre dergi editörleri D3'e bol keseden puan veriyorlar.

Önce grafiklere değinmek istiyorum. Doom3'te kullanılan grafik motoru afedersiniz ama bana göre gerçekten kötü bir motor.

1. Kullandığı fizik motoru çok kötü. Kaldıki fizik motorunu koskoca haritada sandalyeler'de ve bazı kutularda kullanıldığını görüyoruz. EE onca laboratuar malzemesi zamkla yapıştırılmış gibi duruyor? Yani göz boyamak için kullanılmış.

2. Motor sadece Bump-Mapping'den oluşuyor. Buda açık alanlarda çok göze batar diye oyunu acaip dar koridorlardan oluşturmuşlar. Ayrıca BM'siz grafikler direk 0 oluyor. Sonuç olarak John Carmack sırtını sadece BM'ye dayamış. Metalik yüzeylerde başarılı bir sonuç almış, ama detaylı incelediğiniz zaman poligon sayısının azlığını ve texture kalitesinin o kadarda iyi olmadığını farkediyorsunuz. Zaten Bump Mapping diyince texture olayına gerekli önemi veremiyorsunuz.

3. Directx 9.0c gibi OpenGL ile karşılaştırılamayacak kadar önde olan bir API dururken John Carmack'ın neden hala OpenGL'de ısrar ettiğini anlamıyorum. Beraberinde getirdiği onlarca efekt ve yazılımcılara sağladığı kolaylık varken OpenGL'nin bilmem kaç senedir yeni özelliklerden yoksun olan API'si kötü ve geleceği olmayan bir seçim. yaklaşık 2 senedir OpenGL 2.0 çıkacak diyorlar ama daha bir haberini alamadık.

Yani motorun tek artısı metalik yüzeyleri gerçekçi göstermesi.

Atmosferine gelecek olursam. Oyunun öne sürdüğü diğer öğe ise korku öğesi. Açıkçası bayat taktiklere başvurulmuş. Yok yukardan yaratık düştü, yok yerden çıktı, yok kapının arkasında falan.
Yani ani yöntemlere başvuruyor. Oynarken bir süre sonra her girdiğim odada nerelerden çıkacaklar tahmin eder oldum.

Sonuçta Undying'in yaşattığı gerilimi yaşatmadı Doom 3.

Sesleri genel olarak başarılı buldum. Bu konuya değinilecek bişey bulamıyorum.

Hikaye ise zaten Doom'un hikayesinin cilalanmış ve oyuna eklenmiş hali. Ahım şahım bişey değil. Hatta baydırıcı, alışılagelmiş bir başlangıç. Oyunun ilerlerine doğru konu dallanıp budaklanıyor, o yüzden biraz kurtarıyor konudan.

Son olarak oyunun çok karanlık olduğunu bende dile getirmek istiyorum. Yani korkutucam diye'de bu kadar karanlık yapılmaz ki.

Bu yıl içinde 4 önemli FPS oyunun adı geçti. Far Cry, Doom3, Half-Life 2 ve S.T.A.L.K.E.R.
Bu yarıştan HL2 lider ayrılacaktır benim fikrimce. 2. stalker, 3. far cry ve son olarakta doom3 olacaktır sıralama.[signature][hline]LathspeLL
Taurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eueue bir an "acaba lathspell ben miyim? ben lathspell isem bonecrusher kim" oldum ama geçti tabii o his ehehe..

lathspell çoğu konuda benimle aynı görüşte.
dediklerimi farklı bir tarzda yeniden söylemiş.
ancak fizik motorunu biraz fazla eleştirmiş gibi geldi.

stalker'dan pek fazla ümitli değilim. ama gameplay açısından başarılı olabileceğini düşünmekteyim. Özellikle askeri FPS severler için bir numara bir oyun olabilir..[signature][hline]iyi adam kötü adam çirkin adam

[Bu mesaj Bonecrusher tarafından 06 Ağustos 2004 01:41 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Biraz haksızlık yapmışsın oyun motoruna.Şu alemde bu kadar şeyi bu kadar gerçekçi çizebilen başka motor yok ne cryengine ne de source.Bump map önceden söylediğim gibi çok ama çok zor bir olaydır.Poligon sayısını tavana vurdurur, animatörü çizeri öldürür.Adamların bir haritada kullandıkları poligon sayısı tüm cs de yoktur.

Ne oyunlar yapılacak bunla bekleyin ve görün.İd biraz gereksizlik ederek ben çıkarmadan kimseye licence vermem dedi ayıp etti ama ben şimdiden bekliyorum bir RTCW2,MoH:AA2. Ne kadar biz özveriyle yapıyoruz bu oyunu deseler de bu işin içinde motoru pazarlama işi belli.Zaten carmack in bu kadar zengin olmasının nedeni oyundan kazandığı para değil, oyun motorlarından kazandığı para.

Daha çok sıcak bu oyun zaman gösterecek ne gibi bir yenilik getirip getirmediğini.

Bencede HL2 ortalığı yok edecek gibi gelsede biraz kuşkuyla yaklaşıyorum o oyuna da.Valve başka fikirleri fazla dinliyor gibi geldi bana.Bu kötüye işarettir.Sonu kötüdür, George Lucas a benzersiniz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Stalker'ın hoşuma giden tarafları:
1. Konusu. Bir kere çok orjinal bir fikir. Sonuçta yine mutasyona uğramış domuzlar falan var ama sonuçta gerçek bir olaya dayandırılmış harika bir konu.

2. Atmosfer çok başarılı, grafikler gerçekten çok güzel. Karakter animasyonlarını beğenmedim ama daha oyun yapım aşamasında olduğu için bişey diyemeyeceğim.

Doom3 fizik olayına gelince, ağzına kadar lab. malzemesi ile dolu bir odada sadece 2 kutu ve 1 sandalyeye fizik uygulanırsa komik kaçar, gerçekçilik gider tabiki. onlarca nesne var hepsi yapışık, sadece bu 3 şey hareketli. geçinizzzzz. :)[signature][hline]LathspeLL
Taurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Doom zaten taa doom 1-2 den beri kapalı alanda geçen bir oyundur.Yani tamam adam öyle bir motor kullanmış teknolojiyi kullanmamış vs haklısın ama bence adam gerek görmediği için kullanmamış olabilir.Konuya gelince bence de klişe,hatta HLden çalıntı "g-man" öğesi var oyunda ama en azından katileli çalıntı diyeyim :).

Fizik modellemesine gelince,şimdi diyorsunuz ben yaratıklara vuruyorum sapasağlam,onlar bana vuruyor dağılıyorum.E yani onlar cehennemden gelen veya cehennem tarafından değiştirilmiş yaratıklar,ortalama bir insandan tabi ki güçlü olacaklar.Ama etraftaki nesnelerle daha fazla etkişimde bulunulabilirdi.Şu anki etkileşim Doom 1-2 gibi o bakımdan biraz zayıf.Mesela sıcak gaz borularını patlatıp onu bunu yakmak vs gibi..

Yani abartılı bir şekilde bu oyun iğrenç dedirtecek kadar birşey yok bana kalırsa.Yani oyunun sorunları göze batan şeyler değil benim açımdan.

JK2,sof filan denmiş yukarda da,ordaki grafik motorları hariç aynı sorunları sayabiliriz.Etkileşim azlığı zaten her oyunda var.[signature][hline]Eaglef Ifock |SWG|(Retired)
Forgon,the space orc |EVE|

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arkadaşlar, hepinizin ısrarla atladığı bir konu var..

"..Doom 3 is a remake of the original Doom.."

yani quest'ti konuydu tarzdı darlıktı filan bunları tümüyle yepyeni, devrimci olduğunu iddia eden bir fps'de arayabilirsiniz. ben de ararım. ama doom 3 ilk doom'a tribute gibi bir oyundur ki koca fps türünün bugünkü yerini o oyuna borçluyuz. ben sırf ilk oyunların hatırına zerre kadar bir geliştirme olup olmadığını umursamadan, hatta ilkleri gibi old-school olmasını bekledim. daha böyle nice insan vardır benim gibi beklemiş, ilk oyunları oynayanların da "half-life gibi interaktif sinema tadında olsun" isteklerini anlayabilmiş değilim. etraf zaten böyle oyunlarla kaynıyor bugün, doom tarzını tümüyle dışlayan insanların alması bile gereksiz, hoşlarına gitmemesi normaldir..

ha olabileceğinden çok geride bir oyun olabilir doom ama hergün görmüyoruz pc piyasasının rahatlıkla çeyreğini oluşturan bir türün şekillenmesinde birinci yere sahip bir oyunun devamını, bir de öyle düşünün.. (sadece wolf 3d yetmezdi o süreci çığ haline dönüştürmeye)

ha şahsen benim de düşüncem john romero'suz bir doom'un yeterince iyi olamayacağı idi daha ilk baştan, quake serisini çıkaran ekip bir doom kotaramazdı. doom 2'den bu yana sürekli bir düşüş olduğu aşikar id oyunlarında. adamlar wolf 3d'nin devamını bile elaleme yaptırdılar, şimdi quake 4'e de aynı muameleyi yapıyorlar. en azından doom 3'ü kendileri yapma cesaretini gösterdiler..

keşke doom 3'ün sonunda da john romero'nun kafası cee yapsaydı, çok daha iyi bir oyun olurdu kesin..[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...