Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Dead State - Indie Zombie RPG


axedice

Öne çıkan mesajlar

dnd oyunlarında bildiğin sıra bekliyorsun, ama end turn e basmadan kendisi direk bir sonraki tura geçtiğinden beklemiyormuşsun gibi oluyor.

hehe hatta şey vardı. bazı atak animasyonları yalandı. karakter atak yapıyomuş gibi görünüyor ama alta bakıyorsun roll filan yok :P

hem becermişlerdir belki gerçekçi bişeyler bu sefer...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2 adım attık diye tetiği çekemememiz yada düşmanın üzerimize yürüyüp saldırmasını beklememiz çok mu normal şimdi? Tabii ki beğenmeyeceğiz. Şimdiye kadar yapılan rt rpg'ler tırt oldu diye bu gerçekdışı sistemde inat etmenin anlamı yok. Düzgün sistem yapana kadar denenmesi daha mantıklı...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axe sen ciddi ciddi zerre anlamamışsın yazdıklarımdan birşey. gittim tekrar baktım çok mu anlaşılmaz yazdım diye, sonra gene hayret ettim. işin ironik kısmı verdiğin cevap benim anlattıklarımı destekliyor.

turn-based olayının kökenini yazmışsın, kısaca nedir? masaüstü. neden turn-based? çünkü masaüstünde gerçek zamanlı, eşgüdümlü hareketler gerçekleştirecek bir sistemi kurmak ve düzgün simüle etmek mümkün değil. tamam bu sistemi taşıdık bilgisayarlara bip bip düt düt, vga dönemlerine kadar da götürdük eyvallah. benim de tabiri caizse hayatım sıra tabanlı oyunlarla geçti. buradaki çoğu insan için de durum benzerdir, illa rpg partisine gerek yok. kızma birader bile sıra tabanlı.

zombi meselesi için de ne dediğimi anlamış olman gerek, yazdığın çözüm değil. fo2'de kaliforniya gezintisine çıkıp deathclaw encounter başlatsan zaten ne demek istediğimi görüyorsun uygulamalı.

ardeth sistem kafi değil. çıksın gene oynarım da yani ilgim azaldı dedim sadece. bu vakitten sonra ja3 veya gerçek (bioşok çakması olmayan) x-com2 de çıkarsalar turn-based onlara da daha soğuk yaklaşırım. oynayıp eğlenmeme mani değil ama %100 gameplay'inde sorun oluyor bu oyunların en yenilerinde bile. oyundan bağımsız, sistemde olan bir sorun.

fenris, o sistemde eşzamanlı hareket var ki en büyük fark o. "gel sen tokatla şimdi beni, tamam, şimdi ben seni tokatlıyorum" değil. "gözetlediğim kapının önünden geçtin gittin saklandın ama ben birşey yapamadım saf saf bakmak dışında" da yok. "benim görüş alanıma girdin, ilk turn'ü ben başlatıp seni aşağı yatırıyorum" da yok gene.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2 adım attıktan sonra tetiği çekemiyorsan 1 adım atıp öyle tetiği çekeceksin, ama sen de olayın özünü kaçırıyorsun nilep. Gerçi senin olayın özünü yakalaman da saçma olurdu ya sdf

Eğer bahsettiğimiz bir aksyon oyunu olsa bu şikayetlerinizde haklı olurdunuz. Çünkü aslolanın combat dinamiği ve akıcılığı olduğu bi oyunda TB sistem çok hantal dururdu. Ama burda konu CRPGler, yani bunların kökeni RPG. Yani sistemler tamamen TB, kesinlikle RT etmen yok. Masaüstü rol yapma oyunlarının bilgisayar destekli simülasyonlarından bahsediyoruz.

Bu anlattıklarıma tek istisna Bloodlines, ama onun da combat sistemini tek başına ele aldığımızda ne kadar sade olduğunu görebilirsiniz. Resmen WoD'la ilgili bi kaç eyecandy skill dışında bişey eklememişler/ekleyememişler. Ha oyun güzel miydi, tabii ki güzeldi ama WoD'ın disiplinlerini ve combat derinliğini yeterince iyi yansıtamıyordu. Çünkü realtime asla o havayı yakalayamaz. Ama turn based yakalar. O yüzden "rpglerde" TB her zaman RT'den ya da yalancı TB diye geçen RTwP'den daha iyidir.

Old Spice reklamı gibi oldu ama tane tane anlatınca anlarsınız gibime geldi :P


Sam said:

"gözetlediğim kapının önünden geçtin gittin saklandın ama ben birşey yapamadım saf saf bakmak dışında"

"benim görüş alanıma girdin, ilk turn'ü ben başlatıp seni aşağı yatırıyorum"


Initiative + instant actionlar. Bkz 3.5ed.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kökeni diyorsun da neden kökeninde saplanıp kalınsın? bilgisayarın esprisi işlemgücü sayesinde gerçek-zamanlı ortamı simüle edebilmesi zaten. masaüstünde sıra-tabanlı olmasının nedeni o sistemin daha üstün olması değil ki, daha iyisini uygulama imkanı olmaması.

initiative ve instant action yetersiz durumu simüle etmekte, hepsini biliyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

masaüstünde sıra-tabanlı olmasının nedeni o sistemin daha üstün olması değil ki, daha iyisini uygulama imkanı olmaması.


Real Time = click fest. APMin ve reflexlerin yeterince iyiyse başarılı bi oyuncusundur. Zeka ve taktiksel beceri bunlarla hemen hemen eşit pay sahibidir.

Turn Based = Planlama. APM reflex vs. sıfır pay oynar, karakteri/orduyu iyi yaratıp sahayı iyi analiz edersen başarılı bi oyuncusundur. Hızlı düşünmeyi de işin içine katmak istersen timer koyarsın, ama reflex hala önemsizdir.

Tamamen birbirinden farklı diyarlar. Senin yaptığın satranç ve tenisi karşılaştırıp, "ama satranç da real time olabilir ki, zaten 1500 yıl önce bulunmuş kuralları artık çok eski" demeye benziyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Masaüstü RPG oynarım yıllardır fırsat buldukça, daha bi kere AP olayına denk gelmedim. Bi kere bile dm bana, hayır 3 adım attın ateş edemezsin demedi. Clickfest olsun demiyor kimse zaten, sadece bu AP bazlı TB sistem fazla demode ve saçma, geliştirilip ikisinin arası bir şey yapılabilir diyor insanlar. Sanırım Sam de o tarz bir şey diyor yani, clickfest isteyeceğini sanmam..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axe,

1- multi oynamıyoruz
2- pause denen bir hadise var

eli yüzü düzgün crpg'ler ve strateji oyunları zaten pause yaparak planlamaya ve conditional pause ile turn-based ayarında kontrol hakimiyetine izin veriyorlar.

benim istediğim en azından continuous turn-based gibi bir sistem kullanarak inisiyatif gibi yetersiz gelen kurallara mahkum kalmamak. ne zaman turn-based bilgisayar oyunu oynasam artık yeter dedirtiyor ilk adımı ben attığım için soteci bilgisayarın serbest atışlarla yatırması. en güncel, en modern sıra-tabanlı sistemde bile hep aynı sorunlar.

satranç savaş alanını filan simüle etse eleştirirdim, çok alakasız benzetme oldu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
1- multi oynamıyoruz


SCII en zor ayarda misal, sağlam apm olmadığı ve hızlı çıkamadığın sürece bilgisayar avcuna tutuşturuyor mouseu. Ya da herküle medic+marine doldurup cheese yapıcaksın heh. Zorluğu yüksek olan single oyunlarda da apm lazım

said:
2- pause denen bir hadise var


RTwP uzaktan güzel görünse de combat derinliğinin içine eden bi sistem. #of attacks her hareket edişinde yenileniyor, spring attack mobility vs. gibi featler saçma sapan şekilde değişiyor, casting kuralları ve initiave mantığı RTa uysun diye katlediliyor. Herhangi bi aksyon oyunundan ya da bazı stratejilerden hadi beklerim real time olmasını da, RPGlerin combat mantığını öldürüyor RT ve RTwP sistemler. RPG combatına ters bi kere, seçeneklerini, özgürlüğünü, yaratıcılığını kısıtlıyor.

Ama rpgden anlamayan insanlara bunun nesini anlatıyorum o da ayrı bi mesele.


said:
continuous turn-based


Zeusla heranın çirkin çocuğu. AP "dolmasını" beklemek, ateş altındayken abilityleri yeterince hızlı seçememek değiştirememek falan of of. RPGlerden uzak dursun lütfen.


said:
ilk adımı ben attığım için soteci bilgisayarın serbest atışlarla yatırması.


İlk gören ilk ateş eder (stealth). İkiniz birbirinizi aynı anda gördüyseniz initiative/sequence a bakılır. Ama pardon, sen rpg kurallarını falan da beğenmiyodun dimi ehue
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:

forum tarihin en yıkıcı olayıyla karşı karşıyayız. sam+nilep vs axe sıra tabanlı rp sistemleri üstüne kıyasıya bir savaşa tutuştular.

hangi taraf kazanırsa kazansın, biz kaybedeceğiz.


Ahahahaha

büyük harflerle güldüm de sonra çok laubali olmasın diye silip normal yazdım ama büyük güldüm yani bilesin
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şu TB crpg'ler gibi rpg oynatsa DM'imi döverim, oyunu da terk ederim. Real time rpg mantığına ters eyvallah da şu anki TB sistemleri de rezil yani. AP hele çok aptal bir olay, aynı anda çok sayıda hesap yapılamıyor diye zamanında koyuldu muhtemelen crpg'lere, teknoloji gelişti hala aynı saçmalık. Adım atarken aynı anda ateş etmene izin yok, düşmanın adım atarken aynı anda geri de kaçamazsın yada ona doğru ilerleyemezsin. Çünkü fantezi dünyalarında dizi kilitleniyor adamın sırası gelmezse. lol
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nileppezdel said:

AP hele çok aptal bir olay, aynı anda çok sayıda hesap yapılamıyor diye zamanında koyuldu muhtemelen crpg'lere


Bahsettiğim tam olarak böyle bişey işte. Nilep gelip hem apyi sanki masaüstü oyunlarda hiç varolmamış gibi anlatıp, hem de -farz edelim ki var olmasın- teknik olarak mantıksız bi noktaya bağlayınca, sami direk nileple aynı kefeye koyuyoruz. Halbüki koymamamız lazım, same de yazık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sen seçimlerini yaparken aynı anda rakibinin de seçimlerini yapacak ve koşarken ateş edebileceksin. AP yok demiyorum masaüstü rpg'lerde. Şart dğeil ama, ben şimdiye kadar hiç AP'li masaüstü rpg oynamadım. Oyun zevkini öldüren bir şey bence. Tercih meselesi, tek bir tarafın tercihine göre de yapılmıyor zaetn oyunlar, çeşit çeşit oyun var. Boşa tartışıyoruz kimsenin fikri değişmeyecek. AP ve TB sevmeyen yine sevmeyecek, muhafazakarlar da aynı kafayla devam edecek. Tartışmayı bilip terbiyeli olsalar daha iyi ama ne beklersin işte
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bak şimdi muhafazakarlar dedin beni de kattın tartışmaya. oyun dünyasının geldiği yer belli işte, karışmayın muhafazakarlara.

ayrıca bi rpg oyununda koşarken ateş etmek senin için neyi değiştirecek anlamış değilim. adı üstünde rpg işte, sen koştuğunu hayal et o sırada.

sam aslında mevzusunda haklı. TB oyunlarda combat ekranı çok tek düze ve kesinlikle güzel düzenlenmiş olmuyor çoğu zaman. saçma sapan şekilde haritanın ortasında kendini etrafını sarmış elemanlardan dayak yerken bulabiliyorsun. load et, ondan sonra hangi hexte başına ne geldi hatırla ona göre oyna can sıkıcı olabiliyor. ne var ki bu sorun TB'nin değil dediğim gibi, bkz. paragraf başı.

ama nilep sen haksızsın. hoplayıp zıplayıp npc öldüreceksem, crimson land oynarım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hoplayıp zıplamaktan yada aksiyondan bahseden yok, ileri adım atarken ateş etmeye başlamak isteyebilirim. İsabetliliğim düşecek, o cezayı kabul edeceğim, ama ateş edebileceğim. Daha saçma olanı 3 adım atınca AP'nin bitmesi ve ateş edememen. En gerizekalı sistem olabilir yani şu. Adım attın ateş edemezsin. lol

Ha bi de sanki ben sevmiyorum sadece AP bazlı TB crpg'leri. Bi yığın kişi var benim gibi düşünen. Ama hepsi gerizekalı di mi ^^

huun sana bir şey dememiştim ben ya, tamamen axedice içindi o laflar. Ve uzamasını da istemiyorum laf sokmayın ben de sokmuyorum susayım gideyim işte
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sen kosma ve ates etme islemlerinin tamamen farkli, birbirinden bagimsiz vucut kaynaklari kullandigini dusunuyorsun. Ama bence durum oyle degil. Kosarken hic nisan almasan bile silahini dogrultmak icin belli bir konsantrasyon harcaman gerekir. O durumdaki birinin ates etmeyen biri kadar hizli kosacagini dusunmuyorum.

Bu arada alin size hardcore simultaneous turn-based strateji:

http://www.frozensynapse.com/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...