Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Starcraft 2'yi beklemiyorum artik


NoTwisT

Öne çıkan mesajlar

değil zaten; ama bunun santranç falan olmadığını da anlayın artık.

bu adamların geçmiş wcglerde ya da kore'de oynayan yabancı oyunculara yenildiğine de çok şahit olduk. genel kanı 200 apm'den sonrası gereksiz ve bu adamlar senden fazla apmsi olduğu için seni kazımıyorlar zaten.

bu tip adamların sırf apm yüzünden zirvede olduklarını düşünüyorsanız, üzgünüm; ama sc'yi anlamamışsınız.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hehe yok orası ayrı da bence bunlarki hastalık olmuş artık alzheimer gibi klikliklikli ellere bak allahını seversen sadfs diorum ya bina dikio yer secio binaya

klklikilkilklikilkikil artık o okadar fazla basmaktan sinir sistemleri o şekilde çalışmaya alışmış sağlık sorunu cıkmasa bari ilerde ondan benim derdim :P yoksa banane 20-30 apm ile işime bakarım bn asdfasdf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sparkcaster said:

abi "strateji" türünde skill cap bişeylere hızlı basmak olmamalı işte


real time strategy bu, strateji kadar uygulamada önemli, buda uygulamanın bir parcası. ha ama bu gereğinden fazlamı hızlı evet öyleler, tabi bilerek isteyerek değil. adamlar hızlana hızlana abarıyo iste gündü 15 saat oynamaktan.

trun tıkandığı yer değil, türün hala evrimlesebildiği yer ayrıca bu nokta. hem taktik strateji cesitliliği hem genel oyun bilgisi, hem kas hafızası, hem el berecerisi gerektirirken, 10 sene sonra bile populer olan oyun tarzları değişebiliyosa, tıkanma olmuyo pek.

türün tıkandığı yer c&c3, ra3, veya zamanında yapılmıs bilumum starcraft clone'ları. SC'nin kendisi değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

apm kro işi ya.

200 apm nin ustune cikmayan Lim 2 sene wcg kazandi.
Onu gectim koreli olmayipta wcg de korelilerden kan alan avrupali ve diger ulkelerden oyuncularda cikti dusuk apmli.
Bkz: Android , elky , Grrr ilk aklima gelenler.

Bu adamlarin amp sorunu asiri oynamaktan geliyor , vucut istemsiz olarak clickliyor baska bisi degil .
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

+1 200 den sonrası hikaye, adamlarda til olmus parmak surekli clikliyor, oynun basında bile gereksiz gereksiz saga sola tıklıyorlar, birimleri X den Y ye goturmek icin tek clik yeterken araya 27 click sokuyolar vsvs ...

onemli olan(micro/macro dan sonra) dikkat harita hakimiyeti olaylara hızlı ve dogru tepki verebilme bunu 10 saniyede 30 cliklede yaparsın yada 100 kerede cliklersin ama demek degilki 100>30 onemli olan dogru action a clicklemek ...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:

Sparkcaster said:

abi "strateji" türünde skill cap bişeylere hızlı basmak olmamalı işte


real time strategy bu, strateji kadar uygulamada önemli, buda uygulamanın bir parcası. ha ama bu gereğinden fazlamı hızlı evet öyleler, tabi bilerek isteyerek değil. adamlar hızlana hızlana abarıyo iste gündü 15 saat oynamaktan.

trun tıkandığı yer değil, türün hala evrimlesebildiği yer ayrıca bu nokta. hem taktik strateji cesitliliği hem genel oyun bilgisi, hem kas hafızası, hem el berecerisi gerektirirken, 10 sene sonra bile populer olan oyun tarzları değişebiliyosa, tıkanma olmuyo pek.

türün tıkandığı yer c&c3, ra3, veya zamanında yapılmıs bilumum starcraft clone'ları. SC'nin kendisi değil.

spark olması gerekeni söylemiş, uygulama denen olay çıkkıdı çıkkıdı oyunun arabirimiyle boğuşmaksa bu feature değil yetersizliktir. o nedenle 98'de tıkandı kaldı, odaklanacak yer strateji olacakken onu şuraya bunu buraya oynatmak. kendin sc klonu tıkadı diyorsan zaten dediğin tıkanmanın sebebini sc olarak göstermek oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sam azalarak git bence yeterince sacmalıosun bilg. bölümünde blizzarda laf sokucam diye burda da yapma gözünü seviim :p

+

hayatında ladder sistemlerinde,turnuvalarda maç yapmamış insanlar, rep izlememiş insanlar "oyun apm den ibaret rörörö" yapmasın komik duruma düsüyorlar bilgi yetersizlikleri yüzünden
cok ciddiyim. kahvehanedeki nihat abi modeli bilsede sıkan bilmesede sıkan hikayeci amcalar gibisiniz yemin ediyorum.
(hele senin gibi dune 2 den beri strateji oynamamış yetersizler hic acmasın bile ağzını bence :p)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:


spark olması gerekeni söylemiş, uygulama denen olay çıkkıdı çıkkıdı oyunun arabirimiyle boğuşmaksa bu feature değil yetersizliktir. o nedenle 98'de tıkandı kaldı, odaklanacak yer strateji olacakken onu şuraya bunu buraya oynatmak. kendin sc klonu tıkadı diyorsan zaten dediğin tıkanmanın sebebini sc olarak göstermek oluyor.


Katiliyorum. Bir strateji oyununda arayuze hakim olma yetenegi bu kadar on planda olmamali.

Kore kokenli profesyonel oyuncu kulturu tamamen SC1 kaliplari icinde gelistiginden, o kaliplar bir nevi RTS kutsal kitabi muamelesi goruyor. SC2'ye eklenen auto-mine ve birden fazla bina secmek gibi yenilikler bile cok tepki gordu. Cunku APM'nin bu kadar on planda oldugu oyun tarzina alismis olan kitlenin gozunde APM yukunu azaltan fonksiyonlar oyunu basitlestiriyor. Halbuki bir strateji oyunu arayuz hakimiyeti uzerine degil, stratejik kararlar uzerine kurulmali. Dune2 SC1 kadar populer olsa, Allah bilir birden fazla birimin ayni anda secilmesine bile karsi cikilirdi.

Blizzard'in simdiye kadarki butun strateji oyunlarinda oyun mekaniklerinde onemli degisiklikler oldu. Ama SC2, SC1'in hemen hemen ayni. Strateji turundeki oyunlarda yapilabilecek degisiklikler neredeyse sinirsizken, 12 sene onceki oyunun aynisinin onumuze surulmesi cok yazik.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Komutan said:

Katiliyorum. Bir strateji oyununda arayuze hakim olma yetenegi bu kadar on planda olmamali.


katılmıyorum. starcraft dediğim gibi satranç değil. bu oyunun arcade yönü her zaman ön planda oldu.

200 apmden fazlasının gereksiz olduğunda zaten herkes hem fikir sanırım, yani bu adamlar hızlı oldukları için gosu değiller. elleri değil kafaları hızlı çalışıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

strateji deyince aklınıza sadece hangi üniteyi yapıcam, nerden saldırıcam gibi şeyler geliyo sanırım. apm'nizi verimli kullanabilmek te pro altı seviyelerdeki oyuncular için stratejik düşünce gerektiren bir şey. 50 apm ve multi tasking düşünebilme kabiliyeti ile 100-150 apmli adamları yenebilirsiniz apm'niz verimli ise. oyun'un arayüzü'nü öğrenmek son derece kolay, debelenmek gibi bir olay yok. o yüzden "tuşa çok hızlı basarak strateji oyununda iyi mi olunurmuş yea" diyenlerin bunu sadece cahilliklerinden ve beceriksizlerinden dediklerini düşünmekten alamıyorum kendimi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

spark olması gerekeni söylemiş, uygulama denen olay çıkkıdı çıkkıdı oyunun arabirimiyle boğuşmaksa bu feature değil yetersizliktir. o nedenle 98'de tıkandı kaldı, odaklanacak yer strateji olacakken onu şuraya bunu buraya oynatmak. kendin sc klonu tıkadı diyorsan zaten dediğin tıkanmanın sebebini sc olarak göstermek oluyor.


hayır olmuyor sam.
bir sürü developer yeni birseyler üretmek yerine. cok basarılı bir oyunu taklik ederek yeni seyler yapmaktan kacındılar. ta dow1 ve coh'a kadar baska rts oyunu cıkmadı.
bunun suclusu SC değil, tembel yapımcılar. bu kadar basit.

Ayrıca ne kadar interfacele boğuşlmak olarak görsende, hiç bir oyunda yine sc deki kadar stratejik derinlikde olmadı.

yazıdığm gibi oyunun real time olmasının bir anlamı var değilmi? dert sadece strateji olsaydı tb yaparlardı adamlar. hayır derdimiz sadece strateji değil, derdimiz bir yandan bu stratejinin uygulanması. bu noktada quake'den farkı yok durumun.

Ayrıca interface hakimiyeti diyip gectiğiniz konun ıcınde, multi tasking'de var, bi anda gereken bütün datayı alma isleme kabiliyetide var, yapılabilicek seylerin farkına varma önem sırasına sokma ve mümkün olucak en hızlı sekilde yapma da var. ne güzel interface'e hakim olmaymıs bu.

Uzaktan bakıp "abi sırf spamlıyolar" diyebilirsiniz, icine girip öle olduğunu görmeden kıymeti kalmıyor sözlerinizin ama.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...