Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

750k Euroluk Ferrariye Türklerin cv si yetmedi


_MysteriouS_

Öne çıkan mesajlar



750 bin Euro’luk Ferrari’ye Türklerin ’CV’si yetmedi

Ferrari'nin 60’ncı yılı nedeniyle yenileyerek sadece 60 adet ürettiği 612 Scaglietti modelinden Türk müşteriler, araç CV’leri beğenilmediği için alamadı. Fermas Genel Müdürü Orhan Ülgür, "612 Scaglietti için CV istediler, biz de birkaç müşterimizin CV’sini Ferrari’ye gönderdik, ancak onay çıkmadı" dedi. 612 Scaglietti’nin Türkiye fiyatı 750 bin Euro’yu buluyor. İTALYAN Fiat Grubu bünyesindeki dünyanın en ünlü lüks spor otomobil markalarından biri olan Ferrari, 60’ıncı yılını üretim tesislerinin bulunduğu Maranello kasabasında kutladı. Kutlamalara tüm dünyadaki Ferrari distribütörlerinin yanısıra Türkiye dahil çeşitli ülkelerden 300’e yakın basın mensubu da katıldı. 60’ıncı yıl nedeniyle yenilenerek sadece 60 adet üretilen Ferrari’nin 612 Scaglietti Sessanta modeli de basına tanıtıldı.

Törende Ferrari Başkanı Luca di Montezemolo dahil, Genel Müdürü Amedeo Felisa, Ürün Geliştirme Direktörü Massimo Fumarola ve dünyanın sayılı mühendislerinin dahil olduğu teknik kadro da hazır bulundu. Pek çok yenilik taşıyan, tavanı açılmadan istenildiğinde aydınlatılıp karartılabilen 540 beygirlik 60 adet özel 612 Scaglietti’nin tamamı satıldı. Ancak genelde sınırlı sayıda üretilen bu tür özel yapım ürünleri alanlar arasında mutlaka bir Türk olmasına karşın, bu kez 60’ıncı yıl için özel üretilen Ferrari’lerden alan Türk çıkmadı. Özel yapım 612 Scaglietti’ye talip olan Türkler, olumlu yanıt alamadı.

KRİTERLER TUTMADI:
Ferrari’nin Türkiye Distribütörü Fermas’ın Genel Müdürü Orhan Ülgür, bu durumu şöyle açıkladı: "Bu özel yapım Ferrari’yi Türkiye’den bazı müşterilerimiz de istedi. Ferrari yönetimi, 60’ıncı yıla özel Ferrari’lerden isteyenlerin CV’lerini istedi. Türkiye’den de birkaç müşterimiz böyle bir talepte bulundu. Onların CV’lerini gönderdik. Müşteri CV’lerinde, ’Kaç yıldır Ferrari kullandıkları, kaç tane Ferrarileri olduğu" gibi ayrıntılar yeralıyordu. Ferrari merkez yönetimince bu CV’ler değerlendirildi. Türkiye’den özel yapım 612 Scaglietti alan olmadı."

BAŞKAN DA ALAMAMIŞ:
60’ncı yıl için üretilen 612 Scaglietti Sessanta’nın üzerindeki örtüyü tepe yöneticileri birlikte kaldırıp basına tanıtan Ferrari Başkanı Luca di Montezemolo da, bu araçtan kendisi için bir tane istediğini, ancak tamamı satıldığı için alamadığını söyledi. Konuşmasında 16 yıl başkan olarak kendisinin yönettiği şirketin geçmişi ve önümüzdeki dönemine ilişkin bilgiler aktaran Montezemolo, "60 yılda sıra dışı olaylar, zor ve harika zamanlar, hepsi yaşandı. Tasarım, teknoloji, tutku ve hayal. İşte Ferrari bu" diye konuştu.

FİYATI 750 BİN EURO:
Pazarlama Müdürü Andrea Ferrari ise 612 Scaglietti’nin İtalya satış fiyatının yaklaşık 340 bin Euro olduğunu söyledi.

Fermas Genel Müdürü ise bu rakamın, vergiler nedeniyle Türkiye’de 750 bin (1.3 milyon YTL) Euro’yu bulduğuna dikkat çekti. Soyadı nedeniyle aileden sandığımız Andrea Ferrari, buna ilişkin sorumuza "Hayır, sadece soyadı benzerliği. Bu biraz yaygın bir soyadı" cevabını verdi.

Ferrari, arzulanan güzel kadın gibidir
FERRARI Başkanı Luca di Montezemolo, "Biz Ferrari olarak otomobil değil, hayal satıyoruz" dedi. Kendisinin de 60 yaşında olduğunu hatırlatarak, Ferrari hikayesinin, ailesinin hikayesi ile aynı olduğunu belirten Montezemolo, şöyle konuştu: "Ferrari’nin 50’nci yılını dışarıda kutlamıştık. 60’ncı yılı kendi topraklarımızda, Maranello’da kutlamak istedik. Ferrari hep arzulanan güzel bir kadın gibidir. Hayata geçirmemiz gereken dah çok fikir ve tutkularımız var. Biz Ferrari olarak otomobil değil hayal satıyoruz. Dizayn, tutku, sürüş heyecanı satıyoruz. Sadece güzel otomobil değil, eğlenceli, kullanılabilir otomobil yapmak istiyoruz."

Elektrokromatik camlı tavan kontak düğmesi direksiyonda

FERRARİ’nin 60’ıncı yılı nedeniyle üretilen 612 Scaglietti’de pek çok yenilik var. Bu araba ile geleneksel Scaglietti arasındaki en önemli fark, iki renkli olması ve panoramik tavanı. İstenildiği zaman tavanı açmadan aydınlatılıp, karartılabilen elektrokromatik camla kaplı bir tavanı bulunuyor. Bu sayede aracın içinden göküyüzünü görebiliyorsunuz. Öncekilere kıyasla çok yüksek kalitede deri kaplamalı iç kabini olan 612 Scaglietti’nin, motor çalıştırma düğmesi direksiyona monte edilmiş durumda.

60’ıncı yıl bastonlarıyla Maranello’da buluştular
FERRARİ, İtalya’nın Maranello kasabasında düzenlediği büyük bir organizasyonla 60’ıncı yılını kutladı. Beş kıtada gerçekleşen ve Maranello’da sona eren bayrak yarışının katılımcıları, üzerinde şirketin 60 yıllık tarihi boyunca yaşanan 60 önemli olayı simgeleyen semboller bulunan bir asa (baston) taşıdı. "Ferrari 60. Yıl Yarışı" sayesinde, yan sanayi şirketleri, distribütörler, müşterileri ve onların Ferrari’nin her modelini, her dönemini temsil eden arabaları Maranello’da biraraya geldi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
FERRARİ’nin 60’ıncı yılı nedeniyle üretilen 612 Scaglietti’de pek çok yenilik var. Bu araba ile geleneksel Scaglietti arasındaki en önemli fark, iki renkli olması ve panoramik tavanı. İstenildiği zaman tavanı açmadan aydınlatılıp, karartılabilen elektrokromatik camla kaplı bir tavanı bulunuyor. Bu sayede aracın içinden göküyüzünü görebiliyorsunuz. Öncekilere kıyasla çok yüksek kalitede deri kaplamalı iç kabini olan 612 Scaglietti’nin, motor çalıştırma düğmesi direksiyona monte edilmiş durumda.


otomobil teknolojisi bildiğin geri..

gerçi bilmem kaç sene önceye kadar spor diye satılan arabalarda camları millet el ile açıyordu.. o da var.. o zamana göre ilerlemişler bayağı.. o zaman daha gerilerdi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o cam olayı çok ilginç geliyor bana. bizde eski bir mazda vardı. ama baya eski yani 88model. o arabada arka camlar bile otomatikti. 2010 model arabalarda bile arka camlar otomatik degil hala. neden sunu butun modellerde standart haline getirmiyorlar anlamıyorum. anormal maliyet arttıran bişi olmamalı saniorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yok yaw.. bakmayın bana siz. ben tech manyağı olduğum için bu "yenilikler" çok eski geliyor..

onu bırak adamlar bu sene mi geçen sene mi ne ön paneldeki göstergelere "kişiselleştirilebilir grafikler" koyunca (audi idi sanırım) sevindiler.. duh..

standart satılan arabalar daha acaip feci.. ön camlara hud daha yeni geliyor, inşallah o da..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

barbu said:

o cam olayı çok ilginç geliyor bana. bizde eski bir mazda vardı. ama baya eski yani 88model. o arabada arka camlar bile otomatikti. 2010 model arabalarda bile arka camlar otomatik degil hala. neden sunu butun modellerde standart haline getirmiyorlar anlamıyorum. anormal maliyet arttıran bişi olmamalı saniorum



olayı bide şöyle değerlendirmek lazım bazı araçlarda bazı parçalar standart üretilir. Mesela arka pandizot gibi yada kapı döşemekleri gibi ama bir çok arabada kolon yerleri vardır ve kolon yada elektirik tesistı yktu oralarda. Seri üertimde bir düşünün milyonlarca araba üreteceksiniz. Belki siz yapmaya kalksanız 100-150 lira gibi bir maliyetle o kolonları takacaksınız ama milyonlarca adadede çıktığında bu olay maliyet kat kat artmaktadır. Bene arka camların otomotaik yapılmaması v.s. gibi ufak çok düşük gibi görünen maliyet olayları çok büyüyebiliyor. Bunu şöyle düşünün. Bir kar topunun tepeden aşaya ineken büyümesi gibi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cam olayinin alakasi yok bu dediklerinizde

ferrarilerde cam olayi eskiden alle aciliyordu bayag eskiden, f40 lar mesela en guzel ornegi bunun, kapi kollari bile yoktur iple acilir o kadar yani.

amac mumkun oldugu kadar mekanizmalardan arinip araci zayiflatmak ama gercegi soruyorsaniz birazda iste biz yaris arabasi yaptik size karizmasi baska birsey degil.

zaten modern ferrarilerde var bunlarin hepsi hatta yeni f458 bildigin navigasyon var :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

uygun gorulmeyen yetolarin listesi aciklansin!


Konuşmasında 16 yıl başkan olarak kendisinin yönettiği şirketin geçmişi ve önümüzdeki dönemine ilişkin bilgiler aktaran Montezemolo, "Lan 16 yildir sirketi yonetiyorum, bi arabayi cok gordu hirtolar, kapatiyorum lan sirketi, o 60 arabanin hepsini de kendime alicam." diye konuştu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

barbu said:

o cam olayı çok ilginç geliyor bana. bizde eski bir mazda vardı. ama baya eski yani 88model. o arabada arka camlar bile otomatikti. 2010 model arabalarda bile arka camlar otomatik degil hala. neden sunu butun modellerde standart haline getirmiyorlar anlamıyorum. anormal maliyet arttıran bişi olmamalı saniorum


Tek bir camın motoru mekanizması falan, 15, 20kg bulabiliyor(muş), 2 tane cam olunca bu adamlar için ciddi ağırlık oluyor, bazı modellerde bilerek konmayabiliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...