_MysteriouS_ Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 750 bin Euro’luk Ferrari’ye Türklerin ’CV’si yetmedi Ferrari'nin 60’ncı yılı nedeniyle yenileyerek sadece 60 adet ürettiği 612 Scaglietti modelinden Türk müşteriler, araç CV’leri beğenilmediği için alamadı. Fermas Genel Müdürü Orhan Ülgür, "612 Scaglietti için CV istediler, biz de birkaç müşterimizin CV’sini Ferrari’ye gönderdik, ancak onay çıkmadı" dedi. 612 Scaglietti’nin Türkiye fiyatı 750 bin Euro’yu buluyor. İTALYAN Fiat Grubu bünyesindeki dünyanın en ünlü lüks spor otomobil markalarından biri olan Ferrari, 60’ıncı yılını üretim tesislerinin bulunduğu Maranello kasabasında kutladı. Kutlamalara tüm dünyadaki Ferrari distribütörlerinin yanısıra Türkiye dahil çeşitli ülkelerden 300’e yakın basın mensubu da katıldı. 60’ıncı yıl nedeniyle yenilenerek sadece 60 adet üretilen Ferrari’nin 612 Scaglietti Sessanta modeli de basına tanıtıldı. Törende Ferrari Başkanı Luca di Montezemolo dahil, Genel Müdürü Amedeo Felisa, Ürün Geliştirme Direktörü Massimo Fumarola ve dünyanın sayılı mühendislerinin dahil olduğu teknik kadro da hazır bulundu. Pek çok yenilik taşıyan, tavanı açılmadan istenildiğinde aydınlatılıp karartılabilen 540 beygirlik 60 adet özel 612 Scaglietti’nin tamamı satıldı. Ancak genelde sınırlı sayıda üretilen bu tür özel yapım ürünleri alanlar arasında mutlaka bir Türk olmasına karşın, bu kez 60’ıncı yıl için özel üretilen Ferrari’lerden alan Türk çıkmadı. Özel yapım 612 Scaglietti’ye talip olan Türkler, olumlu yanıt alamadı. KRİTERLER TUTMADI: Ferrari’nin Türkiye Distribütörü Fermas’ın Genel Müdürü Orhan Ülgür, bu durumu şöyle açıkladı: "Bu özel yapım Ferrari’yi Türkiye’den bazı müşterilerimiz de istedi. Ferrari yönetimi, 60’ıncı yıla özel Ferrari’lerden isteyenlerin CV’lerini istedi. Türkiye’den de birkaç müşterimiz böyle bir talepte bulundu. Onların CV’lerini gönderdik. Müşteri CV’lerinde, ’Kaç yıldır Ferrari kullandıkları, kaç tane Ferrarileri olduğu" gibi ayrıntılar yeralıyordu. Ferrari merkez yönetimince bu CV’ler değerlendirildi. Türkiye’den özel yapım 612 Scaglietti alan olmadı." BAŞKAN DA ALAMAMIŞ: 60’ncı yıl için üretilen 612 Scaglietti Sessanta’nın üzerindeki örtüyü tepe yöneticileri birlikte kaldırıp basına tanıtan Ferrari Başkanı Luca di Montezemolo da, bu araçtan kendisi için bir tane istediğini, ancak tamamı satıldığı için alamadığını söyledi. Konuşmasında 16 yıl başkan olarak kendisinin yönettiği şirketin geçmişi ve önümüzdeki dönemine ilişkin bilgiler aktaran Montezemolo, "60 yılda sıra dışı olaylar, zor ve harika zamanlar, hepsi yaşandı. Tasarım, teknoloji, tutku ve hayal. İşte Ferrari bu" diye konuştu. FİYATI 750 BİN EURO: Pazarlama Müdürü Andrea Ferrari ise 612 Scaglietti’nin İtalya satış fiyatının yaklaşık 340 bin Euro olduğunu söyledi. Fermas Genel Müdürü ise bu rakamın, vergiler nedeniyle Türkiye’de 750 bin (1.3 milyon YTL) Euro’yu bulduğuna dikkat çekti. Soyadı nedeniyle aileden sandığımız Andrea Ferrari, buna ilişkin sorumuza "Hayır, sadece soyadı benzerliği. Bu biraz yaygın bir soyadı" cevabını verdi. Ferrari, arzulanan güzel kadın gibidir FERRARI Başkanı Luca di Montezemolo, "Biz Ferrari olarak otomobil değil, hayal satıyoruz" dedi. Kendisinin de 60 yaşında olduğunu hatırlatarak, Ferrari hikayesinin, ailesinin hikayesi ile aynı olduğunu belirten Montezemolo, şöyle konuştu: "Ferrari’nin 50’nci yılını dışarıda kutlamıştık. 60’ncı yılı kendi topraklarımızda, Maranello’da kutlamak istedik. Ferrari hep arzulanan güzel bir kadın gibidir. Hayata geçirmemiz gereken dah çok fikir ve tutkularımız var. Biz Ferrari olarak otomobil değil hayal satıyoruz. Dizayn, tutku, sürüş heyecanı satıyoruz. Sadece güzel otomobil değil, eğlenceli, kullanılabilir otomobil yapmak istiyoruz." Elektrokromatik camlı tavan kontak düğmesi direksiyonda FERRARİ’nin 60’ıncı yılı nedeniyle üretilen 612 Scaglietti’de pek çok yenilik var. Bu araba ile geleneksel Scaglietti arasındaki en önemli fark, iki renkli olması ve panoramik tavanı. İstenildiği zaman tavanı açmadan aydınlatılıp, karartılabilen elektrokromatik camla kaplı bir tavanı bulunuyor. Bu sayede aracın içinden göküyüzünü görebiliyorsunuz. Öncekilere kıyasla çok yüksek kalitede deri kaplamalı iç kabini olan 612 Scaglietti’nin, motor çalıştırma düğmesi direksiyona monte edilmiş durumda. 60’ıncı yıl bastonlarıyla Maranello’da buluştular FERRARİ, İtalya’nın Maranello kasabasında düzenlediği büyük bir organizasyonla 60’ıncı yılını kutladı. Beş kıtada gerçekleşen ve Maranello’da sona eren bayrak yarışının katılımcıları, üzerinde şirketin 60 yıllık tarihi boyunca yaşanan 60 önemli olayı simgeleyen semboller bulunan bir asa (baston) taşıdı. "Ferrari 60. Yıl Yarışı" sayesinde, yan sanayi şirketleri, distribütörler, müşterileri ve onların Ferrari’nin her modelini, her dönemini temsil eden arabaları Maranello’da biraraya geldi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Buyse Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 karosercide yaptırırız aynısını np Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
barbu Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 lan başkanı bile alamamış arabayı haha. cidden sınırlı sayıda diye buna denir işte. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laorx Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 2 renkli araba alınmaz sdf Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
blazkowicz Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 marka değerin varsa her yıl bişiler uydurup sınırlı sayıda ürün çıkarıp fahiş fiyata sat. tok satıcıyı oyna. profit. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 said: FERRARİ’nin 60’ıncı yılı nedeniyle üretilen 612 Scaglietti’de pek çok yenilik var. Bu araba ile geleneksel Scaglietti arasındaki en önemli fark, iki renkli olması ve panoramik tavanı. İstenildiği zaman tavanı açmadan aydınlatılıp, karartılabilen elektrokromatik camla kaplı bir tavanı bulunuyor. Bu sayede aracın içinden göküyüzünü görebiliyorsunuz. Öncekilere kıyasla çok yüksek kalitede deri kaplamalı iç kabini olan 612 Scaglietti’nin, motor çalıştırma düğmesi direksiyona monte edilmiş durumda. otomobil teknolojisi bildiğin geri.. gerçi bilmem kaç sene önceye kadar spor diye satılan arabalarda camları millet el ile açıyordu.. o da var.. o zamana göre ilerlemişler bayağı.. o zaman daha gerilerdi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Chemical Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 niye ya tavan fena değil, yapılarda bikaç on yıldır kullanılıyo ama olsun Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
barbu Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 o cam olayı çok ilginç geliyor bana. bizde eski bir mazda vardı. ama baya eski yani 88model. o arabada arka camlar bile otomatikti. 2010 model arabalarda bile arka camlar otomatik degil hala. neden sunu butun modellerde standart haline getirmiyorlar anlamıyorum. anormal maliyet arttıran bişi olmamalı saniorum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 yok yaw.. bakmayın bana siz. ben tech manyağı olduğum için bu "yenilikler" çok eski geliyor.. onu bırak adamlar bu sene mi geçen sene mi ne ön paneldeki göstergelere "kişiselleştirilebilir grafikler" koyunca (audi idi sanırım) sevindiler.. duh.. standart satılan arabalar daha acaip feci.. ön camlara hud daha yeni geliyor, inşallah o da.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
vivavale Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 arac akıyo abi ön cepheden muhtesem görünüyo,bi de farklı acılardan görseydik ii olurdu bizimklere vermemisler demek :D ee abi adamlar da biliyo iste Türkler hor kullanıyo söle bisimis Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 spor arabalarda otomatik yerine manuel cam acma kullaniliyor hafif olmasi nedeniyle. ferrari porchede falan yillardir boyleydi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 ağırlık için olduğunu duymuştum ama kaç kilo kaybettiriyor acaba? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 Selam, kg/hp oranı için her yolu deniyor adamlar :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 dasaaa said: ağırlık için olduğunu duymuştum ama kaç kilo kaybettiriyor acaba? sirf artistik ya. sanki her sürücü 60 kilo. buna binen adamlar bariz kelli felli gobekli adamlar zaten. neyine kasıyosun ki derler hehe.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cassiline Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 Parayla rezil olmak. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mino Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 Günlük kullanıma daha uygun iki ferrari modelinden biri bu. Diğeri de California. Scaglietti'nin motoru zincir kayışlı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
matama Mesaj tarihi: Mayıs 9, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 9, 2010 Sacmalik birincisi orhan abi ferrari yi birakani aylar yillar oldu, ikincisi tr de fxx almis adam var kim 612 ister salla gitsin, hatta son 599 dan bir tane satildi bile. Bunun disinda alinamamis tek araba, 16m oldu simdiye kadar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
_MysteriouS_ Mesaj tarihi: Mayıs 10, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 10, 2010 barbu said: o cam olayı çok ilginç geliyor bana. bizde eski bir mazda vardı. ama baya eski yani 88model. o arabada arka camlar bile otomatikti. 2010 model arabalarda bile arka camlar otomatik degil hala. neden sunu butun modellerde standart haline getirmiyorlar anlamıyorum. anormal maliyet arttıran bişi olmamalı saniorum olayı bide şöyle değerlendirmek lazım bazı araçlarda bazı parçalar standart üretilir. Mesela arka pandizot gibi yada kapı döşemekleri gibi ama bir çok arabada kolon yerleri vardır ve kolon yada elektirik tesistı yktu oralarda. Seri üertimde bir düşünün milyonlarca araba üreteceksiniz. Belki siz yapmaya kalksanız 100-150 lira gibi bir maliyetle o kolonları takacaksınız ama milyonlarca adadede çıktığında bu olay maliyet kat kat artmaktadır. Bene arka camların otomotaik yapılmaması v.s. gibi ufak çok düşük gibi görünen maliyet olayları çok büyüyebiliyor. Bunu şöyle düşünün. Bir kar topunun tepeden aşaya ineken büyümesi gibi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
matama Mesaj tarihi: Mayıs 10, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 10, 2010 cam olayinin alakasi yok bu dediklerinizde ferrarilerde cam olayi eskiden alle aciliyordu bayag eskiden, f40 lar mesela en guzel ornegi bunun, kapi kollari bile yoktur iple acilir o kadar yani. amac mumkun oldugu kadar mekanizmalardan arinip araci zayiflatmak ama gercegi soruyorsaniz birazda iste biz yaris arabasi yaptik size karizmasi baska birsey degil. zaten modern ferrarilerde var bunlarin hepsi hatta yeni f458 bildigin navigasyon var :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Mayıs 10, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 10, 2010 uygun gorulmeyen yetolarin listesi aciklansin! Konuşmasında 16 yıl başkan olarak kendisinin yönettiği şirketin geçmişi ve önümüzdeki dönemine ilişkin bilgiler aktaran Montezemolo, "Lan 16 yildir sirketi yonetiyorum, bi arabayi cok gordu hirtolar, kapatiyorum lan sirketi, o 60 arabanin hepsini de kendime alicam." diye konuştu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
_MysteriouS_ Mesaj tarihi: Mayıs 11, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 11, 2010 ben ferrariler açısından değilde daha çok standart araçlar günlük kullanımdaki araçlar açısından sölemiştim maliyet olayını Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Yeto Mesaj tarihi: Mayıs 13, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 13, 2010 ben istedim vermediler =( şaka bir yana bu ülkede toplamda 30 tane mi ne üretilen fxx alan Mehmet Rüştü Başaran var. Bu adam istemiş de vermemişler mi yani? Güldürmesinler. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Olivies Mesaj tarihi: Mayıs 13, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 13, 2010 Ferrari'nin kendi baskani alamamis lol Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Mayıs 16, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 16, 2010 iki genç bu electrochromic camları tavanda, aynada değil de ön camda kullanmışlar.. e iyi de etmişler.. http://www.engadget.com/2010/05/15/auto-dimming-electrochromic-panels-reduce-glare-when-driving-vi/ Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Mayıs 17, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 17, 2010 barbu said: o cam olayı çok ilginç geliyor bana. bizde eski bir mazda vardı. ama baya eski yani 88model. o arabada arka camlar bile otomatikti. 2010 model arabalarda bile arka camlar otomatik degil hala. neden sunu butun modellerde standart haline getirmiyorlar anlamıyorum. anormal maliyet arttıran bişi olmamalı saniorum Tek bir camın motoru mekanizması falan, 15, 20kg bulabiliyor(muş), 2 tane cam olunca bu adamlar için ciddi ağırlık oluyor, bazı modellerde bilerek konmayabiliyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar