Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Sakaryada Tren Kazası


nameless

Öne çıkan mesajlar

ya ben bunu anlamadım. önce 40 ölüydü sonra 40-50-70-130 a cıktı. sonra birden 36 ya düştü.[signature][hline] zlorwf demiş ki:
bende t1 anakart var hem intel hem amd cpu çalıstıyo...


[Bu mesaj elma tarafından 23 Temmuz 2004 09:03 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İLK BAŞTA OLAY ÜZÜCÜ.. AMA BU ÜLKEDEKİ ZİHNİYETİ SİZE TAM OLARAK GÖSTEREN VE ACINASI DERECEDEKİ CAHİLLİĞİMİZİ YÜZÜMÜZE VURMAKTADIR ...

burada hiçbirinizin daha önce hiç biyerde duymuş olma ihtimali olmayan bir konuşmayı aktaricam .... ön bilgi olarak ben inşaat müh. 4. sınıf öğrencisiyim , ve geçen dönem içinde demiryolu projesi aldım ... bu projemin kontrolleri için her hafta haftada 2 gün de ulaştirma bölüünde 2-3 er saat geçirdim ... bu konuşma benim mayıs ayında kulak misafiri olduğum bir konuşma.Konuşanlar YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ULAŞTIRMA ANA BİLİM DALI BAŞKANI SAYIN PROF.DR FEVZİYE AKÖZ ile devletten geldiğini anladiğim bir misafiri ....özetle fevziye hoca'nın dediği
-hızlı tren her an kontrolden çıkabilir , raylarda ve sinyalizasyonda her hangi bir iyileştirme yapilmadan trenlere "ARTIK SİZ DAHA HIZLI GİDECEKSİNİZ" denmiştir ...
- o kadar yetkiliye baş vurmalarina rağmen hiç kimsenin onlarin görüşünü (deyim yerinde ise ) önemsemediğini ,bu işin ciddi olduğunu , isanlarin hayatlarinin tehlikede olduğunu... [ki önemsenmiyen kişi TR'nin en iyi 5 üniversitesinden birinin anabilim dalı başkanı, belkide bu konudaki en iyi isimlerden biri bu ülkede]
[hline]
bu konuşmayi dinledikten sonra 2-3 hafta basından takip ettim bi değişiklik varmı diye projede .. çıt yok ...
[hline]
1 ay kadar sonra proje'nin dersinde sayın PROF.DR. Aydın EREL ile konuştuğumuzda ise kendisi bu işin tamamı ile yanlış olduğunu fakat sundukları bilgilerin YETKİLİ MERCİLER(!!!!!!!) tarafından göz ardı edildiğini soyledi...
[hline]
yine Aydın erel'in milliyet gazetesinde yayınlanan haziran ayındaki bir konuşmasinda "bu işin yanlış olduğunu , durdurulması gerektiğini" ısrarla ve inatla belirtti ...
yetkililerin açıklamasi ise " kimsenin keyfi için tren durduramam" OLMUŞ......(kaynak milliyet gazetesi 23.07.2004 sy:"16-17)
[hline]
son olarak 14 temmuzda yine AYDIN EREL (gazeteye göre adeta yalvararak) durdurulmasını istemiş , yetkililer yine de kulak tıkamışlar ....
[hline]
bu işin sadece YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ , kısmı ...
elbette İTÜ den BÜ den ODTÜ den de değerli eğitimciler fikirleni belirtmiştir fakat yetkililer kulaklarini tıkamaya devam etmişlerdir ....

bir YTÜ. öğrencisi olarak "DOĞRUYU SOYLEYİP , ARKASINDA DURABİLEN" bölümümün eğitimcileri ile gurur duysamda , bu malesef hayatini kaybeden onlarca insanın ailelerinin acısının dindiremez....

saygılarımla
FIRAT YÜKSEK[signature][hline]inochi kakeru sugata , sukito yuu utsukushisa ni kotoba wo ounda
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yaralılıarn arasıdna yaşar demircan diye biri varmış

küheylan?[signature][hline]Pyr0, 28 Mayıs 2004 23:38 tarihinde demiş ki:
icindeki noktayı bul...o nokta herseyın cozumunu saglayacak olan seyin oldugu nokta...o nokta iç huzurun....

blackchaos, 28 Mayıs 2004 23:39 tarihinde demiş ki:
kodurtma noktaya

martılar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o 37 rakamı sabaha doğru kimliği tespit edilenlerdir herhalde. çünkü sabah televizyonlarda isimler açıklanıyordu bi 30 küsür kişi sölemişlerdi kimliği belli olanlar diye. demek ki kimliği belli olmayan da var nasıl oluyorsa artık

bu arada son suç makinistindir. elalem makinistsiz trenler fln kullanıyor. çok mu zor yani onu kontrol etmek. en kötü uyarılır fazla hızlı gidiyorsun kritik yere yaklaşıyorsun hızını düşür vs. ha tabi bizim yaptığımız hızlı tren eski trenlerin sistemini fln kullanıyordur dışarıyla bağlantısı fln da yoktur allah bilir
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

makiniste gelene kadar başbakan-ulaştırma bakanı-tcdd gibi suçlularvar
makinist en sonlarda hatta liste dışı bence[signature][hline]Pyr0, 28 Mayıs 2004 23:38 tarihinde demiş ki:
icindeki noktayı bul...o nokta herseyın cozumunu saglayacak olan seyin oldugu nokta...o nokta iç huzurun....

blackchaos, 28 Mayıs 2004 23:39 tarihinde demiş ki:
kodurtma noktaya

martılar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

(millyet'ten) PROF DR:aydın erel : raydan çıkmaya etken olan faktörler sadece hız değildir .zatej ben yol vve taşıtlar uygun koşullara getirilmeden "hızlandırılmış tren" uygulanmamalı demiştim . yüksek hız raydan çıkmada en küçün etkendir . bunula ilgili istatistikler var.
bu tip kazalarda genellikle lokomotifin yarattığı titreşimlerin raylari genişlettiği bu nedenle lolomotif genellikle raydan çıkmamasına rağmen vagonlar raydan çıkar ...[signature][hline]inochi kakeru sugata , sukito yuu utsukushisa ni kotoba wo ounda
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

türk aklı hatta taşralı aklı denilen şey budur. kafasına ettiğimin köylüleri. yaptık diye göstermeye iş yapıyorlar allahın belaları.[signature][hline]Soru: Bir ampulü değiştirmek için kaç tane C++ programcısı gerekir?

Cevap: Hala fonksyonel düşünüyorsun!
Doğru tasarlanmış bir ampul nesnesi, değiştirme metodunu genel ampul nesnesinden miras alır!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tayyip resurection öğrenmiş

ölü sayısı 140 dan 36 ya düştü[signature][hline]Pyr0, 28 Mayıs 2004 23:38 tarihinde demiş ki:
icindeki noktayı bul...o nokta herseyın cozumunu saglayacak olan seyin oldugu nokta...o nokta iç huzurun....

blackchaos, 28 Mayıs 2004 23:39 tarihinde demiş ki:
kodurtma noktaya

martılar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bakan, rapor yerine türkü dinleyince...

TCDD Genel Müdürü Karaman'ın "Kimsenin keyfi için tren durdurmam" inadı onlarca cana mal oldu. Ulaştırma Bakanı Yıldırım da uyarılara kulak vermek yerine projeye türkü aradı

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ve TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman'ın, bilim adamlarının İstanbul - Ankara seyahatini beş saate düşüren hızlandırılmış trenlerle ilgili bilimsel uyarılarına kulak tıkamaları onlarca cana mal oldu.
Başbakan Erdoğan'ın 4 Haziran'da başlattığı "hızlandırılmış tren" seferleri konusunda bilim adamları sürekli uyarılarda bulundu. Son olarak Yıldız Teknik Üniversitesi Ulaşım Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Aydın Erel, "Tren yoldan çıkabilir, bu seferler kalkmalı" uyarısında bulundu.

'180 bile yaparız'

Uyarıları ciddiye almayan Karaman ise "Kimsenin keyfi için tren durduramam. Hızlı trenin hiçbir tehlikesi yok" açıklaması yaptı. Karaman hattın güvenliğini de "Kullanılan vagon ve lokomotifler yola, yapılan hıza uygun. Yolu hem kış, hem yaz şartlarına uygun hale getirdik. Hızın, rayı bozması söz konusu bile değil. Ortalama sıcaklık göz önünde bulundurularak gerekli tedbir alındı" sözleriyle anlattı. TCDD'den yapılan resmi açıklamalarda da "Altyapının iyileştirildiği, üst yapının da 180 kilometre hıza bile dayanabileceği" duyuruldu.

Bakan türkü peşinde

Bakan Yıldırım da bilimsel uyarılara kulak vermek yerine proje için türkü arayışına başladı. Haydarpaşa Garı'nda düzenlenen törende "Kara tren gecikir, belki hiç gelmez" türküsünü söyleyen sanatçı Özhan Eren'e seslenen Yıldırım şöyle konuştu:

"Kara Tren türküsü artık bir nostalji olarak trenlerde dinlenmeye devam edecek. Ancak bundan sonra yeni sloganımız; 'Hızlı tren gelir, hiç de geç kalmaz' olacaktır. Sizden ricam, buna uygun bir beste ve güfte hazırlayarak, demiryollarımız için yeni bir türkü yapmanızdır." Tren, ilk seferini yaptığı 4 Haziran Cuma günü maksimum 150 kilometreye çıktı. Hızlı trene güven sayesinde yolcu sayısında yüzde 19 artış oldu.

Önce tabaklar gitti

Hızlandırılmış trenin alt yapısının uygun olmadığı ilk önce yemekli vagondaki tabakların kırılmasıyla anlaşıldı. Virajlara girişlerde sarsıntıdan tabaklar kırılınca yolcuların ürkmemesi için trenleri yavaşlatma kararı alındı. Makinistlere virajlara girmeden yavaşlama ve 13 dakikaya kadar gecikme yetkisi verildi.
Yetkililer ortalama 55 km hız yapan trenlerin bir anda 155 km hıza ulaşmasıyla ilgili "Sanki sollama yapıyor gibi araçları geçiyorlar. Makinistler de bundan keyif alıyor. Ancak, virajlarda sarsıntı olduğu için 15 - 20 dakikalık gecikme payı bıraktık. Makinistlere 'virajlara biraz yavaş girebilirsiniz' dedik" diyordu.
Bu açıklamalara rağmen 26 Haziran'da Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ı taşıyan Gazi treni, Eskişehir'e normal varış saati olan iki saatte geldi. Trenin gecikme payını kullanmadığı anlaşıldı.

İki gün önce 'durdurun' dedi

Hızlı trenin her an raydan çıkabileceği konusundaki uyarılarında haklı çıkan Prof. Dr. Aydın Erel, TCDD uzmanlarını en son iki gün önce uyardığını ve acele etmelerini istediğini açıkladı. Erel, tehlike uyarısının Milliyet'te yer almasından sonra TCDD Genel Müdürü Karaman'ın davetiyle ulaşım konusunda uzman 15 öğretim üyesinin Ankara'da biraraya geldiğini belirterek gelişmeleri şöyle anlattı: "14 Temmuz'da Devlet Demiryolları'na 15 öğretim üyesi çağrıldı. Toplantı yaptık. Bütün öğretim üyesi arkadaşlarım benimle aynı fikirde olduklarını söyledi. Bunun üzerine Genel Müdürümüz 'Tamam bundan sonra bu işi size bırakacağım' dedi. İki gün önce (20 Temmuz Salı) iki Genel Müdür Yardımcısı'nı aradım, 'bir gelişme var mı?' dedim. 'Biz bir ekip kurduk çalışma yapıyoruz' dediler. 'Ben hala tedirginim dedim, gelişme var mı?' dedim. Biz sonra sizle temas kuracağız dediler. 'Ama biraz çabuk olun' dedim."

Erel, yetkililerin, kazanın olduğu bölgede hızlı gidilmediği savunmasına da karşı çıktı. Trenin raydan çıkmasında hızın en küçük etken olduğunu savunan Erel şöyle konuştu:
"Raydan çıkmaya neden olan faktörler yalnızca hız değildir. Zaten ben daha yol ve taşıtlar uygun koşullara getirilmeden 'hızlandırılmış tren uygulanmamalı' demiştim. Yüksek hız raydan çıkmada en küçük etkendir. Bununla ilgili istatistikler var."

Erel, bu tip kazalarda genellikle lokomotifin yarattığı titreşimlerin rayları genişlettiğini, bu nedenle lokomotifin genellikle rayda kalmasına rağmen vagonların raydan çıktığını öne sürdü.

Kara Tren şarkısıyla sefere çıkmıştı

TCDD, seferleri başlatmadan yürüttüğü Ankara - İstanbul yol yenileme çalışmalarına 7.5 trilyon lira harcadı. Bu kapsamda raylar yenilenirken traversler ve makaslar değiştirildi. Elektrikli çeken araçların azami hızlarını artırmaya yönelik çalışmaların ardından, lüks vagonlarla çalışacak trenlerin hızı 150 kilometreye çıkarıldı. Ankara - İstanbul hat kesimindeki hemzemin geçitlerde bazı düzenlemeler yapıldı.

Günde iki sefer

Sanatçı Özhan Eren'in "Kara Tren" türküsünü seslendirerek
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
hired_gun, 23 Temmuz 2004 11:35 tarihinde demiş ki:
said:
jacabo, 23 Temmuz 2004 11:21 tarihinde demiş ki:
acaba tayyıp ın o trende kızı olsa ne yardı?

yattipin kızı özel helikopter ile gezio senin benim vergisini ödediğimiz

orası ole tabı bızım vergılerımızle calısan maas ları odenen polısler adamın dugununde gorev yapıyolar az buz da deıl kac bın polıs dı
nese[signature][hline]
a$k bir sabunsa
köpürt beni pakize

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ölü sayısıın daha az olmasını isterdim
hepiniz isterdiniz
hiçbirimiz manyak değiliz.

Bu adamlar 140 deyip ondan sonra yanlış bilgi demedilermi. Demekki ilk gelen bilgiler böyleydi , daha sonra hemen 36 ya düşürdüler 2 sinide . Hem sağlık bakanlığı , hemde ulaştırma bakanlığı.

Madem bu kadar büyük bir yanlışlık vardı neden bu kadar uzun süre sayı orada kaldı. Hadi diyelim 36 kişi öldü 79 kişi yaralandı. Geriye kalanlar nerde ? yaşayanları yaralı olarak saymıyorlarmı ?[signature][hline]www.scuniverse.com
www.scuniverse.com/forum
Ayrton Senna is not dead
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya zaten üniv hocaları filan gösteri yapmış sistem oturmadan çalışmasın die. inatla koymuşlar seferleri. dün en sinir olduğum şeylerden biri oydu. 'Bu akşamki ve yarın sabahki seferler iptal edildi...' kaldırsanıza kardeşim şu treni ya daha kaç kişinin ölmesi gerekiyo![signature][hline]W.M.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ölü sayısı skandalı

Faciadaki ölü sayısı 14 ile başlayıp sırasıyla 30, 70, 100, 128 ve 139 diye açıklandı. Dünya basını da bu rakamları geçti. Ama geceyarısı ölü sayısı birden 36, yaralı sayısı da 79 olarak açıklandı.


***

Ölü sayısı saat başı değiştirildi

'Hızlandırılmış tren faciası'nın ardından ölü sayısıyla ilgili açıklamalar herkesi şaşkına çevirdi. 14'ten başlayıp 139'a kadar çıkan ölü sayısı geceyarısı 36'ya kadar indi. Son anda bile Ulaştırma ve Sağlık Bakanlığı'nın verdiği rakamlar birbirini tutmuyordu.

Hızlandırılmış tren kazasından sonra ilk yapılan açıklamalarda tüm dünyaya Sağlık Bakanlığı'na dayanarak ölü sayısı 139 olarak duyurulurken, daha sonra bu rakam 36'ya kadar düşürüldü. Türk medyası gibi, yabancı ajanslar da an ve an değişen ölü sayısı karşısında şaşkına döndü. Pamukova Mekece mevkiinde meydana gelen kazadan hemen sonra ölü sayısı 14 olarak açıklandı. Ölü sayısı saatler geçtikçe artarken, olay yerinden bilgi veren Pamukova Belediye Başkanı Feridun Turan, ölenlerin "100'e yakın olduğunu" söyledi. Başkan'ın açıklamalarına Bilecik Valisi Ayhan Çevik'ten düzeltme geldi: "Ölü sayısı 70 civarında" Daha sonra Sağlık Bakanlığı Müsteşarlığı'ndan herkesi şok eden açıklama geldi: "Ölü sayısı 139, 57 yaralı var." Kazada hayatını kaybedenlerle ilgili çelişkili açıklamalar saatler geceyarısı gösterdiğinde hala sürüyordu. Ulaştırma Bakanlığı'ndan yapılan son açıklamada ölü sayısı birden 36'ya çekildi. Verilen haberlerin ardından adeta ölüleri dirilten Ulaştırma Bakanlığı'ndan sonra Sağlık Bakanlığı da ölü sayısını 37'ye çekti. Fakat iki bakanlık ölülerin sayısında sabaha kadar
anlaşamadı. Ulaştırma Bakanlığı'ndan saat 24.00 sıralarında yapılan yazılı açıklamada, saat 19:43 sıralarında meydana gelen kazada biri yemekli vagon olmak üzere 5 vagondan oluşan trende 234 yolcu ve 12 personelin bulunduğu bildirildi. Açıklamada il kriz merkezlerinden şu ana kadar alınan bilgilere göre kaza sonucunda 36 kişinin yaşamını yitirdiği 42 yolcunun da yaralandığı bilgisine yer verildi.

ÖLÜ SAYISI BELLİ DEĞİL
Sağlık Bakanlığı'ndan saat 00.30'da yapılan açıklamada ise kazada 37 kişinin öldüğünü, 43 kişinin de yaralandığı belirtildi. Açıklamada, bu bilgilerin bölgedeki Sağlık Müdürlükleri'nden bakanlığa ulaştırılan bilgilerden derlendiği kaydedildi. Sağlık Bakanlığı Müsteşarı Necdet Ünüvar da kazadan sonra yaptığı açıklamalarda ilk bilgilere göre önce ölü sayısını 112, yaralı sayısını 57 olarak açıkladı. Müsteşar Ünüvar çelişkili ölü sayısı ile ilgili olarak, "Bu rakamların teyit edilmesi gerekiyor. Mükerrerler olabilir. Ölü ve yaralı sayısı hakkında henüz net rakam belirtemeyiz. Bu sayı daha az çıkabileceği gibi daha yüksek de çıkabilir" dedi.

SABAH gazetesi
http://www.sabah.com.tr/gun118.html

yahu bu adamlar bizimle dalgamı geçiyorlar ?
Ölü sayısı artabilir tamam bunu anlarımda , NASIL AZALABİLİR ? geri çekebiliriz belki mi demek istiyorlar ? Adamlar çıkardıkları cesetlerin ölü olup olmadıklarını saatler sonramı anlıyorlar ? Veya ress mi yapıyorlar ölenlere anlamıyorumki .

...[signature][hline]www.scuniverse.com
www.scuniverse.com/forum
Ayrton Senna is not dead
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu tür olaylardaki koordinasyon eksikliği sayım hatalarına yol açar. Deprem sonrası yaşanan bir kaç olay buna örnektir.

1-) Bütün değirmendere için açıklanan ilk ölü sayısı neredeyse nüfusu geçiyordu. Bunun sebebi aynı kişinin defalarca sayılmasıydı. Örneğin X kişisini çıkartan ekip biz 1 ölü çıkarttık diye kriz merkezine bildirir. Onu hastaneye taşıyna ekip biz bir ölü taşıdık der. Hastane biz bir ölü aldık der. O olü başka hastaneye nakledilir o da biz bir ölü aldık der. Hastaneden ölü alınıp toplama merkezlerinden birisine götürülür ve orası da biz bir ölü aldık der. Şimdi iyi bir koordinasyon olursa hep aynı kişiden bahsedildiği anlaşılabilinir ancak koordinasyon memleketimizdeki gibi sıfırsa o ölen kişi 5 kez sayılır ve bir anda sayıda beş katlık bir şişme yaşanır. Mükerrer sayım dedikleri bu.

2-) Değirmendere için sonradan açıklanan ölü sayısı ise çok komikti zira sadece bizim çalıştığımız bölümde bile açıklanandan fazla ceset çıkmıştı. Rakamlarla oynandığı aşikardı.

3-) Birde bazı ceset çıkar çıkmaz yakınlarınca alınıp memleketlerine götürülüp gömüldüler ki bu kişiler hiç sayılamadı bile.


Bu tür sebeplerden dolayı kesin rakamı bilmek cidden zor bir iş, sadece tahmin yürütebiliyoruz. Bu kazada 139 ölü olma ihtimali akıl dışıdır zira 4 vagonlu trenin son iki vagonunda hiç ölü olmadığı söyleniyor. O zaman kabaca bir hesap yaparsak 234+12=246 yolcu ve personelin 132 tanesi ilk iki vagondaydı. Tabii ki bu çok kaba bir hesap zira arada gezinenlerden tutunda yemekli vagona giden dönenlere kadar bir miktar oynama olur ama çok büyük bir değişiklik olmaz. Peki bu ilk iki vagondaki herkez bile ölmüş olsa 7 fazla ölü nereden çıktı diye sorarlar insana. O zaman burada iki ihtimal beliriyor, ya son iki vagonda ölü yok açıklaması yok yada her zamanki gibi koordinasyon eksikliğinden dolayı mükerrer sayım gerçekleşti. Gerçek rakam 37 midir, şu anki verilerle bence bunu bilmenin bizim açımızdan pek bir mümkünatı yok.[signature][hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir.

bi fransız gastesi de şey demiş:
"ırak üç parçaya ayrılıcak.
1-normal
2-süper
3-kurşunsuz"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dün Eskişehire gelmiştim. Akşam haberi aldım. Halam hızlı trene binmeme karşı çıktı daha ne idüğü belirsiz şeye binme dedi normal trenle geldim. Ecelimiz gelmedi demekki daha[signature][hline]Uzun bir süreden sonra sakallarını kesen sharky, 13 Temmuz 2004 01:53 tarihinde demiş ki:
Eerrm bu daha cok boyle nasi diyim. Limp Bizkit in solisti gibi oldum yau..
No one knows what it`s like diye baslayasim geliyor her aynaya bakisimda.
Jarlaxle, 15 Temmuz 2004 10:51 tarihinde demiş ki:
Markası Asus sa normaldir.İçinde cd olmasa bile bazen efkarlanıp böğürmeye başlıyo.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...