Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Civilization V


tunch

Öne çıkan mesajlar

polution eksikliği dısında, bu happiness sistemi eski sistemi dövüyo.

sehirlere özel happiness olmamasının bır zararı yok. istediğin yere istediğin kadar sehir atıp sonra hiç zarar görmeden asıl produciton/science pumpladığın sehirlerin hiç sorun yasamaması abzürddü.
sehir kurmuyoruz medeniyet kuruyoruz bir bütünlüğü olucak.

happiness'ın science kısıtlaması lazım ama.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bütünlüğü var zaten, corruption olsun expansion unhappiness olsun, luxury res olsun bu bütünlüğü hissettirecek şeyler de var. daha da konur, sadece önceki oyunlarda olan şeylerle yetinmek zorunda hissetmemeli bir strateji oyunu. yoksa şehir dediğin birbiriyle happiness paylaşıyorsa food ve production da paylaşmalı. mutluluk kamyonla taşınıyor da yemek mi taşınamıyor? nedir mantığı bunun?

hayır şimdi de bir sıkıntı yok, gene tiyatroları bilmemneleri basıyorsun, daha bile rahat çünkü homojen dağılıyor. "dur önce yeni kurduğum şehirde durumu düzelteyim" endişesi yok. nasılsa doludan alıp boşa koyuyorsun, doluda eskiden fazla kurduğun havaya uçardı. burada öyle birşey yok, her yaptığın durumunu güçlendiriyor. tam düşünmeyen, plan yapmayan insanı hedefleyen sistem.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

streaming arıyosan, sonsuza kadar stacklenebilen ünitelerde bulabilirsin mesela.
veya sadece iki kaynak için 1900'de attığın sehirden hiç bir penaltı almamaktada bulabilirsin.
yeri göğü penaltısız demir ağlarla kaplamaktada bulabilirsin.


streamline istiyene cok
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Happyness diil approval rating deselerdi sisteme gikin cikmiycakti yani sam, sirf bu mantiksiz uzerinden gidiyorsunki adamlar oyun mekangine super yedirmis

Ilk kurdugun her sehir sirtinda koca bir kambur gayet, tiyatrosunu sususunu busunu yapip saglikli bir populationa ulasmadan science haric sirtinda yuk (ki sciencei da limitlemeleri lazim), bunda mantiksiz bisi yok

Al sana ornek

Hakkaride devlet altyapiyi kuramadi, corruptionin onune gecemedigi icin kacak elektrik Nedeni ile sisen ulke capinda elektrik faturalari gayet unhappyness yaratiyor, ben misal faturayi her aldigimda okkali bir kufur ediyordum kacak elektrige giden parayi gorunce
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dumbing down retroaktif olamıyor maalesef. combat kısmına girmiyorum zaten tek yumruk ikonu üzerinden strateji oyunu dönmez.

vik adamlar hiçbirşeyi yedirememiş, çok kötü herşeyi kötü sistemin. ne gameplay ne mantık. approval rating dersin başka birşey dersin, unhappiness eklenir ortak bir değer. ortak havuzla A-LA-KA-SIZ olur gene. aynı şey değil kısacası.

kamburluk bir durum yok çünkü önceden happiness'ını kurmuşsun sadece, tek bir bar seyrediyorsun. tek bar vs şehir başına bir bar. hangisi daha çok düşünmek istiyor. ama biliyorum yani firaxis x-com remake'de tp'yi kaldırdı çok fazla oksijen harcatıyor beyne diye. aynı mantık.

hakkari'deki sıfır altyapı, işsizlik, terör vs'den sen burada etkilendiğini söylüyorsan, senin akm'de hakkarili adamın tiyatro izleyebildiğini söylüyorsan no comment.

neyse tartışmak istemiyordum, bir soru sorduk anlamsız bir tartışma çıktı basit evet-hayır sorusundan. değişmediyse sistem bedava verseler gene oynamam. kendi adıma konuşuyorum zaten, me2'yi de beğenmedim bir milyar sattı. onun da alıcısı var yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:


hayır şimdi de bir sıkıntı yok, gene tiyatroları bilmemneleri basıyorsun, daha bile rahat çünkü homojen dağılıyor. "dur önce yeni kurduğum şehirde durumu düzelteyim" endişesi yok. nasılsa doludan alıp boşa koyuyorsun, doluda eskiden fazla kurduğun havaya uçardı. burada öyle birşey yok, her yaptığın durumunu güçlendiriyor. tam düşünmeyen, plan yapmayan insanı hedefleyen sistem.


Plan yapmaya gerek olmadigi konusunda hic hakli degilsin. Happiness eksiye duserse butun ulke etkilendigi ve happiness fazlasi yine butun ulkeyi etkileyen golden age'e girme hizini belirledigi icin, happiness Civilization 4'dekinden daha onemli. Zaten rahat rahat fazlasi uretiliyor gibi bir durum da yok. Fazla sehir kurmak ve ele gecirmenin onunde onemli bir engel.

Bunun gercekciligi ise baska bir konu. Ideali hem tek bir sehiri hem de butun ulkeyi etkileyen bazi faktorler olmasidir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

şehre özel plan yapmak gerekirken şimdi tek bir makro plan gerekiyor. düşünün ki food veya production hesabı yapmıyorsunuz şehre göre, hepsi tek havuza boşalıyor. yapmanız gereken hesap ve plan miktarı ne kadar azalırdı?

aynı olay.



Sehirlerdeki mutlulugun ayri hesaplaniyor olmasi, ayri bir planlama asamasi gerektirmiyor ki.

Ben ve sanirim oyuncularin buyuk kismi Civilization oynarken uretimi su sekilde yapar:

1- Sehire uretim komutu verilir.
2- Cok acil bir durum olmadigi surece uretim degistirilmeden sonuna kadar devam eder.
3- Uretim bitince duruma gore yeni bir uretime baslanir.

Civilization IV'de de Civilization V'de de bu asamalar ayni. Fakar IV'de yeni uretimi belirlerken o sehirin mutlulugunu goz onune alman gerekirken, V'de ulkenin mutluluguna bakiyorsun. Ama sonucta uretim icin IV'de extra bir dusunce prosesi gerekmiyor.

Bunun ustune V'de sehir kurma ve ele gecirme asamalarinda da mutlulugu dusunmen gerekiyor. IV'de paranin ayni onemi tasidigini soyleyemem; artan masrafa ragmen yayilmak sorun olmuyordu.

Tekrar ediyorum, gercekcilik kismi isin ayri bir yonu. Ben de her sehirin mutlulugunun ayri ayri hesaplanmasini tercih ederim, ama su andaki sistemin oyunu Civilization IV'e gore "dumbed down" yapmasi da soz konusu degil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tek happiness havuzu demek tek buffer ile uğraşmak demek, değişimi anında absorbe edebilmek demek, bir şehrin kendine yeterliliği ile özel olarak uğraşmaya gerek kalmaması demek.

önceden yeni bir şehir kurunca bunun kendine has birkaç sorunu vardı. food ve production kapasitesi nedir, büyüme engelleri aşıldı mı, happiness değeri nüfus artış hızının gerisinde kaldı mı gibi. şimdi happiness ayağı tamamen kaldırıldı, önceden hazırladığın buffer sayesinde tek bir happiness binası dahi yapmadan megapol yaratabilirsin. sonra şehir production fışkırtıyorken rahat rahat 1-2 turn'de koyarsın herşeyi. böyle birşey yapılamıyordu eskiden, dengeli, sırayla gitmek gerekiyordu.

evet dumbed down, evet mantıksız, evet zayıflatılmış gameplay.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam arkadaşlar, bende Civ 1 den beri oynarım bu seriyi fakat ben oyun özelinde yazmıycam, daha genel yazmak istediğim birşey var beni rahatsız eden.

Sam arkadaşımız demiş ki mutluluk paylaşılır mı, örnek: İstanbul'da ki tiyatronun Hakkari'de ki adamla ne alakası var vs.

İstanbul'da oturan bir vatandaşın tiyatroya gitmesi, sinemaya gitmesi, yada başka yollarla-düzenlemeler vs- ile bir şekilde mutlu olması tabi ki Hakkari'de ki insanı da mutlu etmeli.

Her nasılsa Hakkari'de ki insanın herhangi bir nedenle mutsuzluğuda beni İstanbul'da mutsuz etmesi gerektiği gibi.

Olaya çok romantik bakmış olabilirim ama bana göre "Millet" olmak bunu gerektiriyor. Bir taraf-şehir mutsuzken diğerinin mutluluğunun daim olması mantıklı değil (her ne kadar günümüzde böyle olsada).

Oyun özeline dönersek şehirlerdeki mutluluğun ortak ele alınması bana çok ters gelmiyor. Çünkü biz burada bir millet-uygarlık yönetiyoruz. Ayrıca her şehire özel mutluluğu da ekliyemezler miydi bunun yanına eklerlerdi, umarım da eklenir ileride.

Hiç bir laf çarpma-sataşma maksadıyla yazmadım yazıyı sadece gerçekten rahatsız oldum-bir şehirdeki mutluluğun diğer şehirle ne alakası var ki tarzı tutumdan-

Dediğim gibi olay Hakkari'de ki vatandaşın İstanbul'da ki tiyatroya gitmesi yada gidebilmesi değil, İstanbul'da ki kişinin mutluluğu ile mutlu olması. Yada böyle olması gerektiği.

Teşekkürler :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Zealotone said:
Olaya çok romantik bakmış olabilirim ama bana göre "Millet" olmak bunu gerektiriyor. Bir taraf-şehir mutsuzken diğerinin mutluluğunun daim olması mantıklı değil (her ne kadar günümüzde böyle olsada).

iyi de günümüzde böyle olsa da dediğin insanlık tarihi boyunca böyle olan birşey, hep böyleydi ve hala böyle yani. oyun da insanlık tarihini işliyorsa böyle olmalı. bu olayı hatta sadece şehir bazında işlemek de yeterli değil ama oyun şehir ölçeğinde işliyor nüfusları, o nedenle o kadar ileri gitmiyorum beklentimde. onun için victoria serisi var zaten.

keşke olsa üzerine konuşursak asla savaşlar olmasın diyelim en önce, ama bu arzumuz yüzünden civ serisinden savaşların kaldırılmasını beklemek makul olur muydu?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

tek happiness havuzu demek tek buffer ile uğraşmak demek, değişimi anında absorbe edebilmek demek, bir şehrin kendine yeterliliği ile özel olarak uğraşmaya gerek kalmaması demek.

önceden yeni bir şehir kurunca bunun kendine has birkaç sorunu vardı. food ve production kapasitesi nedir, büyüme engelleri aşıldı mı, happiness değeri nüfus artış hızının gerisinde kaldı mı gibi. şimdi happiness ayağı tamamen kaldırıldı, önceden hazırladığın buffer sayesinde tek bir happiness binası dahi yapmadan megapol yaratabilirsin. sonra şehir production fışkırtıyorken rahat rahat 1-2 turn'de koyarsın herşeyi. böyle birşey yapılamıyordu eskiden, dengeli, sırayla gitmek gerekiyordu.

evet dumbed down, evet mantıksız, evet zayıflatılmış gameplay.


Happyness ole hayvan gibi birikmiyor, yaptigin binalar havuza eklemek yerine populasyonu dengeliyor, ole kafana esince savasa gidip dagitamiyorsunda ortaligi

Her pop -1 happiness
Specialistler kafadan yiyor zaten hapinessi
Her sehir basina -3 yiyorsun zaten

Dengelemek icin policy lazim illa,binalar sadece populasyonu dengeliyor, resourcelar sehir sayisini

Eh policy icinde kultur lazim, onuda nasil dengeliycen onemli ki policyler su oyunda yapilmis en buyuk gelisme, gerci religionda cok bomba oldu bu expansion ile


http://images.wikia.com/civilization/images/3/3c/Very_unhappy_empire_%28Civ5%29.png

Su ole cok uncommon bisi diil late gamede, ozellikle kontrolsuz buyuyen ve bol bol savsan her uygarligin sonu bu site, unhapiness productionin icine ediyor

Civ 4 de hangi uygarligi alirsan al leader traitler uc asagi bes yukari ayniydi, ol cok fazla cive gore tarz degsitirmen gerek iyordu, civicler teche bagli idi ve gayet bi path vardi onunde ve tekduzelerdi, social policyler gayet her oyunda bambaska bir strateji yaratiyor, hizli expandliyimmi yoksa 2-3 city ilemi kasiyim? Savas agirliklimi gidiyim yoksa ticaretmi? (ki global hapiness karsi faction ile ticarete zorliyor insani gayet)

Savas/baris civileri vardi, anarsiyi goze aliyordun 4 de kafana gore civic degisitiyordun, birkac sene icinde komunist, fasist bir devletten demokrasiye geciyordun filan sonra savas cikinca gene don vs vs, bu sacma degildi sanki lol, burda policylere verdigin puan cok onemli ki haritada basladigin yer ile sectigin civ genelde stratejini belirliyor, araziye uyum sagliyorsun ve iki oyun genelde birbirine benzemiyor bu yuzden

Strategic resourcelar apayri hikaye, hakkarideki adam tiyatro gibi sacam bi ornek verdin peki bir petrol yatagindan 150 tank cikarmak yada tek komurmmadeninin butun imparatorlugun fabrikalarini calistirmasi gercekligin icine etmiyormuydu?

Elmalarla armutlari karistirmamak gerek, civ daima mainstreame daha cok hitap eden bir oyun oldu, paradox oyunu seviyesinde detay ve gerceklik beklemek sacmalik ki civ5 in yeni hali microyu kismak disinda birsey yapmiyor, sacma sapan belediyecilik yapmak yerine macro ile ugrasip adam givi devleti yonetiyorsunuz, civ in en yumusak karni aptal stack sistemi yuzunden bok olmus combati idi, unitelerin bes para degrri yoktu, burda scouttan alip yetistirdigim bi birlige isim verdim, mondern era da butun saglar boyunca edindigi tecrubesi ile yanimdaydi o birlik ve aptal bi sekilde kaybedince ciddenicime oturmustu

Micro ile 150 tank stackliyip "onumuze gelene bir tekme" modunda tum haritayi kirmiziya boyuyamiyoruz, savas cidden hem dikkat hemde strateji istiyor artik, yemisim hapinessi her savas ilan ettigimde stackleri yola cikarmak yerine ulan hangi birlikleri hangi araziye sevk etsem diye dusunuyorum ki belesten demiryolu ile her tile i doseyemedigim icin tek turnde sinira butun orduyu yigmak gibi bi aptallikta yok, aman yolu hangi araziden gecirsem diye kafa yordugum cok oldu

City stateler ise mukemmel otesi zaten,chem dilomasiye hemde macroya yeni boyutlar katiyorlar

Ha eksikler varmi?
Var

Sehirler bu halinde cok donuk, biraz daha city screenin acilmasi lazim

Casusluk sehirlerde detay olmadigindanve revoltlar global hapinessa bagli oldugundan bes para etmiyor, ozellikle teknolojik gelismi oyuncuya bir faydasi yokken anca geride kalanin yakalamsini sagliyor tech steal ile (tech trade olmayisi ayri mukemmel)

El dorado ile fountain of youthun acil oyundan cikarilmasi lazim, rng tamamen ama sansa cesmeyi bulan adam daha ilk cagda notre dam kadar hapiness aliyor havadan, bu yoktan gelen hapiness dengenin gazina ediyor ki el doradonun ilk kesfedene 500 goldu vermeside oyle
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hayvan gibi birikmesine gerek yok, 20 şehirle tek tek uğraşmak yerine tek bir bar var, bildiğin dumbing down. eski halde dengelemek çok daha zordu çünkü şehir büyürken hemen happiness binaları lazımdı, ertelemek mümkün değildi. gameplay bakımından evet daha kolay. dumbing down demek konsept faceroll demek değil elbette.

evet tek kömür madeniyle bütün imparatorluğun dönmesini yıllar önce burada söyledim, dumbing down'u oyunun geçmiş yetersizlikleriyle kıyaslayıp "madem öyle işte böyle" çekmeyin, civ serisi zaten bayağı kıt kaldı ilerleyen yıllar içerisinde. ama iki adım ilerlediği noktada da geriye gitmesini bu kadar benimseyen şurada isimlere bakıyorum, forumun dumbing down'dan en şikayetçi olan insanları. cidden enteresan durum yani.

paradox oyunu beklemediğimi hemen bir üstte yazmışken "paradox oyunu bekleme" demenin maksadını anlamadım. ben civ 4'te düzgün ve mantıklı yapılan şeyler dumb down edildi diyorum. attan inip eşeğe binmeyi, pişmiş aşa su katmayı yeriyorum. gelip de "ama civ4'te şu saçmaydı" demekle olmuyor yani.

combat civ serisinde hep en kötüydü, şu kadar milyon tane tb oyun oynadım, bu kadar kötü combat'lı tek seri yok zaten. acı gerçek bu, evet civ serisini 20 yıldır filan oynuyorum neredeyse. oyunun en az tatmin eden kısmı hep bu oldu. civ5'te de durum aynı. tek bir combat değeri var lol. evet tek kareye milyar birim koymak gayet açmaydı. amma velakin hex başına sadece bir birim koymak da o denli saçma. trakya'ya 100 tümen sığmayacağı gibi tek tümen de doldurmaz. vur deyince öldürme sorunu. gidip açsınlar 10 yıllık aow'da var çözümü. en kötü gameplay'li disciples serisinde bile var çözümü. 4-6-8 bu rakamlardan birini seçersin, tek kare/hexe o kadar sığdırırsın birim. ne doomstack olur ne stratejik ölçekte combat işleyen bir oyunda taktik ölçekte muharebe kasmazsın okçular arkaya piyade öne gibi dünya haritası üzerinde.

ha ama sizin beklentinizle benim beklentim çok farklı zaten yazılanlarda görüyorum, arcane de civ5'ci onla da konuşurken aynı patern. siz saçmasapan, gerçeklikten tamamen kopsa da oyun dert etmiyorsunuz, bütün yaklaşımınız şu birim fazla mı buruyor, bu bina fazla mı güçlü ekseninde. ben insanlık tarihinin başlangıcından bir medeniyeti geliştirme havasını ne denli verebiliyor oyun ona bakıyorum. hayır paradox detayı beklemedim, beklesem zaten şu başlıkta bu sohbete girmezdim yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...