Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

MMORPG'lerin Kısır Döngüsü


Qui

Öne çıkan mesajlar

başka bi arkadaşımız da bahsetmiş. bu oyunlara verilen genel ad role playing game kelimelerini içeriyor. role playingi bazı insanlar sadece "oyuncunun tek karakteri olması ve uzun süre boyu geliştirmesi" olarak anlıyo sanırım.. role playing aslında çok farklı bir şeydir. özellikle de frp oynayanlar bilir. frp, ve tabiki tüm online oyunlar, ancak gerçekten siz oyundaki adamınıza bi karakter verirseniz zevkli olur. rp budur. karakterinizin kişiliğine göre oynamanız. ve inanın ki oyunu çok farklı kılar bunlar. powerplay'ciler her oyundan bayar. hem de çok kısa zamanda..

ama bu rp işi online olunca zorlaşıyo. mesela geçen NwN oynamaya başladım. konuşurken karakterinizin vereceği cevaplar arasından kendinize göre olanını seçerseniz oyunun gidişatı değişiyor resmen.. "sir, yes sir!"den tut "taam be yapıcaz kardeşim annadık" anlamındaki sözlere kadar bi çok cevap verebiliyosunuz. bu online oyunlarda olmuyo. karakteriniz kötüyse mesela (evil, bad değil :) ) siz birine cevap olarak "olmaz kardeşim hadi yürü git" derseniz o ya küfreder ya bişi yapar.. bu ancak herkesin rp yapmasıyla zevkli olur.

bu nedenle mümkün olduğu kadar daha çok rp yapmaya fırsat sunan oyunlara yönelmeye çalışıyorum. uo buna ne kadar uygun bi oyun olsa da rp yapan yok. sırf pp'ciler var artık. pp'ciler ve küfürbazlar. lineage 2'yi bu nedenle bıraktım. şimdi SWG'yi düşünüyorum. kantinler falan daha bi rp'ye elverişli gibi görünüyo..[signature][hline]The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he who in the name of charity and goodwill shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger, those who attempt to poison, and destroy my brothers! And you will know My name is the Lord, when I lay my vengeance upon thee.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Volfied, 25 Mayıs 2004 07:58 tarihinde demiş ki:
Bu arada Dariel simdikiler sana:

Illa gudulmek zorundayiz diye bir sey yok, eger sen RP kurallarina uysaydin ve o sehirden cikmasaydin cok daha degisik yollarda RP yapabilirdin, Drow sehrinden cikanlari kralicenin cezalandirmasi da bir ornektir, ama bu ornekten gudulmeden anlamiyoruz lafini cikartamazsin.



Ben şehirden yanımda bi priestess olmadak çıkmadım buda kurallar içinde, drow ırkına girmek için ayrı bir background yazmak zorundaydın oraya rp kuralına uymayan adamı zaten almıyorlardı. Gidipte ben drizzt olucam diye kayık çalıp kaçmadım (drow dungeon ı bi adanın ortasındaydı), oturdum ve kendi başıma rank yükselmeye baktım. Mytharria da zaten portal falan yoktu o dungeon dan geçiceksin eyer biyere gitmek istiyosan onuda takımlar halinde yapardık insan karakterle girerken. Kural ihlali falanda olmadı. güdülmekten kastım şehrin birinci matron mother ının bizi azarlaması değildi. Mytharria da hatırlatırım eyer sen rp yapmıyorsan millet seni gayet güzel appeal edip banlatabiliyordu (drow yaşantısında zaten ya güdersin ya güdülürsün brinci kural bu). Durduk yerde wilderness da skill kasarken yakalanırsan gm seni uyarıyordu. Ve benim drow olarak tek skill stat yükseltme şansım baş priestess yeryüzüne malzeme toplamak için çıktığında beni yanına almasıydı. Mule yasaktı. Ortalıkta elinde kılıcınla gezince diyerleri tehtid olarak algılayıp uyarıyordu. tavern e birisi at sokarsa tüm tavern kovalıyordu herifi. herkez birbirini kolluyordu yani. Kurala uymayanda yaptırımlarla "güdülüyordu" bence gayet yerinde kullanılmış bir laftır bu. Uzun lafın kısası kural ihlali falan yapmadan etmeden sıkılmadan gayet zevk alarak oynadım taki server göçene kadar. Hiçbi mmorpg den oyunu tanıyacak kadar zaman geçtikten sonra o zevki almadığımı itiraf ediyim.

Daoc ta buna dahil ilk 2 3 ay mükemmeldi sonraki 2 yıl pinekleyerek geçti. Ben birakmadan 3 4 ay önce başlayan adam son günlerimde 6L bilmemkaç ken ben 4L9 dum tüm zorluklara rağmen bot account u almadığım için. Son patch lede infiltrator ları dümdüz ettiler bende elimi ayağımı çektim. Lineage daha güzel çıkmadı beklediğim gibi. Malesef grafik bi oyuna bağlamak için yeterli sebep değil. Sürükleyici bişeyler olması gerekiyor DAoC developer ları uğraşıyor bişeyler üzerinde ama oyunu kurtaramıycaklar gibi. bi mmorpg patlaması yaşıycaz şu bir yıl içinde. Temelde hepsinde aynı leveling sistemi uygulanıcak gibi gözüküyor zorunlu olarak, buna artı olarak bişey ekleyenler kazanıcak.[signature][hline][b]Any man is capable of driving a blade into another man's chest. Anyone who thinks otherwise is a fool and won't live long. Killing is not a bad thing in and of itself; it is the intent behind the action that counts.[b]

[b]Umrae[b]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
mayfer, 25 Mayıs 2004 19:26 tarihinde demiş ki:
lineage 2'yi bu nedenle bıraktım. şimdi SWG'yi düşünüyorum. kantinler falan daha bi rp'ye elverişli gibi görünüyo..


emin ol swg de kantinde cok guzel rp yapicaksin duvarlara :) kantinde ki herkes sadece master musician yada dancer olmak icin orda olanlar oluyo macro ya brakip gidiyolar train vakti geldiginde gelip train olup yine gidiyolar swg e kantinleri yuzunden basliyacaksan hic baslama daha ii :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya kardesim sana ne?
adam heveslenmis kantinalarda oynayacam rp yapacam diye, sen niye kirmaya meyillisinki adamin hevesini? ncsoft parami verdi sana swg'yi kotule lineage'a adam bul diye? kafasina yatmis oynayacak adam, heveslede anlatmis kantinalari cok guzel geldi diye. sen gelip hic baslama daha iyi vs diye zirvaliyosun. dusuncesizlik etme, fikrini soyle cekil.[signature][hline]says the rhino...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bütün mmo lar güzeldir. Hepsi ustaca hazirlanmis birer sanat eseri. Bize düsen ise zevklerimize, aliskanliklarimiza ve hayal gücümüze en uygun olani seçmek.
Eskiden yilda 1-2 mmo çikardi en fazla. Sonra firmalar bu sektörde dönen inanilmaz parayi gördüler. Su an her ay 1 mmorpg çikiyor. Bir çogu ise eksik reklam(Fung Wan Online) yada yanlis pazarlama taktikleri (AC2, Horizons)yüzünden gözümüzden kaçiyor.
2 sene öncesini hatirliyorumda, yaz gelsede günde 19 saat ao oynayabilsem diye düsünüyordum. Simdi ise swg account um aktif oyuna giresim gelmiyor ve isin kötü yani su an swg ye bi alternatif yok. Wow da, matrix onlineda skill kasma ,item toplama üzerine kurulacak ve biz bu oyunlar belkide en fazla 1 sene zevkle oynayabilecegiz. Sonra ise kimbilir belki d&d ve meo ile iyice mmo ya doymus oldugumuz zamanen fazla 6 ay oynayacagiz.[signature][hline]Even a Jedi could LD.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Erutan, 25 Mayıs 2004 15:33 tarihinde demiş ki:
...ayrıca blackchaos oyun illa xp degil arkadaşlar 1 1.5 ayda 65 olurken ben 35 36 daydım oyunun tadını cıkarmaya çalışıyorum ben


benim mesajıma cevaben yazmışssın sanırım , bu konu altında blackchaos yok çünkü

ben oyun XPden ibaret demedim zaten, ama Azmodai'nin yazdığı döngü EQ'da da var bunu niye kabul etmiyosunuz ki? senin dediğin şekilde oyunun zevkini çıkara çıkara, millet level item ıvır zıvır peşinde koşarken tadını çıkarmak hemen hemen bütün oyunlarda mevcut, bu kişinin oyun stiline bağlı bir şey çünkü

bu dediğini EQ oynadığın için yapabiliyor değilsin yani, senin oyun düzenin böyle olduğu için yapıyorsun, yoksa hemen hemen bütün mmo'lar level vs peşinde koşmanın ötesinde başka zengin öğeler de içeriyor nerdeyse

Azmodai'nin verdiği kısır döngü örneğine "eq'da bu yok raid yapıyoruz 70 kişi eğleniyoruz" dediğin için biraz alakasız bir cevap olmuş yoksa demek istediğini anladım[signature][hline]He who fights with monsters should look to himself does not become a monster...When you gaze long into the abyss, the abyss also gazes into you.
- Friedrich Nietzsche
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

en guzeli shadowbane
lvl kasmak cok daha kolay oldugu icin yaratik keserken bayilmio insan...
ama ondada gene belirli bi lvl kasma zamani var..
daoc ilk charimin 30 gün /played ile lvl45 oldugunu hatirlarim..

simdi 4-5 gun played ile millet lvl50 oluyor[signature][hline]UYKUM VAR!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
AssassiN, 25 Mayıs 2004 21:03 tarihinde demiş ki:
ya kardesim sana ne?
adam heveslenmis kantinalarda oynayacam rp yapacam diye, sen niye kirmaya meyillisinki adamin hevesini? ncsoft parami verdi sana swg'yi kotule lineage'a adam bul diye? kafasina yatmis oynayacak adam, heveslede anlatmis kantinalari cok guzel geldi diye. sen gelip hic baslama daha iyi vs diye zirvaliyosun. dusuncesizlik etme, fikrini soyle cekil.


insanlari bilgilendirmek ne zaman suc oldu?ii bilgilendirlmedigim oyunlara verdigi paralardan gina geldi arkadasinda bole bi duruma dusmesini istemiyorum olay budur..yani biri bana oyuna baslamadan swg soyle bi oyundur diye anlatsa para vermezdim ama simdi nasil bu oyuna 7 ayimi verdim 2 acc aldim hepsiyle ugrastim ii seviyeye getirdim para desen bok armor desen en ii si saysam uzar gider..swg i hayatidan 7 ay calmis bi hirsiz olarak goruyorum..baskalarininda bos heveslerle (ornek:kantinde rp yapmak base e saldirmak) oyuna girmesini engellemek istiyorum..mayfer dese ben swg evrenini seviyorum swg igrec bi oyun olsada ben oynarim dese bisi demiyecem ama adam kantinde rp yapmak base e saldirmak pvp yaptigini zannetmek gibi olaylari ilgi cekici buluyo ve bunlarin aslini gordugune eminim sıkılacaktir en fazla 5 ay surer ..5 ay sora birden bire aklnai su soru takilacak ben niye swg oynuyorum bu sorunun cevabini ben veremedim kendisi verirse devam eder veremezse birakir..simdi space exp i falan gelicek vs belki guzel bi oyun olur ama eskiden swg 3 ay oynanip sıkılınıcak bir oyundu..
tazminat davasi acicam soe hayatimin 7 ayini caldiniz diye..nihaoha =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

5 ay sora HL2 çıkıcak zaten :)
oyun nasısa çok ucuz 5 aysa 5 ay.. oynarız artık.
saol way, naapmaya çalıştığının farkındayım. şimdi durup dururken kavga etmeyin benim yüzümden :P
swg dünyası çok hoşuma gidiyo ve yıllarca orta çağda oynadıktan sora bi değişikliğin iyi geliceğinden eminim. oyun hakkında düşündüğünden daha fazla araştırma yaptım. kantin olmasa da oynicaktım zaten. o sadece ufak bbi örnekti, benim ilhimi çeken özelliklerden biri. ayrıca eminim ki kantinlerde rp yapmaya meraklı başka adamlar da vardır. herkes makro skill röh dalmıyodur..
neyse. alcaz görcez. beğenmezsek de yaz sonu bırakırız artık. WoW, HL2, doom 3, bissürü müthiş oyun çıkıcak. 5 ay yeter bana.[signature][hline]The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he who in the name of charity and goodwill shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger, those who attempt to poison, and destroy my brothers! And you will know My name is the Lord, when I lay my vengeance upon thee.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iyide kim neden zevk alacaksa alsın. ama işte sorun şurda çıkıyo ki genel olarak insanların pvp'ciler diye bahsettiği kesim, yeterince ileri gidip rp yapmak isteyenlerin oyununa da karışıyor. kısacası aç gözlülüğün sonu yok. volfied'de hatırlayacaktır, ismi lazım değil yerde sayesinde uo'daki Cove kampını alıp "rp şehri" haline getirmişlerdi ki insanlar o kadarcık yeri bile vermeye hık mık etmişlerdi. Daha sonra gelip aklınca dalga geçen kişilerin haddi hesabı yoktu...

pvp'den zevk alıyorlarsa, alsınlar yani bize ne... MMO'ları MMO yapan ne pvp, ne rp, online olması ve çok kişiyle oynanmasıdır tamamen. Bugün nasıl insanlar netcafe'lere gidip CS oynuyorlarsa, bot'la oynamaktan sıkılıyorlarsa MMO'larda da olay tamamen karşında bilinçli bir rakip olduğunu bilerek oynamaktır, daha doorusu online oynamaktır. Arkadaşlarıyla beraber takılabilmek için oynayan da vardır, bi sürü kişiyi yenmek için de oynayan vardır, vardır da vardır yani... bu nedenle kimse sahiplenemez oyunu ne pvp'ciler, ne pvm'ciler, ne rp'ciler.

kısır döngü konusunda ise, döngüyü bozabilen bu 3 kategori içinde birisidir: rp. rp yapan kesim farklı şeyler olduğundan farklı tatlar alabilir ki "kısır döngü" büyük anlamda kalkar. Belki skill vs. bunlar aynıdır ama sonuçta yaşanan farklı, konuşulan farklı olur. ha pvp'ci için de bu böyledir bi noktada: her savaşta savaşılan kişi farklı, taktik farklı, yol farklı vs.

sonuç: siz oyununuzu oynayın. bir MMO'dan sıkılmışsanız, ortamından sıkılmışsınızdır. Bu aylarca evin içinde durup, dışarıya çıkmamak gibi. eh 2 haftanızı dışarıda geçirirseniz, eve geri döndüğünüzde tekrar evde olmaktan zevk alırsınız. biraz single player takılın, daha sonra yine zevk gelecektir. tabi vakti geldiğinde evinizi satıp yenisini almanız da gerekebilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kumadam bu konuda kesinlikle kendini aşmış bir şahıstır :) yani paralı ders verse nası rp yapılır diye parayı götürür, o derece.

-

mmorpg oyun demek adı üstünde roleplay demek, öyle olmalı yoksa oraya mmopp koyarlardı diye düşünüyorum,

yoksa alacağınız levelin bir sınırı var, elde edeceğiniz en iyi malzemenin bir sınırı var, yani mmopp olarak oynandığı sürece 1 en geç 1.5 sene içinde çok feci sıkmaya başlıyor oyun, neden çünkü hep kendini tekrar ediyor bunun kurtuluşu yok. eğer sadece powerplay kasılırsa oyun bitiyor resmen.

örneğin ben uo oynarken zamanında, hergün gidip lich ve elemental kesmekten sıkılıp balıkçı karakter açmıştım sonunda, en ucubik yerlerde balık tutup bunları şehre getirip satardım millete.

yada zindandan kasabaya üstünüzde valorite fullplate armorla geldiğinizde çantanızdan deri/kumaş elbiselerinizi giyip dolaştığınızda brit. bank ın önünde ekranın karşısında zevk alıyorsunuz oyundan :)

yada ao oynarken uçan araca ilk bindiğim gibi bütün haritayı dolaşmıştım, aptalca lvl kasmayı bırakıp ss falan almıştım 1 hafta sadece harita dolaşmıştım nerdeyse, böylede eğleniliyor sonuçta, hatta daha çok eğleniliyor işin ilginci gezip tozarken yada balık tutarken.

ben pvp sevmem mesela kesinlikle, cs'den farksız benim için, herhangi bir mmo da pvp nin benim için yeri yok, zevk almıyorum sonuçta o şekilde oynarken.

Wow bir çıksın ilginç planlarım var bakalım, güzel olacak.[signature][hline]FR - Wow - MM - G.Spot - SmS
let the echoes of doom resound across this wretched world that all who live hear them and despair
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mmorpg'ler en çok oyuncu kitlesi çekecek ve oynanabilirlik süresini uzun tutacak basit bir formüle sarılmış durumda şu anda: hack&slash/karakter geliştirme. diablo gibi single player temelli oyunlarda bile en uzun süre tekrar oynatabilen formül bu şu anda. haliyle yeni birşey denemeye çekiniyor şirketler çünkü sunucu çalıştırma masraflarını çıkartmayı garanti etmek istiyorlar..

ha ben de bıkmışım bu statükocu mantıktan ama skill, item, level filan bunların olduğu her oyunda ille ki birileri bunları köklemek için tek bir yaratığı 100bin kere kesecek. sen rp yapacaksın diyelim ama o rp'yi yapabilmek için gerekli ünvan, guild, giysi kıyafet filan hepsi gene karakter güçlendirmekten geçiyor. phred da killa şehir kurabilecek para toplarken sen rp yapacağım diye sokakta yatarsın.

bu aşamada şunu görüyoruz ki bir multi ortamında oynanıyorsa oyun bu atmosferin yaratılabilmesi için ya oynayanların hepsi aynı düşüncede olacak ya da herkes her an eşit olacak, o zaman da oyunluk bir tarafı kalmıyor olayın. bir de her mmo oyunun rpg tabanlı olması durumunu değiştirmek gerek. değişik formüllerin denenip nelerin tutup nelerin tutulmayacağını görmek gerek. ben 1 saat at üstünde bir şehirden öbürüne gitmeyi keyifli bir olay olarak görürken başkası 2 ekran ötedeki dükkana recall yaparken sıkılabiliyor. o yüzden şu mmorpg formatlarıyla mmo diablo'ların önüne geçmek mümkün değil bence..

güdük necmi rp'si olur ancak şu oyunlarda, bank guard diye karakter açıp banka kapısında beklersin.. :-p yoksa herkes raistlin rp'si yapmak isterken zaten en über karakter yapma olaylarının herşeyin önünde gitmesi doğal..

ekleme: norak 1-1,5 yılı az bir süreymiş gibi söylemişsin de aynı oyunu 1-2 yıl oynamak ne demek? hayatımız topu topu kaç yıl zaten, 20-30 mmorpg sığdıramayacağız o halde tek hayata.. :) o süreyi aşabilen oyun zaten bütün bir ömür hatırlanır, dakika başı da öyle oyun çıkamaz ki..[signature][hline]Where life had no value, death sometimes had its price. That is why the bounty killers appeared.

[Bu mesaj Sam tarafından 26 Mayıs 2004 00:26 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hmm olabilir ben oyunları biraz yavaş oynadığımdan biraz uzun kaçmıştır belki :p normal bi şahıs için o süre 3-5 ay diyelim o zaman, benim için 1 yıl falan çünkü o bıkma süresi, ben aoyu 1 sene+2 ay falan oynadım sonra nefret ettim lvl kasmaktan, aynı missionları yapmaktan, direk bıraktım.[signature][hline]FR - Wow - MM - G.Spot - SmS
let the echoes of doom resound across this wretched world that all who live hear them and despair
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim MMORPG oynama amacimi soyleyim size.

Tamam hayal aleminde sudur budur " lordum , laydim " zevkli olur ama biryerden sonra insani kasar.

Cunku bilirsin oldurdugun yaratik dragon degildir, cunku bilirsin oldurdugun yaratigin bir kolay oldurme yolu vardir hicbir zaman gidip cesurca dalamazsin, hicbir zaman gelip karsi karsiya dovusmez veya ona kufrettiginde karsilik vermez. Cunku AI dir o, ne kodlanmissa onu yapar ve 1,2,3 derken 4. Dragonu keserken artik zevk almazsin. Artik farkina varirsin ki onlar hep ayni seyi yapiyor hep ayni sekilde ölüyor ve hep aynı yerde spawn oluyor. Biter orda bütün hersey. RP biter o noktada...

Ama PVP dedigimiz olay cok farkli. MMORPGlerdeki benim tek zevk aldigim sey ve MMORPGleri oynama amacim.Cunku Human mind vs Human mind. Tamam birsüre sonra hep kazandiginizda " Vay be ben überim galiba " egosuna kapiliyorsunuz ve bir sure sonra bu duygu sizi esir aliyor ve diger insanlari kucumsemenize yol aciyor. Hatta oyle bir duruma geliyorsunuz ki o karakteri oynayan kisinin insan oldugunu unutup onu öldürünce üzülüp sinirlenecekleri gercegini görmezden geliyorsunuz.

Tek düsünceniz " Acaba onun taktigi , onun karakter kombosu nasil? , hizli düsünebiliyormu? dogru yerde dogru hareketi yapabiliyormu? " oluyor. Tıpkı satranc oynamak gibi.

Her ne kadar negatif yönleri olsada PVP bana cogu kisinin degimiyle "NPC kesmekten" daha cok keyif veriyor.

Benim icin MMORPG diger beyinlerle carpismak icin bir aractir gene tipki satranc tahtasi gibi. Onemli olan hangi beyinin ustun oldugu degil. Ortaya cikan rekabet duygusu ve bu rekabet duygusundan duyulan hazdir. Zaten gercek hayatimizdada surekli bir rekabet icinde degilmiyiz hemcinslerimizle, neden MMORPGlerdede olmasin...[signature][hline]
Sage nicht immer, was du weißt, aber wisse immer, was du sagst.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aslında sadece pvp'den de ibaret değil... mesela siz npc keserek karakterinizi geliştiriyosanız, her level atladığınızda falan sevinirsiniz. ama bu sevinme single player oyunlardakinden farklıdır. oyundaki diğer online insanlardan daha güçlü olduğunuz anlamına gelir ve bu bişi başardığınızı gösterir. mesela uo'da skill kasarken ilk skillinizi 100'lediğinizde ne kadar sevinmiştiniz, bi hatırlayın... bu da onun gibi.o skilli kasarken belki eğlenmediniz, ama siz banka gidip orda durduğunuzda title'ınızda grandmaster hedö yazması değişik bir sevinç veriyor.. bunun nedeni de diğerlerinden daha iyi olmanız.[signature][hline]The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he who in the name of charity and goodwill shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger, those who attempt to poison, and destroy my brothers! And you will know My name is the Lord, when I lay my vengeance upon thee.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Snn'nin başında(ben yoktum) ve ortalarında pek kimse sıkılmıordu herhalde. Sadece son günlerinde sırf sohbet için girioduk. Yoksa her zaman yapacak birşey vardı. Ancak o oyunun bir eksiği vardı işte. Craftsman ile Warrior'u ayıramamışlardı. 100 archery, 100 bowcraft felan bayıyodu. Halbuki warrior olanın craftsman skilleri 50 yi geçemese millet birbirine daha çok muhtaç olacaktı. Her warrior kendi silahını kendi yaparsa ortada ne sosyal sistem kalıo ne bişi.

Diğer oyunları pek denemedim dialup olduğum için. ADSL gelsede denesem :D[signature][hline]This Cat Scratches Free.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

biraz felsefik olcak ve konudan hafif uzaklaşcak ama söylemeden edemeyeceğim.

zaten hayatta uğraştığımız bir sürü şey, başkaları tarafından beğenilmek için diye düşünüyorum. kıskanmak, başkasından güçlü olmayı istemek, başkaları tarafından beğenilmek takdir edilmek istemek... bunların hepsi bence doğal duygular ve her insanda (az çok) var.

çoğu kişi bunları inkar ediyor; ama herkes kendini bir şekilde ispat etmek istiyor kanımca.

--

neyse... mmo'ları her şekilde seviyorum. bu kadar sevilmelerinin sebebinin de gerçek hayatta yapamadığımız şeyleri yapabiliyor olmamız olduğunu düşünüyorum. ha kimi güçlü bir karakter yapıp saygı görmek istiyor, kimi spor yapar gibi pvp yapıyor, kimi sadece gezmekten yerler görmekten zevk alıyor. her şekilde zevkli bence. yaşasın mmo'lar...[signature][hline]Homer to aliens: "Don't eat me, I have a wife and children! Eat them!"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

CS ye süper bi mod yapmışlar
warcraft 3 modu
adam öldürdükçe xp alıyorsunuz ve ırkınıza göre çeşitli özellikler kazanıyorsunuz
yani level atladıkça skill seçiyorsunuz
mesela ben orc yaptım
lvl3 granade oldu bombalarım 6xdmg veriyor falan
böyle 8 tane falan ırk var hepsinin ayrı ayrı 3 skilli var
bide özel yeteneği var
mesela undeadler suicide bomb yapıyor
yani ölünce patlıyorlar hehe
Şu topice bakınız

[Bu mesaj EagleEye tarafından 28 Mayıs 2004 05:25 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Uzun süre olarak tanımlayabiceleğim miktarda uo oynadım. Buna Mersin'de yaz sıcağı(iki koca yaz aralıksız) ve yazılılardan önceki günler, ya da gün içi dolu olması yüzünden sabah 6da kalkıp oynadığım zamanlar da dahil. Arada sırada oyunu bırakıp "Lan burda str kasıcağıma alim bi dumble gerçek hayatta kasim." ya da "Aşağı inip basketing skilli kassam şimdiye nba'de oynardım." triplerine girdim.
Ama uo oynarken aldığım hazzı hiçbir oyun veremedi. Uo'yu ilk oynadığım günden beri hiçbir single player oyunu oynayamaz oldum. AI'si müthiş, her seferinde farklı şeyler yapan yaratıklar bile geçmesi kolaydı. Çünkü ölürseniz save/load özellikleri sayesinde kaldığınız yerden devam ederek aynı yaratıkla tekrar karşılaşma imkanına sahiptiniz. Save/load özelliği olmayan oyunlar da direk en baştan başlattığı için daha sıkıcı oluyordu.
Uo da ise durum farklıydı. Saatler boyunca uğraşarak edindiğiniz paralarla aldığınız ya da 10larca iblis keserek edindiğiniz silahın, zırhların, kıyafetlerin azılı düşmanınıza geçmesi ya da sizin onun eşyalarına sahip olabilmeniz, cesedindeki eşyaları tufalarken "Ooh mis mis!" ya da "Sıradaki kim?" gibi sözcükler sarfedebilmeniz sayesinde savaşa girmeden hemen önce elimdeki kanlar çekilir, elim buz gibi olur ve titremeye başlardı. Kalbim küt küt atar, arada sırada makroları karıştırırdım ve yenildiğimde bile keyif alırdım.
Yeni yetme bir büyücü olarak da güçsüz büyülerle istediğinize kafa tutabilirdiniz. Ancak birgün birisi kafanıza en güçlü büyülerden birini attığında hırs yapıp o büyüyü siz de atmak için uğraşırdınız. Uo'yu gözümde bitiren instance özelliği oldu. Yani öldüğünüz zaman eşyanız yerine o eşya için ödediğiniz sigorta parasının gitmesi olayı. Bi adamı öldürmenin anlamı zaten onun elindeki güçlü silahı elde edebilmekti. Güçlü bi kişiye aynı anda 3 kişinin dalmasının amacı buydu. Ama adamı öldürdüğünüz zaman elinize geçen 3000 altını o 3 kişi 5dkda hiç uğraşmadan yapabilirdi.
Uo'yu zevkli kılan ikinci şey arkadaşlarınızla rahatlıkla oynayabilmenizdi. Pencere içinde oynanmaya elverişli olduğundan bi yandan icqdan konuşur bi yandan oyunda rahatlıkla buluşurdunuz. Zaten uo beraber oynadığınız arkadaşlarınız bıraktığında sıkıcı olmaya başlar.
3. zevkli kılan şey ise freeshardlarda anadilinizle oynayabilmenizdi. Ben bir balıkçı gibi giyinip ortalıkta "Karımı denizlerin kralı Lord Walter kaçırdı! Cesur savaşçıların yardımına ihtiyacım var!" şeklinde gezip. Gelen kişilere tasarladığım hikayeyi anlatarak onları gemiyle bir adaya götürebiliyordum.
Düşman guildlerin kalelerini basmalar, bir anda guild önünde düello yaparken düşman guildin elemanları gelip zaten canı az olan kişileri avlamaları, icqdan yardım istemeler, Order/Chaos savaşında diğer karakteri Order olup şehirde ticaret yapanların verdikleri istihbaratlar...
Diğer oyunlarda bu sıcak kanlılığı bulamadım. Bi tek Shadowbane'de açtığım karakter savaşçı olmasına rağmen ilerde dex'e bağlı bir kılıç kullanarak çok güçlü olacağı için dex'e abanmam, daha sonra da o kılıcı elde edemiyecek kadar güçsüz duruma düşmem, bana yardımcı olacak birilerini ararken bi guilde girmem, guild içindeki muhabbetler vs. çok zevkliydi ama ne yazıkki accountum 2 haftalık trial accountuydu ve koca sunucuda 150 kişi online olması yüzünden single player hissi vermeye başlaması dolayısıyla satın almadım oyunu. Shadowbane de ticari başarısızlıklar yüzünden unutulmuş bir oyun. Oyunun resmi Avrupa sitesi en son baktığımda bi kaç yıl önce tasarlanmış ve oyun halen çıkmamış gibi davranıyordu. Bir çok oyun sitesi de (şu an halen duruyordur) oyun çıkmamış, beta aşamasındaymış gibi haberler içermekte yıllar öncesine ait.
Ayrıca düşünürdüm eskiden oh üniversiteyi kazaniim sabah akşam oynicam mis gibi derdim ama şimdi düşününce beraber oynicak sevdiğin bir arkadaşın olmazsa sıkıcı olur gibi geliyor.
Kısacası MMROPG'leri spor gibi düşünebiliriz. Arkadaşlarınla beraber karşı takımı yenmeye çalışırken birlikte hoş vakit geçirmektir. Ancak karşı takımı yenebilecek seviyeye gelmeniz için çok çalışmanız gerekmekte. Bu çalışmayı evde top sektirerek yapmak yerine takım arası maçlar yapmak tabii ki daha zevkli olacaktır. MMMROPG'ler yapılırken bunlar düşünülmeli. (Oyun yapımcı firmalara danışman mı olsam ne? :-P)[signature][hline]Unique|MF (eski) >> CS ---- Wololo (yeni) >> CS ---- Padaone >> Sanane (JK2)
Celeis >> Elan Realms (UO) ---- Celeis Sirion >> Dark Venue (UO)
Webmaster >> www.FAOTO.com
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...