Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Gitarda tıkanma


dufrasne

Öne çıkan mesajlar

he yani.
mesela sen majör gamın aralıklarını bilmezsen öğrendiğin majör akorları ezberleyerek öğrenmiş olursun, ama aralığını bilirsen zaten direk üçlü beşli yedili onbir onbeş ikibinikiyüzyirmiüçlü -istediğin- majör akorları çıkartırsın.
tabi kolay değil, sonuçta bi tek majör gamlardan oluşmuyor müzik dfsjh
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

major minor akordları biliyorum zaten, ezberle tabi, akordların gamlardan geldiği aklımın ucundan geçmemişti :D
asıl bilmediğim sus7 falan, daha doğrusu major minor dışındaki akordlar.
gam bilgim de zayıf ashda

neyse çok teşekkür ederim. önümüz tatil, postların ışığında, önce gam bilgisi sonra armoni çalışmaya başlayayım mis gibi.

bu arada armoni çalışmak için gitar mı yoksa klavye mi daha rahat olur?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dufrasne said:

pratik açıdan akorları ezberlemek daha mantıklı. gamlardan geldiğini bilmek ayrı ama kök notadan başlayarak gamı yazıp sonra akorun yapısı neyse o sıradaki notaları seçmek falan daha uzun iş direk akor ezberlemek daha kolay.


Ama iş solo atmaya geldi mi, yada o akora tansyon eklemek gerekti mi ezberlediğinle kalırsın işte.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tam onu diyecektim gimli, üstüme bastın sdf.

ayrıca gamı yazıp sonra arasından seçmek uzun iş falan diyorsun da, hiç öyle olmuyor, çala çala zaten beynine giriyor insanın o gam, ondan sonra istediğin akoru girersin o gamdan zaten.

@earenwen: akord değil akor bu arada =]
gamları öğrenmek klavye üzerinde daha rahat olur diye düşünüyorum, çalışma ortamı daha ferah ve görünür çünkü, ama sonuçta gitar çalacaksan o gamların gidişatlarını gitar üzerinde de uygulayacaksın, sonuç olarak oraya geçeceksin yani.

en basit majör minör gamlarından başla işte, arkası gelicektir.
mesela G akoru da Gsus2 akoru da sol majör gamının içinde zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

klavyeden daha iyi anlaşılıyor ama enstrümanın gitarsa gitarda çalış. ben bazen ilkokul müzik derslerinden kalan 4 oktav klavyeyle çalışıyorum fsdafs. ayrıca dedikleri gibi gamları da çalışmak lazım sonuçta akor gamdan gam aralıktan aralık frekanstan tohumdan fidana bunlar böyle.

ha bu arada iyi bir gitarist buldum ayda 3 ders onunla anlaştım. yarın ilk dersim olacak. tıkanıklığı açmaya yardım eder umarım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

parmaklarım her hareketi yapmaya müsait, herşeyi yapabiliyorum istedikten sonra ama kullandığınız terimlerden hiçbişey anlamadım ben:S
bana sadece yol gösterici lazım sırayla yavaş yavaş hangi adımları izleyerek bu kullandığınız terimlerin ne olduğunu anlayabilmek için. böyle internetten indirebileceğim bu işin temeliyle ilgili bişeyler varsa fena olmaz aslında
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zeawee said:

parmaklarım her hareketi yapmaya müsait, herşeyi yapabiliyorum istedikten sonra ama kullandığınız terimlerden hiçbişey anlamadım ben:S
bana sadece yol gösterici lazım sırayla yavaş yavaş hangi adımları izleyerek bu kullandığınız terimlerin ne olduğunu anlayabilmek için. böyle internetten indirebileceğim bu işin temeliyle ilgili bişeyler varsa fena olmaz aslında


Daha önceki yazıda yazmıştım. Peter Fischer - Rock Guitar Secrets kitabıyla teori olayına giriş yapabilirsin. Bu kitabı tavsiye etme sebebim hem anlatımının basit olması hem de internetten ulaşmanın kolaylığı yoksa çok daha güzel kitaplarda var ama edinmek biraz güç olabiliyor. Yinede bu kitap ile güzel bir temel atılabilir. Ama her konuyu anlamak gerek. Zaten kompakt olarak sunulmuş bir çok bilgi. Dikkatli okuyup iyi özümsemek gerek. Buarada Türkçe olarakta benim hoşuma giden Mesut Uğurel'in kitapları var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cok guzel tavsiyeler verilmis yalniz cok önemli bisey atlanmis.

Enguzel duygulu sololar sadece ders alarak/kitaptan teori ezberleyerek/dizi ezberleyerek, armoni bilerek calinamaz. Her tarzdan cokca muzik dinlemek lazim. Sirf yani "gitar caliyorum, gitar dinleyim" diyede degil, herseyi dinlemek lazim. Calacagin cumleler sadece teorik bilgiyle olusmaz cunku, guzel seyler uretmek icin belirli bi muzik birikimininde olmasi lazim. Bolca dinlemek lazim, birikim olusturmak lazim. Emprovize bi solo calarken tikanmamanin en iyi yollarindan birisi budur.

Sahnede emprovize bi solo calarken "suraya bi doriyen koyiyim, arkasindan da bi firijyen patlatirsam 3 tam 5 yarim" falan diye durup dusunemezsin. Zaten bunu dusunup önceden planliyosan buna emprovizede denemez pek.

Belirli bi muzik birikiminden sonra, emprovize calarken daha önce dinledigin sololardan ufak tefek cumleler aklina arka arkaya gelir, sen bunlarin varyasyonlarini calarsin kendine uydurarak. Böylece kendi tarzini,cumlelerini olusturmus, kendi duygularini konusturmus olursun tikanmadan vs. Dinlemek cok cok önemli o acidan.

Isin asli ben bile 10 sene konservatuvar hayatindan sonra, doriyen lidyen, armoni, 3 tam 1 yarim ekmek arasi falan hicbisey hatirlamiyorum okul döneminden. Calarken bunlari dusunerek calmiyorum yani. Ne hissediyosam, nereye neyin yakisacagini dusunuyosam, o sekilde caliyorum. Bu sekilde dusunmeden hissiyatla calmayida olan muzik birikimim sagliyo isin asli, her nekadar teorinin etkisi cok olsa bile.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Korax çok doğru yazmış. Söyledikleri gerçekten çok doğru şeyler. Fakat bir noktada parantez açılması gerektiğini düşünüyorum. Çünkü yanlış anlaşılmaya açık bir durum var gibi. Korax eğer alınmazsan bir dip not düşeceğim.

Korax, kimbilir kaç yıldır bu işin içinde. Ciddi bir eğitimi ve birikimi var belli ki. Bu konuyu bir çok gitarist ile de konuşma fırsatım oldu. Çoğu aynı şeyi söylüyor. Çalarken mod, interval, vs, ne kullanıcağımı düşünmüyorum. Adını koymadan, onu düşünmeden çalıyorum diyorlar. Hissediyorum ne çalıcağımı diyorlar. Ama bu olayın geldiği son noktalardan birtanesi aslında. Çünkü bu başarılı müzisyen arkadaşlarımızı, ağabeylerimizi oraya getiren; geçmişte, hayatlarının büyük bir bölümünü ayırdıkları müzik eğitimi ve tabii ki dinledikleri, etkilendikleri müzikler.

O yüzden burda yazılanları okuyupta "bak adam sallamıyormuş teori falan demekki gerek yok" gibi yanlış kanılara varmasın özellikle yeni başlayan arkadaşlar. Müzik teorisi ve bilgisi bu işin temeli. Temeli kurduktan sonra insan zaten istediği gibi çıkar üstüne diye düşünüyorum.

Bu konu bence gitar öğrenimindeki en büyük yanlışlardan birtanesi. Tablar ile gitar çalmayı öğreniyor bir çok insan. Daha doğrusu gitar çalmayı değil şarkı çalmayı öğreniyorlar. Temeli atma olayı gerçekten çok ihmal ediliyor. Bunda ben ezberci eğitim sistemimizin de çok büyük katkısı olduğunu düşünüyorum. Ama yine de bu konuya gönül verip, kendini geliştirmeye çalışan herkes bunun bilincinde olmalı.

Tabi şöyle durumlar da var; mesela daha önce bir forumda benzer sohbet olmuştu. Adam 35 yaşında 2 çocuğu var ve işiyle çok meşgul. Eric Clapton'ı çok seviyor. Ve sadece onun şarkılarını çalmak istiyor. Haftada 3-4 saat buna ayırarak mutlu oluyor. Şimdi bu adama hayır öyle olmaz, git teori öğren, git mod çalış demekte olmaz.

O yüzden gitar çalmak ile şarkı çalmak arasındaki çizgiyi görüp ona göre bu hobiyi doğru şekilde devam ettirmek gerektiğini düşünüyorum. Şarkı çalmaktan zevk alıyorsanız bundan doğal birşey olamaz. Tablarla kitaplarla dolu ortalık. Diğer taraftan eğer bu konuda daha ileriye gitmeyi istiyorsanız, müzik temeli ve müzik kulağı önemli gerçekten. Bunun içinde bol bol çalışmak, okumak ve dinlemek gerekiyor.

Ben gitar çalma konusunda çok iddialı birisi değilim. Ama kendi gözlemlerim ve tecrübelerim bu yönde. Umarım bu başalığı okuyan ve okuyacak arkadaşlara da bir fikir verebilmişimdir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

korax çok teşekkürler.. çok güzel şeyler yazmışsın. ben farklı gruplardaki farklı şarkılarda kendi kafama göre solo atarken, kendi kafama göre bişeyler çalarken kendimi çok özgür hissediyorum.. yani böyle gam, akor falan bilmeden kendi kafama göre çalmak, kafamda sadece o müziğe adapte olmak varken çok güzel şeyler ortaya çıkarabiliyorum.. ama bazı ruh hallerimde adeta şarkıyı batırabiliyorum, kendi çaldığım şeyden tiksinip gitarı fırlatasım gelebiliyo.. dediğin şeylerle beni çok aydınlatmış oldun.teşekkürler tekrar. yazın yapacağım ilk iş bu olaya müzik bilgisi katıp daha anlamlı şeyler üretmek olacak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Perfectionist cok cok cok guzel bi noktaya deginmissin, tebrik ediyorum :)

Isin asli yani okadar teoriyi görmek, kafa yormakta bu calabilme hissiyatini saglayan sey aslinda, hakimiyet yani.Cunku vakti zamaninda dusunup bunun icin kafa patlattiktan sonra, dusunmuyosun belki calarken ama aslinda onu ögrenmis ve bilerek caliyosun(dedigim gibi her nekadar ben bi cok seyi hatirlamasamda ve teorik olarak bu budur, su sudur diye %100 tanimini sunamasamda simdi :D )

Yani teoride bilinmesi gereken cok önemli bisey. Dedigin gibi bunca teoriden ve egitimden sonra eristigin bi nokta var. Aslinda bunun farkinda degiliz ama o teoriyi bilmiyo olsak, zamaninda ögrenmemis olsak, neyin dogru neyin yanlis oldugunu tamamen hissederekte calmanin imkani yok yani. Dedigin gibi isin temeli cok önemli o acidan.

Yani bi binayi temelini yapmayi veya teknik kisimlarini yapmayi bilmeden sadece bakarak insa etmeye calismak var(ki muhtemelen biyer gelir yikilir o bina). Ama birde atiyorum insaat muhendisi olarak isin her teknik/teorik yönunu bilerek o binayi yapmak var. Cok guzel bi noktaya deginmissin perfectionist, tebrik ederim :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bir bilim adamı bişeyler öğrendikten sonra o öğrendiği şeyler doğrultusunda hareket eder, yeni şeyler üretir.. bir sanatçı kendi sanat eserini oluştururken ondan önce yapılanlara bakar oralardan bişeyler öğrenir, kendi düşünceleriyle yoğurur, ortaya yeni bişey koyar.. hayattaki herşey aslında böyle değil mi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...