Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İstanbul trafiğine ücretli sistem


balon

Öne çıkan mesajlar

off amma da modlara girmişsin, ben yasaklansın demiyorum, ekstra dan para alınabilir yoğun zamanlarda. sonuç olarak 100 kişinin taşındığı otobüsü 20 kişinin taşındığı dolmuş düşünelim özel araça binse bunsalar 1 otobüs ile 1 dolmuş yerine belki 60 tane arabanın yarattığı sıkışıklık olacak. trafik sıkışıklığının sebebi özel araçların fazlalığıdır toplu taşıma değildir hiç bir zaman.

not: toplu taşımanın balık istifi olması, trafik sıkışıklığı sorunun asıl kaynağının özel araç fazlalığı olduğu gerçeğini değiştirmez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

DoGMeaT said:

Law said:

@Rewendor ve baggio.

Bende otobüsde ağız kokusu çekmeye ve çektirmeye hevesli değilim. Ama ben ağız kokusu çekiyor ve toplu taşıma aracı kullanıyorsam o zaman bir ayrıcalığı hak etmem lazım diğer toplu taşıma aracına binenlerle


ayrıcalığın,ulaşıma daha az bütçe ayırıp,park sorunu yaşamamak,daha ne istiyorsun?


Tamam işte diğer otomobil kullanıcılarıda mümkün mertebe benim gibi yapsın onlarda park parası ve benzin ücretinden kar etsin.

Ayrıca hepimiz aynı bokun içindeyiz, trafik sıkışdımı otobüs yolcusunada yol uzuyor, otomobilinde oturanada. Esas noktayı kaçırıyoruz, esas nokta "trafik sıkışıklığını önlemek" trafik sıkışıklığınada toplu taşıma khiç bir zaman neden olmaz. Şimdi göç, belediyecilik, köprü v.s. evet bunlarda birer faktör ama esas faktörün trafikdeki özel otoların olduğunu biliyoruz.

Bu durum İSTANBUL için geçerli arkadaşlar. Londrada trafik yoğun bunun sebebi yine göç, belediye ve diğer faktörler mi ? Eğer öyleyse ve onlar çözememiş ise biz hiç çözemeyiz.

Son olarak konfor ve trafik sıkışıklığı gibi iki durum çatışdığı zaman, kamu çıkarı gereği trafik sıkışıklığını önleyici önlemler alınır veya alınmalı arkadaşlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

suvras said:

off amma da modlara girmişsin, ben yasaklansın demiyorum, ekstra dan para alınabilir yoğun zamanlarda. sonuç olarak 100 kişinin taşındığı otobüsü 20 kişinin taşındığı dolmuş düşünelim özel araça binse bunsalar 1 otobüs ile 1 dolmuş yerine belki 60 tane arabanın yarattığı sıkışıklık olacak. trafik sıkışıklığının sebebi özel araçların fazlalığıdır toplu taşıma değildir hiç bir zaman.

not: toplu taşımanın balık istifi olması, trafik sıkışıklığı sorunun asıl kaynağının özel araç fazlalığı olduğu gerçeğini değiştirmez.


Daha ne kadar para alacan? Zaten aracı normalinin 2-3 katına satıyosun, benzini rekor fiyata satıyosun, daha fazla para istersen seni öyle bi döverler kiii öyle böyle değil :)

İlla özel araç sayısını indirecekseniz son 20 senede istanbula göç etmiş herkesi istanbuldan kovun. Bak nüfus nasıl yarı yarıya düşüyo, ne trafik kalıyor ne bişi. Ha ama siz de bu kesimdenseniz itiraz falan etmeden pılınızı toplayıp gideceksiniz ama.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rewendor said:

İlla özel araç sayısını indirecekseniz son 20 senede istanbula göç etmiş herkesi istanbuldan kovun. Bak nüfus nasıl yarı yarıya düşüyo, ne trafik kalıyor ne bişi. Ha ama siz de bu kesimdenseniz itiraz falan etmeden pılınızı toplayıp gideceksiniz ama.


böylede saçma sapan bişey olamaz,sanane insanların nerden yaşayacağından hocam ?
TÜRKİYE CUMHURİYETİ VATANDAŞI olan herkes bu ülkenin toprakları içerisinde istediği her yerde yaşar,saçma sapan öneriler sunmayın bence,komik oluyo
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Valeron said:

Rewendor said:

İlla özel araç sayısını indirecekseniz son 20 senede istanbula göç etmiş herkesi istanbuldan kovun. Bak nüfus nasıl yarı yarıya düşüyo, ne trafik kalıyor ne bişi. Ha ama siz de bu kesimdenseniz itiraz falan etmeden pılınızı toplayıp gideceksiniz ama.



momomomonster kill.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Valeron said:

böylede saçma sapan bişey olamaz,sanane insanların nerden yaşayacağından hocam ?
TÜRKİYE CUMHURİYETİ VATANDAŞI olan herkes bu ülkenin toprakları içerisinde istediği her yerde yaşar,saçma sapan öneriler sunmayın bence,komik oluyo


Zaten onu çözüm olarak söylemedim ben, çözümün bu tür kısıtlamalarla yapılamayacağını söyledim, "sarkazm"dı o. İlla kısıtlama yapacaksanız da en kökünden halledin bunu yapın dedim. Bunu yapamazsan zaten yeterince yük bindirdiğin araba sahiplerine de daha fazla mali yük bindirmeye en ufak hakkın yok.

Ha, insan istediği yerde yaşar tabii, ama göç edenlerin çoğu gecekondu sistemiyle kaçak kentleşme ve çarpık şehir anlayışını geliştirme üzerine kurulu bir göç politikası izlediğinden (burada ev kiralayabilecek adam zaten köyünde şehrinde kalır) hem devletin yasasına karşı geliyor, hem de şehrin sırtına fazladan "çok fazla" yük bindiriyor. 70'li yıllar yeşilçam filmlerinin "istanbulnu taşı toprağı altındır" sözünü hala gerçek sananlar var. Ha, bunun da sosyoekonomik etkenleri falan ayrı bir konu. Ama doğruya doğru 5 milyona altyapısı yetecek şehirde 15 milyon insan yaşıyor, 3. köprü yapıldığında 20'yi görecez tahminen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Law said:
Şimdi göç, belediyecilik, köprü v.s. evet bunlarda birer faktör ama esas faktörün trafikdeki özel otoların olduğunu biliyoruz.


Şöyle üst düzey(!) bir mantık kurup, sonra "yoo servet düşmanı değilim ki ben" demek ne oluyor? "Esas faktör" dediğin şey aslında esas faktör falan değil; sadece en basit, en kısa vadeli sonuç verecek ve şahsi olarak senin en işine gelen çözüm. Yoksa bu kafayla ilerlersen, esas faktörleri gözardı edersen, trafikte zamanla özel araç kalmaz. Biraz daha zaman geçince toplu taşıma bile trafik yaratmaya başlar, ya da otobüsler binilemeyecek kadar kalabalıklaşır.

Sen önce durup dururken genişleyip, yine durup dururken daralan yolları düzeltir bottleneckleri önlersin, ilkokul mezunu hanzoya ehliyet vermezsin; Yollarını ve toplu taşıma sistemlerini yaparken bir dahaki seçimde maksimum oy artışı ve eş-dost firmalara maksimum ihale kavramlarını öncelik almak yerine uzun vadede halkın refahını gözetirsin falan (mesela metrobüs hattını seçime yetiştirelim diye koşa koşa yapıp, sonra yaptığın yerlerin yarısını yıkıp yeniden yapmak, metrobüsü daha da yücelticem diye şehrin ana yolunu kavislendirip en boş saatte bile trafiğe neden olmak) ...

Bunların hepsini yaparsın da hiç çare kalmaz, insanlar sinir hastası olacaktır, onda da yapsan yapsan tek-çift plaka işini yaparsın. Gidip de "düzeltmeye kasamıyoruz, onun için zenginler beter olsun daha da fazla para versin, varoşlar da şakşakçımız olmaya devam etsin böylece" diye bir servet karşıtı uygulamaya giremezsin koskoca devlet olarak.

"Londra çözememiş biz nasıl çözelim" de süpermiş, adamlar daha neyi çözecek, örümcek ağı gibi metro hattı var. Ben Ataköy'den kalkıp Taksim gibi bir merkeze gideyim desem 2 araç ve dünyanın yürüyüşüyle 1 saatte, yarım saatte bir kalkan tek otobüsle ise 1 saat 15 dakikada gidebiliyorum. Bu seçeneklerin ikisinde de metro yok bu arada. Bunları yaparken Şirinevler Köprüsü'nün dibinde oturuyorum bu arada, içerilerde otursam vay halime demek. Kalkıp arabamla gitsem orta trafikte bile yarım saat civarı sürüyor ama.

Arabamı siz almıyorsunuz, fahiş fiyatlı benzinimi siz koymuyorsunuz, park paramı siz ödemiyorsunuz, arabaya yeri siz aramıyorsunuz, çalındı/vuruldu/çizildi/çekildi derdiniz yok, o zaman bir zahmet abesle iştigal öneriler sunmayı bırakın, sunacaksanız da "servet düşmanlığı değil ki bu" diye kendinizi kandırmaya kalkmayın :p

Oturmak bile derdim değil de, her yanıma insanlar değerken, "acaba cebimdeki duruyor mu" diye düşünürken onun adı toplu taşıma olmuyor, toplu başka bir şey oluyor. Adam gibi toplu taşıma imkanı olduğunda ben de yukarıda saydığım benzin, park vs. işlerine meraklı değilim yoksa, basıyorum akbili gidiyorum kulağımda müzikle.

Sabit maliyeti arabanın fiyatı, senelik değişken maliyeti ise benzin + vergi + park + sigorta + bakım + köprü (+ opsiyonel olarak kasko ve cezalar) olan bir şey özel araba sahibi olmak ve kullanmak. Bu masraf ve streslerden yırtmak size yetmiyorsa, "bize metrobüs gibi ayrı şerit versinler, bütün özel arabalar da 2 şeritlik yerde 4 saatte gitsin evine, umrumda değil" gibi bir düşünce size mantıklı gibi geliyorsa, siz kabullenmeseniz de malesef servet düşmanı olmuşsunuz.

Rewendor said:

Valeron said:

böylede saçma sapan bişey olamaz,sanane insanların nerden yaşayacağından hocam ?
TÜRKİYE CUMHURİYETİ VATANDAŞI olan herkes bu ülkenin toprakları içerisinde istediği her yerde yaşar,saçma sapan öneriler sunmayın bence,komik oluyo


Ha, insan istediği yerde yaşar tabii, ama göç edenlerin çoğu gecekondu sistemiyle kaçak kentleşme ve çarpık şehir anlayışını geliştirme üzerine kurulu bir göç politikası izlediğinden (burada ev kiralayabilecek adam zaten köyünde şehrinde kalır) hem devletin yasasına karşı geliyor, hem de şehrin sırtına fazladan "çok fazla" yük bindiriyor.


Bu da "sağane lan" mantığına güzel bir açıklama olmuş, anlayana tabii.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mantıklı düşünemiyorsun, düz mantık kurup p=q çıkarımlarıyla olayı tam kavrayamadan hareket ediyorsun, ondandır. Baba parasıyla beleşe yaşayan, kendi cebinden çıkardığı parayı harcayarak büyük bir doyuma/yatırıma geçmemiş, vizyonu daha düz mantığın ötesine geçemeyecek kadar zayıf, üstüne kendisinde yok diye kimsede olmaması gerektiğine inanan insanlara bu kadar laf anlatmaya çalışması bile baggio'nun sabrını takdir etmek için yeterli..

Madem o kadar avantajlı bişey araba çıkar cebinden parayı sen de çek altına bakalım hadi. Kendin yapamıyosan yapan adamın da verdiğinin karşılığını almasına laf etmeye hakkın yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence Law'ın argümanı gayet mantıklı. Herkesin özel arabasına yer açmak diye bir çözüm yöntemi olamaz, özel arabaları azaltıp toplu taşımayı geliştirmek ancak çözüm olabilir demiş özetle.

Öte yandan toplu taşıma ne kadar gelişirse gelişsin, özel araç sayısı azalmazsa trafik sıkışıklığı da çözülmez demiş. Bunun nesini idrak edemediniz ? İstediğiniz kadar uzun yazın 2+2=4 gibi bir şey bunun aksini savunmak havanda su dövmek her türlü.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Baggio said:

Argüman üretemeyince bile kendine güvenmek, bir saniye olsun özeleştiriye mahal vermemek de olsa olsa Türk insanının özelliğidir heralde :p


Evet belkide haklısın ama belkide meseleyi kavrayamadığınızı düşündüğümden dolayı konuyu sizinle tartışmayı havanda su dövmeye benzetiğimden argüman üretmiyorum bu ihtimalide göz önünde bulundurmak lazım.

Netice itibari ile siz fikirlernizi bende fikirlerimi ortaya koydum ve ben haklı olduğumu düşünüyorum, özellikle servet düşmanı olduğum yönündeki beyanlarınız ise zaten beni anlamadığınızı gösteriyor, servet düşmanı değilim diyorum ama illa servet düşmanısın gibi bir iddia ile karşılaşmak zaten beni kafanızda bir yere oturtduğunuzu ve ben ne yapsam artık o önyargıyı aşamayacağımdan bahisle argüman üretmekde bir okadar benim için yersiz olacakdır bu aşamada. Ha tabi dilediğiniz gibi cevap yazabilirsiniz, argüman üretebilirsiniz ama ben cevap vermeye gerek duymayacağım eski postlarımdakileri tekrarlıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

suvras said:

Bence Law'ın argümanı gayet mantıklı. Herkesin özel arabasına yer açmak diye bir çözüm yöntemi olamaz, özel arabaları azaltıp toplu taşımayı geliştirmek ancak çözüm olabilir demiş özetle.

Öte yandan toplu taşıma ne kadar gelişirse gelişsin, özel araç sayısı azalmazsa trafik sıkışıklığı da çözülmez demiş. Bunun nesini idrak edemediniz ? İstediğiniz kadar uzun yazın 2+2=4 gibi bir şey bunun aksini savunmak havanda su dövmek her türlü.


Toplu taşımayı cazip hale getirmeye itirazı yok kimsenin zaten ama bu uğurda özel araçlara eziyet çektiremezsin bu kadar basit. Madem bu uğurda birileri acı çekecek o zaman sorunun en köküne inin son 15 senede istanbula yerleşmiş göç etmiş herkesi kovun, bak ne altyapı sorunu kalıyor ne işsizlik ne de trafik. Yetmedi mi? 20 senede gelenleri kovun, 25 senede gelenleri kovun. Hah, buna itiraz ediyorsanız ama arabalara cezayı savunamazsınız. İkisi de tamamen aynı mantık çünkü. Biri daha ekstrem ama bakış açısı da mantığı da aynı.

@Law;

büyüdüğünde (yaş olarak demiyorum) elin ekmek tutup kendi paranı kazanıp kendi araban olduğunda sen de anlarsın demek istediğimizi. Tutup da milyarlarca lira para saçıp da hala 1 liraya aynı yolu giden adamın "bunlar kısıtlansın" demesinin ne kadar aciz olduğunu görmek için iki taraftan da bakmak gerekiyor olaya, siz sadece toplu taşıma yönüyle bakıyorsunuz biz hem toplu taşımayı bol bol kullandık/kullanıyoruz, hem de araba yönünden bakabiliyoruz, arada çok ciddi vizyon farkı var yani. Ha evet anlamayan bir taraf var da o da işte sizin tek yönlülüğünüzün sonucu, ileride anlarsınız :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eldar said:

Asıl olgu ıskalanmasın, neden hala İstanbul'un her yerinde, sadece yeni gelişen yerlerde değil, şehir merkezinde de, yapılaşma devam ediyor? İstanbul'da yapılaşmaya, kat arttırmaya devam edilirse zor çözülür bu sorun.


Olur mu lan hiç öyle şey, yapılması gerekenler kısa vadeli ve burjuva karşıtı çözümlerdir. Yap benzinin litresini 8 TL, yolu da indir tek şeride gerisini otobüslere tahsis et, bak kalıyor mu trafik. En mantıklı çözüm. Otobüse binsin hergeleler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...