Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İstanbul trafiğine ücretli sistem


balon

Öne çıkan mesajlar

/Escobar said:

Otobüs, dolmus ve taksi gibi toplu tasim araclarinin yol actigi felcin faturasi halka cikiyor ne güzel. Metro hattini genislet de trafik sorunun kismen azalsin.


hacı sen bu toplu taşıma konseptini biraz yanlış anlamışsın. herkes özel arabayla dolaşsa çözülecek havası sezinledim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aslında kısmen doğru söylemiş. Dolmuş ve minibüsler tamamen rezalet. Adamlar 2 dk daha erken varıp sıra kapmak için tüm trafik kurallarını hiçe sayıyor. Felaket kullanıyorlar resmen, haliyle de sürekli olarak sıkışıklığa kargaşaya sebep oluyorlar.

Ülkede ulaşım da gelişim de raylı sistemle olur, şehirlerarası yük taşıması kamyon yerine trenle, şehir içi toplu taşıma da metro, tramvay vs'yle anca rayına oturur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

e o zaman devlet her 4 kişilik aileye bi araba alıp otobüs metrobüs vs kaldırsa bunları daha ucuza sorun çözülür. zaten o kadar çok arabayı çok ucuza alır. üstüne bi de vergisinden kazanır iki kez daha çözülür sorun.

ben de ufaktan gachayım...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Rewendor ve baggio.

Size katılmıyorum.

Servet düşmanı değilim :), adamın altındaki arabayada düşman değilim. İstanbuldaki durum ortada dolayısı ile buna göre çözüm bulunmalı ve fedakarlık yapılmalı. Bende otobüsde ağız kokusu çekmeye ve çektirmeye hevesli değilim. Ama ben ağız kokusu çekiyor ve toplu taşıma aracı kullanıyorsam o zaman bir ayrıcalığı hak etmem lazım diğer toplu taşıma aracına binenler ile. Bu ayrıcalıkda kimse arabası ile trafiğe çıkmasın demedim, hatlar sıklaşsın, ücretler düşsün ve geçiş üstünlüğü birim alanda daha çok insan taşıyan araçlara tanınsın. Binende binsin canım arabasına.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi sistem Londra trafigini hafifletmis ama nasil?

Dunyanin en gelismis 3 metrosundan birine sahip (digerleri New York ve Paris) bi sehirde ise yariyor.
Eger sen daha otobusun ne zaman hangi durakta olacagini bilemicek bi sekilde toplu tasmacilik yapiyorsan(otobusu gectim kendine ayrilmis yolu olan metrobuste daha zaman belirten bisi yok) olmaz bu sistem burda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Law said:

@Rewendor ve baggio.

Bende otobüsde ağız kokusu çekmeye ve çektirmeye hevesli değilim. Ama ben ağız kokusu çekiyor ve toplu taşıma aracı kullanıyorsam o zaman bir ayrıcalığı hak etmem lazım diğer toplu taşıma aracına binenlerle


ayrıcalığın,ulaşıma daha az bütçe ayırıp,park sorunu yaşamamak,daha ne istiyorsun?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Law said:

@Rewendor ve baggio.

Size katılmıyorum.

Servet düşmanı değilim :), adamın altındaki arabayada düşman değilim. İstanbuldaki durum ortada dolayısı ile buna göre çözüm bulunmalı ve fedakarlık yapılmalı. Bende otobüsde ağız kokusu çekmeye ve çektirmeye hevesli değilim. Ama ben ağız kokusu çekiyor ve toplu taşıma aracı kullanıyorsam o zaman bir ayrıcalığı hak etmem lazım diğer toplu taşıma aracına binenler ile. Bu ayrıcalıkda kimse arabası ile trafiğe çıkmasın demedim, hatlar sıklaşsın, ücretler düşsün ve geçiş üstünlüğü birim alanda daha çok insan taşıyan araçlara tanınsın. Binende binsin canım arabasına.


Senin ayrıcalığın milyarlarca para vermeyip araba almana gerek olmaması ve benzine her ay bilmemkaçyüz lira para bayılmaman işte. Daha ne olsun? Ortalama bir çalışanın 2-3 senelik birikimi bu. Üstüne hala ayrıcalık istiyorsan dayak atarlar valla söyliyim :P

Tamam çözüm arıyosun da aradığın yer yanlış, daha önce de demiştim. Arabası olan adama değil altyapı-yol eksikliği yapan, göçü engelleyemeyen, bu korkunç nüfus artışında bile 3 çocuk isteyen belediyeye, devlete kızacan
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

suvras said:

/Escobar said:

Otobüs, dolmus ve taksi gibi toplu tasim araclarinin yol actigi felcin faturasi halka cikiyor ne güzel. Metro hattini genislet de trafik sorunun kismen azalsin.


hacı sen bu toplu taşıma konseptini biraz yanlış anlamışsın. herkes özel arabayla dolaşsa çözülecek havası sezinledim.


Özel araba kullanimina dair bisey yazmadim ki, metroda bitiyor olay. Dünyadaki büyük sehirlerin cogunda ya yer altina yada yukardan asma köprü cinsi birseyin üzerine cekerler rayli sistemi, ki trafigi aksatmasin. Istanbulda taksi ve dolmuslarin nasil kullandigini bilmeyen yok, trafik kurali nedir biliyorlarsa sasarim. Gec de olsa metro isine el attilar, önemli olan bunu genisletmeleri. Ama bu yapilmadan halki yok efendim en yogun trafik olan yerden geciyosun sen diye cezaya tabi tutamazlar. Napicak millet, ceza yememek icin otobüslere dolusup kalp krizi gecirecek. Maksat milletten para koparalim da, nerden koparirsak kârdir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben diyorum ki sorun özel araçların olması, sen diyorsun ki sorun otobüs dolmuş. şu anda tam olarak eminim sen bu işi çok çok çok temelden yanlış anlamışsın. istediğin kadar metro yap, özel araçların trafiğe çıkışına kısıtlama getirilmeden sorun çözülmez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Zaten dehşet vergi alıyosun araçları 2-3 katına, benzini dünyanın en pahalı fiyatına satıyosun, üzerine kısıtlama getirmeye hakkın yok bu kadar basit.

İstanbulda naparsan yap trafik düzelmeyecek. 6-7 milyon kapasiteli şehirde 15 milyon üstünde adam yaşıyo.

Madem illa kısıtlama ve hakka tecavüz istiyosun o zaman en güzeli son 20 sene içinde istanbula göç etmiş herkesi istanbuldan sınırdışı etmek. Hem dışardan gelip bizim altyapımızı trafiğimizi işgal etmezler hem de çok daha adil bir çözüm yapmış olursun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hayır sizin anlamadığınız konu, toplu taşıma yüzde yüz düzgün çalışsa bile sürücüsü otobüse, dolmuşa, metroya asla binmeyecek yüzbinlerce özel araç var. bu adamlar işe gidiyor, üniversitesine gidiyor, sağa sola gidiyor her gün mutlaka ve sonuçta onca parayı vergiyi benzini araca vermek çok istisna zaruri durumlar dışında akıl karı değil kesinlikle ve buna rağmen yüzbinlerce araç her gün trafikte.

sonuç olarak, dünyanın en kaliteli, en rahat toplu taşıma sistemleri bile gelse, trafik sıkışıklığını dolmuşa, otobüse, metroya indirgeyemezsiniz kesinlikle. hesaplayın bakalım toplu taşıma araçlarının oranı diğer araçların oranına 5.000'de biri var mı ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

E tabii ki var, bırak da adam o kadar para harcamışken arabasını bırakıp toplu taşımaya binmesin di mi? Arabayla oturarak rahat rahat 35 dk'da gittiğim yere ben toplu taşımayla 2.5 saatten uzun sürede ayakta savrularak istif vaziyette gidiyosam tabii ki arabamla giderim. Ama bunu engellemeye de kısıtlamaya da hiçbir şekilde hakkın yok. Bu kadar basit. O arabanın parasını vermişim, vergisini ödemişim, ehliyetimi almışım, benzinimi almışım istediğim gibi giderim okuluma da işime de gezmeme de. Ha ama tutup da düzgün balık istifi olmayacak şekilde 30 dk lık yolu 45dk da da olsa arada çok fark olmadan giden klimalı rahat ulaşım sağla, benzine acır onu tercih ederim tabii. %70 de eder bu durumda. Gayet azaltırsın trafiği.

İlla kısıtlama yapacaksan benim araba kullanmama değil altyapısının 3 katı kadar nüfus barındıran istanbula yapılan göçe yapacaksın o kısıtlamayı trafikteki de şehirdeki de adam sayısı düşecek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...