Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İlerlemeyi sağlayan 10 PC oyunu


moriQ

Öne çıkan mesajlar

Bone said:

Video GT'nin Top 10 PC Oyunu listesi.
millet "ilerlemeyi sağlayan", "çığır açan" kısmında takılıp kalmış.

bone herkesi anladım da, sen okumadan dinlemeden atlamayan insandın. gaflete düşmüşsün hayli bu sefer. top 10 pc oyunu filan değil, "çığır açan 10 pc oyunu".

mum chamber da çok güzel açıklamış. starcraft'ı silin atın oyun tarihinden, bugün durduğumuz nokta aynı olurdu. birde dune 2'yi silin atın.. en başta starcraft olmazdı, bugün de bu tartışmayı yapmazdık heh.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:


mum chamber da çok güzel açıklamış. starcraft'ı silin atın oyun tarihinden, bugün durduğumuz nokta aynı olurdu. birde dune 2'yi silin atın.. en başta starcraft olmazdı, bugün de bu tartışmayı yapmazdık heh.


bunun bi sebebi de sc den çok çok daha iyi bir oyunun yapılamamış olması olmasın? hala millet cayır cayır sc oynuyor. sc 2 için destanlar yazılıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sc yi silip atarsan mod konsepti diye bişey olmazdı o mantıkla, en önemlisi koreliler sıkıntıdan ölürdü.

ayrıca biri ısrarla 50 kere sölemiş bütün sayfaları okuyamadım içim bayıldı sc olmamalı diyen saçma yazıları gördükçe : ) SC de saniyeler ve milimetreler oyun değiştirirdi. Daha replay kavramı yokken battlereport diye SS'li rapor okurduk. kapı kapatmalar cartlar curtlar binaların konuldugu yerler, rush da 4 ling i 1:41 de çıkabilmek ile 1:45 de çıkabilmek oyun kaderi değiştiren şeylerdi. Kaç kere restart ede ede daha hızlı ling çıkmaya çalıştığımı ve süre tuttugumu bilirim. SCde 3 marine+1 medic vs. 6 ling falan tarzı hesaplar yapılırdı. Dier oyunlar gibi etrafını kapatıp 15 battlecruiser a gidiyim nasolsa kazanırım mantığı hiç olmadı. Bu yüzden ilk gerçek rtS, sc'dir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rewendor said:

Venator said:

Objektif değil çok fazla sübjektif olmuş bu yorum. Ne demek tam olarak "strateji yapma imkanı"?

Hadi çok geriye gitmeyelim. Aynı zamanlarda çıkan oyunlara bakalım.

RA1'de "gerekli" ve "gereksiz" uniteler olarak hersey ikiye mi ayrılıyor? Age of Empires? İlk C&C serisi oyunları? Daha öncesinde aynı firmanın yaptığı Warcraft serisi var bi defa. Bütün bunlardan tek farkı SC'nin, daha güzel ve dengeli olması o kadar.

Bu çığır açmak falan değil ki, yeni bir fikir hiç değil adamlar dengeyi oturtmayı becermişler o kadar. Sanki westwood RA1'i yaparken dengeye oturtmaya çalışmak akıllarına gelmedi.


Aynen öyle. Red Alert 1 tam bir fiyasko taktik olarak bakarsan.

"mamut tank bas 40 tane olunca saldır"dan ötesi yok Red Alert1'de, düşük birimler zerre önemsiz, hiçbir taktik özellik yok damage-menzil-hız farkı dışında. 1-2 stratejik şey koymayı denemişler (iron curtain, cronosphere) ama zerre önemli değildi hiçbiri, multiplayer oynadıysanız demek istediğimi anlardınız. En ufak bir strateji içermiyordu RA1. C&C zaten ondan da önce çıkmıştı, aynısıydı.

Görüntü, hikaye, oynanabilirlik açısından çok güzel olmalarına rağmen stratejinin s'si yoktu ikisinde de, pardon, S vardı tür adı olarak RTS'de geçiyodu da, kendisi yoktu.

AoE 1 zaten SC'den sonra çıktı diye hatırlıyorum ama emin olamadım. Ama o da denge ve strateji açısından vasat bir oyundu biraz. AoK'da toparladı.


Geç oldu biraz ama güç olmasın :)

Sübjektif arkadaşım. Böyle bir liste yapıyorsan kendi damak zevkine göre yaparsan o zaman boş bir iş demektir. Bu "benim favori oyunlarımın listesi" değil çünkü, oyun piyasasını etkilemiş oyunların listesi; yani ölçülebilir bakılabilir bişey olmalı, sübjektif yorumlarla değil objektif bakılmalı.

Oyun dünyasına katılan yenilik (tam kelimeleriyle "groundbreaking innovation" ) ile oyunu ne kadar beğendiniz arasında çok ciddi çizgiler var.

Örnek vermek gerekirse,

Uçak konusunda yenilikçi = Wright Brothers, He-178, X-1, Stealth Bomber

Uçak konusunda güzel, başarılı = P-51, Spitfire, F-22 Raptor etc etc...

Hadi başka bir örnek, diablo yenilikçidir çünkü resmen sıfırdan yeni bir genre üretti ama starcraft değildir çünkü RTSlerde hiçbir değişiklik yapmadı? Sadece güzel bir oyundu ve rakip firmaları daha güzelini kamçıladı.

Bu kadar da blizz fanboi olmayın arkadaşım...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sc den daha iyi rts yok.elektronik sporculuk olayında büyük atilimlara neden oldu oyun. sirf o muhabetten ötürü sc olmalı ki diyecegim şudur ki sc bw ilk 3 te değilse herhangi bir top 10 da ya 1998den öncedir o liste ya da hazirlayan 10 yaşindan küçüktür.

ama dune 2 de olmaliydi. yani hepimiz o strateji furyasını yaşamiş insanlariz. keşke gene olsa öyle
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

bone herkesi anladım da, sen okumadan dinlemeden atlamayan insandın. gaflete düşmüşsün hayli bu sefer. top 10 pc oyunu filan değil, "çığır açan 10 pc oyunu".


çığır açanı işte, bilgisayar oyunlarında en iyi ve meşhur olanları anlamında kullanmışlar.
"breaktrough" derken "tür yaratan" veya "ilk çıkmış" oyunlar dememiş.

öyle birşey olsa şuna benzer birşey yazmaları gerekiyordu:

1- Tennis for Two
2- Spacewar
3- Maze War
4- Space Invaders
5- Battlezone
6- Donkey
7- Zork
8- Neverwinter Nights
9- Curses
10- PacMan
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben pc oyunumu yoksa çığır açan pc oyunumu kafayı yoramadım.

Ilk günümüz literatüründeki RTS ye uyan oyun Herzog Zwei ama pc oyunu değil, megadrive genesis.

Kendi damak tadım dan yola çıkarak, Dune 2 dir gerçek anlamda RTS genre sini hayatımıza katan. SC ise bu genre de best of all times denilebilecek kadar iyi bir oyundur. Listede hl 2 doom şeklinde benzer bir sıralama Dune 2 ve SC için görmek isterdim şahsen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hayır öyle kullanmamışlar bone,sen yanlış anlamışsın.

ayrıca, bu kadar saçma bir argüman sunmamak için çok uğraştım ama tartışmanın geldiği noktada bu çirkinliği yapmak zorundayım:

ben doktoramı "breakthrough innovation vs incremental innovation" üzerine yapıyorum ve bu konuda bir makale yazacak olsam sc'yi breakthrough olarak almam.

saygılar,
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

breakthrough innovation dediginiz daha once hic olmayan fikirleri ortaya atmak mi?

dune2 de mesela binayi basariz suresi dolunca grid ustunde istedigimiz yere koyariz. scde zergun droneu mutasyona ugrar protossun probeu uzay zamanda bukulme yaratir binalar aiurdan gelir terranin scvsi binayi insa eder. bunlar sayilmiyor mu simdi yaratici fikir.

kaynak toplama zart zurt tamam dune2 de ortaya cikti sc basta olmak uzere pek cok oyuna fikir verdi de bugun dahi baska oyunda olmayan fikirleri cope mi atalim?

hangi fikir daha cok satti? hangi fikir daha uzun sure satti? resmen rts denen seye 11 sene sonra bile asilamayan fikirler sunan oyun breakthrough innovation yaratmamis mi? dune un breakthroughsu agir basiyorsa sc nin de innovation i agir basiyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sen hakikaten dedikleri gibi lafbaz birisiymişsin.

savaşçı basmak için kaynak lazım mantığı yaklaşık m.ö 1000 lerde akıl edilmişti.

bir önceki mesajımda verdiğim peonların üretime etkisi direk oyun mekaniklerine etki ediyor. birisi peon kaybediyor, birisinin peonu binayı basıp gidip kaynak toplamaya devam ediyor, diğerininki bina bitene kadar kaynak toplayamıyor.

bu durumda dune2'ye tüm alkışlar. birim üretmek için kaynak sahibi olmayı akıl etmiş, helal valla.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

şunu mu diyorsun, dark-dr yazmıştı:

http://forum.paticik.com/read.php?35,959108,959175#msg-959175



off konudaki darkin butun mesajlarini okudumda
darkin yoklugu cok hissediliyor be :((
boyle guzel ayarli bir tartisma yok uzun suredir forumda
kara kaşına kurban oldugum doktorum benim euheu

yalniz nasil bir ayarsa etkisi 5 senedir devam ediyor
yuru be dark
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eski başlıklara bakınca "sokağın başında adam bir palavra sıkmış, sonunda kendisi de inanmamış" lafını uygulamalı görmek mümkün. "sc en iyi rts, koreliler oynuyorrrr"lardan "sc en devrimci rts, koreliler oynuyorrrrr"a kadar geldik. 2015'te "sc gelmiş geçmiş en iyi oyun, koreliler hala oynuyorrr"u bekliyoruz.

2015'e selamlar. :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...