Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İlerlemeyi sağlayan 10 PC oyunu


moriQ

Öne çıkan mesajlar

O anlamda kullanılmıyor sc orda. İlla türünün ilk örneği değil ordakiler. sc fast paced, micro kastığın, apm nin önemli olduğu ilk rts belkide. Peşinden bir dünya oyun çıkardı kendisi de bir ülkenin yöresel oyunu oldu. O bakıma genredefining yani

ha öyle olmasa merak etmeyin dune2 ye kalmaz. Ondan önce de rts vardı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

fena değil liste ama dune 2 yerine starcraft? o wizardry'nin yerine oblivion yazılmasından farkı olmamış. quake de tartışılır ama en azından 3d donanım desteği açısından yadsınamaz etkisi.


işte starcraft'ın kattığı şeyler var.

türü rafine edip, gameplay'ı rahatlatması falan bi yana, asıl battle.net sayesınde ilerletti oyun dunyasını. RTS türünün competative multiplayer olabileceğini starcraftla gorduk
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

fena değil liste ama dune 2 yerine starcraft? o wizardry'nin yerine oblivion yazılmasından farkı olmamış. quake de tartışılır ama en azından 3d donanım desteği açısından yadsınamaz etkisi.


Dune da lazım olabilir ama StarCraft ilk "gerçek" RTS'ydi, diğerlrei sadece "real time" oyundu. Dune'da, C&C'de, Red Alert'te falan "sürekli ünite bas-saldır"dan öte en ufak strateji yoktu o yizden ilk gerçek rts olarak StarCraft mantıklı bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ve evet quake yerine, veya halflife yerine, tqactical espionage oyunlarından biri gelebilirdi.

ama onun oncusu konsolda olduğu ıcın koymamış olabilirler.

dune 2 hoş guzel tabi ama o kafayla oynamay devam etsek rtsleri eğlencelik singleplayerlar olmaktan oteye gidemezlerdi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

toggie said:


haha ne alakası var. doom'un oldugu yerde half-life 2 nasıl listeye girecek o mantıkla.


Aslında bayağı alakası var. HL2 değil de HL1'in orada yeri çok daha fazla listede. Binlerce ilki var çünkü, scripted eventlerden tut oyun modu başarısına dikkat çekmeye kadar.

HL2 oynamadım ama girmemeli muhtemelen zaten.

Ve zaten çığır açanlar ilki yapanlardır bir konuda dediğim gibi. O sayede ün kazanırlar, o sayede bir tabuyu yıkarlar vs vs.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sc'den yıllaaaaaaaaaar önce mp oynanıyordu rts'ler, click-fest olayının cılkını çıkarmak breakthru değil. starcraft türünü ileriye götürmek bir yana dursun, tam tersine türünü durduran oyun olmuştur. orada takıldı kaldı tür, daha da ileriye gidemedi. orada civ 2 veya civ 3 değil de civ deniyorsa sektörde yepyeni bir çığır açtığı ve devamı geldiği için. world of warcraft yerine ultima online deniyorsa gene aynı nedenle. daggerfall yerine wizardry deniyorsa gene aynı nedenle.

half-life denmişse bunun nedeni ondan önceki shooter'ların hala "key topla kapı aç, önüne geleni vur" kısır döngüsü içinde debeleniyor olmasıydı, ilk defa trigger'lı event'li ve başarılı bir oyun çıktı ve önayak oldu bu akıma. bugün konsollarda olsun, pc'de olsun en popüler oyun türünün iki mihenk taşından biri, öbürü de doom zaten.

starcraft neye önayak oldu? ne yenilik getirdi? ne yaptıysa aynısı daha önce de yapılmış zaten, bütün o oyunların kültivasyonu sonucunda o gelmiş. command & conquer veya warcraft dense hadi onlara da eyvallah.

starcraft ilk gerçek rts miydi? yav naaptınız, o çıkmadan 3 yıl önce ben gene 'gerçek' rts oynuyordum ve en popüler iki pc oyunu türünden biri haline gelmişti zaten warcraft 2 & red alert döneminde. öbürü de doom sayesinde fps idi. starcraft portakalda vitaminken rts zirve yapmıştı zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

StarCraft dediğim gibi RTS'nin son harfi olan Strateji'yi getirdi RTS türüne, SC'den önce zerre strateji yoktu oyunda, en güçlü üniteden milyon tane bas ve saldır üzerine kuruluydu tamamen oyunlar.

RTS'lerin strateji gerektirmesi, planlı programlı konseptli saldırı vs yapılması SC sayesinde ön plana çıktı, ilk defa "abi 30 tane siege tank yaptım saldım düşmana" şeklinde bir stratejinin işe yaramayacağı bir oyun oldu, en basidinden en güçlüsüne her ünite önem kazandı vs vs.

Yine ayrıca RTS'lere "denge" kavramını da getiren oyun SC.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o zaman baldur's gate olsun wow olsun daoc olsun hepsini eklemek lazim. turune yeni birsey katan oyun cok. bahsettigimiz cigir acan oyunlar. ve siz ne kadar severseniz sevin, starcraft onlardan biri degil.

ote yandan, wikipedia'dan dune 2'ye bakiyorum:

said:

Some key elements that first appeared in this game, but would later appear in many other RTS games, are:
[list]
[*] Mouse operated units and buildings
[*] A world map from which the next mission is chosen
[*] Resource-gathering to fund unit construction
[*] Simple base and unit construction
[*] Building construction dependencies (technology tree)
[*] Mobile units that can be deployed as Buildings
[*] Different sides/factions (the Houses), each with unique unit-types and super weapons
[*] Destruction of the enemy as a goal
[/list]


bunlara kiyasla starcraft daha cok cigir acti diyorsunuz ya, kerriganlar kovalasin sizi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi kaç kere yazayım ki?

"Strateji yapma imkanı sağlayan ilk RTS" olduğu için SC bunların arasında. Daha öncesi gibi "200 tane süper ünite ürettim herkesi dövdüm" yok, her ünitenin stratejik değeri var. Bunu yapan tek bir rts bile yok öncesinde.

Ben de mesela tam tersine senin verdiğin oyunlar arasındaki WoW'u bu listeye koymam. Evet muhteşem bir oyun, son derece başarılı deli gibi para kazandıran bir oyun vs vs, ama WoW yeni bir şey katmadı pek. Sadece sağdan soldan harmanladıklarını çok güzel bir şekilde birleştirdi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...