Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

audi den bir yurumeyen 2.0tdi motor daha


matama

Öne çıkan mesajlar

şimdi linkteki araba dizel golf tsi benzinli bi kere ikisinin karşılaştırması biraz haksızlık olur. 136 beygir dizele 5 litre tüketiyosa mis gibi işte. 5 litre tüketmesi için 1.4 dizel falan almanız lazım. kaldı ki basınca giden bir ekonomik araba her zaman tercih sebebidir. ayrıca 140 beygir ülkemizdeki fiat, hyundailerle sidik yarıştırmaya fazla fazla yetecektir. ayrıca 2.5 lt motor 140 beygir aracın, 1.4 lt 140 beygir araçtan daha fazla tork vereceğini sanıyorum, yine tercih zebebi yani.

ha bana sorsanız gider TESLA ROADSTER alırım hehe
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bmw nin 4 silindirli 2 litrelik dizeli ztn 5.8 ortalamayla 177 beygir veriyor 1.5-2 senedir.

ayni sekilde volvo,ford ve peg de kullanilan 2litrelik dizeli 130-145beygiri(markasina gore farkediyor sanirim) 6 litre civarinda cikartiyor 4 yasindaki motorla.

fiat ailesinin 1.9 150bg motoru da 5.5 yakiyor.

subaru nun yeni boxer dizel motoru 150 beygir verip ayni sekilde 5.4 yakiyor.

etrafta hem gidip hem asagi yukari ayni yakan motor cok yani. Basinca giden ekonomik araba literature yeni girmis birsey degil dizeller arasinda.

esas benim merak ettigim vw ne zmn kucuk motorlarinda adam gibi common rail kullanmayi basliycak emme pompayi birakip? 1.4tdi 10 senedir oldugu yerde duruyor. 2 litrelik motorla oynaya oynaya bozacaklar artik.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KHaRoN said:
bmw nin 4 silindirli 2 litrelik dizeli ztn 5.8 ortalamayla 177 beygir veriyor 1.5-2 senedir.

ayni sekilde volvo,ford ve peg de kullanilan 2litrelik dizeli 130-145beygiri(markasina gore farkediyor sanirim) 6 litre civarinda cikartiyor 4 yasindaki motorla.

fiat ailesinin 1.9 150bg motoru da 5.5 yakiyor.

subaru nun yeni boxer dizel motoru 150 beygir verip ayni sekilde 5.4 yakiyor.

etrafta hem gidip hem asagi yukari ayni yakan motor cok yani. Basinca giden ekonomik araba literature yeni girmis birsey degil dizeller arasinda.

esas benim merak ettigim vw ne zmn kucuk motorlarinda adam gibi common rail kullanmayi basliycak emme pompayi birakip? 1.4tdi 10 senedir oldugu yerde duruyor. 2 litrelik motorla oynaya oynaya bozacaklar artik.


Lancia'nın 1.9lt 190bg dizel seçeneği var. Yakıtı bilmiyorum ama.

paramecium said:
Selam,

1.6TDI geliyor 105Hp civarında. Hatta çıktı da daha TR pazarına giremedi : Yeni Polo 1.6TDI seçeneğine sahip olacak.

Saygılar.


Fiat'ın 120bg seçeneği var yine 1.6da.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
Selam,

Turbosu olup da intercooler denen cihazı olmayan diesel motor gösterir misin?

Intercooler denen zımbırtağın görevi; turbodan gelen havanın ısınmasından dolayı performans kaybı yaşanmaması için taze havayı soğutmaya yarayan bir sistemdir. Turbo ile olmazsa olmazdır. Benim benzinli araçta bile var.

Ayrıca 200km/h ile giderken freni kullanmak icap ettiğinde o geçtiğin araçlar el sallarsa sana ne olacak :D

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@para

psa hdi veya ford duratorq diye gecen dld ailesinde 1.4 olanlarin bazilarinda intercooler olmayabiliyor.

wiki sayfasindada dld414 is generally non intercooled diye not dusmusler. arastirmak istersen...

onun disinda daha buyuk hacimdeki tum motorlarda var benimde bildigim kadariyla. yanma odasi buyudukce sogutma ihtiyaci artmasiyla alakali olsa gerek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Intercooler için wiki ne demiş;
An intercooler (original UK term, sometimes aftercooler in US practice), or charge air cooler, is an air-to-air or air-to-liquid heat exchange device used on turbocharged and supercharged (forced induction) internal combustion engines to improve their volumetric efficiency by increasing intake air charge density through isochoric cooling. A decrease in air intake temperature provides a denser intake charge to the engine and allows more air and fuel to be combusted per engine cycle, increasing the output of the engine, diyor.

Mesajın içeriği çok belirsiz olduğu ve farketmemin ardından gelen yazılı bir 'ben de gördüm' dürtmesinden sonra uykumu almış ve dinlenmiş şekilde tekrar yazayım istedim :)

Motorların verimli olarak çalışmaları için gerekli şartlar vardır. Bunlardan birisi rejim sıcaklığa ulaşmak ki bu motorun şekline ve yapısına göre değişir. Bir diğeri ise uygun yakıt+hava karışımını yakmaktır. Burada bu karşımın nasıl hazırlandığına veya silindire sevkine dokunmayacağız. Elbette onlar da birer faktördür ama konumuzdan uzaklar şu an için.

Motorların ürettiği güç belirtilirken HP/rpm birimi kullanılır. Lâkin bu belirtide eksiklik vardır. Bu gücün hangi atmosferik koşullarda olduğu belirtilir. Genellikle rağbet gören deniz seviyesinde 20-24°C sıcaklıktaki güçtür. Bunun bir sebebi vardır. Siz motor yazılımı ile yakıt miktarını istediğiniz gibi hazırlayabilirsiniz ama karışımın diğer ayağı olan havayı istediğiniz şartlarda motora sevk edemezsiniz. Sıcaklığa ve basınca bağlı olarak havanın yoğunluğu, dolayısıyla enerji üretimindeki verimliliği değişkenlik gösterecektir. Şimdi atmosferik bir motor düşünün. Bu motora sevk edilen 20°C sıcaklıktaki dış hava silindire girene kadar 30-32°C mertebesine yükseldi diyelim. Rakamlar tamamen varsayımdır. Siz yazılıma göre -işlemlerin kolay olması açısından- 1m³ sevk etmek istediniz. Volümetrik sensör 1m³ hacminde havayı emildi olarak bildirdi. Siz 32°C sıcaklıkta 1m³ hava emdiniz. 20°C sıcaklık için bu hacim 0,9m³ oluyor diyelim. Sizin bütün hesaplamalarınız 20°C'e göre yapılmıştı ama. Sonuç; motorun ürettiği güçte düşüş. Motor tasarımları mümkün mertebe bu düşüşleri bertaraf etmeye çalışacak şekilde yapılır.

Şimdi bir de turbo motor düşünelim. Egzoz gazı sıcaklığı 200-300°C civarında. Bu sıcak atık gaz bir turbo kanatçığını çeviriyor. Haliyle ısı transferi gerçekleşiyor. İstemeden de olsa turbo gövdesi ve kanatçıkları ısınıyor. Dışardan emilen seri hava da bu ortamda ısı alış verişine maruz kalıyor ve 60-70°C sıcaklıklarda motora sevk ediliyor. 70°C deki 1m³ havanın 20°C'deki hacmi haliyle 0,9m³'den oldukça düşük olacaktır. Gitti sizin onca performans ve verim. Çünkü az hava demek, az enerji demek. O zaman ve yapıyoruz; intercooler denen eşanjörü devreye sokuyoruz. Hava/hava veya hava/sıvı şeklinde çalışır bu cihaz. Aynen sizin radyatör gibidir ama bu sefer soğutulan şey motora yanmak için sevk edilen taze havadır. Böyle silindir emiş yaptığında 70°C'de 1m³ hava değil, 30°C'de 1m³ hava almış oluyor ve istenen yüksek gücü üretebiliyor. Aslında atmosferik için 1m³ dediysek, turbo ek hava da yollayacağı için bu miktara 1,3m³ hava diyebiliriz sanırım.

Öyle işte :)

Radyatör önüne montajlı intercooler:


Mini Cooper S için motor üstüne montajlı intercooler(mış):


Montajı yapılmamış intercooler:


BMW M3'e montajlı bir intercooler:


Motor+Turbo+intercooler gösterimi:


Şematik gösterimi:


Standart intercooler yerine modifiye edilmiş bir A4 2.0T test değerleri:


Saygılar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Elbette taktırabilirsin.

Intercooler için bir de şu değerler vardır;
-Devire göre değişen elde edilen sıcaklık farkı
-Devire göre değişen basınç kaybı

Devir ile debi doğru orantılı sonuçta. Sen intercooler taktırıp performans artışı elde etmek isterken basınç kaybı neticesinde de volümetrik miktarda giren havada kayıp yaşayabilirsin. Sonuçta bu ekipman bir direnç elemanıdır.

Not: Audi'nin bir denyoluğu sonucu benim intercooler sol çamurluk davlumbazının altta iç kısıdma yer alır. Tamponda hava girişi için yer var. Komik olan kısım arkasında çamurluk davlumbazı olduğu için içinden soğutmak için geçecek olan havanın çıkacağı yer yok, davlumbaz plastiği kapatıyor. S4 modellerde uygulanan panjurlu davlumbaz plastiinden almak gerek :P

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Intercooler taktırırsan garantisi varsa gider arabanın yalnız.

Birde birşey söyliyim mi. WV grubu(seat-wv-skoda) audi dışında fail oldu son 2-3 senedir. Satışlar ne olursa olsun (hiç bir fikrim yok) gözümden düştü WV. Annem'de son kasa polo var. Nerde eski polo nerde şimdiki polo. İç malzemesine kadar dandirikleşmiş. Birde araba cok sorun cıkarıyor. Doğuş bir marka olmuş diye fena geçiriyor WV grubundan. wv alacağına o paraya cok daha iyi arabalar var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...