matama Mesaj tarihi: Nisan 24, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 24, 2009 audi den 136hp audi cok az yakan dizel motor yapmis ama yine 136 bg :) bunun bmw gibi hem hizli gidip hem az yakani yok mudur Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Nisan 24, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 24, 2009 Zaten 140 HP değil mi bu motorun standardı? Geriletmişler hehe. Ben 1.8T 120 HP gücündeki motora hastayım, üzerine motor gelmedi bence daha :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Nisan 25, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 25, 2009 Selam, LOL :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Nisan 27, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 27, 2009 ben ayni 1.4 tsi motorla golfte 140 ve 170 beygir alirken a3te nasil 125 beygir aldiklarini 2 yildir uzun uzun dusunuyorum, henuz cozemedim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cons Mesaj tarihi: Nisan 27, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 27, 2009 tsi ama o ya. o kadar da ezmeyin dfsvdfbd Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baggio Mesaj tarihi: Nisan 28, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 28, 2009 Adamlar benzini az yiyen ve çevre dostu motor yapmışlar işte, yine de öyle çok sürünen bir performans da değil 5 litreyle 135 hp. Golf 1.4 TSI 170hp dediğiniz araba 11-12 litre falan yakıyordu yanlış hatırlamıyorsam. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gilean Mesaj tarihi: Nisan 30, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 30, 2009 abi ben puntoyla 9 litre ortalamayla yakıyorum ne diosun sen aehau Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mino Mesaj tarihi: Mayıs 1, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 1, 2009 Bir motor, eğer araç uzun süre kullanılacaksa (10+ yıl), sorunsuzluk ve uzun ömür için biraz performanstan kaybedecekse kimi zaman tercih edilebilir. Sonuçta tork azalsa bile aracı rahat götürecek performansı sunuyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
goldbären Mesaj tarihi: Mayıs 4, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 4, 2009 şimdi linkteki araba dizel golf tsi benzinli bi kere ikisinin karşılaştırması biraz haksızlık olur. 136 beygir dizele 5 litre tüketiyosa mis gibi işte. 5 litre tüketmesi için 1.4 dizel falan almanız lazım. kaldı ki basınca giden bir ekonomik araba her zaman tercih sebebidir. ayrıca 140 beygir ülkemizdeki fiat, hyundailerle sidik yarıştırmaya fazla fazla yetecektir. ayrıca 2.5 lt motor 140 beygir aracın, 1.4 lt 140 beygir araçtan daha fazla tork vereceğini sanıyorum, yine tercih zebebi yani. ha bana sorsanız gider TESLA ROADSTER alırım hehe Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Mayıs 4, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 4, 2009 bmw nin 4 silindirli 2 litrelik dizeli ztn 5.8 ortalamayla 177 beygir veriyor 1.5-2 senedir. ayni sekilde volvo,ford ve peg de kullanilan 2litrelik dizeli 130-145beygiri(markasina gore farkediyor sanirim) 6 litre civarinda cikartiyor 4 yasindaki motorla. fiat ailesinin 1.9 150bg motoru da 5.5 yakiyor. subaru nun yeni boxer dizel motoru 150 beygir verip ayni sekilde 5.4 yakiyor. etrafta hem gidip hem asagi yukari ayni yakan motor cok yani. Basinca giden ekonomik araba literature yeni girmis birsey degil dizeller arasinda. esas benim merak ettigim vw ne zmn kucuk motorlarinda adam gibi common rail kullanmayi basliycak emme pompayi birakip? 1.4tdi 10 senedir oldugu yerde duruyor. 2 litrelik motorla oynaya oynaya bozacaklar artik. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Mayıs 4, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 4, 2009 Selam, 1.6TDI geliyor 105Hp civarında. Hatta çıktı da daha TR pazarına giremedi : Yeni Polo 1.6TDI seçeneğine sahip olacak. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Mayıs 7, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 7, 2009 KHaRoN said: bmw nin 4 silindirli 2 litrelik dizeli ztn 5.8 ortalamayla 177 beygir veriyor 1.5-2 senedir. ayni sekilde volvo,ford ve peg de kullanilan 2litrelik dizeli 130-145beygiri(markasina gore farkediyor sanirim) 6 litre civarinda cikartiyor 4 yasindaki motorla. fiat ailesinin 1.9 150bg motoru da 5.5 yakiyor. subaru nun yeni boxer dizel motoru 150 beygir verip ayni sekilde 5.4 yakiyor. etrafta hem gidip hem asagi yukari ayni yakan motor cok yani. Basinca giden ekonomik araba literature yeni girmis birsey degil dizeller arasinda. esas benim merak ettigim vw ne zmn kucuk motorlarinda adam gibi common rail kullanmayi basliycak emme pompayi birakip? 1.4tdi 10 senedir oldugu yerde duruyor. 2 litrelik motorla oynaya oynaya bozacaklar artik. Lancia'nın 1.9lt 190bg dizel seçeneği var. Yakıtı bilmiyorum ama. paramecium said: Selam, 1.6TDI geliyor 105Hp civarında. Hatta çıktı da daha TR pazarına giremedi : Yeni Polo 1.6TDI seçeneğine sahip olacak. Saygılar. Fiat'ın 120bg seçeneği var yine 1.6da. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Mayıs 7, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 7, 2009 Selam, 1.6 için 105Hp bana yeterli. Hele ki Polo için :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
superwiz Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 connect 110hp alıcaksın glx 200 ü vurup kadranda audi tdilere bile parmak ısırttıracaksın:D sebebi ise turbo intercooler olması,yani motordaki yağı soğutması sonucu,pistonların daha randımanlı çalışıp dağ bayır dere tepe dinlememesi:D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Mayıs 22, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 22, 2009 Selam, Turbosu olup da intercooler denen cihazı olmayan diesel motor gösterir misin? Intercooler denen zımbırtağın görevi; turbodan gelen havanın ısınmasından dolayı performans kaybı yaşanmaması için taze havayı soğutmaya yarayan bir sistemdir. Turbo ile olmazsa olmazdır. Benim benzinli araçta bile var. Ayrıca 200km/h ile giderken freni kullanmak icap ettiğinde o geçtiğin araçlar el sallarsa sana ne olacak :D Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Mayıs 22, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 22, 2009 @para psa hdi veya ford duratorq diye gecen dld ailesinde 1.4 olanlarin bazilarinda intercooler olmayabiliyor. wiki sayfasindada dld414 is generally non intercooled diye not dusmusler. arastirmak istersen... onun disinda daha buyuk hacimdeki tum motorlarda var benimde bildigim kadariyla. yanma odasi buyudukce sogutma ihtiyaci artmasiyla alakali olsa gerek. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Mayıs 23, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 23, 2009 Para bilgi vermiş zaten ekleyeyim, intercooler'ın yağ soutmakla bi alakasyı yok. Bazı motorlarda yağ soğutma sistemi oluyo ama intercooler bu değil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Mayıs 23, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 23, 2009 Selam, Intercooler için wiki ne demiş; An intercooler (original UK term, sometimes aftercooler in US practice), or charge air cooler, is an air-to-air or air-to-liquid heat exchange device used on turbocharged and supercharged (forced induction) internal combustion engines to improve their volumetric efficiency by increasing intake air charge density through isochoric cooling. A decrease in air intake temperature provides a denser intake charge to the engine and allows more air and fuel to be combusted per engine cycle, increasing the output of the engine, diyor. Mesajın içeriği çok belirsiz olduğu ve farketmemin ardından gelen yazılı bir 'ben de gördüm' dürtmesinden sonra uykumu almış ve dinlenmiş şekilde tekrar yazayım istedim :) Motorların verimli olarak çalışmaları için gerekli şartlar vardır. Bunlardan birisi rejim sıcaklığa ulaşmak ki bu motorun şekline ve yapısına göre değişir. Bir diğeri ise uygun yakıt+hava karışımını yakmaktır. Burada bu karşımın nasıl hazırlandığına veya silindire sevkine dokunmayacağız. Elbette onlar da birer faktördür ama konumuzdan uzaklar şu an için. Motorların ürettiği güç belirtilirken HP/rpm birimi kullanılır. Lâkin bu belirtide eksiklik vardır. Bu gücün hangi atmosferik koşullarda olduğu belirtilir. Genellikle rağbet gören deniz seviyesinde 20-24°C sıcaklıktaki güçtür. Bunun bir sebebi vardır. Siz motor yazılımı ile yakıt miktarını istediğiniz gibi hazırlayabilirsiniz ama karışımın diğer ayağı olan havayı istediğiniz şartlarda motora sevk edemezsiniz. Sıcaklığa ve basınca bağlı olarak havanın yoğunluğu, dolayısıyla enerji üretimindeki verimliliği değişkenlik gösterecektir. Şimdi atmosferik bir motor düşünün. Bu motora sevk edilen 20°C sıcaklıktaki dış hava silindire girene kadar 30-32°C mertebesine yükseldi diyelim. Rakamlar tamamen varsayımdır. Siz yazılıma göre -işlemlerin kolay olması açısından- 1m³ sevk etmek istediniz. Volümetrik sensör 1m³ hacminde havayı emildi olarak bildirdi. Siz 32°C sıcaklıkta 1m³ hava emdiniz. 20°C sıcaklık için bu hacim 0,9m³ oluyor diyelim. Sizin bütün hesaplamalarınız 20°C'e göre yapılmıştı ama. Sonuç; motorun ürettiği güçte düşüş. Motor tasarımları mümkün mertebe bu düşüşleri bertaraf etmeye çalışacak şekilde yapılır. Şimdi bir de turbo motor düşünelim. Egzoz gazı sıcaklığı 200-300°C civarında. Bu sıcak atık gaz bir turbo kanatçığını çeviriyor. Haliyle ısı transferi gerçekleşiyor. İstemeden de olsa turbo gövdesi ve kanatçıkları ısınıyor. Dışardan emilen seri hava da bu ortamda ısı alış verişine maruz kalıyor ve 60-70°C sıcaklıklarda motora sevk ediliyor. 70°C deki 1m³ havanın 20°C'deki hacmi haliyle 0,9m³'den oldukça düşük olacaktır. Gitti sizin onca performans ve verim. Çünkü az hava demek, az enerji demek. O zaman ve yapıyoruz; intercooler denen eşanjörü devreye sokuyoruz. Hava/hava veya hava/sıvı şeklinde çalışır bu cihaz. Aynen sizin radyatör gibidir ama bu sefer soğutulan şey motora yanmak için sevk edilen taze havadır. Böyle silindir emiş yaptığında 70°C'de 1m³ hava değil, 30°C'de 1m³ hava almış oluyor ve istenen yüksek gücü üretebiliyor. Aslında atmosferik için 1m³ dediysek, turbo ek hava da yollayacağı için bu miktara 1,3m³ hava diyebiliriz sanırım. Öyle işte :) Radyatör önüne montajlı intercooler: Mini Cooper S için motor üstüne montajlı intercooler(mış): Montajı yapılmamış intercooler: BMW M3'e montajlı bir intercooler: Motor+Turbo+intercooler gösterimi: Şematik gösterimi: Standart intercooler yerine modifiye edilmiş bir A4 2.0T test değerleri: Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Mayıs 23, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 23, 2009 . Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Mayıs 24, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 24, 2009 Selam, Mesaj içeriğim değişmiştir. Bakınız yukarıya (fark etmemek ne mümkün). Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sintisyzer Mesaj tarihi: Mayıs 24, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 24, 2009 teorik olarak yaz sıcagında atmosferik aracımıza intercooler taktırırsak cok hos performans artısı alabiliriz yani :P edit: adeta kızgın kumlardan serin sulara Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Mayıs 24, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 24, 2009 Selam, Elbette taktırabilirsin. Intercooler için bir de şu değerler vardır; -Devire göre değişen elde edilen sıcaklık farkı -Devire göre değişen basınç kaybı Devir ile debi doğru orantılı sonuçta. Sen intercooler taktırıp performans artışı elde etmek isterken basınç kaybı neticesinde de volümetrik miktarda giren havada kayıp yaşayabilirsin. Sonuçta bu ekipman bir direnç elemanıdır. Not: Audi'nin bir denyoluğu sonucu benim intercooler sol çamurluk davlumbazının altta iç kısıdma yer alır. Tamponda hava girişi için yer var. Komik olan kısım arkasında çamurluk davlumbazı olduğu için içinden soğutmak için geçecek olan havanın çıkacağı yer yok, davlumbaz plastiği kapatıyor. S4 modellerde uygulanan panjurlu davlumbaz plastiinden almak gerek :P Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Masticore Mesaj tarihi: Mayıs 24, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 24, 2009 Intercooler taktırırsan garantisi varsa gider arabanın yalnız. Birde birşey söyliyim mi. WV grubu(seat-wv-skoda) audi dışında fail oldu son 2-3 senedir. Satışlar ne olursa olsun (hiç bir fikrim yok) gözümden düştü WV. Annem'de son kasa polo var. Nerde eski polo nerde şimdiki polo. İç malzemesine kadar dandirikleşmiş. Birde araba cok sorun cıkarıyor. Doğuş bir marka olmuş diye fena geçiriyor WV grubundan. wv alacağına o paraya cok daha iyi arabalar var. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sintisyzer Mesaj tarihi: Mayıs 25, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 25, 2009 ozaman dogal olarak diyosun ki debiyi arttırıcak bi turbo olmadan hacimden kazancla debiden kayıp aynı yere cıkar Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Mayıs 25, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 25, 2009 Selam, Çıkar demiyorum, çıkabilir diyorum. Intercooler'ın karakteristiğine bağlı. Hesap kitapla incelemek lâzım durumu. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar