Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

gaming revolution - onlive


Jadelith

Öne çıkan mesajlar

birkaç yıl önceki lcd ekranların gecikmesini bile hissedebilirken netteki latency'i hissetmeyeceğiz ha? 10ms bile hissedilir.

kallavi abonelik ücreti olur, (nihayetinde ofis programı değil bu, ciddi donanım yiyecek her oyun ki bir tek sunucu makinenin kaç taneye kadar oyunu aynı anda çalıştırabileceğinden şüphem var ciddi) eski oyunları sistemden kaldırırlar, oynanmaz. bir oyunu 3 gün oynayıp bırakan insanlar için olur ancak.

hardware zaten esas para değil konsol için, burada oyun için parayı vereceksin ama elinde bile olmayacak. net bağlantısının dalgalanması online oyunlarda bile yeterince sıkıntı verici. bunların sunucuları zaten sadece büyük şehirlerde olur.

cloud computing ftl. ofis yazılımları ve işletim sistemi için olduğu kadar kötü görünüyor.

said:
For standard-definition play, that would mean a minimum 1.5 Mbps connection, and for high-def, 5 Mbps.


türkiye için gg imiş zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

biraz daha okudum da, tam patlamış bu sistem. ms, sony, nintendo filan vermemiş oyunlarını. olsa olsa kırk yılda bir çıkıp da canım çeken bir konsol oyunu için anlamı olurdu. pc oyunları tam yalan, istediğiniz kombinasyonda modları da kullanamayacaksınız tabii. tek hoşuma giden başkasının oyununu seyredebilme özelliği oldu ama onun için de aylık abonelik vermem heh.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fikir zaten halihazırda uygulanıyor google apps gibi olaylarda, cloud computing işte. işletim sistemi ve ofis uygulamaları için çok feci bir sistem çünkü her zaman elinizde olmayan altyapı stabilitesine bağımlısınız ve verinizi üçüncü kişi saklıyor.

burada ise uygulamanın doğası gereği her aktivitenin gecikmeye toleransı sıfır ve lag-free denen olay adamların sunucusu aynı şehirde filan değilse olmaz. ışık ötesi hıza çıkılmayacağına göre illa ki bir gecikme olacak. ayrıca dediğim gibi mod kullanabileceğinizi sanmıyorum, mod olayı da pc oyunlarının konsola karşı en büyük kozu şu esnada. tek tek her oyuncuya keyfine göre yükletemezler her oyuncuya ayrı makine ayırmadıkları sürece, onu yaparlarsa zaten bilgisayar almanız kadar pahalıya çıkar abonelik.

ea olur der çünkü abuk sabuk korsan önleme sistemleriyle yasal alıcıları kaçırmaya başlamalarına rağmen korsanı önleyemediler ve bu sistem de onların konsol üreticilerine rakip olmaları için bir fırsat. girip de kaybedecekleri birşey yok, şanslarını deniyorlar.

fiyatları göreceğiz, kiralama olur belki diyorlar ama şirketler ona izin verecek olsalar zaten her yeni oyun 50$'a satılmazdı. bir hafta oynamak için 20$ filan isterlerse tam komedi olur. oyun parası, üstüne abonelik parası, üstüne sizde pc ya da aparat + ekran lazım, üstüne lag, üstüne mod yok. aynı paraya daha kötü birşeyden ne anladık?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ofis uygulamalari icin bile, mobilite ihtiyaci yoksa, donanim ucretleri de bu kadar dusukken cloud computing denen olay avantajli degil. hele ki gaming icin dusununce, neredeyse hic mobilite'ye ihtiyacin yok, gidip de mobilite icin (latency vs nedeniyle) zevkten taviz vereceksin.

zaten bu sektor komple zevk tabanli bir sektor. insanlar birim zamanda biraz daha zevk alabilmek icin kesenin agzini rahatlikla aciyorlar. hangi mantikla bu zevki dusurecek, katkisini da tam olarak goremedimiz birsey yaparsin ki?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

http://www.gametrailers.com/player/47079.html?type=wmv

Bugünün altyapısı ve teknolojisiyle çok tutacak bi sistem değil. Amcam vidyonun sonunda çok süper yaptık hiç lag hissetmeyeceksiniz diyor ama çok inandırıcı gelmedi bana. Fakat bu platformun geleceği yok demek değil, bundan 10 yıl öncesinin bağlantılarını düşününce 10 yıl sonrasında OnLive baya bi oturmuş olur.

Fikir yeni değil tabi de, bu boyutta bi uygulama ilk defa görüyorum. http://www.quakelive.com var mesela benzer mantıkta.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eurogamer baya bi yerden yere vurmuş bu onlive ı.

said:
It sounds brilliant, but there's one rather annoying fact to consider: the nature of video compression is such that the longer the CPU has to encode the video, the better the job it will do. Conversely, it's a matter of fact that the lower the latency, the less efficient it can be.


More than that, OnLive overlord Steve Perlmen has said that the latency introduced by the encoder is 1ms. Think about that; he's saying that the OnLive encoder runs at 1000fps. It's one of the most astonishing claims I've ever heard. It's like Ford saying that the new Fiesta's cruising speed is in excess of the speed of sound. To give some idea of the kind of leap OnLive reckons it is delivering, I consulted one of the world's leading specialists in high-end video encoding, and his response to OnLive's claims included such gems as "Bulls***" and "Hahahahaha!" along with a more measured, "I have the feeling that somebody is not telling the entire story here." This is a man whose know-how has helped YouTube make the jump to HD, and whose software is used in video compression applications around the world.


said:
Latency. I can only see one way to make this work and guarantee the necessary quality of service, and that's to adopt an IPTV-style model. The OnLive datacenters will be licensed to ISPs, who will have them at their base of operations. Latency will be massively reduced, the connection will be far more stable, plus the datacenters with the PCs and hardware encoders can be distributed worldwide in a more effective manner. ISPs will be cut into the deal the way that retailers are now with conventional game-purchasing.


But even in this scenario, practically, I still can't see it happening. Microsoft's IPTV venture still hasn't materialised anywhere outside of the USA, so what chance does OnLive have of brokering a deal? And with ISPs complaining about the load brought about by innovations like the BBC iPlayer, why would they want to be involved with a hugely congestive venture like OnLive?


http://www.eurogamer.net/articles/gdc-why-onlive-cant-possibly-work-article?page=1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bütün iddiaları gerçek bile olsa manhattan'da oturmuyorsanız deli gibi lag olur. sadece datacenter olan büyük şehirlerde 3-5ms olayı olabilir.

ha bu arada, 20ns gecikmeli lcd ekranlardaki gecikmeyi göz hissediyor, 4-5ns'ye düşene kadar oyuncular lcd monitör almıyordu bu nedenle. 3-5ms bile olsa gecikmeyi hissedemeyecek oyuncu olacağını pek sanmam.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:
bütün iddiaları gerçek bile olsa manhattan'da oturmuyorsanız deli gibi lag olur. sadece datacenter olan büyük şehirlerde 3-5ms olayı olabilir.

ha bu arada, 20ns gecikmeli lcd ekranlardaki gecikmeyi göz hissediyor, 4-5ns'ye düşene kadar oyuncular lcd monitör almıyordu bu nedenle. 3-5ms bile olsa gecikmeyi hissedemeyecek oyuncu olacağını pek sanmam.


Sanırım ms ile ns'yı karıstırmısız zira 20ns delay'li LCD ekran bulun ben de elini falan öperim herhalde :)

Onun dışında çok doğru. Çok ciddi bir input lag hissedilebilir böyle bir servis kullanırsanız; ama 20-30 mslik delayleri tolere edebilecek şekilde de oyunlar progralmanabilir ama hangi firma yapar ki bunu, sonuçta toplam satışları düşürecek bir hamle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 ay sonra ...
Burnout Paradise
Electronic Arts

Hawx
Ubisoft

F.E.A.R. 2: Project Origin
Warner Brothers

Frontlines Fuel of War
THQ

Tomb Raider: Underworld
Eidos

GRID
Codemasters

World of Goo
2D BOY

Riddick
Atari

Crysis Warhead
Electronic Arts

Wheelman
Ubisoft

Lego Batman
Warner Brothers

Unreal Tournament 3
Epic Games

Major League Baseball 2K9
2K Games

Mirror's Edge
Electronic Arts

Prince of Persia
Ubisoft

Bioshock
2K Games

bu oyunları halletmişler, US için 2009 yazında beta testerları alıcaklarmış...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

http://www.gametrailers.com/player/47079.html?type=wmv

Bugünün altyapısı ve teknolojisiyle çok tutacak bi sistem değil. Amcam vidyonun sonunda çok süper yaptık hiç lag hissetmeyeceksiniz diyor ama çok inandırıcı gelmedi bana. Fakat bu platformun geleceği yok demek değil, bundan 10 yıl öncesinin bağlantılarını düşününce 10 yıl sonrasında OnLive baya bi oturmuş olur.

Fikir yeni değil tabi de, bu boyutta bi uygulama ilk defa görüyorum. http://www.quakelive.com var mesela benzer mantıkta.


quakelive'la alakası yok bunun ama.
bu ssitemde senın bilgisayarınc lient falan yok, sadece sana youtube gibi video stream ediyolar o kadar. geride input alıyolar. makinende hiç bişi calışmıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bide işin video compression botuyu var.

Hala cok fazla renk iceren videoları adam gibi compress etmeyi başabilmiş değiliz, videoyu gectim still imageları bile duzgun compress edemiyoruz.
10 senedir jpg den ilerisine gecemedik.

1.5mb bağlantıyla gelecek 1280x1024 video'la oyun oynanmaz yanı. divxlerde gorduğunuz compression effectleri oyunda gormek cok sıkıcı olur, gereksiz olur. Helek, bide cok hareketli sahnelerde frame atlamalar renklerin ici ice girmesi, kare kare goruntu oluşması başlarsa (ki başlar) cekilmez bi hal alır o oyun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...