Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

WotLK Değerlendirmesi


Masquerade

Öne çıkan mesajlar

Merhabalar,

Kişisel atışmalara girmeden WoW'un son eklenti pakedi Wrath of The Lich King'i burada tartışalım, yorumlayalım dedim.

(Beklentiler karşılandı mı? Oyundan alınan zevk? PvP hakkında yorumlarınız/beklentileriniz? Meslekler, raidler? Yeni sınıf hakkındaki yorumlarınız.. vs vs)

Öncelikle Northrend'de levellama safhasından bahsetmek istiyorum.. Outlands'in o iç bayıltıcı, uçuk tasarımları ve sıradan, sıkıcı questlerinden sonra Northrend ilaç gibi geldi diyebilirim. Gerçek anlamda "devasa" haritalar vardı artık. Borean Tundra = Hellfire + Zangarmarsh diyebilirim rahatlıkla. Haritaların büyüklüğünün yanında questler çok iyi dizayn edilmiş. killfest, gathering tarzından mümkün olduğunca sıyrılmış. Ek olarak questlerin gidişatı vs çok iyi oturtulmuş. Oyunun başına oturdugunuzda questler tıkanmadan, size angarya çıkarmadan birbirine bağlanıyor, hiçbir an bunaltmadan devam edebiliyorsunuz.

Mesleklere değinmek gerekirse, bazı craft mesleklerinde sıkıntılar var (ama raidlerin inanılmaz kolay olmasında dolayı bu pek sırıtmadı). TBC'de casterlar craft ettikleri Spellfire vs türevleri ile SSC/TK son bosslarına kadar ilerleyebiliyordu. Yine BS lerin craft weaponları ile Sezon 3 arenaya kadar devam etmeleri gibi (longlive rng stuns!) Şimdi ise raiding/pvp için eskisi kadar opsiyon yok craft mesleklerde. Daha çok choppa, uçan halı vs gibi eften püften şeylerle geçiştirilmiş.

Oyunda raid contenti yok denecek kadar vahim durumda bence. 3 drake sartharion ve 5 dakika Malygos dışında yapılacak birşey yok. 3 yıl öncesinin ürünü Naxxraması alıp boss fightları da ultra kolay yaparak sunmak iyi hoş da yeterli değil.

Northrend world dizaynına gösterilen emeğin 1/10 u gösterilmemiş desem yeridir. Hala da Ulduar bekleniyor, onun da Nisandan önce geleceğini sanmıyorum. İnsanlar bol bol karakter levellayıp giydiriyor free epixler ile.

PvP dengeleri hiç olmadığı kadar kötü durumda bence. Her class herşeyi yapar oldu. Blizzard oyuncuları memnun ($$$) etmek için her class'a cc, aoe, escape ability vs verdi. Hiçbir zaman kurulamayan dengeyi her classa aynı abilityleri isim/icon değiştirerek vererek kurtaracağını sanıyor Blizzard sanırım.

Yine şu mekanikler OP nerfleyicez diyip sadece ilgili 1-2 classın o OP mekanikleri nerflenip diğerlerinin aynen devam etmesi komik.

Wintergrasp sizi tatmin ettimi bilmiyorum ama beni hayır.. Oyun çıkmadan önce ballandıra ballandıra "7/24 non-instanced World PvP" olarak lanse edilen bir projeden daha farklı şeyler beklerdim. Günde 8 defa yapılan, bol bol honor farmlanan Alterac Valley işte. Günde 20 saatten fazla bir süre ölü bir bölge. Oysa ki burada sürekli süren, tamamen canlı bir harita bekliyorduk. Bunu geçtim defans/saldırı sorunlarını bile tam anlamıyla kotaramamış Blizzard.

Death Knight, oyunun bildiğin "Superman with lazor weaponz" classı. Saçma derecede yüksek endurance'ı, abuk subuk burst damage'i, 30 kusur yard mesafeli Death Grip'i, self heali, petleri, aoe'si vs herşeyiyle $ kokan ticari bir hamle. İşin komik yanı hala da bir denge girişimi yok class'a. Tabi bir sürü fotm roller'a ürkütüp, paraları kaçırmamak lazım. Hero Class için diğer classlardan üstün mekaniklere sahip olmayacak, sadece "isimde" ve "unique gameplay" ile hero olunacağı söyleniyordu. Değilmiş meğersem..

Oyunun her tarafına yığılan dengesizlik cidden can sıkıcı olabiliyor. Sınıflardaki dengesizlik, mesleklerdeki dengesizlik (bir araştırılsa oyunun büyük kısmı mine/jc idir), raid contentindeki eksiklik ve aşırı basitlik vs sanki tamamlanmamış bir oyun gibi. Neden bilmiyorum bana öyle geliyor. Sanki oyun aceleye getirilerek piyasaya sürülmüş gibi.

Son olarak da Dalaran kadar başarısız bir major city yoktur sanırım. Sokaklar inanılmaz dar, herşey iç içe, Shattrath City gibi ferah bir meydanı yok. Şehir adeta insanı boğuyor.

Şimdilik bu kadar, WoT yazdım ama içimi dökeyim dedim fds. Daha sonra eklerim eksikler varsa.

/discuss.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yazdıklarına çoğunlukla katılmakla beraber DK için söylediklerine katılmıyorum. Yüksek endurance demişsin dün 5v5 de mage 11k critledi arcane blastla. 600 resi var üzerimde bu arada. Mage desen hoplaya zıplaya spam yapıyor su anda. Rogue o kadar def'e ve resiye rağmen 2k critleyebiliyor muti spamle (şimdiki pathcle durum ne kadar değişecek görücez). Hunterı zaten anlatmaya gerek yok adamlar efsane oldular. Retriler gayet dan dun vuruolar su an. DK DK diye yırtınmak yersiz. Gayet OP class doldu su an oyun. İlk kim görürse alır olayına döndü resmen
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mage vs Dk pek bilgim yok da Rogue gözüyle yazdım ben onu. :)

2k critliyor ama 60 energy harcıyor. vanish basıyoruz pat death&decay, kaçıp restealth yapıcam güm death grip. aha tam yatırıcam heal, pet vs. stun basıcam icebound fortitude mu ne açıyor falan falan. neyse batman vs heman değil konu. :) ama evet acayip class sorunları var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Todesengel said:
Arkadaş DK ile level kasarken ölüyorum dedi. Meğersem 16 mob çekmiş...

edit: bide rogue 2k critliyor yazmış. DK 755 resiye 16k Rune Strike attı. Üstelik adamın 25k canı var. Rogue 2k critlese ne olur critlemese nolur.

bi ss koyarsan sevinirim. ben 7k üzeri göremedim daha 3.4k ap %32 crit ile
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

pvp fazla yapmadıgımdan class dengesi op vesaire şeylere yorum geriremiceğim,bunlar dışında dediklerin hiçbişeye katılmıyorum.questler rezalet,level kasması bu kadar bayık olmamıştı.3 tane 70 karakterim vardı rogue mage shaman,shamanı 80 ledim gerisini oynamak içimden bile gelemiyor level kasmanın sıkıcılığı yüzünden.ayrıca shatrath oyunun en boktan şehridir,bıraksana dalaranı.gayet güzel dalaran.

ayrıca naxxramas pek fazla kişi girip göremedi diye geri getirildi.herkes ağlıyodu.kolay olmasının ve content kıtlığının sebebi bu.ağlayanlar teker teker naxx görene kadar bişey beklemek ya da neden gelmedi demek saçma.

meslekler güzel.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ohyeah said:
Todesengel said:
Arkadaş DK ile level kasarken ölüyorum dedi. Meğersem 16 mob çekmiş...

edit: bide rogue 2k critliyor yazmış. DK 755 resiye 16k Rune Strike attı. Üstelik adamın 25k canı var. Rogue 2k critlese ne olur critlemese nolur.

bi ss koyarsan sevinirim. ben 7k üzeri göremedim daha 3.4k ap %32 crit ile


ne yazıkki ss'im yok olmadı gibi düşün sen :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sparkcaster said:
masq biraz rogue qq olmuş sanki, tbc boyunca rogue ve druidler oyunu domine etti pve ve pvpde biraz sakin daha 3-4 ay oldu

nerde qq var ya :// // /

bana kalırsa pvp bazında en kötü class shamandır. cc siz class kalmadı garibim shamanda çakma bir hex. lol.

ayrıca tek spec iş yapabiliyor o da diğer heal classlar kadar iyi değil.

bir de tbc'nin ilk 3-4 ayı bu kadar boş geçmiş miydi? (pve)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

wotlk hikaye olarak bence wow ve tbc'den daha başarılı questlere sahip.

achievement sistemiyle de oyuna feci bağlıyor.

ama wotlk beklentilerimi karşıladı mı, hayır.

örneğin destructible binalardan bahsediyorlardı, oyunda doğru düzgün bir katkısını göremedim.
siege weapons da pek işe yaramıyor. questlerde mini game sadece.

ben isterdim ki en azından battlefield oyunlarındaki gibi belirli kişilerin alabildiği taşıtlar olsun, warcraft 3 introsundaki gibi kalabalık ordularda önemli eleman vasfı taşıyalım felan.

oyuncular kale kursun, bina kursun, guild cityler olsun, siege weaponlarla bunları yıkalım, npc city'leri bombalıyalım felan.

deniz savaşları da çok iyi giderdi ama olmadı.

tek hero class olarak death knight olmasını sevmedim. gnomeların bile death knight olması ayrı bir banal durum.
blademaster gibi hero classlar da yok.

10 üzerinden 8'lik bir ek paket gibi.
ama zevkli mi, zevkli.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Masquerade said:
PvP dengeleri hiç olmadığı kadar kötü durumda bence. Her class herşeyi yapar oldu. Blizzard oyuncuları memnun ($$$) etmek için her class'a cc, aoe, escape ability vs verdi. Hiçbir zaman kurulamayan dengeyi her classa aynı abilityleri isim/icon değiştirerek vererek kurtaracağını sanıyor Blizzard sanırım.


PvP yönünden şurası oyunun bokunu çıkardı zaten , buyüzden pek keyif alamıyorum eskisi gibi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

klasik instancelardan bir tek naxxı görememiştim.. ki yakından tanıyanlar bilir "naxx göremedim böhü" diye çok hayıflanmışımdır..

naxxın böyle ara model instance olarak geri gelmesi bence çok güzel bir yaklaşımdı kaldı ki zaten naxx bir hazırlık aşaması olarak duruyor daha gelmemiş ve3 gelecek olan bir sürü büyük instance var

blizz bu sefer taasarım konusunda da çok güzel çalışmış heleki mekanlar ve bölgeler çok güzel oturmuş tbc deki görgüsüz tasarım yerini daha doğal bir yaklaşıma bırakmış

demo tadında ara videolar şahane olmuş heleki phaze olayı benim olmasını istediğim bir şeydi ehe :)

pvp konusuna gelince.. şaman oynatıyorum.. muhtemelen ne düşündüğümü az-çok tahmine edebiliyorsunuzdur :)

genel anmada WOTLK resmen TBC çkardığı için blizzin oyunculardan özürdilemesi olmuş
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

wintergrasp honor farm, bedava mamut ve pvp itemlarını alabileceğimiz başka bir mekan oldu sadece.

ne söyledikleri gibi uzun uzun world pvp oluyor, ne adam gibi siege aksiyonları var.

olmazda, daha oraya giripde lagden gebermeyen makinasının fpsisi yerlere yapışmayan insan yok. kalabalığın arasında sıklıkla dc yeneniliyor ve ordaki kalabalık başka bir noktaya hareket etmeden de giremiyorsunuz, bağlandığı anda tekrar disconnect.

pve açısındanda sanrım tarihinin en kolay dönemini yaşıyor, en zor şey olan 3 drake bile pugla kesiliyor gibi bişey oldu.

blizzard'da nerf & buff olayını resmen rotasyona bağladı. düzenli olarak dengelerle oynayarak boş dönemde insanları başka class kasın, durun ağlayın ama sakın oyunu bırakmayın bak yeni patchi açıklıyorum orda tekrar düzelticem dengeleri ehe mehe diyerek sürekli classlarla oynuyor.

questler ve mekan tasarımları çok başarılı. outland'in bomboş arazileri ve 20 adam kes 10 taş toplamaya dayalı 180bin questinden sonra güzel şeyler serpiştirilmiş.

ama bu kadar çok class dengesiyle oynamak saçmalık, dengeyi tutturamayacak kadar salak olduklarından değil kasti olarak yaptıklarını düşünüyorum ve rahatsız oluyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şu ana kadarki durum.

Leveling&Quests 9/10 TBC levelingine göre çok çok daha başarılıydı
Pve Content 3/10 çok kolay
PvP Balance 2/10 Ring of Valor bok gibi, DK çok vuruyor, Hunter çok vuruyor, Paladin herşeyi holy shockla tanklıyor
PvE Balance 3/10 Hala lesser classlar ve greater classlar var. Hani hybridler bile en kötü 5% fark edecekti en iyi dps'ten. Rogue'lar 5k bracketı zor kırıyorlar şu anda top gearle.

Levellama kısmına çok çaba sarfetmiş blizzard ama diğer şeylerden sınıfta kaldı bence. Zaten dengelerin bir türlü oturmadığı bir oyunda, hele ki e-sport iddiası taşıyorsan gidip tamamen ticari ve casuallara hizmet eden bir hareketle bütün dengeleri değiştirecek, hikayesi heroic olacağına superman bir class yaratırsan sıçmışsındır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...