Kojiroh Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Hazır yeri gelmişken biraz da SDK verelim madem. Torque benzeri Unity var, harita editörü bilmem nesi her şeyi içinde. Kodu script şeklinde yapıyosun, motoru ellemene gerek yok. Scripti ister C#'ta yaz ister Javascript. Yazdığın oyunu iPhone, Wii, vs. için de derleyebilirsin (ek lisansın varsa) http://unity3d.com/ Unreal SDK var UDK adında. Lisansı çok basit, yaptığın oyunun getirisi 50000$'dan azsa 99$, fazlaysa gelirin %25'i. http://www.udk.com/ Source motorunu kullanarak mod falan yapabilirsiniz başlangıç için http://developer.valvesoftware.com/wiki/Category:Modding Yok eğer ben sıfırdan başlicam C++ ve OpenGL pls derseniz de http://nehe.gamedev.net kolay gelsin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
El-Barto Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Ya açıkçası amatör seviyede yapılacak iş için c++ dan gelecek performans artışı çok önemli değil bence. Yani gidip ilk oyununu ağır fizik hesaplamaları abartılmış bir oyun yapmazsın. Hem torque'un hem unity'nin kendi fizikleri var zaten. Hiç bişey yapmanıza gerek kalmıyo. İkisi de bedava ve yeni başlayanlar için (özellikle unity'i kullandığım için söyleyebilirim bunu) çok iyi hazırlanmış tutorialları var. İkisi de pc,mac,web ve iphone için build edebiliyo. Daha önce hiç bu işe girmemiş olsanız bile, temel programlama bilgileriyle bu iki motoru kullanarak güzel bi başlangıç oyunu yapmanız mümkün. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
throine Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 18, 2011 adam java ile akıyor bkz minecraft. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ractamainus Mesaj tarihi: Mart 19, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 19, 2011 senko said: c mi dosuyorsun icine unmanaged c#ta pointerlar icin hayır, unsafe içinde kullandığın dil yine c# (ki syntax'ın bir önemi yok işlev açısından) c gibi dilleri COM olarak .net projene dahil edebilirsin ki bu da unmanaged oluyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mightee Mesaj tarihi: Mart 21, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 21, 2011 Ractamainus said: kısmi olarak unmanaged c# var.. unsafe modifier'ı bunun için var en azından. unsafe context'i içinde yazdığın her şey unmanaged oluyor. misal c#'ta pointer yoktur ama unsafe kod içinde bu ihtiyacı giderebiliyorsun. ayrıca zamanında büyük bir datayı okuma-yazma yapan ve ram'e yüklenen bir kod parçacığını, performans ihtiyacından dolayı unsafe içinde pointer'lar ile gerçekleştirmiştim. ~45 saniyelik işi ~3 saniyeye düşürmüştü. doğrusu bunun "oyun yapmak" ile doğrudan bir ilgisi de yok ama, söyleyeyim dedim. yanlışın var unsafe code unmanaged kod değil, unmanaged kod'da CLR devreye girmiyor, kodlar c++ gibi derleniyor ve arada hiç katman yok ki böyle birşey c# için yokmuş ben var diye hatırlıyordum yokmuş, o yüzden c++ öğrenmeye devam Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ractamainus Mesaj tarihi: Mart 21, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 21, 2011 unsafe için kısmen unmanaged dedim zaten. c#'ta oturup tamamen unsafe bloğu içinde program yazmak falan saçma, onun için yapılmış bir şey de değil. dolayısıyla unmanaged c# gibi düşünüp c++ gibi dillerle kıyaslamamak lazım. lakin unsafe context'i unmanaged'dır. msil'in nimetlerinden faydalanmaz. o yüzden hızlıdır zaten. misal garbage collector yoktur. olsa pointer kullanamazsın. ek: native code ile unmanaged code'u karıştırmamak lazım. doğru, unsafe code, native değildir ve c++ gibi derlenmez. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Nisan 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 8, 2011 Yeni başlık açmamayım dedim, üzerinde çalıştığım voxel (block) engine'den hackish-demo: http://www.youtube.com/watch?v=Fi6F_X4z-T0 Şarkın: Fur Elise (Techno Remix) Sahne: ~19 million blocks rendered – ~35 million blocks total. Merak edenler için: xna4.0 + c#4.0 - Daha fazlası: http://voxlr.com/ Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Nisan 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 8, 2011 bu arada xna ve native-dx karşılaştırması yapanlar için, implementasyon farklılıklarının olmadığı göz önüne alındığında, xna'nın parameter handling ve dx api call'lardan dolayı yaşadığı performans kaybı %10 civarında ( http://ventspace.wordpress.com/2009/06/30/slimdx-performance/ ). Kimsede tek başına AAA bir oyun geliştiremeyeceğine göre xna yeterli. Keza, SlimDX içinde aynı değerler geçerli. Asıl sorun şu ki c#'da oyun programlama ile uğraşmanın en can sıkıcı yanı, GC ile uğraşmak zorunda olmanız. GC her ne kadar desktop ve web app programcıları için büyük nimet olsada, oyun tarafında işin rengi değişiyor. Oyunlar gibi yüksek performans çalışan uygulamalarda, indeterministik bir çalışma sergileyen GC,sıkıntı yaratabilmekte. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sawer Mesaj tarihi: Nisan 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 8, 2011 unity oldukça kullanışlı ve zevkli oyun yapmak için , herkes adama c++ önermiş. Çok şaşırdım doğrusu yeni başlayan birine bunu önermek adamın 10 günde bu işi bırakmasına yeter heralde.Flashda 2 boyutlu oyun yapmak için çok keyifli , actionscript bilmen lazım ama öğrenmesi kolay. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Mart 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 6, 2012 en yeni video; day & night cycles Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Mart 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 6, 2012 bu topiğe niye o videoyu koyduğunu anlamadım. videodaki programı anlatmak istiyorsan ayrı bir topic açsaymışsın keşke. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Mart 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 6, 2012 haci senin anlamadigin seylerin listesini yapsak, burdan koye yol olur. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Mart 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 6, 2012 teşekkürler aquila Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Mart 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 6, 2012 rica ederim bonec. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mightee Mesaj tarihi: Mart 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 6, 2012 bütün sayfaları okumadım ama benimde postum olsun diyerekten kaçıp geldim. sıfırdan motor yazabilmek için önce motor nedir, ne iş yapar, hangi bileşenleri içermelidir bunları bilmek gerekir ki bunun yolu bence hazır oyun motorlarını kullanarak oyun yapmaktan geçer. şu ana kadar internet üzerinde yazılı veya görsel herhangi bir kaynak bulamadım sıfırdan adım adım günümüz şartlarında bir oyun yapımını anlatan. c++ ın egemen olmasının sebebi bütün motorların / kütüphanelerin zaten c++ ile yazılmış olmalarıdır. bunları sıfırdan başka bir dille yazmak imkansıza yakın olsa gerek. ama yine de c++ bence artık dönemini kapatmalı D gibi yeni teknolojileri destekleyen dillerin önü açılmalı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Artariel Mesaj tarihi: Mart 7, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 7, 2012 c++ must go on Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Mart 7, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 7, 2012 Bone said: bu topiğe niye o videoyu koyduğunu anlamadım. videodaki programı anlatmak istiyorsan ayrı bir topic açsaymışsın keşke. ben yazıyorumda ondan, hazır oyun yapmak konusu varken yeni konu acıp ortalıgı kirletmeyeyim dedim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Mart 7, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 7, 2012 ayrı bir topiği hakediyor ama sen bilirsin tabii. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Mart 7, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 7, 2012 ya pek ilgi olmayacaktır kaybolup gider, en azından bunu ara ara up'larım :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
nameless Mesaj tarihi: Mart 9, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 9, 2012 c++, unmanaged c# falan havada uçuşmuş yine. 8-9-10 sayfalarını okuyarak giriyorum muhabbete, yanlış konuşursam kusura bakmayın. tanıdığım, bildiğim, oyun sektöründe uğraşan kişiler üzerinden ve bir "wanna be" olarak özet geç yapıcam. basit bir engine kullan, isterse interpreted bir dilde kodlama yapıyor ol ama oyun yapmanın mantığını kavra, kendini eğlendirecek bir şey yap, başkalarından da eğlenecek birisi illa ki çıkacaktır. c ve/veya c++ biliyorsan ileride yer edinirsin bu piyasada. ayrıca gencolar, löve diye bir framework var aklınızı alır; lua ile yazıyorsunuz oyunu. mario ile portal'ı birleştiren manyaklar bile var. löve mari0 iyi forumlar Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sypro Mesaj tarihi: Mart 9, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 9, 2012 LÖVE ile uğraştım bi ara, kendi örnekleri ile falan biraz eğlendim. Sonra LUA çok anlamsız geldi, sıkıldım. Ona ayıracağım zamanla gider Box2D'yi yalar yutar sonra her platformda ve her dilde çoşarım dedim. Nitekim şu an öyle yapıyor olabilirim. bi yemek falan yiyim, sonra emin olurum bu söylediklerimden. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Mart 9, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 9, 2012 c ne kadar kullanılır tartısılır ama tabiki bugün defacto dil c++. ha java ile c# ile oyun yazılamıyor mu? AAA game yazma gibi bir hedefiniz yoksa bal gibide yazılıyor. minecraft (java), terraria (c#), android'de ki bir çok oyun vs diye uzayıp gidiyor bu liste. kendim c#'da takıldığım için genelde oradan örneklemeler yapayım, xna oldukca güzel bir starter kit, ha xna kesmemeye başladığında sizi limitliyorsa ver elini SlimDX (wrapper'ın native DX'e göre %5-%10 arası bir overhead'i var). bide yeni başlayanların yok unsafe {} c# çok takılmaması lazım bu konulara. amaç öğrenmekse bu gibi detaylar dalmanın pek alemi yok. artı olarak c# veya java gibi bir dilde başlayıp işin mantalitesini kaparak pek ala c++ & native dx'e geçiş yapılabilinir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
b1vRiP Mesaj tarihi: Eylül 30, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 30, 2012 -- moved topic -- Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar