Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Oyun yapmak


b1vRiP

Öne çıkan mesajlar

Ben de emokhan'a katiliyorum. Cok guzel aciklamis valla, tebrik etmek lazim.

Fakat C# ile OS yazma ( C# destekli degil ) olayinin henuz kendi gozumle gordugum ve "olmus bu" dedigim bir ornegi olmadigindan, bu konuda yapilabileceklerin henuz teori ve sinirli oldugunu dusunuyorum -ki OS development dan bahsediyoruz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

emokhan said:

bu durumda, c++ın programcıya bıraktıgı memory managment kısmını uygun bir pattern ile implement etmekle, c# da unmanaged kodda yıne uygun pattern ile implement etmek arasında "homebrew" oyunlar için, "çok ciddi performans farkı olacagını" soyleyen yorumu, yanlış buluyorum.


önceden 2 kere yazdım, bu da 3. olsun. yine anlamazsan 4.yü de yazarım bi ara. homebrew oyun yapamazsın gibi birşey söylemedim, tabiki çok ciddi performans farkı olmaz. ama ciddi performans gereken oyunlarda tercih edilmeyeceğini söyledim. unmanaged code ile .Netin abstractionlarını devre dışı bırakmanın da C++ ile yazmaktan bir farkı yok, dolayısıyla özel olarak C#'ı tercih ettirecek bir özellik değil. eğer öyle olsaydı piyasada yaygınlaşmış olurdu zaten (homebrew değil). .Net 2 ay önce çıkmış bi teknoloji değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Prosciutto said:
Milamber said:
performansı artacaktır diye düşünüyorum. zaman gösterecek tabi kimin haklı olduğunu^^


.Net framework altındaki dillerin amacı o değil, programcıyı çeşitli soyutlamalarla bellek yönetimi vb. yüklerden kurtarmak ve yazılım geliştirme sürecini hızlandırmak. C# ile genel amaçlı yazılım üretebilirsin ama işletim sistemi yazamazsın, ciddi performans gerektiren oyunlar da yapamazsın, yapamıyo olman da normal zaten. her dil herşey için kullanılmaz. aynı şeyler java için de geçerli.

c++ 'ın tercih edilme sebebi bellek yönetiminin tamamen programcıya bırakılması doğal olarak da performans artışı. bu c++'ı javadan veya C#'tan üstün kılmaz tabiki, amaçlar farklı çünkü.

reyou said:

ha direk unsafe code bloklari icerisinde direk bellege ulasarak yazarsin kodunu o zaman c++ performansina yaklasirsin.


çok zorunlu olmadıkça pek anlamı olan birşey değil bence. o yüzden C#'ı tercih etmek için bir sebep değil oyun yapımında.


Şimdi kaynak bulamıycam ama çıktığı günden itibaren MS işletim sistemleri dahil bütün ürünlerini C# dili ile yazdığını söylüyor.

Ayrıca paticikteki uzman sayısının da gözlerimi yaşarttığını belirteyim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İşletim sistemi yazmak ile kasıt nedir? Sonuçta buna kernel de dahil, arayüz de, media player da. Kalkıp tamamı C ile yazılmış demek de yalan olur, C# ile yazılmış demek de. Ama hangi bölümlerde en sık hangi dillerin kullandığına dair kaynak bulabilecek varsa ben de çok sevinirim. Biraz aradım ama sağlam bir kaynağa rastlamadım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kaynak bulamıycam dedim dimi? =))) Vakti zamanında c# bir heyecanla daha yeni çıkmışken falan böyle bir haber vardı. Bulmam uzun sürer diye aramıyorum şimdi =)
Kaldı ki kaynak bulsak bile MS zamanında c#ı pazarlamak için böyle bir yalan söylemiş bile olaiblr orası da apayrı. (İyice karıştırdım hangi görüşü savunduğum belli diil burda, kafanızı karıştırıp haklı çıkıcam mevzuudan) Benim dediğim mesel şu dille bu şu dill eşu yazılır şeklindeki önermelere katılmıyor, bu kadar basit anlatılıcak bi konu değil bu.


C++'ı bırakıp komple c#'a geçen ürünlerden biri de autocad bildiğim kadarıyla, ama bunun da kaynağını bulamam. :) Ayrıca c# diyince akla MS'un gelmesi doğal ama Borland'ın da c# derleyicisi olduğunu hatırlatayım. Hiç tecrübem olmamakla beraber MS'unkinden daha başarılı olduğu yönünde duyum aldım, araştırma falan yapmışlığım yok kalkıp kaynak istemeyin n'olur :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ractamainus said:
borland'ın en büyük ortağının da ms olduğunu bilmen, anders heljberg (böyle mi yazılıyodu yau?) borland'ın proje liderliğinden c#'a geldiğini falan bilmen gerekiyor ama..


Bu bilgiyi neden bilmem gerkiyo anlamadım. Yazdığım şeyleri çürüten ya da destekleyen bişey değil snein dediklerin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aktiftablet said:
Kaynak bulamıycam dedim dimi? =))) Vakti zamanında c# bir heyecanla daha yeni çıkmışken falan böyle bir haber vardı. Bulmam uzun sürer diye aramıyorum şimdi =)
Kaldı ki kaynak bulsak bile MS zamanında c#ı pazarlamak için böyle bir yalan söylemiş bile olaiblr orası da apayrı. (İyice karıştırdım hangi görüşü savunduğum belli diil burda, kafanızı karıştırıp haklı çıkıcam mevzuudan) Benim dediğim mesel şu dille bu şu dill eşu yazılır şeklindeki önermelere katılmıyor, bu kadar basit anlatılıcak bi konu değil bu.


C++'ı bırakıp komple c#'a geçen ürünlerden biri de autocad bildiğim kadarıyla, ama bunun da kaynağını bulamam. :) Ayrıca c# diyince akla MS'un gelmesi doğal ama Borland'ın da c# derleyicisi olduğunu hatırlatayım. Hiç tecrübem olmamakla beraber MS'unkinden daha başarılı olduğu yönünde duyum aldım, araştırma falan yapmışlığım yok kalkıp kaynak istemeyin n'olur :D


dediklerin dogru, windows vista'nin kernel harici geri kalan kismi C# ile yazilmis, zaten o kisimda assembly ve ansi C kullanilarak yaziliyormus.

Valla ayni kaynaktan mi okuduk bilmiyorum ama bende bulursam solerim :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 yıl sonra ...
unmanaged c# ile araştırma yaparken bu konuyu buldum hortlatim dedim,

ben uzun zamandır c# kullanıyorum ve oyun programlama için c++ öğrenmeye başladım 4 - 5 ay önce fakat visual studio'da c# da olduğu gibi c++'da da aynı özellikler var ama sağlıklı çalışmıyor (syntax highlighting falan).

unmanaged c# ile c++ ile alınan performans aynı olur mu sizce ? c#'a alışkanlığım var gidip neden yeni bir dil öğrenmekle vakit kaybedeyim diye düşünüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Unmanaged C# ile C++ arasındaki performans farkını bilemiyorum ama, bildiğin düpedüz managed C# da artık başarılı bikaç oyunun yapımında kullanılıp test edildi ve onaylandı. Tamam performans hala düşük, hatta obfuscation falan kasmadığın takdirde kaynak kodu kabak gibi ortada ama, kullanılıyo yani.

XNA falan iyi sinyaller verdi. Unity gibi motorlar çıkıyo (tamamen C# olmasa da scriptler Javascript'le bile yazılabiliyo). İlerleyen zamanlarda daha da yaygınlaşacaktır zaten C#.
http://en.wikipedia.org/wiki/Magicka
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

xna'i hala çok yavaş buluyorum, dx ile yapılan herşeyi xna ile yapmaya kalktığında yerlerde performans.

c#'ın geleceği var bence, c çıktığı dönemlerde de insanlar assembly den uzun süre vazgeçmemişler performans problemi olur diye.

unmanaged c#'ın performansını gerçekten merak ediyorum, eğer gözle görülür aşırı bir sıkıntı yoksa direk giricem dx olayına.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kısmi olarak unmanaged c# var..

unsafe modifier'ı bunun için var en azından. unsafe context'i içinde yazdığın her şey unmanaged oluyor. misal c#'ta pointer yoktur ama unsafe kod içinde bu ihtiyacı giderebiliyorsun.

ayrıca zamanında büyük bir datayı okuma-yazma yapan ve ram'e yüklenen bir kod parçacığını, performans ihtiyacından dolayı unsafe içinde pointer'lar ile gerçekleştirmiştim. ~45 saniyelik işi ~3 saniyeye düşürmüştü.

doğrusu bunun "oyun yapmak" ile doğrudan bir ilgisi de yok ama, söyleyeyim dedim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...