Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Oyun yapmak


b1vRiP

Öne çıkan mesajlar

çok teşekkür ederim arkadaşlar sonuçta herkes yardım etmek istiyor sağolun.
ben evet işin programlama kısmına daha bir ilgi duyuyorum o yüzden c++ a yöneleceğim ve tekrar dediğim gibi asıl amacım c ailesini öğrenmek ve bunu da güzel bir amaç ile yapmak beni heveslendirir.
öncelikle c# öğrenmeye başlıyorum şimdi.bu dönem c++ dersim de var.gerçi çok temel olduğu söyleniyor.c# tan sonra c++ a geçmek istiyorum.

ogre3d ve realm crafter şu anda çok ilgimi çekti onları inceleyeceğim.bi de valvesoft a bakıcam hangi işlerde yoğunlaşabilirim istediğim programcılıkla diye.

tabii ki tek başına oyun yapmak çok zor ama ben bi başlıyim yoldaş çıkar belki ilerde :)

peki mmorpg teknolojileri hakkında nereden döküman bulabilirim?
edit: soruma biraz cevap gibi olacak. sanırım realm crafter baya işime yarayacak gibi..source u parayla alabiliyor muyuz? kendi scripting dilleri mi var? daha çok runuo nun gelişmişi gibi geldi bana :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tür senaryo müzik animasyon görsellik fln. sonra neyle programlayacağın var. c den başlar c++ arada üst seviye python gibi diller sunucu çalışmaları için kullanılabilir. directx mi opengl mi kullanacan onlardan da bi ton şey geliyo. bence arkanda bir şirket yoksa ve zengin çocuğu değilsen tek başınaysan bide hiç uğraşma :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bivrip, gecen hafta EA ile mulakata girdigimde adamlarin beklentileri su sekildeydi:
En az 3-4 kisi toplanip koordine sekilde bi projede, tercihen oyunda calismis olma tecrubesi
Oyun yapma tecrubesi, yani oyun nasil yapilir nasil baslanir nasil ilerlenir ne sorunlar cikar nelere dikkat etmek gerekir falan filan.
Object Oriented Design bilgisi. (Kisisel onerim C'yi gec ilk olarak, isine yaramaz, ogrenmenin de belli basli alanlar haric anlami yok zaten. C++ isini gorur, bence igrenc ama en genel gecer o hala)
Pointer bilgisi. Mesela ben Java'yi tercih ederim her seyde, adam bunu duyunca direk pointerlarla aran nasil dedi Java'da explicit pointer olmadigi icin.
Passion for video games muhabbeti iste. Yani sen dersler, sunlar bunlar disinda bi de oturup kendi basina basit oyunlar yapmaya calisir kurcalar edersen falan super bi aday olursun bir oyun firmasi icin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tüm mesajları tek tek okumadım, o yüzden hatam olursa affola. kişisel fikrim bazı yorumlar hobi programcılığının çok üstüne çıkmış.

c# üzerine eğildiğini gördüm. madem öyle, hobini de başta bu dil üzerinde yap bence, zira önceliğin .net programcısı olmaksa, ilerlemek adına sana yardımcı olacağı bir gerçek.

bunun için de xna'e bir bak derim. burası da güzel kaynaklar sunuyor yine xna development için.. bir şekilde yolunu bulursun bence.

bu arada gamedev.net gibi genel oyun programcılığı üzerine siteler var, motivasyon ve oyun yapmanın aşamaları hakkında yardımcı olabilecek.

kolay gelsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eğer illa c++ öğrencem vs demiyorsan web based oyun yap salla c,c++ filan. oyun yapmak ve programlamak apayrı şeylerdir. benim buradan anladığım seni oyunu programlamaktan çok tasarlama kısmı cezbetmiş.

basit flash oyunlarıyla filan başla veya hiç grafiksiz text based oyunlarla. oyundaki akışlar nasıl olacak eğer multiplayersa nasıl haberleştireceksin vs teknik olarak bunlarla uğraş ama genel olarak oyunun tasarımıyla ilgilen. nerede ne yapayım, nasıl seçenekler sunayım, oyuncularım ne ister ben ne eklerim vs. tabi buraya yazıp anlatması zor beceremedim zaten :( umarım anlamışsındır biz kısaca game requirements diyoruz bunlara.

ha direkt programlamaya girip onu da öğrenebilirsin ama sonuçta oyun programlamakla, normal bir yazılım yazmak aynı şey değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

herkese teşekkürler valla inanılmaz yardımcı oldunuz.
ben c# eğitimimi tamamlamaya kasıorum şu an herbert schildt'in c#2.0'ını buldum 3.0 sanırım türkçeye çevrilmemiş.ingilizce kitap okurken de inanılmaz darlanıyorum.
daha sonra c++ öğrenmeye karar verdim.çünkü abim object oriented için c#'tan başlaman daha iyi dedi.
neyse yavaş yavaş artık belki sonra ea alır da ultima online developerı olurum :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

C# ve Java bir çok yükü senin üzerinden alıyor ve istediğine daha rahat ve daha hızlı ulaşmanı sağlıyor. Ayrıca bir çok konsept (pointer, memory management ...) basitleştirilmiş olduğu için genelde daha az hata yapıyorsun ve hata ayıklama için harcadığın saatler azalıyor.

Yeterlilik konusuna gelince. C# ve Java çoğu açıdan fazlasıyla yeterli. Ama her frame'in önemli olduğu bir oyun yapmaya çalıştığında C++ benzeri diller çok avantajlı oluyor. Sonuç olarak, daha iyi performans almak için C++ 'ın hammaliyesi ile uğraşmak zorunda kalıyorsun. İyi C++ bilmeyenler için hiç de istenecek bir şey değil.

Bir de senelerdir C++ ile uğraşmış ve yalayıp yutmuş bir kesim var. Onlar için hala C++ en serbest, en hızlı ve en gelişmiş dildir. :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O yalan iste, "seve seve" yapmadigin sekilde yapmiyorsun oyle isleri.

Ben tum undergrad egitimimi C++'da aldim, cok da iyiydim yani, sonra 2. sinif yazinda Java'ya alistim bi proje icin (ve yapay zeka arastirma projeleri java oluyo genelde, benimkiler oyle denk geldi hep), programlama dersleri biter bitmez, dil zorunlulugu kalkinca her seyi java'da yapmaya basladim ve cok seviyorum java'yi.

Gecen gun Computational Linguistics dersinde projeye baslamak icin destek kodu veriyolardi, onlarin uzerine yapinca kolay oluyodu baya o yuzden basladim C++ ile, 1 saat dayanamadim cidden Java'dan sonra cekilir dert degil, support code u falan da bastan java'da yazdim hehe.

Bu arada, oyun yapmak diyince ben bi oyun sirketine girmek gibi dusundum (mantikli olan bu zira). Bence guzel bir CS egitimi al, grafik ilgini cekiyorsa computer graphics'e yonel. Bi onceki postumda dedigim seyleri yap ve bir firsatini bulup yurt disinda bunun yuksek lisansini yap (Masters in Entertainment Technology). Yuksek lisans bilginden ziyade sirketlere ulasimini kolaylastiracak, yoksa Turkiye'de anca Yogurt'ta cep telefonu oyunu yaparsin.
Sirket dusunmuyorsan zaten hic gaz olmamak lazim, oyle artik evimde oyun yapayim donemleri biteli 20 yili gecti cunku.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mum_Chamber said:
ben o "artık tek başına oyun yapma devri bitti" tezine katılmıyorum. sonuçta efsanevi skorlar almış world of goo iki programcının wifi hotspotlarında geliştirdikleri bir proje.

kaldı ki, çoğu indie oyun için c# ya da java fazlasıyla yeter.
abi baban Rockefeller falan degilse para da kazanman lazim ama iste
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Birçok kişi yazmış, 4 sayfa olmuş elbette ama ben de birşeyler yazayım.

- Hobi olarak oyun yapmak mümkün. Niye olamasın ki? İnsanlar hobi olarak müzisyenlik yapıyor hatta bazıları bu şekilde 3-5 kuruş para da kazanabiliyor.
Artık drag 'n drop şeklinde oyun yapma programları var. Microsoft bu konu da feci kararlı şekilde ilerliyor. Misal Silverlight ile Flash'ın kopyasını yaptılar, daha oyun/program odakli bir ürün çıktı. Flash çok tuttu oyun yapma programı olarak, Silverlight konusunda da böyle uğraşları var. XNA ile de bir tıkla oyun yapma sistemleri üzerine gidiyorlar. Puzzle birleştirirmiş gibi oyun yapabileceğin bazı programlar da var. FPS Maker, Adventure Maker, RPG Maker türevi programlar var. Hatta bazı oyun motorları sıfır programlama dili bilgisine sahip insanlar düşünülerek hazırlanmış olabiliyor.
Bunlar hobi amacıyla oyun yapma isteğinde olanlar için gayet güzel seçenekler.
Artık oyun yapmak için makine dili bilip matematikte profesör konumuna çıkmak gerekmiyor. Şimdi öyle programlar geliştiriliyor ki, sadece çizim yeteneği ile çok ilginç oyunlar yapacaksın. Örneğin Flash var, animasyon programı. Ama biraz script bilerek adamlar feci oyunlar yapıyor.
Hatta şöyle diyim, millet hiç programlama dili bilmeden, hiç calculus bilmeden Flash ile oyun yapıyor, sonra bu oyunu tutup Coca Cola gibi firmalara satıyor. Flash sana interaktif animasyon hazırlama imkanı sunduğu için, sadece çizim yeteneğinle "oyun" yapabiliyorsun. Bu tarz banner-vari oyunlarla ilgiliysen, Coca Cola, Pepsi vs gibi büyük firmalarla irtibat halinde olmanı tavsiye ederim.

- Reklam işi dışında da hobi amacıyla oyun yapılabiliyor. Buna örnek birçok open source veya indie oyun bulunmakta.
Ha tek başına ve hobi amacıyla oyun yapacaksan tutup Half-Life 1-2 gibi oyunlar yapmayı bekleme. Ama Küçük küçük indie ve open source oyunlar yapabilirsin. Hatta daha da güzeli, Big Fish Games gibi sitelerde, birbirinin neredeyse kopyası oyunlar var. Bunlar indie sayılmıyor sanırım ama küçük oyunlar. Yani çok büyük ekipler gerektirmeyen ve kolay oyun yapma programlarıyla bile yapılabilen oyunlar. Buralarda 10-15 dolara satılıyor bu oyunlar. Atıyorum popüler olmadı, 100 kişi indirse 1000 dolar, çok da kötü değil. Yani hobi amaçla yapsan bile böyle küçük oyunları satman mümkün.

- Hobi olarak yapacaksan, calculusla felan gözünü korkutmaya değmez. Torque diye bir program var. Bunu tavsiye ederim sana. 2D versiyonu da var, 3D versiyonu da. Torque 2D ile çok kaliteli platform oyunları felan yapabilirsin mesela. Hatta öğrendiğim kadarıyla, sadece bir resim çizip, o resmi tak diye oyun ortamına koyabiliyormuşsun. Diyorsun ki "bu zıplayan cisim, eğilen cisim, player kontrolü var", ona göre oyun oluşuyor.

- Eğer bu tip programlarla değil de, sıfırdan yapacaksan o zaman önünde iki yol var. Biri oyun programcılığı, diğeri de oyun grafikerliği. Oyun yapmak için bu ikisini de bilmen gerekiyor. Ama tek bir kişinin ikisini birden bilmesi zor. Yani elbet bilirsin de, tek bir işte yoğunlaşman senin o konuda daha başarılı olmanı sağlıyacaktır. Öteki türlü tek elle iki pet şişe taşımak gibi epey zorlayacaktır.
Oyun programcılığı hakkında ilk karşına çıkan C++ olacaktır. Bunun nedeni, birçok firmanın eskiden beri gelmesi ve C++ döneminde C++ öğrenmiş olması. Birçok oyun motoru C++ kullanılarak yazılmış.
Ancak daha yeni firmalar C# kullanıyor. Hatta artık yeni açılan firmalar Python, Ruby gibi programlama dilleri kullanıyor. Python ve Ruby hakkında hiç bilgim yok, ama artık Ruby'nin yaygınlaşmaya başladığını da görmekteyim.
Benim tavsiyem, C ile başlayıp, C'yi özümseyip, C++'a geçmek, onu özümsedikten sonra C#'a geçmek, sonra Python ve Ruby. Hatta C'ye başlamadan önce Programlama Algoritması okursan, bu programlama dillerini daha çabuk kavramanı sağlıyacaktır. Sonra bunlardan birinde uzmanlaşmanı tavsiye ederim. En yaygını diyerek C++ seçebilirsin, daha güncel diyerek C# tercih edebilirsin. Ama bence hepsinde birden uzmanlaşman, sadece kafanı karıştıracaktır.
Oyun grafikerliği içinde 3Ds Max, XSI, Maya, DirectX, OpenGL gibi grafik işlerini özümsemen lazım.

- Oyun programcılığı konusunda en ilgimi çeken konu Artificial Intelligence benimkisi. Ama yeni gelişmelere bakarsak, oyun grafikerliği daha çok önem kazancak gibi gözüküyor. Dediğim gibi böyle Torque gibi, XNA gibi sistemler gittikçe programcılığı azaltıyor. Yani baştan fizik motoru yazmıyacaksın, grafik motoru yazmıyacaksın, yapay zeka motoru yazmıyacaksın, çünkü bunları hali hazırda geliştirenler var. Sen oyun yaparken bunları alıp üstüne kendi hazırladığın grafikleri koycaksın.

- Bunları bir kenara ayırırsak, oyun yapma işine başlarken ben de sana önce tic tac toe, tetris gibi şeyleri yapmanı tavsiye ederim. Çok basit oyunlar gözüküyor aslında ama incelendiğinde aslında oyun yapma işindeki şeyleri kapsadağını görüyoruz. Oyuncunun seçim yapmasının ekrana yansıması, rakip bilgisayarın hamlelerin hangi taktiğe bağlı olması, oyunu kazanma ve kaybetme koşulları, ekranda gözüken grafikler vs hepsini kapsıyor. Farkı çok büyük kod satırları gerektirmemesi. Bu şekilde kafan çok fazla dağılmadan, oyun yapma mekanizmasını daha iyi kavrayabilirsin. Ve bu tip küçük oyunlar daha çok ve daha kolay satılıyor :)

- Programlama temelim zayıf demişsin, kesinlikle Programlama Algoritması öğrenmeni tavsiye ederim. Atıyorum C++ kodlarını ezberleyip kullanmaya kalktığında bocalarsın. Oysa önce algoritmayı anlayıp sonra C++ kodlarını (veya herhangi bir programlama dili) öğrenirsen, nerde ne yapacağını kafanda daha iyi canlandırırsın.

- OGRE dediğin bir grafik motoruymuş. Open source motorları inceleyip işine hangisi daha yarar bakabilirsin. Ama bence temel şeyleri görmek için Steam üzerindeki Half-Life'ın Source SDK'sını kurup kullanman daha iyi olur. Harita ve mod yaparak, bir oyun motorunun nasıl kullanıldığını daha iyi anlarsın. Ondan sonra oyun motorlarını araştırmanı tavsiye ederim. (Dip not olarak, RealmForge baya kapsamlı gözüktü gözüme. OGRE kullanılarak yapılmış. C# kullanıyormuş sanırım bi de).

- Oyun yapmak için 500 fırın ekmek yemek zorunda değilsin. Yukarda anlattığım gibi, Adventure Maker, RPG Maker, Torque gibi bir sürü oyun yapma programı var. Araştırdığında bir sürü farklı böyle programa rastlıyorsun. Ancak oyun programcılığı veya oyun grafikerliği konusunda ilerlemek istiyorsan, temelden başlayıp kendini geliştirmen daha iyi olur bence. Bu şekilde "500 fırın ekmek" meselesiyle başbaşa kalabilirsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

vay be baya gelişmiş 3d engine olayı..ama hepsi paralı :(

RealmForge özellikle ilgimi çekti çünkü c# kullanıyorlar ve ogre üstüne kurulu.bilemiyorum ama hep şöyle bir düşüncem var "kendim yapsam daha iyi kontrol ederim." ama sıfırdan yapmak çok zor sanırım.

şu c# a abanıyım ben biraz sonra bakıcam artık..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...