Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Diminishing returns, Nedir?


thewolfteam

Öne çıkan mesajlar

Diminishing returns, Nedir?
Ben Türkçe'ye azalan hasılat olarak çevirdim. Yorum sizin. Ama tanklarımız için güzel bilgiler aşağıda. Ve neden aşırı avoidance tank yapılamayacağının cevabıda burada.

Azalan hasılat konumuz dodge ve parry rating. Nedenini aşığıda anlatımcam ama konumuz özet olarak şöyle bir tank her kazandığı bir rating puanının kendine vermiş olduğu % cinsinden dodge ve parry bir öncekinden daha azdır. Defance rating ve talentlardan kazanılan dodge ve parry buna dahil değildir. Neden mi? Wotlk'de değişen avoidance mekaniği buna neden oluyor.

Biraz daha ayrıntıya girelim. 80 lvl için aşağıdaki çevrimler genel olarak doğrudur.

 4.91850 defense rating  = 1 defense skill
39.34799 dodge rating = 1% dodge chance
49.18499 parry rating = 1% parry chance


Not: Azalan hasılat kuralı miss içinde geçerli ancak, miss sadece defance ratingden kazanılıyor. Yukarıdada söylediğim gibi def.rating, talent ve Night elflerin sahip olduğu %2 miss zaten bu kapsama dahil değil. Bu yüzden aşağıdaki hesaplamalarda miss chance yok.

Aşağıdaki tabloda her class için azalan hasılata esas olarak kullanılan katsayılar (k) var.

Class		   	   k
Warrior 0.956
Paladin 0.956
Deathknight 0.956
Druid 0.972


Buradaki tabloda her class için dodge ve parry için maksimum [cap (c)] avoidanceları görüyorsunuz.
Tabloya göre Terorik olarak DK itemlardan maksimum %47 parry toplayabilir.

Class		  type	    c	       1/c  
Warrior Dodge 88.129021 0.011347
Warrior Parry 47.003525 0.021275
Paladin Dodge 88.129021 0.011347
Paladin Parry 47.003525 0.021275
Deathknight Dodge 88.129021 0.011347
Deathknight Parry 47.003525 0.021275
Druid Dodge 116.890707 0.008555


Son olarak, her class için agility/dodge verimliliğini görüyorsunuz.
Tabloya göre 100 agility dk ve warriorra %1.3 dodge verirken druid için bu %2.4, paladin içinse %1.9

Class        Dodge/Agility
Warrior 0.013600
Paladin 0.019200
Deathknight 0.013600
Druid 0.024000


Şimdi gelelim azalan hasılat formülümüze;


A; azalan hasılat hesap edilmeden önce kazanacağınız avoidance
c; maximum avoidance
k; azalan hasılat için kullanılan katsayı
Ad; azalan hasılat hesap edildikten sonra elinizde kalan avoidance

Tekrar hatırlatayım, çıplak olarak talent diğer şeylerden aldığınız dodge ve parry bu hesaba dahil değildir.

Örnek - Dodge
Örnekdeki warriorumuz çıplak olarak %5 dodge var. İtemlardan 261 agility, 557def. ve 368 dodge rating alıyor.
Buna göre öncelikle itemlardan aldığı dodge hesap edelim.
1a) Defense rating ----> defense skill: 557/4.9185 = 113.24591 defense skill
1b) Defense skill-------> dodge chance: 113.24591 * 0.04 = 4.52984%
1c) Dodge rating-----> dodge chance: 368/39.34799 = 9.35245%
1d) Agility------> dodge chance: 261 * 0.01360 = 3.5496%

Toplam dodge için;
A=1b + 1c + 1d ======> A = (4.52984 + 9.35245 + 3.5496)

2) k/A: 0.956/(4.52984 + 9.35245 + 3.5496) = 0.05484
3) 1/c + k/A: 0.01135 + 0.05484 = 0.06619
4) 3ncü adımda 1/Ad elde ettik. Ad çekmek için 1/0.06619 = 15.10824% Bu Ad yani bizim azalan hasılatı ekledikten sonraki elde ettiğimiz dodge.
Şimdi warriorumuzun çıplak olarak elde ettiği %5 dodge üstüne eklersek. 5% + 15.11% = 20.11% sonucuna ulaşırız. Bu oyuncunun karakter ekranında göreceği dodge miktarıdır.

Oyuncu itemlardan toplamda 17,43 dodge alması gerekirken azalan hasılat hesaplaması sonucu elde ettiği sonuç %15,11 düşmüştür.

Azalan hasılat hesaplamasından daha az zararlı çıkmak için;
1. 540 def. rating ulaşmak gerekiyor.
2. Optimal defance/dodge oranı 3/2 ile 2/1 arası.
3. Hiç bir zaman parry rating dert etmeyin. İtemların verdikleri her zaman yeterlidir. Parry chance cap düşük olduğu parry den daha çok kaybediyorsunuz. Bu nedenle parry gem takmakda hiç uyun değil.
4. Ratingbuster add on kullanın. Çünkü bu add on yeni alacağınız itemlarda parry ve dodge hesaplaması yaparken bu azalan hasılat oranınıda dikkate alıyor.

Aşağıdaki tabloda rating arttıkça beklenilen (expect) dodge ve parry oranı ile elde edilen (dim) dodge ve parry oranlarının bir kıyaslaması var. Gördüğünüz gibi rating arttıkça kayıplarda çoğalıyor. Yukarıdada söylediğim gibi parry cap daha düşük olduğu için parry kayıplarıda daha fazla.


rating expect_dodge dim_dodge expect_parry dim_parry
0 0.00 0.00 0.00 0.00
100 2.54 2.58 2.03 2.03
200 5.08 5.01 4.07 3.90
300 7.62 7.31 6.10 5.62
400 10.17 9.49 8.13 7.20
500 12.71 11.55 10.17 8.67
600 15.25 13.51 12.20 10.04
700 17.79 15.36 14.23 11.31
800 20.33 17.13 16.27 12.49
900 22.87 18.82 18.30 13.60
1000 25.41 20.42 20.33 14.64
1500 38.12 27.45 30.50 19.00
2000 50.83 33.16 40.66 22.33
2500 63.54 37.89 50.83 24.95
3000 76.24 41.87 60.99 27.06
3500 88.95 45.26 71.16 28.81
4000 101.66 48.19 81.33 30.28
4500 114.36 50.75 91.49 31.52
5000 127.07 52.99 101.66 32.60
5500 139.78 54.99 111.82 33.53
6000 152.49 56.77 121.99 34.35
6500 165.19 58.36 132.15 35.08
7000 177.90 59.81 142.32 35.72
7500 190.61 61.12 152.49 36.30
8000 203.31 62.31 162.65 36.83
8500 216.02 63.40 172.82 37.30
9000 228.73 64.41 182.98 37.74
9500 241.44 65.33 193.15 38.13
10000 254.14 66.19 203.31 38.50



Kaynak ve daha çok örnek için;
http://www.tankspot.com/forums/f63/40003-diminishing-returns-avoidance.html
http://www.tankspot.com/forums/f14/42074-balancing-avoidance-ratings.html
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hazır bu konuya burada başlamışken. Avoidance, Mitigation ve Survivality değinmek istiyorum.

Mitigation; Yapılan damage in miktarını azaltan herşeyin toplamıdır. Ne kadar çoksa o kadar az damage yersiniz. Başta armor olmak üzere damage azaltan her türlü skill ve talent de buna dahildir.

Avoidance; Alacağınız damage in toplamda % kaçını savuşturacağınızı gösterir. Parry ve dodge başta olmak üzere talentlerden, defance ratingden ve base olarak sahip olduğunuz %5 miss de buna dahildir. Ne kadar çok olursa mob sizi o kadar çok ıskalar.

Mitigation vs Avoidance; Teorik olarak %1 Avoidance = %1 Mitigation dır.

Örneğin; bir mob 100 kez her defasında tanka 100 damage yapsın.

%50 Mitigation sahip bir tank 100 damage 50 düşürerek toplamda 100 X 50 = 5000 damage yer.

%50 Avoidance sahip bir tank 100 damage'in tamamını yer ancak %50 sini savuşturur. Toplamda 50 x 100 = 5000 damage yer.

Görüldüğü gibi 2 tankda toplamda aynı damage aldı. Dediğim gibi teorik olarak böyle. Tüm tanklar her ikisinede sahip. Yani avoidance dan geçen damageler mitigation ile azaltılarak tanka ulaşır. Ancak çok yüksek avoidance ve çok az mitigation biriktiren bir tank arada yüksek damagler yiyeceğinden ölme riski çok olur. Aşırı mitigation biriktirmiş bir tankda healerların manasını sömürecektir.

Survivality; Hayatta kalma. Kabaca bir tankın heal almadan ne kadar ayakta kalacağının ölçüsüdür. Geniş Hit Point bu nedenle önemlidir. Healerların tankın yediği damageleri tamamlayabilmeleri için zaman tanır.

Yukarıdaki analizimize devam edersek. Damageler Avoidance dan geçerse Mitigation da kırpılıp tankın hit pointinde damage olarak görünür. Burda önemli nokta bunlardan kaç tanesini kaldırabilir. Ve healerların tamamlama süresi. Eğer verdiğiniz cevap 3 ve daha fazla ise tank healerların manası olduğu sürece ayakta kalabilecektir.

Uncrittable; bir tankın olmazsa olmazıdır. Eğer crit yiyorsanız yukarıda bahsettiğim hiç birşey sizin için geçerli değildir. Raid bossları 83 level olup %5.6 ihtimalle critleme şansı vardır. Bu critler dodge veya parry yapılamaz. Çünkü damage size ulaşmadan önce server bunun gerçek bir damage olup olmayacağını hesap eder. Eğer bir damage olacaksa bu sefer crit olup olmayacağını hesaplar. Avoidance %5 de olsa %50 de olsa bu criti hep aynı miktarda yersiniz. Bu yüzden tanklar 540 (%5.6) def. toplamak zorundadır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hardcore oynayan insanlar için olay böyle geçiyor ama. İşine yarayan adam için baya kullanışlı olmuş. Realm first için kasan, haftada 6 gün raid yapan adamlara yönelik güzel bi çalışma bence. Oyunu eğlenmek için oynuyoruz ama ciddi ciddi emek ve zaman harcayan insanlarda var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

OogahBoogah said:
böyle makineleşmesi hoş değil bence


Merak etme oturup yukarıdakilerini tek tek hesap etmiyoruz. Bir tank üstünü başını dizerken, bunlara enchant ve gem takarken, raidlerde elxir, flask içerken ve ekmek yerken statlarında bazı dengleri gözetmesi gerekir. Şimdi ben çıkıp desem "ey ahali parry rating gem takmayın, DK lar parry o kadarda faydalı değil " desem bir anlamı olmaz. Buyrun işin hesabı kitabı. Bakın ona göre kendinizi ayarlayın. İşin özü budur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

samaella said:
fakat def cap 540 asildiktan sonra bunu daha da arttirmak sizin hit sansinizi düsürüyor. Hitin düsmesi tps ye yansiyor dogal olarak.


Söylediğin konuya şöyle bir baktım göremedim öyle bir bilgi. Birde üstümde denemeye karar verdim.Şuan 540 def. var. 190(%5.79)hitim var. Def. ratinf veren bir trinketim vardı onu takıp denedim. Def. 557 oldu. Ama hitim hala aynı.
Eğer kastettiğin 540 çok üstüne geçip gereksiz yere def. rating takmak kayıptır diyorsan çok haklısın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rewendor said:
Demek istediği o zaten. Level 83 üzeri boss olmadığı için 540 def'ten fazlasını almanın hiçbir avantajı yok. Onun yerine 540'a geldikten sonra kalan gem slotu ya da item vs yi başka puanlara harcamak diğer özellikleri arttırmak daha mantıklı.


İşte makaleyi okusan anlardın 540 dan sonrada def önemli çünkü dimishingden en az etkilenen statlardan biri kendisi defance ile dodge oranınızı 3/2 ile 2/1 arasında tutun demiş zaten.

Birde sorum olacak burdaki karşılaştırma defence ile dodge rating arasında degilmi defence rating degil yani ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hazır defans konusundan gidiyoruz, dk için dodge > parry diyebiliyorsak, birde ideal denebilecek parry ratingi kaçtır dk ya da warrior için, itemlardan gelen parryden başka olarak parry gemi takmanın manası yok sanırım?

çalışma için de eline sağlık, oyunu çok makineleşmeden oynamaya çalışsamda teknik olarak doğru yolda gidip gitmediğimi kontrol edebilmek açısından faydalı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bogachan said:
Birde sorum olacak burdaki karşılaştırma defence ile dodge rating arasında degilmi defence rating degil yani ?


Defans Rating / Dodge Rating

140 Defans X 4.91850 = 689 Defance Rating
Buna göre optimal Dodge Rating 344 - 460 arası olması gerekiyor.

Kendimden örnek vermek gerekirse benim şuan ki Dodge Rating'im 485. Bu yüzden 84 Dodge Rating veren trinketimi JC trinketi ile değiştirmeyi düşünüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 ay sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...