Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Neden Star Craft Konuşulmuyor?


EgeKose

Öne çıkan mesajlar

Starcraftın haaaalaaaaa neyini tartısıyorsunuz eyy paticik yuksek konseyi...starcraft babs bu starcraft...unit-anti unit meselasine gelince valkyrielerin wraith ve corsair a yaptıgı dmg i gorun sonra pikeman - fii geyigini verirsiniz aoe den :)[signature][hline]Magic.Yes,I know you think you know what it is,and how it works.You don't.You are an ignored fool,just like all the others.

Khelben 'Blackstaff' Arunsun
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

''birkaç birim tutarındaki war elephant'ları da ucuzluk şampiyonu pikeman yenebilir desteklenmemişse, bu da yeni bir olay değil. atmasyonun da bir sınırı olsun, nasılsa bol yazıyoruz diye arada görünmez demeyin.''

e zaten oda olmasa ne olacak tı merak ediyorum.

''ben de diyorum ki 'denge ayarı' adı verilmiş tonlarca değişiklik çok iyi birşey değildir. gereklidir ancak oyun ilk piyasaya sürüldüğünde gameplay'in yeterince test edilip zımparalanmamış olmadığının göstergesidir. mesela paradox yamalarında milyon tane denge ayarı vardır, blizzard'ı bile katlar ama bunun sebebi oyunun kutudan çıkan halinin yeterince dengeli olmamasıdır. övünülüp şişinilecek bir durum değil yani, deneme yanılma yöntemiyle son tüketiciyi ücretsiz tester olarak düşünen bir yaklaşım..''


eğer blizzard bunu denemeye kalksaydı
şu anda starcraft daha yeni çıkmış olurdu , bazı şeyleri anlamak için ne gerekiyormuş zaman gerekiyormuş ? Belkide blizzard bunu asla anlayamayacaktı , çünki bu satranç gibi , değişik taktikler buldukça oyunun balansını altüst edebilirsin. aa ama oyun balanssız ya ? evet evet balanssız değişiklik yapmak gerekiyor ,zaten blizzard her hafta patch çıkarıyor balans için.


Sam hiç bilmediğin bir konuda tartışmaya girmişsin , ve benim kanaatimce çokta alakasız şeylerden bahsediyorsun , benim tavsiyem aoe ile sc yi bir başka platformda kıyaslama , cidden katıla katıla gülerler adama

saygılar[signature][hline]starcraft.mizzah.com
www.sylveria.org
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arkansis şu yazdıklarında neyi anlatmaya çalışmışsın anlamamız için bir yazı daha yaz lütfen..

yani cevapsız bırakmamak için alelalece yazıyorsunuz, harfler, paragraflar hepsi var ama argüman eksik.

kopernik'e de gülüyorlardı dünya yuvarlak derken, gülecekler diye doğru bildiğimi söylemeyecek miyim? nasıl mantıkmış bu be, bendeki eskimiş bu nerde satılıyorsa söyleyin alayım..

dmg sistemi aynı dedim, tek bir laf edemedin. habire yamalarla denge değiştirmek doğru deildir dedim, ona da satranç benzetmesi yapıp kurtuldun hemen, nasılsa dark'la unity dedi diye bizim düşünmemize gerek yok, fason fikir imalatı.. :)[signature][hline]Where life had no value, death sometimes had its price..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam kafasina taktiysa isigi gorunce, tanriya inanmaz ben anladim bunu iki yil once ugrasmayin bosuna.

Adam Ya anlamiyo veya anliyo bi guzel ama gicikligindan ikna olmuyo.

300 aactions per minute'lere cikilan bi oyunla, "ekrandaki butun uniteleri secme" tusu olan bi oyunu bir tutuyo.[signature][hline]Cuce iste bildigin cuce
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eh bu kadar konuştunuz da daha video indirilecek yer adresi veren çıkmadı şu 'sn'de 5 tık' nasıl oluyor göreyim de imana geleyim diye..

eh cüce sen o tartışmada kendine karşı çevirmeyi başarmıştın diğer wc3'cüleri bile, buraya da yaz biraz yüküm hafiflesin.. :)[signature][hline]Where life had no value, death sometimes had its price..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Sam, 04 Mayıs 2004 06:54 tarihinde demiş ki:
böhü ağlamak istiyorum ya..
yahu nesi farklı be? aha buraya yazıyorum sistemleri, farkını saçmalamadan işaret edin edebilecekseniz:

battleship air to surface dmg: 25
goliath armor: 1

bu adam battleship her ateş ettiğinde hitpointi 25 azalmıyor mu? bu sistem fazla hesap gerektirmediği ve basit olduğundan (ama etkili ve kullanışlı) ilk nesil dmg hesaplama sistemidir, wc3 ve aoom gibi oyunlardan itibaren değişti bu. aoe ve aok'ta da aynısı kullanıldı. şimdi bonus dmg noktalarına değinelim bakalım ayrılıyor mu, ayrılıyorsa ne kadar ayrılıyor..

sc compendium'a bakalım hatta istatistikler ve bilgi için:

Attacks:
E indicates Explosive Attack (50% damage to Small Units 75% damage to Medium Units, full damage to Large Units).
C indicates Concussive/Plasma damage Attack (50% damage to Medium Units 25% dam to Large Units).
S indicates Splash damage, which affects all units in the blast area.

goliath air dmg: 20e (yani explosive attack'mış)
battlecruiser armor: 3
battlecruiser size: large

large olduğuna göre battlecruiser tam dmg alıyor explosive attack'tan, her vuruşta 17 hitpoint azalır bu durumda. bu sistemin aynısı aoe serisinde de var ancak birebir aynı değil şeklen, önemli olan işleyişi ki ben buna değiniyorum zaten.

spearman dmg: 6
knight armor: 1


spearman cavalry sınıfı birimlere bonus dmg vuruyor, (2 katı) buna göre knight'ın her vuruşta 11 hp'si eksilecek. blizzard sc'de bu sistemi iki taraflı çalıştırmış, bonus dmg'ye sahip olan saldırı hedefin boyut sınıfı değiştikçe azalıyor aynı zamanda yine de dmg işleyiş sistemi aynı, mesela bir wc3'teki gibi dmg aralıkları, yüzde olarak dmg azaltan armor'lar, armor çeşitleri, dmg çeşitleri yok.

ha kaldı ki bakıyorum istatistik listesine, concussive ve explosive attack'e sahip olan birim sayısı zaten toplamın beşte biri filan, o denli geniş bir yer de tutmuyor. ama oyun arkansis'in güzelmişçesine anlattığı counter teknikleri üzerinde yoğunlaştığından bu irimler sıklıkla kullanılıyor, durum bu olunca da "OLUR MUU BÜTÜN DMG SİSTEMİ FARKLII" deniyor tabii..


yahu, kendin yaptigin alintilarla zaten kendin iptal etmissin tezini. bir sc nin damage type-unit type-size-hede -hodo iliskilerine bak, bir de aoeden verdigin ornege bak. ne kadar guduk kalmis. spearman ve knight armor bitti. zaten daha sc kismina yazman gereken baska seyleri koymamissin. o spearman karsisinda tek birim varken hodo vurur cok birim varken dodo vururken sadece, bc ondan birkac kat komplike vurdugu gibi, vurdugu unitin sadece boyutuna degil irkina gore de isler degisiyor. ornegin protossta hem armor hem shield var.

said:

birkaç birim tutarındaki war elephant'ları da ucuzluk şampiyonu pikeman yenebilir desteklenmemişse, bu da yeni bir olay değil. atmasyonun da bir sınırı olsun, nasılsa bol yazıyoruz diye arada görünmez demeyin.. :)


iste sc de birkac birim ya da deger tutarindaki war elephanti degil, 200 supply tutarinda 10-12 carrieri 10-12 scourge yenebilir. scource neredeyse isci degerinde bir unitken carrier en degerli unit.

said:

ben de diyorum ki 'denge ayarı' adı verilmiş tonlarca değişiklik çok iyi birşey değildir.


said:

tam tersine fevkalade iyi bir sey cunku su an tum irklar dengeli
ve hicbir zaman ayni matchupun ne sonuc verecegini kestiremiyorsun. olmasi gereken budur, sayin mammoth sam.
mesela paradox yamalarında milyon tane denge ayarı vardır, blizzard'ı bile katlar ama bunun sebebi oyunun kutudan çıkan halinin yeterince dengeli olmamasıdır. övünülüp şişinilecek bir durum değil yani, deneme yanılma yöntemiyle son tüketiciyi ücretsiz tester olarak düşünen bir yaklaşım..


bug, testerlik baska sey balans baska sey. senin dedigin olay microsoftta olur, sonyde olur.

piyasa sartlarina gore tamamen buglardan arindirilmis bir oyun icin sonradan user feedbacktan yillar boyunca gelen bilgilere gore balans yapilmasi ise bambaska bir sey.

her neyse ben ugramiycam yine polemiklere, icqdan tokatlarim seni bu konuda gerekirse.[signature][hline].~:&:* Let the sunshine in *:&:~.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Starcraftıda AOE2yi de yeterince uzun süre oynadım. AOE2 yi hala oynuyorum ama Starcraft artık aynı zevki vermiyo. Bunun sebebi ne taktiklerin sürekli gelişmesi, ne ultra hiper komplike damage bonusları, ne de oyunlardan kaynaklanan bişey. Bunun tek sebebi dostlarımla oynamaktan keyif aldığım için AOK oynuyorum. Starcraft'ın burada deli danalar gibi savunulmasının da bence 3 nedeni var.

1. Nasıl bazı insanlar hala Ultima Online'dan hiperdüpermega zevk alıyosa burda da bazı insanlar starcrafttan aynı zevki alıyodur. Ki bence bu tartışmadaki kişilerin çok ama çok az bi kesimi.

2. Arkansis'in (di sanıyorum) verdiği linkte -mizzah.com la biten- girdim gördüm Türkiye'de güzel bi starcraft community oluşmuş. Hatta iktidar kavgaları, ihanet, aşk hepsi mevcut ordaki forumlarda. Sonuçta bi şekilde bi community oluşmuş ve aynen SNN'in eski zamanlarındaki "kılan arıyom" mantığında insanlar oraya akın etmiş. Ayrıca netten oyun oynama kültürü Starcraft'ta, AOK'a göre daha gelişmiş. Yani netten starcraft oynanan bir ortamda bişey olmak, AOK oynanan bir ortamda biri olmaktan daha önemli. Bu da burdaki bir çok kişiyi Starcrafta yönlendiriyor.

3. Sürü psikolojisi, ki burada "paticik.com" çok görmeye başlar oldum. Eğer 5 kişi "+" diyosa, iki kişi "-" diyosa ve özellikle "+" diyen 5 kişinin altında borda renkli yazılar varsa bende ortama dalayım starcraft süper bi oyundur diyim; mantığı var. Çünkü hiç bi güç burda "starcraft efsanedir" diyenlerin %70'inin Starcraftı veya AOK'u burda konuşulanları anlayabilecek kadar oynamadığına bahse girerim.

Ayrıca bugün ne zaman bi internet kafeye gitsem öyle veya böyle AOK oynayan 2 kişi görüyorum. Kendi gözümle gördüğüm istatisliklere göre (ki bunun bişey kanıtlamayacağını kabul ediyorum) network ortamında AOK daha fazla oynanıyor. Sizde random 5 internet kafeye gidin görüceksiniz ki AOK olan makine sayısı Starcraft olan makine sayısının kat be katı.

Sonuç olarak bazı insanlar rush yapayım, hızlı olayım, en iyi savunma saldırır mantığında ki oyunları, bazı insanlarda az bişi daha yavaş olsun şehir kurayım, ordular yapayım, ikinci çağa geçer geçmez duvar çekeyim tarzı oyunları sever. Zaten ilk grup starcraft ikinci grup da AOK oynuyor.

end of transmission[signature][hline]rtc
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sam hocam bosver ya

zaten Diablo'da Crusader: No Remorse/No Regret klonu bir oyundu yani o da orjinallikten pek nasibini alamamisti :P (evet sirf bunu soylemek icin mesaj attim, evet Blizzard'a gicigim kafam girsin, ha buna ragmen oyunlarini da belirli sureler oynadim o kadar da iki yuzlu bir picim)[signature][hline]"Wir aber wollen die werden, die wir sind - die Neuen, die Einmaligen, die Unvergleichbaren, die Sich-Selbst-Gesetzgebenden, die Sich-Selber-Schaffenden." - F. W. Nietzsche[/b]
...I scratched the surface to find someone wicked and Blind...
""The thing that bothers me the most is the lying." - George "Gammy" Costanza (a.k.a. Buck Naked)
to pull a homer: to succeed despite idiocy
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"yahu, kendin yaptigin alintilarla zaten kendin iptal etmissin tezini. bir sc nin damage type-unit type-size-hede -hodo iliskilerine bak, bir de aoeden verdigin ornege bak. ne kadar guduk kalmis. spearman ve knight armor bitti. zaten daha sc kismina yazman gereken baska seyleri koymamissin. o spearman karsisinda tek birim varken hodo vurur cok birim varken dodo vururken sadece, bc ondan birkac kat komplike vurdugu gibi, vurdugu unitin sadece boyutuna degil irkina gore de isler degisiyor. ornegin protossta hem armor hem shield var."

sadece koyuyla işaretlenen yerde cevap verilmesi gereken bişi demişsin, gerisini anlamak için babelfish kullandım ama tercüme edilebilen dillerden birine girmiyor besbelli..

protoss energy shield'leri de bu sisteme göre çalışıyor, ama ayrı upgrade'ler etkiliyor. başka da bir farklılık gelmedi aklıma, regen olabilen ekstra bir hp katmanı gibi sadece. başka bildiğin değişik bir sistemi varsa buyur açıkla örneğini vererek..

"iste sc de birkac birim ya da deger tutarindaki war elephanti degil, 200 supply tutarinda 10-12 carrieri 10-12 scourge yenebilir. scource neredeyse isci degerinde bir unitken carrier en degerli unit."

spearman de işçi tutarına yakın bir birimken war elephant 200 food 100 gold mu ne öyle bir birim, çok farklı denemez durum. scourge'ların da ne olduğunu biliyorum, sc'nin aşırı derecede hoşuma gitmeme nedenlerinden biridir. aok'taki demolition ship'leri andırır..

"piyasa sartlarina gore tamamen buglardan arindirilmis bir oyun icin sonradan user feedbacktan yillar boyunca gelen bilgilere gore balans yapilmasi ise bambaska bir sey."

bu dediğin her oyun için geçerli ama abartı derecedeyse bu denge ayarı olayları (bir yamada değiştirilen şeyin sonraki yamada eski haline getirildiği durumlar gördüğüm tek şirket blizzard oldu) o zaman zaten baştan dengede ciddi sorun var demektir. her oyunda da aynı olacak değil kutudan çıkan ürünün zımpara derecesi..

sen bırak icq'yu da gel soldat'a orada tokatlayayım ben seni.. :)

unity'nin argümanını doğru çıkaramadığını gördüğüm iki tartışmadan birisi oldu bu; ilki de 'gandalf vs terminator'dü, demek o bile baltayı taşa vuruyor zaman zaman..

sm0ke kardeşimiz çok daha objektif bir açıdan yaklaşmış konuya, gerçi benim bahsettiğim "o mu bu mu daha iyi" değil ama konuyu o yöne çekmek isteyenlere güzel bir cevap olmuş..[signature][hline]Where life had no value, death sometimes had its price..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Sam, 04 Mayıs 2004 12:43 tarihinde demiş ki:
arkansis şu yazdıklarında neyi anlatmaya çalışmışsın anlamamız için bir yazı daha yaz lütfen..

yani cevapsız bırakmamak için alelalece yazıyorsunuz, harfler, paragraflar hepsi var ama argüman eksik.

kopernik'e de gülüyorlardı dünya yuvarlak derken, gülecekler diye doğru bildiğimi söylemeyecek miyim? nasıl mantıkmış bu be, bendeki eskimiş bu nerde satılıyorsa söyleyin alayım..

dmg sistemi aynı dedim, tek bir laf edemedin. habire yamalarla denge değiştirmek doğru deildir dedim, ona da satranç benzetmesi yapıp kurtuldun hemen, nasılsa dark'la unity dedi diye bizim düşünmemize gerek yok, fason fikir imalatı.. :)


damage sistemini sana anlatsam sen yine anlamayacaksın , çünki mehmet diye bir adam var , sen bu mehmeti tanımıyorsun , 1 kere uzaktan görmüşsün tipiini beğenmemişsin , sağdan soldan bu adam hakkında bilgi toplamışsın boş boş konuşuyorsun.

adam sana 300 actions per minute diyor
bu forumdaki herkez sana birşeyi ispat etmeye çalışıyor
sende sn de 5 haraket nasıl oluyormuş göreyim bende bir vidyo gösterin diyorsun ..

tamam sen ikna oldun ama hazmetmek istemiyorsun bu iknayı , neyse ...[signature][hline]starcraft.mizzah.com
www.sylveria.org
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nesini anlamayacağım yahu? yukarıda yazdıklarım işte bu dmg sistemidir, başka sistem yok ki. blizzard'dan birilerine gidin sorun size anlatsın nasılmış sistem. ne mehmet'i ne ahmet'i, sıfırlandı söyleyecek sözünüz ne diyeceğinizi şaşırdınız lafı çevirmek için..

dakikada 300 tık ile ne ilgisi var bunun? 300 kere tıklayınca bir oyunda yenilikçi olmasına yetiyor mu? dediklerimle ilgisi olmadığı halde sırf dediğinizle bir bağlantı kurabilmek için video gösterin dedim, ona da bişi yamadınız..

"tamam sen ikna oldun ama hazmetmek istemiyorsun bu iknayı , neyse"

nasıl bir türkçe bu ya? :)[signature][hline]Where life had no value, death sometimes had its price..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
SM0KE, 04 Mayıs 2004 19:13 tarihinde demiş ki:
3. Sürü psikolojisi, ki burada "paticik.com" çok görmeye başlar oldum. Eğer 5 kişi "+" diyosa, iki kişi "-" diyosa ve özellikle "+" diyen 5 kişinin altında borda renkli yazılar varsa bende ortama dalayım starcraft süper bi oyundur diyim; mantığı var. Çünkü hiç bi güç burda "starcraft efsanedir" diyenlerin %70'inin Starcraftı veya AOK'u burda konuşulanları anlayabilecek kadar oynamadığına bahse girerim.


bunun sürü psikolojisiyle alakası yok.
tonla şey yazıp saçmala imkanı var.
ancak orda biri senin fikrini özet olarak anlatmışsa, ya da sadece adamin fikrine katılıyorsan, alıntı yapıp +1 dersin.

ayrıca starcraft efsanedir demek için benim dünyadaki 1 numaralı starcraft oyuncusu mu olmam lazım?
Ben bir oyuncuyum, yarışmacı değilim.
Oyunu zevk için oynarım. Ayrıca yazılan herşeyi %100 anlamak zorunda da degilim..[signature][hline]i'll kill you myself.
i see you have an appetite for destruction
it is a good day to die!
i sense a soul in search of answers.
honor guide me!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

burada efsane olup olmadığı tartışılmıyor, yenilikçi bir oyun mu ve de hakettiğinden fazla mı ilgi görüyor tartışılan o. ve evet, yazılanları anlamayan kişi gelip yorum yapmasın, anlamadan nasıl bir konuyu tartışır insan?[signature][hline]Where life had no value, death sometimes had its price..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Sam, 04 Mayıs 2004 21:35 tarihinde demiş ki:
nesini anlamayacağım yahu? yukarıda yazdıklarım işte bu dmg sistemidir, başka sistem yok ki. blizzard'dan birilerine gidin sorun size anlatsın nasılmış sistem. ne mehmet'i ne ahmet'i, sıfırlandı söyleyecek sözünüz ne diyeceğinizi şaşırdınız lafı çevirmek için..

dakikada 300 tık ile ne ilgisi var bunun? 300 kere tıklayınca bir oyunda yenilikçi olmasına yetiyor mu? dediklerimle ilgisi olmadığı halde sırf dediğinizle bir bağlantı kurabilmek için video gösterin dedim, ona da bişi yamadınız..

"tamam sen ikna oldun ama hazmetmek istemiyorsun bu iknayı , neyse"

nasıl bir türkçe bu ya? :)


Apm = Actions per minute , sanırım sen mouse la basıyorsun herşeyi o yüzden pek bi uzak kalmışsın bu sözcüğe , anlatacak o kadar şeyimiz varki sana , ama sen 1 kere yüzünü gördüğün 98 senesinde 2 gün girdiğin b.netten birşey öğrenmen mümkün değil , bu yüzden daha fazla tartışmanın anlamı yok, Damage sistemi anlatılmış sana , daha hala gelmişsin pike manın üzerindeki damage la farklı bi ırk ppikemanın üzerindeki armoru protossun shield ve ayrı armor sistemiyle kıyaslıyorsun ben daha sana ne anlatayımki ?

Okuduğun starcraft compediumlardaki bilgileri okuyarakta günümüzde kimse sc oynamıyor ha onuda belirteyim , okumaya devam et, belki okuyarak anlarsın , ama örneği var , tak cd yi gel servera ...[signature][hline]starcraft.mizzah.com
www.sylveria.org
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yuh lan hala ne konuşuyosunuz burda..
İstemediniz Star Craft bölümünü açmadık bizde..
Konuşcak bişey yok dediniz ama hala konuşuyosunuz..
Susun len...[signature][hline]Haksızlıgın Onünde Egilmeyin ;
Eger Haksızlığın Onünde Egilirseniz....
Hakkınızla Birlikte $erefinizide Kaybedersiniz.!!
Cray Totem/sNaKe
www.sanaldizin.com
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

biri bana APM (action per minute) un nedemek oldugunu anlatabılırmı ?
yok benım anladıgım tarzsa bız 2 ark aoe2 oynuyoruz ...
2 miz de aynı ıslerı yaparken o 250 komut verıp mousa 250 defa tıklamıstır ben tamamen aynı ıslerı yapmayı 100 actıon la halletmısımdır ...
A noktasından B noktasına 5 bırımı bır kere secıp B noktasına tıklayarak tek actıon mı yapmıs oluyoz ?
yoksa aralarında 1 ekran olan A dan B ye gıderken 20 defa mouse tıklayan hatta gruplandırma yapmıssa grubun shortcut ına bosluga ve ekrandakı haraket noktalarınada tıklayara A dan B ye 5 sn ıcınde 50 mouse klik+keyboad la gelen adam 50 action mı yapmıs oluyor ...
anlamadım bilen biri anlatırsa anlamış olurum ...[signature][hline]Kucuk insanların büyük gölgeleri oldugu ülkelerde ... Güneş batmak üzeredir ...
Vampire Hunter D
Godanilyum potanslarını komplex parametric impulsatorler le guclendırelım ...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bence boşuna uğraşmayın Sam'i ikna edemessiniz :)

sevmiyorsa sevmiyordur, beğenmiyorsa beğenmiyordur..
Ben mesela Deus Ex hiç beğenmedim, RPG oyunu olduğuna da karşıyım, ama seven vardır, "bak burda şöyle şöyle şeyler var, hiç bir oyunda yok böyle bişi" der.. haklıdır, ama oyunu sevmemişimdir ben, o ne dese de beğendiremez bana..

neyse öyle böyle bişi..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...