Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Banka işlem kesintisi


balon

Öne çıkan mesajlar

Merhabalar.

genellikle her bankada 6 ayda bir kesilen 25 ytl "hesap işlem parası" adı altındaki saçmalığın yasallığı ve hukuğa uygunluğa uygunluğu nedir ? bu konuda gerçekten bilgisi olan arkadaşlar varsa sevinirim .

6-7 ytl kesiliyordu ve ses çıkarmıyordum bu paraya , 25 ytl ye çıktı şimdi hesabımdan bakınca.ben öğrenciyim ayaklarına yatarak paramı talep ettim çok hafiften cıngar çıkararak , hesabını öğrenci hesabına dönüştürürüz 18 ytl keseriz 6 ay sonra dedi , e şimdi verin dedim , yok bi dahakisine olur çekti adam . Bankam akbank .

bi de vakıfbankta öğrenci hesapları için böyle şeyler söz konusu mu ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kermit said:
öğrenciysen git bankaya
böyle böyle de ben öğrenciyim de
nası kesinti olur de
geri versinler paranı
ben almıştım iş bankasından


onu dedim vermediler.

@ginaly: yasal ama öğrencilerden bazı bankalar almıyo ? o zaman nasıl yasal ? bi de hangi bankalar almıyor , vakıfbank mesela nedir ?

@asinanyavuz: bankada içten içe delirirken seni hatırlayıp durdum .
Ardeth said:
ayda bir mi yoksa senede bir mi? zira ziraat bankasının yılda 3-4 milyon gibi bir ücreti var ziraat ftw


atm sırasını bile sevmiyorum :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İş Bankası'nda hesap aç öğrenciysen de öğrenci belgeni götür tek kuruş ödeme. Ben şu ana kadar ne hesap işletim ücreti ne de kart aidatı ödedim.
Havalemi de internetten yaparım onu bile beleşe getiririm. sdfa :)

edit: daha önceden para alsalar bile öğrenci olduğunu belgelersen geri ödüyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

imzaladığınız sözleşmeleri okusanıza kardeşim sizde. bazı bankalar denildiği gibi öğrencilerden almıyor yada otomatik ödeme sistemini kullanırsan bazı bankalar gene işlem parası almıyor.

işlem parasının alınması ayrı bazı bankaların öğrencilere kıyak yapıp almaması ayrı. yasal olup olmamasıyla alakası yok. bankanın tasarrufu tamamiyle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla ben şunu bilirim şu ana kadar gördüğüm adam gibi hizmet yapıkredide gördüm ben
banamı özel bilmiomda
personelleri bile güler yüzlü sanki her an "sevim hanım bize 2 çay " deyip "otur şurda 2 muhabbet edelim" diyecek gibiler.
iş bankası mı allah korusun zaten çalışanları bile arıza.
kadının birisi ben sdü ye harç paramı yatırmaya çalışırken 2 saat uğraşmış kafasında beni akdeniz üniversitesine kaydettirmek varmış sonradan farketmişti. abartmıyorum 2 saat bekledim 3 kere sıraya girmiştim bu kadın yüzünden.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yasal diye biliyorum ben de, alıyorlar öyle. Ziraat sevmem çok banal dersen akbankta kalıp 6 ayda bir 25 lira verme şansın var tabii. O zaman da şikayet etmeyeceksin sdg

Ben iş bankası banka kartı kullanıyorum zaten üniversite vermişti hesabı da kartı da, işlem ücreti falan almıyorlar, ufacık yerde milyon tane atm si olduğundan sıra da olmuyor, şimdiye kadar gişe işlemi yapma gereği duymadığım için o nemrut suratlı bankacıları da görmedim.

he tabii başka bi şubeden bi internet bankacılığı talimatı için bayağı uğraştırmışlardı, caydım en sonunda, başlarım internete sdg. ama 25 vermekten iyidir, mal mıyım abi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

balon said:
yok öyle bir şey duyduğum kadarıyla yasal diye dava.bana öyle bir şey söylemediler.


ben sence bu konuyu buraya niye açtım ?

açma sebebim ne ? niye "bu konuda gerçekten bilgisi olanlar cevaplasın" dedim ve sen niye atlıyorsun ?


emredersin paşam.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ne yasalı be .yasalmış.al yargıtay kararı.

T.C. YARGITAY 13. Hukuk Dairesi ESAS NO : 2008/4345 KARAR NO : 2008/6088 YARGITAY İLAMI MAHKEMESİ : Zonguldak 1. Asliye Hukuk Mahkemesi(Tüketici Mahkemesi Sıfatıyla) TARİHİ : 26/09/2007 NUMARASI : 2007/182-2007/257 DAVACI : Yapı ve Kredi Bank. A.Ş. vekili avukat M.Hayatİ Çalıcıoğlu DAVALI : Haluk Akdeniz Taraflar arasındaki satıcının Hakem Kurulu kararına itirazı davasının yapılan yargılaması sonunda ilamda yazılı nedenlerden dolayı davanın kabulüne yönelik olarak verilen hükmün Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığınca Kanun yararına bozulması istenilmekle dosya incelendi gereği konuşulup düşünüldü. KARAR Davacı banka, kredi kartı kullanıcısı olan davalının Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurusu üzerine, bankaca kredi kartı sözleşmesine göre hesabından kesilen yıllık 30 YTL üyelik ücretinin iadesine karar verildiğini, halbuki, bu ücretin alınacağının sözleşme ile kararlaştırıldığı gibi, ücretin verilen ticari hizmetin karşılığı olup, yasaya aykırı olmadığını ileri sürerek, Zonguldak Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı' nın 14.5.2007 tarih ve 2007/158 sayılı kararının iptalini istemiştir. Davalı davanın reddini savunmuştur. Mahkemece, taraflar arasında düzenlenen kredi kartı üyelik sözleşmesine göre, "kart üyelik ücretinin" hizmet karşılığı olduğu, tahsil edilen üyelik ücretinin yasal olduğu, gerekçesi ile davanın kabulüne karar verilmiş; miktar itibarı ile kesin olan hüküm Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından kanun yararına temyiz edilmiştir. Dava, davacı banka tarafından kredi kartı kullanıcısı olan davalıdan tahsil edilen kredi kartı üyelik ücretinin, davalı başvurusu üzerine davacı bankadan alınmasına dair Zonguldak Tüketici Sorunları Hakem Heyeti kararının iptaline ilişkindir. Taraflar arasındaki uyuşmazlık yasal düzenlemelere ve aralarındaki sözleşme hükümlerine göre bankanın kredi kartı kullanıcısından kullanım karşılığı yıllık ücret isteyip, isteyemeyeceği hususunda toplanmaktadır. Uyuşmazlığın çözümü için bu konudaki yasal düzenlemeler ile tarafların arasındaki sÖzleşme hükümlerinin incelenmesi gerekir. 5464 Sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanununun sözleşme şekli genel işlem şartları başlıklı 6. bölümdeki 24. maddesinin 1. fıkrası "Kart çıkaran kuruluşlar ile kart hamilleri arasındaki ilişkiler, bu kanun ve ilgili diğer mevzuat çerçevesinde en az oniki punto ve koyu siyah harflerle hazırlanacak yazılı sözleşme ile düzenlenir. Sözleşmenin bir örneği kart hamiline ve varsa kefile verilir. Sözleşme hükümleri ve kartın kullanımı hakkında kart hamiline ayrıntılı bilgi verilmesi zorunludur." hükmünü, aynı maddenin 4. fırkasının son cümlesi "Sözleşmede kart hamilinin haklarını zedeleyici ve kart çıkaran kuruluş lehine tek taraflı haksız şartlar sağlayan hükümlere yer verilemez." hükmünü getirmiştir. 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 4822 Sayılı Kanunla değişik 6. maddesi ile sözleşmelerdeki haksız şart düzenlenmiş ve "Satıcı ve sağlayıcının tüketiciyle müzakere etmeden, tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu, tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kuralına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır. Taraflardan birini tüketicinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı, değildir. Eğer bir sözleşme şartı önceden hazırlanmışsa ve özellikle standart sözleşmede yer alması nedeniyle tüketici içeriğine etki edememişse, o sözleşme şartının tüketiciyle müzakere edilmediği kabul edilir. Sözleşmenin bütün olarak değerlendirilmesinden, standart sözleşme olduğu sonucuna varılırsa, bu sözleşmedeki bir şartın belirli unsurlarının veya münferit bir hükmünün müzakere edilmiş olması, sözleşmenin kalan kısmına bu maddenin uygulanmasını engellemez. Bir satıcı veya sağlayıcı, bir standart şartın münferiden tartışıldığını ileri sürüyorsa, bunu ispat yükü ona aittir. 6/ A, 6/B, 6/C, 7, 9, 9/ A, 10, 10 / A ve 11/ A maddelerinde yazılı olarak düzenlenmesi öngörülen tüketici sözleşmeleri en az oniki punto ve koyu siyah harflerle düzenlenir ... " hükmü, yine 4077 Sayılı Kanunun değişik 6 ve 31 maddelerine dayanılarak hazırlanan Tüketici Sözleşmelerindeki Haksız Şartlar Hakkında Yönetmeliğin 7. maddesinde "satıcı, sağlayıcı veya kredi veren tarafından tüketici ile akdedilen sözleşmede kullanılan haksız şartlar batıldır" hükmü getirilmiştir. Taraflar arasındaki 22.12.1995 tarihli sözleşmenin 9. maddesinde kart kullanıcısından kart kullanım ücretinin alınacağı belirtilmiştir. ^^ Yukarıda yapılan açıklamalar ışığında 22.12.1995 tarihli sözleşme incelendiğinde; sözleşmenin davacı banka tarafından matbu, standart olarak hazırlanıp boş olan kısımların rakam, isim ve adresler yazılarak doldurulduğu, sözleşmenin on iki punto koyu siyah harflerle düzenlenmediği görülmektedir. Davacı, tüketici aleyhine olan ve tüketiciyi kart kullanımı ücreti adı altında bir külfete sokan sözleşme hükmünün tüketici ile ayrıca müzakere edilerek kararlaştırıldığını iddia ve ispat edememiştir. Böyle olunca sözleşmedeki kredi kartı üyelik ücreti alınacağına dair hükmün açıklanan yasa ve yönetmelik hükümleri karşısında haksız şart olduğu kabul edilmelidir. Dolayısıyla davacı bankanın bu sözleşme hükmüne dayalı olarak kredi kartı kullanıcısı davalıdan ücret istemesi olanaklı değildir. Bu durumda yasaya uygun olan, Zonguldak Tüketici Sorunları Hakem Heyeti kararının iptali istemi ile açılan davanın reddine karar verilmesi gerekirken, yukarda açıklanan hususlar gözetilmeden davanın kabulü usul ve yasaya aykırı olup hükmün bozulması gerekir. SONUÇ:Yukarıda açıklanan nedenlerle Yargıtay Cumhuriyet başsavcılığının HUMK'nun 427/6. maddesine dayalı kanun yararına bozma isteğinin kabulü ile hükmün sonucuna etkili olmamak üzere BOZULMASINA, peşin alınan temyiz harcının istek halinde iadesine, 2.5.2008 gününde oybirliğiyle karar verildi. Başkan Üye Üye. . Üye Üye



kendi soruma cevap buldum , muhteşem bir forum örneği gösterdiğiniz için teşekkürü bir borç bilmekle beraber , iş bankasını tavsiye eden arkadaşlara 2.teşekkürümü de borç bilirim.

saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1. Bulduğun şey kredi kartı ücreti ile ilgili bir dava, hesap işletim ücreti değil.
2. Ücretin iade edilme sebebi "kart için para alınamaz" değil, "yapılan sözleşmede belirli bir formata uyulmaması", çünkü 12 punto ve bold olması gerekiyor o maddenin. Erotik chat reklamlarında 3 puntoyla 1 saniyede geçip giden hizmetimiz50000kontör/saniyedir gibi olursa müşteri haklı oluyor ancak.

Millete çemkirene kadar bulduğun kararın gerekçesini oku be adam. Bişey bildiğin yok, bulduğun da yok, utanmadan "ne biçim forum burası, bilmeyen yazmasın" havalarına giriyorsun. Ayıp. Git kendi işini kendin hallet o zaman, avukatına falan sor madem. Herkes elinden geldiğince demiş bişeyler, nankörlüğe lüzum yok.

Garanti'de de söz konusu ücret senede 50 YTL, aynı şekilde 25-25 alıyorlar 6 ayda bir. İki otomatik ödemesi olandan almıyorlar, öğrenciyi bilmem. Gidip "bi daha alırsanız hesabımı kapattırıcam" çirkefliği yapanlar nadiren başarılı olabiliyor, tabi ne kadar değerli bir müşteri ve ne kadar ikna edici bir insan olduğun gibi kriterleri var bunun. Onun dışında iki tane dandik fatura bağlayıp da halledebilirsin bankanda böyle şeyler varsa.

Yasal olduğu gerçeğini de değiştirmiyor ama hiçbiri, "şurayı imzalayın" dediklerinde "bir okuyup döniyim ben size" demezseniz daha çook yasal olmadığını iddia edersiniz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1-ben imzalamadım .imza falan ortada yok .sözleşme falan yok .

2-nankörlük söz konusu değil , iş bankası falan tavsiye eden arkadaşlara teşekkür ettim , diğerleri de senin gibi atlayan cinsten .

3-

sen de buyur burdan yak.

Karar No : 2006/........ Karar Tarihi : .../..../2006 Şikayet Eden : ..................................... Şikayet Edilen : Akbank T. A.Ş. Sabancı Center 4. Levent İSTANBUL Şikayet Konusu : Şikayetçinin, ilgili bankaya ait kredi kartı ve bankamatik kartını kullandığı, kendisinden tahsil edilen yıllık kullanım ve üyelik ücretlerinin tarafına iadesi talebi. Şikayet tarihi : .../...../.2006 Olayın Özeti : Şikayetçinin, Akbanka’tan almış olduğu kredi kartı ve banka kartı için kendisinden yıllık kullanım ve üyelik ücreti kesildiği, kesinlen ücretlerin tarafına iade edilmesini ve bundan sonrada kesilmemesini talep etmiştir. Şikayet edilenin savunmasının özeti : İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü’nün 06.10.2006 gün ve ........... sayılı yazısına, ilgili banka tarafındna verilen 13.11.2006 tarihli cevabi yazıda; bankalar tarafından üyelik ücretinin tahsilinin uzun zamandır yapıldığı, her yıl bir defa alındığı, Merkez Bankası’nın faiz dışı menfaatlerin ve tahsil olunacak masrafların bankalar tarafından serbestçe belirleneceğini karalaştırdıüı, TTK’nın Ücret İsteme Hakkı başlıklı 22. maddesinde “tacir olan veya olmayan bir kimseye ticari işletmesiyle ilgili bir iş veya hizmet görmüş olan tacir, münasip bir ücret isteyebilir” denildiği, 5464 sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu’n kurumsal yönetime ilişkin hükümler başlıklı 13. maddesinin II. Fıkrasında “Kart çıkaran kuluşlar kredi kartlarına uyguladıkları faiz, gecikme faizi, yıllık ücret ve her türlü komisyon oranları ile istenilen diğer bilgileri kamuoyuna yayımlanmak üzere aylık olarak kuruma iletir. Yayınlanacak bilgi ve belgelerin içeriği ve yayınlama usul ve esasları kurulca belirlenir” düzenlemesiyle yıllık ücretin yasal çerçevesinin çizildiği, üyenin kart başvurusunda sözleşmedeki giriş aidatı ve üyelik aidatını ödemeyi kabul ve taahhüt ettiği, tüketici haklarını ihlal eden bir durumun söz konusu olmadığı, tüketiciye ait banka kartının üyelik ücretinin ise hesap işletim ücreti alınmadığından iadesinin yapıldığı beyan edilmiştir. İnceleme ve gerekçe : Tüketici .............. Ve ilgili firma tarafından verilen bilgi ve belgeler. Hüküm : Tüketici X.X.’nin talebi üzerine oluşturulan işlemli dosyanın heyetimizce incelenmesinde; 4822 sayılı Kanunla değişik 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 10/A maddesinin son fıkrası gereğince tüketici X.X.’nin haklı olduğuna, üyelik ücreti olarak banka tarafından alınan 25,00-YTL’nin tüketiciye iadesine ve 15 günlük süre içerisinde Tüketici Mahkemeleri’nde itiraz hakkı saklı kalmak kaydı ile kararın taraflara tebliğine karar verildi.


ve bankamatik kartını kullandığı, kendisinden tahsil edilen yıllık kullanım ve üyelik ücretlerinin tarafına iadesi talebi.

bu da boldla yazısı .

Ben burda bilgi öğrenmek ve yasallığını tartışmadık adına ehil kimselerden bilgiler almak istedim , elbette ki bilip bilmeden olaya atlayan insanlara tepki göstericeğim , ne gibi nankörlük oluyor ki bu onu anlamadım ? doğru düzgün cevap almak forumun saygınlığını göstermez mi ki ben postumu açıklarken açıklamamı yapmışım.

keza nankörlüğü de geç teşekkür de etmişim gerçekten yardımcı olmaya çalışanlara .her neyse.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kızmanın sebebi (gördüğüm kadarıyla) tam olarak bilmeyenlerin cevap vermesi değil bu arada, avukatlar cirit atmıyor sonuçta burada. Tek sebep işine gelmeyen, biraz da senin hata payın olduğunu öne süren cevaplar almış olman.

"Bakın bu bir sözleşmedir, içinde sizden para alacağımızı onaylıyorsunuz" dememiş olsalar da hesap açarken sana birkaç yer imzalattılar heralde? "-Ben hesap istiyorum --Tamam abi açtım" diye gelişmedi heralde olaylar? Genelde böyle destan gibi bişeyin bikaç sayfasına "buraya, buraya, evet bi de burayaa" diye attırırlar hatta.

Yok illa imzalamadım diye diretiyorsan, bankayla konuşmak da işe yaramıyorsa git aç davanı zaten. Sözleşmende yoksa, gökten indiyse alırsın geri.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yok kimlik numarasını verip hesap açmak istiyorum diyerek gayet de ben hesabımı açtırdım vergi kimlik numaram dahi sorulmadan .

benim de kızdığım nokta doğru anlaşılsın yani, ben elbette ki 25 ytlmin peşine düşeyim diye avukat ücretleri , yok mahkeme ücretleri verecek kadar zengin bir adam değil öğrenciyim .
ha ben hakkım için sadece, bir işim olursa bunun üzerine tabi ki düşerim bu işin ayrı bir boyutu.

şu durumdan da anladığınız üzere böyle bir kesinti yasal değil . ve ben bu parayı almak istesem alırım da neler ödeyerek :) ayrı .

ve ben gerçekten ciddi bir şey merak edip burada paylaştığımda kişisel olarak ciddi cevabımı da beklerim , vermeyene de tepki gösteririm .

işin diğer bir kısmı da beni sinirlendiren ülkede,cepçilik ve bunu kuzu kuzu nasıl yediğimiz.

sizi ilgilendirmeyebilir bu haksızlık ama sonuçta birilerini ilgilendirmeli .

edit: zaten sözleşmeye falan da gerek bırakmıyor yukarıdaki dava sonucu o da ayrı da .hehe ekonomik kriz hakikaten bankaları sapıttı asfas .
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...