Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Oyunun mantığı !


Gigabyte

Öne çıkan mesajlar

skill ile uğraşmıyosun ama level için yaratık kesmen gerekiyo tabi, bence shadowbane'den sonra en kolay level kazanma imkanı daoc'ta var, eskiden biraz daha zordu ama artık o kadar da zor değil maksimum level'a ulaşmak

oyundaki bence ana mantık rvr yani realm vs realm, bir nevi meydan savaşları ve kale kuşatma, savunma üzerine daoc, sonuçta gelip dayanacağın nokta pvp oluyor yani

o yüzden de sürekli heyecan, sürekli yapacak bir şeyler bulabiliyosun o noktaya gelsen de, tabi bu da sıkıcı olabilir kimine göre ama yine de eskimeyen bir oyun olmasını sağlıyor sürekli karşında senin gibi insanlarla mücadele etmek

kısa sürebilen dönemlik heyecanlar, yeni oyunları denemenin verdiği acemilik heyecanı bu oyunda biraz daha uzun sürüyor diyebilirim, kaç sene oldu çıkalı bilmiyorum ama ilk zamanlarındaki hevesle şu anda da oynayabiliyorum, tabi bunda o nerflenmiş bu şöle olmuş böle olmuşu kafama takmamamın da etkisi olabilir[signature][hline]He who fights with monsters should look to himself does not become a monster...When you gaze long into the abyss, the abyss also gazes into you.
- Friedrich Nietzsche
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Soyle soyleyelim.

UO gibi değil, UOdan sonra işi bayağı bir geliştirmişler. Normal topraklarda bir tehlike içersinde değilsin. Bu oyunda PK felan gibi bir şey yok. Tüm amacın kendini geliştirip savaş alanlarında RvR denilen savaslara hazırlanman. Fakat nerdeyse kendini geliştirmenin sınırı yok. Önce level 50 ye kadar level alabiliyorsun. Daha sonra Master Level denen bazı özellikler alabileceğin questler var. Böyle bir gelişim söz konusu. Ayrıca artifact denilen zırh silah vs. gibi şeyler var ki onları aldıktan sonra onları da leveliyorsun ki her aartifacti levelladikca sana extra özellikler getiriyor. Tabii en önemli ve en zevkliside RvRlerde yani anlayacağı dilde savaslarda düşman öldürdükçe puanlar kazanıyorsun ki bunlar da sana bir nevi level gibi geri dönüyor ve o puanlarla da yeni özellikler alıyorsun kendine. Yani kısaca gelişmenin sınırı yok.

Diyeceksin ki hep kasıcak mıyım hep yaratık mı kesicem.
Evet oyun boyunca hep kasmak gibi bir durum var ama bu hep yaratık kesmen anlamına gelmiyor. Level 50 ye kadar bg denilen savas bolgeleri var. Her bir savas bolgesinin belli level mecburiyetleri var. Yani belli bir leveldayken o levellara ait BG ye giriyor ve seninle aynı leveldaki düşmanlarla savasıyorsun ki oyunun en zevkli yanıdır. Level 50 den sonra da yaratık keserek para ve çeşitli gelişimlerini sağlayacak hem de RvRye çıkıp düşmanları öldürüp eğlenip kendini geliştirmeye devam edecesin.

Karaker sınıfları az gibi görünsede sistem level alıp mevcut skilleri kazandığın skill puanmlarını dağıtarak almaktan geçtiğinden ve diğer gelişim araçlarıyla tüm karakterler birbirlerinden ufak da olsa farklılıklar taşıyor. Kendine tam olarak uygun bir karakteri ypabiliyorsun.

Oyunun ana mantığı birbirinin dilini bile bilmeyen ve birbirinden ölesiye nefret eden 3 düşman ülkenin hikayesidr. Çok iyi korunan ülkelerin ana toprakları içersinde güvendesin fakat dışarı çıktığında direk birbirinizi gördüğünüzde saldırıya geçiyorsunuz. Birbirinizin dilini anlayamıyorsunuz o yuzden onu oldur bunu öldürme olayı yok. UO diliyle lamerlik tamamen engellenmiş durumda. Tabii loot da yok.

Ayrıca UO gibi pek solo bir oyun değil. Her şey gruplarla yapılıyor ve herkes gruplaşmaya ihtiyaç duydugundan iletişim cok ilerlemiş durumda. Sen de oyuna girdikten 10 dk. sonra oyundaki bu iletişime dahil oluyorsun.

Eğer UO oynadıysan UO dan sonra cok farklı ve cok hoş bir oyuna geldiğinin farkına varacaksın. Kesinlikle taviye ederim.

Eğer oynamaya karar verisen bir iki şeye dikkat etmen gerekiyor.
İlki Avrupa mı amerika mı olacağı. Bunun için en öenmli karar mekanızman hangi saatlerde oynayacağın ki önümüzdeki 1 sene için bunu hesaplamalısın. Avrupada yaşam bizim yaşama saatlerimize denk geliyor. Yani aksamustu başlar gece12 ye kadar surer. En yogun saat olarak tabii.
Amerikada ise gece 3,00 de başlar sabah 7,00-8,00 e kadar surer.
En yogun saatler en hızlı krakter geliştirebileceğin saatlerdir. O yuzden gece yaşayan biriysen amerika gunduz yaşayan biriysen avrupayı sec derim. Bu sonradan değişebilen bir şey değil.
Oyunda hangi serverda hangi kıtada türk çokmuş azmış çok öenmli değil. Soru sorup acemiligini atabileceğin bir kişi olsun zaten yeterli. O yuzden de her iki tarafta da o bir kişileri bulmak zor olmaz.
Avrupanın eğer TOA hala çıkmadıysa bir avantajı var. TOA amerika serverlarında herkesi yeni topraklara cektiginden grup bulmak biraz zorlaştı ama eger TOA hala avrupada çıkmadıysa ve sen avrupa bölümünde oynamayı düşünüyorsan acele etsen senin için çok daha hayırlı olur.
Diğer söylemek istediğim şey ise karakter seçimi. Karakter şeçerken karakterlerin özelliklerini oku en sevdiğin en zevkle oynayabileceğin karakteri şec ve onu oyna derim. En güçlü en güçsüz denen bir karakter şekli yok. Her karakterin sonuçta RvR içersinde bir amacı bir görevi var. Hepsi de hemen hemen dengede. RvR bolgesinde oyle solo olarak takılıp cart curt adam kesmek bu younda nerdeyse imkansız. Oyuzden neyden zevk alıyorsan o karakteri ac ve oyna. Eminim ki çok seveceksin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O zman o tren kaçmış. Bir suredir ilgilnemedigimden gözden kaçırmışım. Neyse diğer faktörleri de sıraladım sanırım genel bir bilgi verebilmişimdir. Zaten eksik olan kısım varsa ya da merak ettiğin burada canavar moderatorumuz Baggiomuz başta olmak üzere hepimiz yardımcı olmaya çalışırız.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Peki oyunda şu gıcıklık var mı? (WoW forumlarında okudum)
Oyun hiç bi zaman bitmiomuş. Yani sürekli savaşılıomuş ama savaş bitmiomuş, bi o taraf ele geçirio bi öbür taraf. Hiç bi zaman bu değişmiomuş öyle mi? Hatta şimdi o mesajı da bulim..

Edit: Other MMO "big mistake" to avoid in WoW...
*** Pandora Box...>>> Am I the only one who feel like being in a Pandora box when playing a MMO? If I take DOAC for an example, (that's the only MMO I played for more then 2 years and from the release as well) you "never" really accomplish anything. You kill meaningless people, get meaningless keep... (you don't even get a personal improvement for being part of keep taken, which totally blows and don't respect my time once again.) You conquer relics, you loose relics..... Is that really something wrong if the damn story would end somewhere?! I wouldn't mind playing a couple of years to see an end somewhere. In any game I play, there is "always" an end anyway. Why not in a MMO? An "end" doesn't mean a finality... There was Warcraft, Warcraft II, Warcraft III, TFT.... See where I’m going? I'm tired of fighting for meaningless stuff who will be conquered back when I’m sleeping anyway and all start this over again....

Gerçekten böyle mi?[signature][hline]Unique|MF (eski) >> CS ---- Wololo (yeni) >> CS ---- Padaone >> Sanane (JK2)
Celeis >> Elan Realms (UO) ---- Celeis Sirion >> Dark Venue (UO)
Webmaster >> www.FAOTO.com


[Bu mesaj McsPeyn tarafından 25 Nisan 2004 11:35 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Malesef var kale kaybetmenin df dışında hiç bi dezavantajı yok(relicleri saymıyorum) keşke kaleleri alınca realma fln girseler bişey olsa tınlamıyorum ben şahsen kale gidince[signature][hline]Way, 22 Nisan 2004 19:17 tarihinde demiş ki:
a

Xarsyon Soulforge İce wizzy of kay
Coming soon Proxa The gimp Mercanery

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyunun mantıgı surekli oynamak surekli kasmak nerflenmek sinirlenip baska char kasmak yalanım varsa soleyin[signature][hline]Zegna 7.2.2004 tarihinde bir bar cikisi demis ki
Olm adamlar ucuyor bende bisey yok
Olm ne ictiniz ki bu kadar
Biz once rakı ictik..
Eee???
Sonra ben rakı ictim....
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

RvR'ye (pvp) başladığınızda RealmRank sistemi ile karşılaşıyorsunuz, buda ileri Rank'lerde kendi server/realm'ünüzde belirli bir prestije sahip olmanız demek :)

TOA'dan önce kale almak gerçekten mühim bir olaydı çünkü her realm'de Darkness Falls'a ihtiyaç vardı. Yani Kale saldırısına katılan bir arkadaş, alabileceği Realm Pointleri düşünmezsek, DF'yi kendi Realm'üne açabilirse hem kendisine hemde bütün Realm'e yarar sağlamış oluyordu.

Benim oynadığım serverda zaten ya Df için yada belirli bir bölgeyi daha aktifleştirmek için kalelere saldırı düzenleniyordu :)


Barlennan RR6 Blademaster Hibernia/Prydwen
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Tranquility, 27 Nisan 2004 23:29 tarihinde demiş ki:
buda ileri Rank'lerde kendi server/realm'ünüzde belirli bir prestije sahip olmanız demek :)

Prestij bir yana, realm abilityler kazanarak charini gelistiriyorsun.[signature][hline]Gesp (a.k.a Baggio) | www.gesparts.org
Exc/Hib | L50 Eldritch, Ranger, Bard | LGM Tailor
Email: [email protected] | Icq: 5100111
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

an end doesn't mean a finality demiş ordaki arkadaş da, eğer bir mmorpg'de sürekli sonlar olsaydı, oyun havada uçuşan patch ve expansionlardan oynanamazdı bile.

"Evet Hibernia hedede hödö kalesini uzun bi kuşatma sonucunda topraklarına kattı. Bakalım diğer realmler hödödö diyarındaki kutsal topraklarda yaşayan cadıdan ne gibi bi advice alıp hangi kaleyi kuşatıcaklar, bunu bir sonraki expansionımızda görücez! ekiki!"

"End" demek son demek(duh!) birşeyin sonunun başka birşeyin başlangıcı olması gerek ki, bu da yeni patch veya expansion demek. Ha eğer etrafta bir aralar uo daki gibi playerlarla ortak çalışıp farklı questler hazırlayan yeşil robe lu tipler olursa belki biraz daha renkli olur oyun. Onun dışında ı ıh. Budur böyle olacaktır bu haliyle zaten yeterince zevklidir. :P[signature][hline]Patates püresi sevmezdim ben eskiden artık seviyorum. Yani bi süredir yiyorum güzelmiş baya. Bi aralar kuzu beyni yemiştim iğrenmiştim falan.. Neyse ya ne diyorum ben?! Bu ne biçim imza!!?

Phann - Exca/Hib
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...