Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Mini Copper S


deathshower

Öne çıkan mesajlar

MrMarvelous said:
Mini cooper gözünüze küçük geliyor diye hafif diyip duruyosunuz. Halbuki Mini Cooper S dediğiniz araba 1200kg boşken. Yani gayette ağır bir araba. 1.6 motorlu Golf bile 1170 kilo yani.


1.6 motorlu Golf 105 beygir, Cooper S kaç beygir? O kadar güç farkına 30 kilo yetiyor mu? Herşey kantar değeri mi peki, yoksa ağırlık dağılımı çok daha önemli mi? Golf 1.6 ile Cooper S aynı amaçta, aynı sınıfta arabalar mı peki?

Keşke herkes sayısal özelliklere bakıp element uydurmasa.

edik: Golf 1.6 dediğin şey artık Golf'ün en alt motor seçeneği. Ağırlıklarından emin olmadan söylemiyim dedim de, baktım şimdi, GTI'ın ağırlığı 1330, 1.4 TSI 170HP (GT) 1300 imiş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Scriptleri bıraktın şimdi de araba uzmanı mı oldun? Git allahaşkına ya.

Orda Golf'ün 1.6 motorlusunu seçmemin sebebi mini cooper s ile aynı hacimde motor olması. Motor hacmi değiştikçe ağırlıkta dramatik olarak değişir. Ayrıca iki araçta aynı segmente girer. Önden çekişli kompakt hatchback.

O güce o ağırlık az değil mi gibi bir sav olamaz arkadaşım. Taksici muhabbeti derim ben buna.

Ferrari f430 un motor gücü 480 beygir. Ağırlısı ise 1400kg civarında.

Ya da bir lotus Exige 910kg ama 240 beygirlik motoru var. Kimse de lotuslar çok kötü yol tutuyor diyemez.

Olay sadece ağırlık değildir otomobilde. İz genişliği, aks uzunluğu, lastik ebatları, ağırlık dağılımı, aerodinami, yükseklik ve bunun gibi bin tane faktör var bir aracın sürüş dinamiğini etkileyen.

O araba 175 beygir ama 1200 kilo ondan iyi yol tutamaz falan tam halk ağzı.

Şurda bişey biliyoruz da konuşuyoruz. Dolmuş şöförünüzden duyduğunuz bilgilerle gelip burda bana artislik taslamayın ya.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Olay sadece ağırlık değildir otomobilde. İz genişliği, aks uzunluğu, lastik ebatları, ağırlık dağılımı, aerodinami, yükseklik ve bunun gibi bin tane faktör var bir aracın sürüş dinamiğini etkileyen.

diyorsun ya, alayının değerini biliyorsun, ideallerini biliyorsun, ölçtün biçtin konuşuyorsun di mi ?

Sen de ayrı bir artistsin işte.

Ben hiç bir değerini bilmiyorum, sürdüm, gazı kesince virajda atıyor arkayı işte, bu kadar yani. Değeri felan bilmene gerek yok, içine girip, viraj alıp, gazı kestiysen, attığını da eşşek değilsen anlarsın.

Neyi uzatıyorsun, çözemedim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

MrMarvelous said:
Scriptleri bıraktın şimdi de araba uzmanı mı oldun? Git allahaşkına ya.


Bu mu taksici ağzı, benimki mi? Yoksa "oha sonunda beni bi destekleyen çıktı" modunda matama ile paslaşıp millete laf sokmanız mı? :) Okudum mesajı da, malum sebeplerden dolayı kaale alınacak bir adam olmadığını anladım, uzun uzun vakit harcamıycam o yüzden. Tek bişey söyliyim, "Golf'ün bilmemkaç motoru şu kilo" diye ilk ortaya çıkan sensin, sonra ağırlık karşılaştırmasına taksici işi diyen de sensin. "Kıblesi belli değil" deriz biz taksiciler böyle adamlara :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Baluu said:
Olay sadece ağırlık değildir otomobilde. İz genişliği, aks uzunluğu, lastik ebatları, ağırlık dağılımı, aerodinami, yükseklik ve bunun gibi bin tane faktör var bir aracın sürüş dinamiğini etkileyen.

diyorsun ya, alayının değerini biliyorsun, ideallerini biliyorsun, ölçtün biçtin konuşuyorsun di mi ?

Sen de ayrı bir artistsin işte.

Ben hiç bir değerini bilmiyorum, sürdüm, gazı kesince virajda atıyor arkayı işte, bu kadar yani. Değeri felan bilmene gerek yok, içine girip, viraj alıp, gazı kestiysen, attığını da eşşek değilsen anlarsın.

Neyi uzatıyorsun, çözemedim.


Olay değerini ezbere bilmek değil, neyin neye etki ettiğini bilmek. Sadece ağırlığa bakarak sizin gibi yorum yapmıyorum ben. Burda hiç birşey bilmeyip her konuda fikir sahibi olan sizsiniz.

Bi kere viraj içinde gaz kesilmez ki. sen araba kullanmayı bilmiyorsan ben ne yapayım? viraj içinde ne gaz kesilir ne de fren yapılır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Baggio said:
MrMarvelous said:
Scriptleri bıraktın şimdi de araba uzmanı mı oldun? Git allahaşkına ya.


Bu mu taksici ağzı, benimki mi? Yoksa "oha sonunda beni bi destekleyen çıktı" modunda matama ile paslaşıp millete laf sokmanız mı? :) Okudum mesajı da, malum sebeplerden dolayı kaale alınacak bir adam olmadığını anladım, uzun uzun vakit harcamıycam o yüzden. Tek bişey söyliyim, "Golf'ün bilmemkaç motoru şu kilo" diye ilk ortaya çıkan sensin, sonra ağırlık karşılaştırmasına taksici işi diyen de sensin. "Kıblesi belli değil" deriz biz taksiciler böyle adamlara :p


Sen yazdıklarımı gözünle okumayı öğrenince tekrar gel, o zaman ölçer biçersin ne kadar kaale alınacak bir adam olduğumu. Buraya senin gibi kaşınmaya gelmeyenler, bu bölümü düzenli takip edenler bilir benim neyi ne kadar bildiğimi. Hangi konuda ne kadar kaale alınacak bir adam olduğumu en son senin gibi bir adamdan öğrenirim zaten.

Golf ebat olarak mini cooper dan daha büyük bir araç, ona rağmen daha hafif, göz yanılgısına aldanmayın manasında yazdım onu. Sen ne anlamışsın.

Gene yazdıklarımda taksici ağzından kastım argo değil bilgisizce fikir sahibi olmaktı...

ama gene anlamamışsın doğal olarak.

ama hatalı olan benim ya kusura bakmayın. laf anlamayan adama laf atlatanda kabahat.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Baggio said:

Bir de Baluu, bu kadar tepki ve soru almanın sebebi sanırım Türkiye'deki bu "bomba gaz şöför" topluluğunun herşeyi iki tane saygısız makastan ibaret sanıp, viraja girmeyi ve/veya viraj almayı pek bilmemesi.


Burda bu soyleme katiliyorum. Yalniz soyle birsey var, baluu nun soforluk kabiliyetlerini kimse bilemez, haliyle yazilan yazilar pek ala yukardaki soylemdeki gibi dusunulup yazilmis olabilir.

Sonuc itibariyle evet cogu insan viraj almayi bilmiyor. Viraja girmeden arabanin izin verdigince yavaslayip optimum cizgide gitmek yerine serit kacirmamak adina virajin ortasinda fren yapan insanlarda var.

Birde baluu araci 1.5 saat kullandim diyor. Arac oyle birseyki, baska bi arabaya bindiginizde aracin boyutu ve surus karakteristigine alisana kadar hata yapmamak neredeyse imkansiz.

Sonucta kayma olsa dahi, arac kontrollu kayiyorsa surucude bu dinamige aliskinsa problem yaratmamasi lzm.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bilgi bazında değil zaten, insanlara yaklaşımın olarak söyledim. "Ben bu adamla ilgili ne biliyorum önceden, hee scriptsharing moduydu, laf sokarken onu da dahil edeyim alakasız olsa da" gibi şeyler düşünebilen, bir sonraki salyaları ne içerecek belli olmayan, ukala ve nefret dolu bir insanla neyi ne kadar bilse konuşmaya, tartışmaya gerek yok, en azından benim açımdan. Onu kastettim sadece.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben senin scriptsharing modu olduğunu, bu konuda benden daha bilgili olduğunu biliyorum. O yüzden bugüne kadar bi kere bile sana uzmanlık alanında muhalefet olmadım.

Bende zamanında script yazmaya değil de otomobillere merak salmışım. Gerek pazarlama gerek teknik / mekanik olarak okumadığım kaynak, Parisinden Ceneveresine gitmediğim fuar, türkiye pazarında satışa sunulmuş olan arabalardan binip denemediğim araç kalmadı. Otomobillerle haşır neşir bir adamım, bu yüzden doğal olarakta bilgiliyim. O yüzden bu forumda en çok mesaj attığım bölüm burası. Burayı sık takip eden herkeste bilir bunu.

Ama sen Baggio buraya 40 yılın başında uğrayıp birşeyler söylediğinde, ve ben ona itiraz ettiğimde gelip bana "sen ne anlarsın" muhabbeti YA PA MAZ SIN. Ben sana yapmıyorum, bu saygıyı gösteriyorum. Seninde aynısını yapacak kadar görgülü olmanı beklerim o yüzden.

Ha hitabetim senin kadar entel olmayabilir, ama sonuç olarak nasıl dediğim değil ne dediğim önemli. Sen ne dediğime değil nasıl dediğime takılarak bana cevap yazıyorsan burda otomıobil tartışması yapmıyorsun demektir. Bu senin yaptığın demagojidir.

dasaa da yaptı bunu zamanında, nedense paticikte diğer bölümlerin yöneticileri sıkılınca komşu bölümlere girip demagoji yapıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Aracın kütlesinin mümkün mertebe düşük olması istenir. Neden? Viraj almaya kalkan araca etkiyen kuvvetin sadece tekerlerin oluşturduğu kuvvet olması istenir, viraj alan araç 1/2.m.v² kuralıyla sahip olduğu kinetik enerjinin bir kısmını atalet edinir ve virajın dışına doğru hareket etmek için kullanır. Bundan dolayı araç mümkün mertebe hafif yapılmak istenir. Eğer aracı yere sağlam basmak isterseniz, koyacağınız aerodinamik elemanlarla aşağı basma kuvveti elde etmeye çalışırsınız ki ağırlık arttırmaktan son derece daha mantıklıdır.

Ayrıca viraj alan araçta ataleti değiştirecek herhangi bir müdahale yapılmamalıdır; fren yapmak, gaz vermek, gaz kesmek. Aracın dengesini bulunduğunuz hıza ve hızın limitlerine göre bozar.

1-1,5 saatlik bir deneyimin objektif bir yorum için yeterli olmayacağı kanısındayım.

Taksici ağzını bilmem ama mod ağzını iyi kullanırım. Edepsiz çocuklar gibi tartışmaya girip, bana konuşma fırsatı vermeyin LÜTFEN!

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Bi kere viraj içinde gaz kesilmez ki. sen araba kullanmayı bilmiyorsan ben ne yapayım? viraj içinde ne gaz kesilir ne de fren yapılır.


Evet direk önünde fren yapan adama girilir, o zaman sağlam şöförsündür, senden kralı yoktur.

Yahu, oldu ki kesmek zorunda kaldın, ki ben şans eseri yakaladım. Ki peşine de sol şeride geçip gaz verip o virajı almak zorunda kaldım (önümde fren yapan aracı da geçmek koşuluyla), çünkü araba nerdeyse dağıtıyordu.

Olayın o anki dinamikleri değişebilir, ben sadece uyardım, dedim araba dağıtıyor, dikkatli kullanmak lazım. Olur, önündeki araba benimki gibi birden duruverir, yolun sağındasındır, sağ şerit kamyon ve tırlarla arşınlanmıştır ( iz yapmışlardır ), gazı bir kesersin, araba zaten dağılmaya müsait, iz nedeniyle allahına kavuşur 8 çizersin dedim, göt atıyor dedim.

Kendini haklı çıkarmaya çalışmayı boşver, sürdün mü ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Baluu said:
said:
Bi kere viraj içinde gaz kesilmez ki. sen araba kullanmayı bilmiyorsan ben ne yapayım? viraj içinde ne gaz kesilir ne de fren yapılır.


Evet direk önünde fren yapan adama girilir, o zaman sağlam şöförsündür, senden kralı yoktur.

Yahu, oldu ki kesmek zorunda kaldın, ki ben şans eseri yakaladım. Ki peşine de sol şeride geçip gaz verip o virajı almak zorunda kaldım (önümde fren yapan aracı da geçmek koşuluyla), çünkü araba nerdeyse dağıtıyordu.

Olayın o anki dinamikleri değişebilir, ben sadece uyardım, dedim araba dağıtıyor, dikkatli kullanmak lazım. Olur, önündeki araba benimki gibi birden duruverir, yolun sağındasındır, sağ şerit kamyon ve tırlarla arşınlanmıştır ( iz yapmışlardır ), gazı bir kesersin, araba zaten dağılmaya müsait, iz nedeniyle allahına kavuşur 8 çizersin dedim, göt atıyor dedim.

Kendini haklı çıkarmaya çalışmayı boşver, sürdün mü ?


İyide ekstrem durumları anlatıyorsun bana. Yok makas atıyordum da yolun eğimi değişti kamyon çökertmesine oturdum da önümdeki frene asıldı falan.

İki kuzenimde mini cooper var. Biri s diğeri normali. Senin gördüğünden çok sürmüşümdür o yüzden.

Borusanda staj yaptığım dönemde altıma mini cooper vermişerdi çok defa.

Tekrar dediğim gibi, biliyorum da konuşuyorum. Senin gibi arkadaşımın arabasını "bi kere versene la kullaniim" diye alıp sürdüğümle konuşmuyorum.

Oldu mu?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paslasip laf sokmadan ziyade

guluyoruz

ulan patinaj in bir havasi var yani, adamlar burada fizik formullerini kullanip hesaplar yapiyor siz gelip araba hafif beygir cok virajda kic atar kahve muhabbeti yapiyorsunuz :) simdi biz alay etmeyelimde kim etsin :)

desenizki kardesim aha su websitesinde veya su teste yazdigi gibi arabanin su ozelliginden dolayi viraji iyi almiyor bizde deriz vay bilmiyormusuz :) ama yapmayin simdi ya
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Scheriff said:
Sintisyzer said:
Scheriff said:
çok ağır şehir efsanesi olabilir bu söliceğim de şöle bişi duymuştum ben

arabanın motoru fazla güçlü ve araba da buna oranla hafif olduğundan arkalara biraz ağırlık konulmuş bu da virajlarda savrulmaya yol açıyor

diye açıklamıştı bi arkadaş ne kdr doğru yanlış bilmiyorum

ağırlık dağılımı diye bişi var cunku
arac kisa ve motor ve cekis onde olunca haliyle arkaya bi agirlik kalmiyo, bisiler konmazsa bu sefer de sırf önden kayar virajlarda


işte benim dediğim de bu. o ağırlık motor fazla güçlü olduğu için normalden fazla konmuş bu da virajda ekstra savrulmasına sebep oluyormuş miş müş
bildiğimden diil böle duydum en ufak fikrim yok doğruluğuna dair:)

ben sanki şöle bişeler hatırlıom. eski mini cooperın ralli versiyonunda senin dediğin bu olay yapılmıştı sanki..
tabi dejavu fln yaşıyosam bilmem :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

matama said:
paslasip laf sokmadan ziyade

guluyoruz

ulan patinaj in bir havasi var yani, adamlar burada fizik formullerini kullanip hesaplar yapiyor siz gelip araba hafif beygir cok virajda kic atar kahve muhabbeti yapiyorsunuz :) simdi biz alay etmeyelimde kim etsin :)

desenizki kardesim aha su websitesinde veya su teste yazdigi gibi arabanin su ozelliginden dolayi viraji iyi almiyor bizde deriz vay bilmiyormusuz :) ama yapmayin simdi ya



nerde kaldın yaaaa nerde kaldınnnnnnn?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aga şu ana kadar hiç kasmadım da, ben söyleyince inanmıyorsunuz diye google.com.tr'ye yazdım, mini cooper s diye kendimi de şanslı hissettim çıkanı yapıştırıyorum.
said:
Daha önce “sözde” diyerek geçiştirdiğim farklılığı açıklamanın zamanı geldi. Eski MINI Cooper S’te kullanılan “supercharger” aşırı besleme ünitesi yeni MINI’de kullanılmıyor. BMW ve Peugeot ortaklığıyla geliştirilen yeni motorda “TwinScrooll” destekli bir turbo aşırı besleme sistemi görev yapıyor. Yani o “sözde” hava girişinin görünümden başka araca kattığı bir şey olmadığını söylemem lazım. Ama yine de kaputunda o tip bir hava girişi olmayan Cooper S düşünmek istemiyorum. TwinScroll’un Cooper S’e getirdiği en büyük özellik ise turbo boşluğu olarak adlandırılan gecikmenin minimuma indirilmiş olması. Gerçektende yeni motorda turbo boşluğu hissetmek neredeyse imkansız, Cooper S, 240 Nm’lik torkunu 1600 d/d’de sunmaya başlarken bu zevk makinesi her devirde istekli bir şekilde hızlanıyor. Ön konsolun ortasına konumlandırılmış hız göstergesiyse gözleri yolda olan bir sürücünün hızı fark etmesini engellerken, göz ucuyla geniş hız göstergesine ufak bir bakış attığınızda ibrenin 160-180 km/s gibi rakamları devirdiğine şahit oluyorsunuz ve Cooper S’ten önce kendinizi dizginlemeye başlıyorsunuz. Eski Cooper S’e göre yeni modelde 5 HP daha fazla güç üreten 175 HP’lik bir motor kullanıldığını da belirtelim. 6 ileri şanzımana sahip otomobilin 6. vitesi tam anlamıyla ekonomi için seçilmiş. Çünkü Cooper S, performans konusunda 6. vitese hiç mi hiç gerek duymuyor. Cooper S’le oyun oynamaktan sıkılırsanız (böyle bir şey olacağını düşünemiyorum bile!) 6. vites daha ekonomik bir sürüş için kullanılabilir. Oldukça net direksiyon ve gaz tepkilerine sahip olan MINI Cooper S, virajlarda gazın aniden kesilmesiyle birlikte arkasını dışarıya doğru bıraksa da kontrol etmesi hiç de güç değil. DSC’nin devre dışı bırakılmasıyla daha eğlenceli sürüş özelliklerine sahip olan araç, kontrolün her zaman sürücüde olduğunu hissettirirken aracın frenlerini de oldukça başarılı bulduğumu belirtmeliyim.


kaynak : http://www.arabam.com/testDetay.aspx?id=411

daha fazla sayfaya bakıp daha fazla kaynak sunup, daha fazla uzatmıyalım yahu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aaa yabancı kaynağımız da olsun şimdi Türklere güven olmaz.

said:
The old car's lift-off oversteer (it would fishtail if you suddenly lifted your foot off the accelerator in a fast turn) has been all but exorcised from the new MINI. That makes emergency handling a bit more predictable, but wanna-be racers will miss it. Grip in the corners is excellent -- until it isn't. More than once I found myself sailing through a curve, the MINI clinging to the pavement like a kitten on a drape. But then the curve would tighten a bit, I'd add a little steering input, and instantly my secure and stable MINI had turned into a squealing, sliding MINI. Often I didn't realize I was approaching the MINI's limits of traction until it suddenly let go.


Kaynak : http://cars.about.com/od/mini/fr/07MINI_Cooper_S.htm

Hadi daalın, araba kayıyor işte virajlarda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...