Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Diablo 3 - Genel Topic


Xo

Öne çıkan mesajlar

abo ozaman nası farkı ayırıcam ben 2d ve 3d nın :O.

3d den kasıt,third person modda olabilenler mi?öyleyse olmasın zaten diablo
oynanmaz ki, Yok yani abow zor oynanır o. Ki tomb raider tadı verir be o =) ne öle.

bide,
3d izometrik diye bişi yok mu?
burdaki 3d den kasıt resımlerın,objelerın 3 boyutlu olması degılde boyle adamın sagına soluna ustune altına bakabılmek sanıırm dı mı?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar said:
warcraft 3 ten beri aynı grafik anlayışı var bliz de. d3 te normal çok benzemesi wc3 ve wow a renk ve tonların. aynı grafikerler ve aynı grafik motoru büyük olasılıkla. cilalı hali.

starcraft ilkine benzeyeceği için o bu benzerliği kıracak en azından.


Alakası yok. Art Director aynı olduğu için aynı evren oyunlarında stil benzerliği var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:
abo ozaman nası farkı ayırıcam ben 2d ve 3d nın :O.

3d den kasıt,third person modda olabilenler mi?öyleyse olmasın zaten diablo
oynanmaz ki, Yok yani abow zor oynanır o. Ki tomb raider tadı verir be o =) ne öle.


dediğim gibi 3d teknik bir olay, kamera bir objeyi her açıdan düzgün bir şekilde görüntülebiliyorsa en kolay öyle anlarsın.

said:
bide,
3d izometrik diye bişi yok mu?
burdaki 3d den kasıt resımlerın,objelerın 3 boyutlu olması degılde boyle adamın sagına soluna ustune altına bakabılmek sanıırm dı mı?


evet var. ve hayır, objelerin 3-boyutlu çizilmesi oluyor 3d. izometrik ise bakış açısını belirtiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam'in bahsettiği grafik motoruyla ilgili ve teknik açıdan doğru. Ama bu mantıkla gidersen, 3 boyutlu bir grafik motoru kullanarak bir pong oyunu yapsan ve kamerayı sadece yukardan aşağı olarak sabitlesen bile 3D demen lazım oyuna. Çünkü topu ve raketi iki boyutlu olarak görüyor olmanıza rağmen aslında üç boyutlu nesnelerden oluşuyor ve sabitlenmemiş olsa kamerayı her tarafa döndürebilirsiniz.

Bu kadar takılmayın teknik detaylara. Semantik olarak düşünün. Oyun size iki boyutlu hissini veriyorsa 2d, üç boyutlu hissini veriyorsa 3d dersiniz olur biter.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şahin'e de spor araba diyebilirsin o şekilde mirage. :P

teknik bir mesele, dolayısıyla kafaya estiği gibi söylenmez elbette ki. 2d ve 3d ayrımı da zaten siz farketmeden gözünüzün hissedebildiği bir ayrım. en yüksek sprite kullanımlı 2d oyunlarda bile her karakter taş çatlasa 8-9 açıdan filan görünür. karakterin yüzünü sağa sola çevirirken anlaşılır görüntüsündeki ani atlamalardan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sen sadece motordan bahsediyorsun. Sen kalkıp 'oyun üç boyutlu' dediğin zaman aslında kastettiğin sadece 'oyunda 3D motor kullanılmış' oluyor. Ama sadece teknikte bitmiyor olay, bir de oyuncunun hissettiği var. Motor 2D olsa da oyuncuya 3D hissi verebiliyor, 3D emüle ediyor. Tam tersi de geçerli.

Mesela Duke Nukem 3D yada Doom I motorları 3D değildi. Ama iki oyun da üç boyutludur, üç boyutlu hissi verir. Sprite kullanılması, karakterin üç boyutlu modellenmemesi yada karakterleri sadece bir kaç açıdan görülebilmesi oyunu iki boyutlu yapmaz. Bu durumda motor 2D (2.5D de deniyor bazı yerlerde) olmasına rağmen oyun 3 boyutludur.

Tam tersine motor tamamen 3D olmasına rağmen oyun 2 boyutlu olabiliyor. Mesela So Blonde diye bir adventure çıktı. Oyun tamamen 3D olan Ogre motorunu kullanıyor ama Monkey Island tarzı point & click adventure. Karakterler ve mekan üç boyutlu modellenmiş ama oyun iki boyutlu hissini veriyor.

Dolayısıyla kafana estiği gibi diyemezsin belki, ama sana oyunun kaç boyutlu hissini verdiği önemli.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben teknik olarak diyorum zaten. hisse gelince, sonuçta 3-boyutlu motora oyunları da gerçektne 3-boyutlu görmüyoruz. hepsi 2-boyutlu bir düzlemde. ama o hissi en iyi onlar verebilir, bu nedenle teknolojinin ilerlemesiyle sabit kamera açılı oyunlar için bile onlar tercih ediliyor.

ha sen gidersin sabit kamera açılı oyun yapar, her karaktere 1567215 sprite yaparsın, gene de karakterin sağa sola gittikçe binaların, nesnelerin görüntüsü birebir sabit kaldığından hissedilir. ki d2'de böyle bir 'yalancı 3d' seçeneği vardı, sahte bir görüntü derinliği oluşturmaya çalışıyordu. ama bir yere kadar, gerçek 3d motorla yarışamaz sonuçta o hissi vermekte.

duke nukem, doom motorlarında ise o his spritelara zumdu vs idi olaylarla yaratılıyor. o vakte kadar daha iyisini görmediğimizden o etkiyi yaratıyordu evet. ama quake'i çıkarır koyarsın, bariz sırıtırlar anında. (ki dn3d aynı zamanlarda çıkıp kapışmıştı, şahsen ben onu tutarım hala heh, evet yani grafik herşey değil)

o so blonde gibi oyunlarda da kamera oynamadığından elbette ki 2d gibi durur. ama karakterin 3d olduğu bariz hissedilir. zaten yukarılarda yazdığım gibi, oyunun motoru en rahat karakterleri sağa sola döndürerek anlaşılır oyunu hiç oynamamış, bilmeyen birisi tarafından bile. aradaki farkı hissedememek için kullanılması gereken sprite miktarını kaldıracak oyunlar yapılamadı.

rica ederiz suark. :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kaede said:
Namessar said:
warcraft 3 ten beri aynı grafik anlayışı var bliz de. d3 te normal çok benzemesi wc3 ve wow a renk ve tonların. aynı grafikerler ve aynı grafik motoru büyük olasılıkla. cilalı hali.

starcraft ilkine benzeyeceği için o bu benzerliği kıracak en azından.


Alakası yok. Art Director aynı olduğu için aynı evren oyunlarında stil benzerliği var.


bide stilize grafiklerin gameplaye katkısı olduğunu fark ettiler, bizde fark ettik
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...