Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Diablo 3 - Genel Topic


Xo

Öne çıkan mesajlar

Elbette wc3 ile d2 arasında tasarım farkı var. Zaten konsept farkı var.

Ama D1 ile D2 arasında da dramatik bir tasarım farklılığı var. D2 daha stilizasyon içeren bir oyun D1 e göre. Işık ve renk kullanımından tut yaratık tasarımlarına kadar.

Dark fantasy dediğin şey korku teması içeririr ama D2 bunu içermiyor. Bu yüzden D1 deki korku öğelerini sınırlı ışık, klostrofobik mekanlar, soluk renkler örneğini verdim.

Dark Fantasy

Ayrıca bir oyunun tümünü diğer oyunun tek bir acti ile kıyaslamak zaten anlamsız ve demagojik bir yaklaşım. Objenin geneline bakarsın yoksa elmanın çekirdeğini başka meyvanın çekirdeği ile kıyaslayıp aha işte çok benziyorlar deyip çıkarsın işin içinden.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

d2'de yine catacombs gibi bazı mekanlarda korku olayı vardı ama, butcher, duriel vb arkadaşlar. :P

yerin beş kat altındaki 3-5 meşale ile ışıklandırılmış mekanı da öğle güneşi vuran bir çöl ile aydınlık açısından kıyaslamak pek makul değil. kullanılan renkler dersen gene mat ve fazla çeşitli değil, bunu d3 ekibinin başındaki adam da söylüyor zaten ondan alıntı yaptım önceki mesajımda.

kaldı ki birebir aynı mekanlar mevcut doğrudan kıyaslamak için, catacombs. deterjan reklamında nasıl aynı gömleğin aynı yakası gösterilir, kıyaslanır, aynısını yapmak mümkün.

senin verdiğin linkten birebir alıntı yaparak bitireyim mesajımı: (:P)
said:
The setting of Blizzard Entertainment's hack-and-slash computer role-playing game Diablo (and, to a slightly lesser degree, its sequel, Diablo II) can be considered dark fantasy. In contrast to the more classic high fantasy universe of its Warcraft series, Blizzard's Diablo franchise is centered around much darker demonic and horror themes.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:
Sam said:
adamın biri "oyun bu haliyle titan quest'e benzemiş" deyip "öyle değil, böyle yapılır!" düşüncesiyle şöyle bir ss hazırlamış. diablo havasına daha çok yakışmış gibi geldi bana da doğrusu:


oha gözlerime inanamıyorum.
basit bir photoshop düzenlemesi ile bile bu kadar fark oluyor mu be.
sanki texture'lar very high'a getirilmiş gibi durmuş.

zaten gameplay videosu güzel, ama böyle bir grafik yapsalar kafayı yerdim herhalde.

developerlara böyle bir efekt katmayı nasıl ikna edilebilinir? petition felan yapıyorlar mıdır mesela?


Sc 2 yede lazım bundan
nedir o öyle terran üniteleri fabrikadan cilayı kapmış çıkmış gibi

adamın değiştirdiği görüntüler muhteşem
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sunthewhich said:
Aoc gibi uber grafik 10fps olacağına, 8-10 kişi kasmadan 40-50 fsplerde oynasın, etrafta göze biraz daha "az" hoş görünsün derim ben.

Venator said:
AoC örneği vermişsin :)

Age of Conan motoru aslında çok hardware kısıtlayan bir motor değil, minimum/recommended speclere bakarsan 2005/6+ makinalar o specleri geçer. Sorun oyun motorunun optimizasyonu çok çok kötü, bir sürü sorun var bug var vs vs. Pentium4 3.2GHz işlemciyle o oyunu mediumda oynayanlar da var, 3870x2 ile 15 fps alan da. Orda sorun başka.


katılıyorum. AOC'un tuhaf bir optimizasyon problemi var.

Tarantia'da özellikle FPS çok düşüyor.
Ayarları en lowa getirdiğimde FPS 25, en yükseğe getirdiğimde FPS 20 oluyor. Ciddi anlamda bir FPS farkı beklerken, fazla oynamadığını farkettim.

Hem o kadar "über" grafikler değiller. Olması gereken ayardalar, ama über değiller.

Bir de "Blizzard atmosfere ve oynanabilirliğe önem veriyor ağa" konusunda Half-Life 2'yi örnek göstermek istiyorum. Grafikleri (half-life art stiline göre baktığımızda) mükemmeldi zamanına göre (ki halen de müthiş gözükür), buna karşın optimizasyonu da gayet iyiydi. DirectX 9 yavaşlatıcı kart olarak tanınan FX5200 ile bile hiç zorluk çekmeden oynamıştım.
Yeni oyunlarda da bu tarz bir grafik kalitesi ve optimizasyon beklerim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Juzzam said:
Sam said:
kendi bilgisayarınız çok eski değilse yeni oyunları açıp high grafiklerde neye benziyorlar bakın. yok şayet bunu yapamıyorsanız 2008 yılında yayınlanan, grafik puanı olarak 8 üzeri almış oyunların net'ten ss'lerini bulun. bakın onlara, sonra bunlara bakın.


Gene çok kaçamak bir cevap olmuş.:)İyi grafikten kastın yüksek teknik özellikler mi? Oyun sitelerinin verdiği puanlar mı? Daha gerçekçi grafikler mi? Ölçütün bunlar mı?

Cevaplamaya çalışayım. Blizzard ın yaptığı şeye tasarım camiasında yüksek stilizasyon diyoruz. Bir çoklarının bilmeyerekten "cartoony" diye tanımladığı durum.

Söz gelimi elime bir elmayı alıp çok gerçekçi bir şekilde resmedebilirim. Ama bu sadece işçilik gerektirir. Zor olan stilizasyondur. Kendinden bir şeyler katabilmektir. Deforme edebilmektir. Esas yaratım işlemi budur.

Piyasada bir çok oyun stüdyosu daha gerçekçi grafik için uğraşır. Gerçeği taklit etmek sadece teknik bir beceridir. İşçiliktir. Zanaattır. Yaptığın işin sanat olabilmesi için kendinden daha çok katman gerekir. Kendi yorumunu oluşturman gerekir.

Kendi tarzını yaratabilmektir önemli olan. Karşına yönetmenini bilmediğin bir film getirseler o işi cohen kardeşler yapmışsa rahatça anlarsın onların elinden çıktığını yada bir tablo koysalar önüne picasso çalışması olduğunu kolayca tahmin edebilirsin.

Blizzard ın yaptığı işler bu yüzden über AoC yada imba Crysis grafiklerinden çok daha değerlidir. Kendi tarzının altını bu kadar çizebilmiş nadir oyun stüdyolarındandır.

Kısacası sadece düşük sistemler de oynanabilsin diye değil Samwise ın tasarım idealleri yüzünden stilizedir blizzard oyunlarındaki grafikler.

Piyasada herkesin über grafik peşinde koşarken bir yandan sanatsal yaratıcılığa önem verip aynı anda kitlelere ulaşabilen bir firmanın varolması bence harika birşey.

Gerçekçi ultra/über kick ass grafiklerinizden zilyon tane var bırakın deformasyon üstüne giden stilizasyon için uğraşan sürrealizmden etkilenmiş kontrast renkler arayan formları yeniden yaratmaya meraklı bir tane oyun stüdyosu kalsın.


gerçekçi sanat tasarımı vs cartoonish sanat tasarımı
ve
über grafikler vs düşük çözünürlüklü grafikler
farklı konular.

örnek vereyim.

unreal tournament vs half-life
ikisi de daha yüksek kalitede kaplamalar, daha iyi ışıklandırma efektleri, farklı bump mapping teknikleri, güçlü fizik motoru gibi alanlarda birbiriyle rekabet halindeler.
ancak sanat tasarımları tamamen birbirinden farklı.
half-life daha real life'a benzeyen ve ince bir tasarımı tercih ederken, unreal tournament kalın ve gothic bir tasarımı tercih ediyor.
ancak farklı sanat tasarımlarına sahip olması ikisinin de "über grafiklere" sahip olduğunu değiştirmez.

sanırım kafaların karıştığı nokta burası. cartoonish bir oyun da gayet daha kaliteli kaplamalara sahip olabilir.

sanat tasarımı dediğimiz, renk paletlerinin farklı olması, atmosfer ışıklandırmasında farklı tercihler, kontrast veya saturation ayarı, gibi şeyleri etkiler.

"deformasyon üstüne giden stilizasyon için uğraşan sürrealizmden etkilenmiş kontrast renkler arayan formları yeniden yaratmaya meraklı" olmak, higher textures yapmak önünde bir engel değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tarantia mmo hub, merkezi şehirlerin ağırlaşmadığı mmo görmedim zaten. onu örnek göstermek yanıltıcı olur zira ben wow'u güle oynaya çalıştıran makinemle shattrath'ta sürünüyordum ki öyle ciddi bir grafik atraksiyonu olmayan mekandır.

neyse uzun lafın kısası, daha önce de dediğim gibi, "oyun izometrik olmazsa oynamam" diyen bazı arkadaşlar (:P) gibi takıntılı bir insan değilim. grafiğine o kadar sövdüğüm d2 de en çok oynadığım single-player oyundur muhtemelen. eleştiririm, oynarım. gameplay güzelse, sararsa dert etmem. c64 ile, amiga ile büyümüşüm yani, uykularım kaçmaz grafikler standartın altında kaldı diye.

ama yıllar önce bu d2'yi oynarken "gene mi d2 oynuyorsun?" üzerine gelen ve grafiklerine atıfta bulunan bir eleştiriyi de duyduktan sonra kafama dank etmedi değil. hayata bir kere geliyoruz, bir oyuna bilmemkaç saat vaktimi gömeceksem, endüstrinin öne sürdüğü gelişimi takip edebilecek şekilde üç yılda bir pc'mi yeniliyorsam, makul ölçüde grafiği de teknik açıdan olabildiğinin en iyisi olsun isterim ulaşılabilirlik seviyesini bozmadan. bunun bir dengesi var, blizzard'ın son oyunlarında bu dengeyi tutturamadığını düşünüyorum. düşüncemi esirgemiyorum, eleştiriyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam Oraya yazmalarının sebebi ilk oyunun devamı olduğu için. Ayrıca öyle olma iddiası yüzünden. Ama korku temasını yansıtamıyor(Bunu da olumsuz bir şey olarak söylemiyorum illa ki korku temasını yansıtmak zorunda değil). Ayrıca "lesser degree" diyerek yazan kişinin de bana yakın görüşte olduğunu söyleyebilirim. Hatta biraz meraklı olsam entryi editlemeye bile kalkabilirdim. Zaten bu forumda da örnekleri var D1 oynayan bir çok insandan(ben dahil) bayağı tırsınçtı, ürkütücüydü vs yorumları alırsın. Ama ben daha D2 için korkuttu beni diyen bir adama rastlamadım(tabi vardır ondan da tırsan).

O entryi giren kişi 2 oyunu karşılaştırsa ikinci oyunun horror kısmını ıskaladığını görür.

İddia edilen türün motifini uygulayamıyor.

Tekrar söylüyorum tek bir yerle değil 2 oyunun da bütününe bakarak kıyaslıyorum ki doğru olan da bu. Öbür türlüsü tartışma adabına da uymaz hem de metodolojik olarak yanlış olur. Yanıltır. Parçaları bütünle değil bütünü bütün ile kıyaslarsın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben bide ciddi ciddi okuyup anlamaya çalıştım yazdıklarınızı falan da.Yok yani bilmeyince olmuyor.Oyunlardan aklımda kalanları bir birleştireyim dedim de unreal tournament le half life ı da bağdaştıramadım.Diablo yu aralarına hiç sokamadım.Ben az age of wonders oynayayım.diablo 3 te 2010 a en erken çıkar bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Juzzam said:
Sam Çok güzel bir soru. En iyi örneklerden biri D1 diablo daha humanoidtir hep ayaktadır. D2 diablo daha "serpent/lizard like" konsepte sahiptir hareketleri de hayvansıdır koşarken 4 ayak üstündedir. Andariel el ayak oranları büyüktür humanoid aracnid kırmasıdır, Mephisto Baal desen tamamen deformedir. Duriel aracnidtir. Humanoid yaratıkların bir çoğunun eller ve kolların vücuda oranı büyüktür. Shamanlar, goblinler kollar uzun eller büyüktür. Şu ağzından enerji küresi fırlatan yaratıklar neredeyse koldan ibarettir. Fetishler koca kafalıdır(gnoem). Act 4 te solucansı yaratıklar çıkaran yaratıklar tam bir ucubedir. Ceset yiyenlerden tut sana koşup patlayanlar hepsi ağır deformedir. Humanoid gibi yürüyen scarablar, lichler ile radament(ve türevlerinin) normalden uzun kemikleri vs daha da yazılır ama biraz geç oldu.

Ayrıca Arcane Sanctuary M.C. Escher'e saygı duruşu niteliğindedir.

Cow level dan ise hiç bahsetmiyorum :)

Aynı şekilde D1 de devamlı aynı tonlarda (gri ve kahverengi türevleri). D2 de D1 e nazaran daha canlı renkler kullanıldı. Act ler biribirinden farklı konsept ve renk paleti üzerine kurulu(ama d1 de sadece brickwall insan yapımı mekanlar yerine mağara görüntüsne ulaşıyorsun mekanlar değiştikçe). Ayrıca spell animasyonlar da daha renklidir.(act2 sarı tonlarında giderken act3 te yeşil tonlar hakim diablo lair/hell kırmızı,turuncu act5 beyaz,mavi, buz mavisi baal lair kırmızı)


D1 e ürkütücü atmosferi veren klostrofobi duygusu devamlı kapalı mekanlar ve barok aydınlatma sınırlı ışık kullanımı. D2 ise genelinde aydınlık bir oyun. Hatta bazı yerlerde fazla parlak.


e demon dediğin şeyin insan anatomisine uygun olmasını bekleyemessin zaten.
insan anatomisine uymuyor diye "deforme", "ucube" demeni anlamıyorum. sonuçta ucubelerle savaşıyorsun bunda.

arcane sanctuary olayını anlamadım.

d1 çok kısıtlı renk tonlarına sahipti. ancak bölüm zeminleri çok farklılık gösterebiliyordu. ilk 4 level (kilise bölümleri) gri, sarı, mavi, kırmızı zeminlere sahipti diye hatırlıyorum.
d2 bu konuda çok daha havadar bir hale gitmeyi seçti, çöl bölümleri de biraz bu tarzda diye düşünüyorum.
ama diablo 3'ün ilk oyuna daha yakın bir stilde bulunduğunu gördüm.

elbette o "before-after" resimlerindeki after gibi olsa, diablo 1'den bile daha korkutucu bir atmosferi olabileceğini düşünüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"slightly lesser degree" (:P)

şimdi şöyle birşey de var: d1 grafikleri zamanı için çok iyiydi, d2 grafikleri ise bariz gerisindeydi. yoksa ben de "butcher çıkınca besmele çektim" diyen insanlar gördüm bu forumda, biraz sorsak muhtemelen çıkar birileri. kimisi de d1'de de korkmamıştır.

korku, dehşet motifi olur ama korkutmaz ya da. diablo serisinde "yanlış anlaşılmış asil yeşil adam" tiplemeleri filan yoktur, her düşman zebani, zombi, iblis veya bunların kombinasyonları şeklindedir. dramatik, devamlı ciddi bir hava vardır. ha ben çok manyak atmosfer dersem kendi fikrimi pek yansıtmaz zira blizz oyunlarında ancak işte bazı diablo mekanlarını etkileyici bulmuşumdur az sayıda. o konuda da zaten hayranlarıyla anlaşamıyorum heh. yine de dark fantasy türüne ait.

d3'te bunu bozacaklar mı? henüz bilmiyorum ancak umarım bozmazlar zira franchise'ın ana albenisi o oynanış dışında. zaten mevcut popüler oyunları wow'un cicili bicili olmasından şikayetçi ciddi bir kitle var ki bu insanlar genelde action rpg ile ilgililer.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

butcher'ın bu kadar ürkütücü olması şu yüzden. bir odanın kapısını açıyorsun, içerde üstüste yığılmış cesetler, zemin duvarlar kan olmuş, ve "bwahaha fresh meat" diye bağırarak üstüne koşan elinde kocaman satırlı devasa bir yaratık.

butcher da baya zor bir yaratıktı hani. gerçi düşürdüğü loot pek de değen bir silah değildi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mage ve rogue'un işine yaramıyordu.
bir de warrior'la, butcher'ı öldürürken kullandığım silah, o cleaverla neredeyse aynı damage'i veriyordu diye hatırlıyorum.
hele "level atla, öyle gel kes" taktiği uyguladığında cleaver, en son bulunduğun kattaki lootlara göre basit kalıyordu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone yanlış hatırlıyorsun. Level atlayıp dönmüş olman yani geç alman itemı daha kötü yapmaz değil mi? ;) Butcher's Cleaver levelına göre oyunun en iyi silahlarından. Butcher'ı kesmek de prestij ve onur meselesi eheh.

Diablo 1'de Heal hatta Heal Other büyüleri vardı ancak instant potion ile manasızdı.

Holy Bolt'u ilk oyunda knockback için kullandığımı hatırlıyorum hatta spesifik olarak Leoric'de, D2'de yalan.

D1'in grafik stilini çok daha fazla beğeniyorum. D2 renk kullanımı olarak daha canlı. D3 ikisinin arasında birşeye benzese de sanki D2'ye daha yakın, blame Blizz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:
sanırım kafaların karıştığı nokta burası. cartoonish bir oyun da gayet daha kaliteli kaplamalara sahip olabilir.


Elbette. Aksini iddia etmiyorum zaten. Ama Sam'e "iyi grafik"ten ne anladığını sorduğumda muğlak sözlerle geçiştirip bir de gidip "oyun sitelerinde grafikten en az 8 almış oyun ss lerine bak" deyince mecburen öyle yazdım. Şu şu olmamış bence böyle olamlıydı deseydi yada "iyi grafik" kriterlerini yazsaydı ona katılıyorum veya katılmıyorum diyebilirdim dolayısıyla daha sağlıklı bir tartışma olurdu.

Bir de titan quest benzetmesi çok hunharcaydı. :)

Bone said:
sanat tasarımı dediğimiz, renk paletlerinin farklı olması, atmosfer ışıklandırmasında farklı tercihler, kontrast veya saturation ayarı, gibi şeyleri etkiler


Sanat tasarımı dediğimiz şey görsel her öğeyi kapsar. (Esasında yazınsal öğeler de sanatsal tasarıma girer ama bu kısım bilgisayar oyunları dünyasında farklı ele alınıyor)

Bone said:
e demon dediğin şeyin insan anatomisine uygun olmasını bekleyemessin zaten.
insan anatomisine uymuyor diye "deforme", "ucube" demeni anlamıyorum. sonuçta ucubelerle savaşıyorsun bunda.


Burada ıskaladığın nokta; ben gerçeklik ile diabloyu değil D1 ile D2 yi karşılaştırıyorum. Bunun analizini yapıyorum. Zaten Sam ile tartıştığımız da bu.


@Sam
Evet D2 dark fantasy genresinde çünkü ilk oyun dark fantasy ve D2 de öyle olma iddiasında. Ama korku temasını uygulayamıyor. Mesela Wes Craven'ın filmleri horror genre dir. Ama pek çok filmi korkutmak şöyle dursun adamı güldürür. Gene de amaç korku filmi yapmak olduğundan o türe oturtuluyor. D2 nin de benzer bir analoji ile dark fantasy türüne adanıp türün temel dinamiğini uygulayamadığını söylüyorum.

D3 e gelince Blizzardın o konuda kafasının karışık olduğunu düşünüyorum. :D Yaratıklar D2 ye göre daha stilize renk kullanımı daha zengin ama mekanları daraltarak D1 deki klostrofobik hissi yakalamaya çalışmışlar gibi geldi. Gameplay videoda gözüken mekanlar hareket alanını sınırlandırmak için tasarlanmış sanki. Esasında tartışmak için biraz erken hele bir bitsin bakalım neye benzeyecek.

Keşke D1 deki gothic tasarıma dönseler D3te ama witch doctor gibi tribal davalarla olacak iş değil o :P Gief Back Necro!!111
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:
istersen poligon sayısı de ille ki sabit ölçü lazımsa. grafikler eski duruyor bariz. iyisinde kötüsünde değilim.


Ben de o eski durma halinin kasıtlı olarak yaratıldığını düşünüyorum. "First Person" bakış açısından oynuyor olsam ben de Bone un dediği gibi daha iyi kaplamalar isterim. Ama izometrik açıda çok da göze batmaz kaplamalar. Şu hali ile bence gayet güzel.

Düşük polygon ise blizzin sıkça yaptığı birşey. Tasarım elementlerini sınırlandırdıkça yaptığın iş daha ikonik daha ekzantrik durur. Lars Von Trier in yarattığı dogme akımında olduğu gibi. Gerçi manifestoyu o kadar sıkı yazmıştı ki trier kendisi bile tamamen sadık kalamadı :D

İnşallah sizin istediğiniz gibi yüksek polygonlu yüksek kaplamalı yapar blizzard ama o zaman blizzardın ikonik tarzını yansıtırmı onu bilemiyorum. Birde blizzardın ulaşmayı sevdiği düşük sistemli makinalara sahip kitleye ulaşır mı oyun ondan da şüpheliyim. Bu ise tartışmayı sadece başa döndürür. :P Neyse bekleyelim görelim. ii geceler yada ii sabahlar oO
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...