Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Diablo 3 - Genel Topic


Xo

Öne çıkan mesajlar

işte o form hiçbir zaman diablo serisinde yamuk değil, 2'de de değil. zaten bir sürü sprite aynıyla kullanıldı. burada da öyle gözükmüyor, ısrar nedenini anlamadım.

ve evet bütün diablo serisi dark fantasy, bıcır bıcır mekanlar, yamuk yumuk karakterler hiçbirinde yok. olamaz ve olmamalı da. bu d3'teki abomination ve bazı zombi tipler biraz ürküttü ama videoda iyi göremediğime veriyorum onları.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:
işte o form hiçbir zaman diablo serisinde yamuk değil, 2'de de değil. zaten bir sürü sprite aynıyla kullanıldı. burada da öyle gözükmüyor, ısrar nedenini anlamadım.

ve evet bütün diablo serisi dark fantasy, bıcır bıcır mekanlar, yamuk yumuk karakterler hiçbirinde yok. olamaz ve olmamalı da. bu d3'teki abomination ve bazı zombi tipler biraz ürküttü ama videoda iyi göremediğime veriyorum onları.


Yamuk karakterler var demiorum(wow u sadece örnek olarak verdim). deformasyon D2 de bol bol kullanıldı D3te de var. Seride dark fantasy olan bir tek D1. Barok aydınlatma ve beraberinde mat, soluk renkler var. Ama D2 öyle değil barok aydınlatma olmadığı gibi renk paleti de gayet contrast renklerden oluşuyor. D1 deki yaratıklar bile daha humanoid iken D2 creature konseptler bol bol deformasyon içeriyor.

D3 te bunu daha fazla yapmaları kaçınılmaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Juzzam said:
Yamuk karakterler var demiorum(wow u sadece örnek olarak verdim). deformasyon D2 de bol bol kullanıldı D3te de var. Seride dark fantasy olan bir tek D1. Barok aydınlatma ve beraberinde mat, soluk renkler var. Ama D2 öyle değil barok aydınlatma olmadığı gibi renk paleti de gayet contrast renklerden oluşuyor. D1 deki yaratıklar bile daha humanoid iken D2 creature konseptler bol bol deformasyon içeriyor.

D3 te bunu daha fazla yapmaları kaçınılmaz.

d2'de deformasyon hiçbir karakterde hatırlamıyorum, örnek verebilir misin yaratık veya humanoid olarak mesela? mekanlarda olmadığından eminim çünkü, demin bir sürü ss'e baktım yanlış hatırlıyor olmayayım diye.

aydınlatma ve renk paleti deyince olay değişiyor çünkü d2'de eklenen 3-4 ayrı act var. act 1 ile kıyaslayacak olursan renk paleti ve aydınlatma çok farklı denemez. hoş gerçi kullanılan ışıklandırma tekniği değişmişti iki oyun arasında, birebir benzerlikleri olamayacağı aşikar. dediğin gibi gayet soluk renkler kullanılıyordu ama, hatta rob pardo'nun gamespot röportajına bakın bugün yapılan, "önceki oyunlarda renk kullanımımız çok kısıtlıydı, bu oyunda bunu değiştirmek istedik" diyor adam.

sadece bu ss'lerden ve videodan anlayamadım ama warcraft gibi eciş bücüş, cart renklerle bezenmiş grafikler yaparlarsa büyük hata olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyun dunyasi haritasini gordunuz mu? Kac yer var gidilecek, 14 isaretli sehir saydim. 14 act falan olabilir mi acaba? Super olucak. Arreat Summit, Areat Crater olmus :) Hemen altinda Bastions Keep. Orada buyuk savaslar bizi bekliyor olucak sanirim. LOD Act 5'teki siege atmosferinin 10 katini alicaz bence :) ohhhsssss!!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam Çok güzel bir soru. En iyi örneklerden biri D1 diablo daha humanoidtir hep ayaktadır. D2 diablo daha "serpent/lizard like" konsepte sahiptir hareketleri de hayvansıdır koşarken 4 ayak üstündedir. Andariel el ayak oranları büyüktür humanoid aracnid kırmasıdır, Mephisto Baal desen tamamen deformedir. Duriel aracnidtir. Humanoid yaratıkların bir çoğunun eller ve kolların vücuda oranı büyüktür. Shamanlar, goblinler kollar uzun eller büyüktür. Şu ağzından enerji küresi fırlatan yaratıklar neredeyse koldan ibarettir. Fetishler koca kafalıdır(gnoem). Act 4 te solucansı yaratıklar çıkaran yaratıklar tam bir ucubedir. Ceset yiyenlerden tut sana koşup patlayanlar hepsi ağır deformedir. Humanoid gibi yürüyen scarablar, lichler ile radament(ve türevlerinin) normalden uzun kemikleri vs daha da yazılır ama biraz geç oldu.

Ayrıca Arcane Sanctuary M.C. Escher'e saygı duruşu niteliğindedir.

Cow level dan ise hiç bahsetmiyorum :)

Aynı şekilde D1 de devamlı aynı tonlarda (gri ve kahverengi türevleri). D2 de D1 e nazaran daha canlı renkler kullanıldı. Act ler biribirinden farklı konsept ve renk paleti üzerine kurulu(ama d1 de sadece brickwall insan yapımı mekanlar yerine mağara görüntüsne ulaşıyorsun mekanlar değiştikçe). Ayrıca spell animasyonlar da daha renklidir.(act2 sarı tonlarında giderken act3 te yeşil tonlar hakim diablo lair/hell kırmızı,turuncu act5 beyaz,mavi, buz mavisi baal lair kırmızı)


D1 e ürkütücü atmosferi veren klostrofobi duygusu devamlı kapalı mekanlar ve barok aydınlatma sınırlı ışık kullanımı. D2 ise genelinde aydınlık bir oyun. Hatta bazı yerlerde fazla parlak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

juzzam, escher'e gönderme kısmı çok doğru ama tek bir mekanla sınırlı gönderme zaten. (güzel göndermedir ama) cow lvl da easter egg.

dediğin yaratıklardan bazıları evet öyle, çöldeki mezarlarda önkolları büyük devler, şunlar bunlar başka örnekler var ama o deformasyonları wc3'tekilerle eş tutamıyorum. zira humanoid olmayan zebani vb'nin şekli şemali, orantıları tümüyle hayalgücüyle sınırlı. fetişlerin ilham kaynağı olan pigmeler de büyük kafalı olarak gösterilir hep mesela gerçek cüceler gibi. lakin humanoidlerde diğer wc3 oyunlarındaki orantısızlıklar yok. npc'ler, hatta zombiler, act 4 knightlar filan hep normal. andariel'in bile oranları gayet normaldi. "diablo gerçekçi tarzda olmamış" demem mümkün değil, çünkü diablo örneğimiz yok sabit bir model. :P

ha bir de yanlış hatırlamıyorsam d2'de renk sayısı da daha fazlaydı oyun tarafından kullanılan, hatta yıllar önceki tartışmalarımda ben gene düşük çözünürlüğü eleştirirken savunucular motorun izin verdiği renk sayısını öne sürüyordu.

dediğim gibi d1 ile ancak d2 act1'i kıyaslamak mümkün. hatta sadece katedrali. gece/gündüz değişimi de yoktu diye hatırlıyorum, devamlı gece modundaydı tristram'da bile. o nedenle catacombs'u günlük güneşlik act 2 ile kıyaslamak yanlış izlenim verir.

kaldı ki dark fantasy deyince sadece tümüyle karanlık mekanlar anlamında demedim, setting olarak, konu olarak. verilmek istenen atmosfere göre mekan aydınlık olabilir ama 70'ler paçalı tipler saturday night fever neonları altında travolta dansı kasmaz. (:P)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:
adamın biri "oyun bu haliyle titan quest'e benzemiş" deyip "öyle değil, böyle yapılır!" düşüncesiyle şöyle bir ss hazırlamış. diablo havasına daha çok yakışmış gibi geldi bana da doğrusu:


oha gözlerime inanamıyorum.
basit bir photoshop düzenlemesi ile bile bu kadar fark oluyor mu be.
sanki texture'lar very high'a getirilmiş gibi durmuş.

zaten gameplay videosu güzel, ama böyle bir grafik yapsalar kafayı yerdim herhalde.

developerlara böyle bir efekt katmayı nasıl ikna edilebilinir? petition felan yapıyorlar mıdır mesela?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...