Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Civ IV : Colonization


axedice

Öne çıkan mesajlar

modla ilgili biraz daha yorum yapayim kralin ordusunun ele gecirdigi yerlerer saldiriyom tam orduyu bitirdim colonistler askerlerimi yendi free colonist full canli birliklerimi yenmesi cok kotu :) topcuyu bile indirdiler :) kralda yenilmek nedir bilmiyo 150% defansa kale de bile tek saldirida birliklerim oluyo :) 3x gellon um vardi hepsine korsanlar saldirdigi halde banamisin demediler etrafta korsan birakmadilar :) su modlara bi bakmak lazim stalker gibi basit bi editlenmemi acaba
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cengizhan66 said:
dinkismi 400 civari olunca yani adam spaw i o zaman kiliseleri bosaltiyorum :P bu arada kralin ordusunu neden yenemedigi simdi daha iyi anladim sorun kapitalizimdeymis hehehe
yani parayla guns alcagimi ilk bastan factory yapip tools u parayla alip hizli guns a cevirmeliymisim :P daha hizli gelisim icin
bu arada 50% baraji asmak cok zor editlenmiyomu o ? soyle 30-25 e indirilse :)


%50 barajı çok kolay aşılan bir şey. İlk baştaki parayla tools alacağına biriktirip elder statesmen alman ve education la eğitiğin adamların hepsini elder statesmen yaparsan, %100 bile olursun. Ayrıca bir kentte %100 independence a ulaştığında üretimin %50 artıyor. Toplamda %100 independence yaptığında askerlerin krala karşı savaşırken %50 bonus alıyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
yahu biri şu oyunu öğretsin bana
neler yapmalıyım, bir türlü kazanamıyorum, kral gelince çok fena harcıyo beni, kuramıyorum bir türlü adam gibi ordu
başlangıçta her yere misyoner falan yolluyorum şehirler kuruyorum falan ama gelişene kadar zaten çok tur geçiyo, sonra ship of the line falan yapayım diyorum zaman çok azalıyo bağımsızlık ilan etmek zorunda kalıyorum, edince de kral ağzıma ediyo
neler yapmalıyım bikaç taktik lütfen
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hamachi uzerinden multiplayer civ4 colon oynuyoruz, ama turn 90 sonrasi out of sync sorunu yasiyoruz. genelde avrupa dan biri unit vs satin alinca oluyor. Var mi bunun fix ini bilen.

ayrica hamachi de bir arkadasimiz hep mavi ok asagi aliyor, yani connection slow oluyor ki 4mbit internet i var. Bu kotu baglantinin sebebini bulamadik, herkes sikayet ediyor. Bu konuda fikri olan var mi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
ya bu independence barı benim %44'te takıldı kaldı, üstüne %43'e düştü, delirmek işten değil. huge haritada marathon (900turn) yaptım ve mikrodan baygınlık geldi. 200 turn'dür independence barıyla uğraşıyorum ama 30 turn kaldı, anlaşılan saldırtamayacağım adamı. saldırsa yense ona bile razıyım yani.

hayır işin komiği en düşük şehirde %55, en yükseğinde %85 filan liberty bell çubuğu var. neden revolution ekranındaki bar keyfine göre düşük kalıyor anlasam. bonus liberty bell veren kurucu baba var, her şehirde newspaper var ve town hall ağzına kadar dolu ki bazılarında elder statesmen var. e ama hepsine de elder kasamam ki kardeşim, okulun zamanı uzadıkça uzuyor. MIT kurduk bir monşer diplomat yetiştiremiyoruz nedir bu rezillik. (:P)

of yani 870 turn kas kas sonra tek tabanca patlatama. alt+tab yaptım bıraktım dellendirdi. ordunun büyüklüğünü geçmişim adam bir saldırsın hele kardeşim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

öyle yaptım zaten de, combat sistemi efsanevi rezilmiş. fortress'lı şehir savunan 20 cannon tek bir adamı öldüremeden patladı. tebrik ediyorum süvariye %50 sütliman saldırı bonusu veren mantığa. ne de olsa süvari dediğin surlara saldırmak için en uygun birimdir değil mi? tarih surlara kafadan dalıp şehri dağıtan süvari örnekleriyle dolu ne de olsa.

phalanx'ın tank devirdiği oyun motoruna zaten aşinayım ama çok rezilmiş be combat. 180 tane dragoon geldi bu sefer, öncekinde 20 dragoon vardı sadece heh. sadece 750'inci turn'e geriye gittim. 100 dragoon, 40 cannon ve 40 regular öldürdüm ama dragoon'larım kalmadı, fort bonusu da bombardımanla bitirdiler. cannon'ların bu kadar efsanevi derece yetersiz olacaklarını tahmin etmemiştim şehir savunmasında. veteran, minuteman ii piyadeler de başedemedi.

bende 40 piyade, 40 dragoon, 40 cannon vardı, kralda 180 dragoon, 80 regular, 80 cannon vardı. adamın güçlerinin yarısını yokettim ama dragoon kalmayınca mecbur şehir savunurum dedim. lakin fortress bonusu yoketmeleri yetmiyormuş gibi hayvani sütliman bonusu ile abuk sabuk bir durum oldu. dağlarda mı savaşmamızı bekliyorlar gerilla gibi anlamış değilim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyun kötü abi bence, combat da dahil. Hakkaten kötü ama yani, çünkü herşeyi geçip de direk liberty bell'e gidersen çok hızlı kazanabilirsin. Kral o zaman 20 tane inf 20 dragoon 10 top ile falan geliyor, bütün halkını asker yap kazanıyorsun rahat rahat.

Ekonomi falan çok büyük yalan oyunda, manası yok yani. Bir tek silah git o kadar. Ev arkadasımla 2 gün sabahlara kadar oynamıstık oyunu bitirdik "bu mu yani" dedik. Para hicbir isine yaramıyor ki oyunda, avrupadan aldıgın adamlar bi tek onlar da inanılmaz pahalı zaten.

O yüzden oyunu uzatmak hata aslında :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

http://www.civfanatics.com/images/civ4/info_center/units/phalanx.jpg

Phalanx
Melee Units 5 1

http://www.civfanatics.com/images/civ4/info_center/units/tank.jpg

Tank
Armored Units 28 2

Bir de böyle bir ünite var:

http://www.civfanatics.com/images/civ4/info_center/units/saminfantry.jpg

SAM Infantry
Gunpowder Units 18 1 150 Rocketry - Palavra yutturmak (40% chance)

+75% vs. 10 senelik oyunlar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

işte 3 aylık oyunu da görüyoruz, süvari zerg ile şehir alıyor yapay zeka. sırf zor olsun diye çok kasmışlar.

aslında başka canımı sıkan olaylar da vardı ama şu en son sütliman bonusu olayı nedeniyle %99'a giden vergi, eğitim süresinin katlanarak artması vs olaylarına giresim gelmedi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Civ 1 aklıma geliyor lol ben tanklar vs yapıyorum bilgisayar (afrikada mongol kabilesi) hala phlanax , chariot felan =p şehrine dalıyorum adamın phalanx benim battleship'i iman gücüyle batırıyordu lol.

Col'da kral ile savaşırken çok iyi taktik yapmanız lazım , hatta mümkünse adamın unitlerini gemideyken batırmaya çalışın bir kaç gemi batırırsanız bayağı rahatlarsınız. Onun dışında vur kaç taktiğini uygulayın bir şehri çanakkale geçilmez yaparsanız ve kıpırdamadan savunma yaparsanız yeniliyorsunuz. Şehri en iyi savunan birim normal asker, dragoon daha kolay ölüyor, topda savunmada çok kötü değil. Dragoon en iyi saldırı birimi, şehrin içinde var ise kesinlikle kullanıp saldırın özellikle topları , diğer dragoonları dağıtın normal birlikleri en tehlikesiz birim =p Çok sıkışırsanız şehirde ne var ne yoksa boşaltıp kaçın hem birlikleriniz diğer şehirde iyileşir hemde kral aldığı şehri elinde tutmak için 5-10 birimi savunmada bırakabilir.

Mutlaka yerlilerle iyi ilişkiler kurun ve sonra kralın üstüne salın, koskoca güney amerika yerli uniteleri ile masmavi olmuştu ben deneyince, kralı çok fena dağıtıyorlar, özellikle zamanında at ve silah satmışsanız.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3 aylık oyun dediğin oyun 10 senelik oyunun neredeyse birebir kopyası. Yani ben de her ne kadar oyunun hastası olsam da combat sisteminin hastası değilim, gayet dandiktir, hatta bu Colonization modunda (eheuh) daha da vahim ama Phalanx tankı uzun süredir alamıyor. 1/3/1 Phalanxların, 6/1/1 catapultların çağından örneklerle gelmeyelim. :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

geçen haftasonumu harcadı oyun, allahın cezası. hırs yapıp 48 saat filan oynadım, sonunda yidim hollanda kralı lavuğunu, poposuna bakarak gitti avrupaya 20 turn filan kala...

az şehir öz şehir iyi oluyor, görev dağılımı yaparak kurunca dengeleniyor. bi şehirde vcloth, bi şehirde tütün gibi... komşularla hiç debelenmedim, yerlilerle de diğer kolonilerle de iyi geçindim. bol bol trade yaptım. bol pioneer çıkardım, yol yaptım, savaş çıkınca kolay deplase olabiliyo o zaman askerler, şehirler arasında kolay mal taşınıyo. hiç silah satmadım, hep biriktirdim, galleonların kasalar filan da dolunca, bağımsızlık ilan etmeye yakın asker yaptım bol bol. newspaper, matbaa filan iyi oluyor. bol yemek çıkaran şehirlerde population increse'den bol bol adam çıkıyor, onları asker yapabiliyo insan.

neyse işte, eniştenizi delirtmek pahasına yedim koskoca kralı, daha oynamam. bağımlılık yapıyo, rüyasına giriyo insanın bokyiyen oyun. allah sid meier'i bildiği gibi yapsın..

ek: oyun sürekli pirate ship yapmayı öneriyo, yemeyin. bi şeyime yaradığı yok. iki tane canavar ship of the line yapın, birini veteran seviyesine getirince gelen man-o-war'ları ikisine birden atak veridirerek batırmak iyi oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arcane bu olayda tam tersi yapmışlar, savunma bombok. dragoon zerg yapıp vur babam vur yapacaksın anlaşılan.

reno dediğin gibi çanakkale geçilmez denedim frapslamam lazımdı görün diye. fortress içinde 20 tane cannon tek bir dragoon indirebildi, hepsi patladı tek turn'de. benim dragoonlar bitene kadar iyi gidiyordum ama dediğim gibi 20:1 ölüm oranıyla benim iki katım adamı alamam yani heh. settlement attack bonus sağolsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bende onu hesaplamıştım ilk oynadığımda, malum eski col da dragoon en iyi unittir, dayak yiyince normal askere döner burada asker ile dragoon a saldırırsan alıyorsun çünkü dragoon un defans özelliği cidden rezalet. En kolayda oynasanız bile düzgün unitlerle saldırıp defans yapmazsanız yenmeniz imkansız hale geliyor. O yüzden her unitten kesinlikle fazlaca olsun, bir sürü piyade defans için (militiaman bonuslu hatta), dragoon,canon saldırı için sanırım canon daha iyi vuruyor ama hareket kabiliyeti düşük, dragoon ile vur kaç yapmak daha mantıklı =).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
Biraz geç olmakla birlikte nihayet Colonization'a patch çıktı, http://www.firaxis.com/games/downloads.php buradan yükleyebilirsiniz.

Enhancements


Released PITBOSS executable

The end of the game is extended once a colony declares independence

100 turns on Normal speed

Missionaries now have a chance of failure to establish a mission.

A failed mission angers the native chief

Added the ability to sail from Europe to the west edge of the map

Changed text for when natives abandon their settlements to be less confusing

Missions now always send converts to the player who established them

Added warning message for when a settlement needs more raw materials

Added warning for when stored goods are nearing storage capacity

AI tries to produce more defenders in their settlements

AI tries to prepare better for revolution

AI uses King to transport treasure if no Galleons are available

AI knows how to pick up treasures without bringing them to a settlement


Balance Fixes

The Royal Expeditionary force increases less rapidly as the game progresses, depending on difficulty level

AI colony leaders are less friendly

AI native leaders are more likely to declare war due to proximity of borders

Changed Europe width to be a percentage of the map size

Europe plots are now at least four tiles from the near land

AI gets some free money depending on difficulty level

Satisfying the King’s demands delays increasing his expeditionary force

Great Generals are born more frequently on Marathon and Epic speeds

Crosses levels required for immigration increase more slowly

Education points required for graduation increase more slowly

Enforcing a 20-turn peace treaty between colonies at the start

Population no longer affects score – just Land and Founding Fathers

Increased price of horses in Europe

Natives change their desired good only when supplied with that good

Military ships (Frigate, Ship of the Line, Man-o-War) cannot enter native settlements

The price of hurrying immigrants never exceeds the price of buying them

Starting location is now randomized every time you lose all your ships

Domestic Advisor no longer available when the trade screen is up

Exploration points no longer scale with game speed

Converted natives can no longer be educated in native settlements

Converted natives can no longer become missionaries

Traded goods through warehouse expansion count towards tax raises

Boycotted goods no longer count for tax raises

Bug Fixes

Armed Mounted Brave does not receive defensive bonuses

Armed Brave receives defensive bonuses

Fixed lost production bug

Fixed bug with two citizens graduating in the same turn

Fixed reversed labels on assign trade route tooltip

Fixed some starting location issues

King no longer asks for money after you have declared independence

King no longer raises taxes after you have declared independence

King no longer adds to his expeditionary force after you have declared independence

Units ungroup when traveling to Europe

Units ungroup when being educated by the natives

Terrain double movement from promotions now works properly


Other Changes

Automated pioneers will not remove features from an improved plot being worked

Removed cap on production overflow

Colonists can join settlements even after they have moved

Units left in Europe after the revolution are eliminated if Elections are chosen in the Constitution

Education point threshold increases per city, as intended, rather than per player

King is more likely to have a balanced REF (rather than all troops and no ships, for example)

Fixed exploit where gifting a wagon full of goods in a city would double the goods(!)

Fixed gifted cargo disappearing

Fixed text bug dealing with incorrect token

Slavery gives extra hammers as well
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 ay sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...