odiflame Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 rewndor +1 çok güzel bir yazı tam düşündüğüm gibi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 mawiman said: SeaGle said: Neyi seçersin? yazını okudum ama şunu düşün sen böyle ibadet ediyorsun. onlarda böyle onlar için böyle yapmak sevap senin içinse değil. ooff bana göre zina da sevap o zaman. ne zaman kişilere göre belirlendi ki? Araştırırsın islam tarihini doğrusunu öğrenirsin yani kişilere göre günah-sevap olursa hadi toplanın cennete o zaman. Edit: Rewendor yazısında herşeyi özetlemiş alında. Son nokta yazısı bence Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mawiman Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 slickers said: bilgi milgi dion ama inanç konusunda kendi fikrin yok mu da googledan aratıyon inanç konusunda nasıl bir bilgi bekliyorsun benden ewt bilgi olmadığı zaman ewet yok diyebiliyorum. inanç sisteminin ne oldugunu bilmiyorum neden şimdi varmış gibi yapayım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mawiman Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Rewendor said: (...) Türkçe kullanmak istediğim için her zaman Tanrı kelimesini tercih eder ve kullanırım. Ha ayrıca, yine muhteşem ve bizi yaratmış olan bir yaratıcı varlığın onun gözünde iyi olduğumuz sürece açıkçası ona nasıl hitap ettiğini pek umursayacağını sanmıyorum. (...) Esas konuya dönersek yine aslında aynı yere çıkıyor. Tanrının içerikten çok şekilciliğe önem verdiğine inanç yüzünden "önemli olan namaz" diyerek insanlar hayati meseleleri bile öteliyor böyle. (...) Gerçek bir yaratıcı şekilci değildir, insanın gösterişine değil içine bakar. (...) Aksi halde zaten ne bir Tanrıdır ne de bir mutlak güçtür, çünkü insani hırs ve kibire muhtaç düşmüş demektir. Namazını niyazını bozsan bile affedicidir. (...) Arkadaşım öncelikle sana yazında hoşuma giden taraflarda oldu. Bak sen Tanrı kelimesini kullanırken ne amaçla kullandığını yazımışsın. Problem Tanrı kelimesinin kullanılış biçimi Tanrı kelimesi türkler müslüman olduktan sonra çıkkan bir kelime ve diger dinlere inan insanların yaratıcılarına verilen bir Sıfattır türkçede bunun içinde Yunan mitolojisideki Tanrılarda var. Budistlerin Tanrılarıda ve bu kadar geniş bir kapsamda olan bir kelime (s.a.v) Allah kelimesine benzetilmesi pek yakışmıyor. Tabiki senin düşüncen böyle istediğini diyebilirsin. neden böyle diyorsun asla deme gibi şartler ve baskılar yapamam zaten. Şekilcilik mi? bunda hem fikir olmam gerekir ama bazı gerçekler var. Hacca gitmek şekilcilik değilmi? veya bir koç kurban etmek. isterseniz din içinde bunları uzatırım. neden namazda şekilcilik olmasın. Her dinin kendine has katı kuralları vardır ve olmak zorundadır ki bu o dini sorgulanamaz karşı çıkılamaz kılsın. Biraz düşünün bir ibadet nasıl yapılmalı? bir namaz nasıl kılınmalı? Bütün dünya işlerinden ve düşüncelerinden arınmanız gerekir nazama oturmadan önce namaz kılarken sağınızla solunuzla ilgilenmemelisiniz. Asıl konuya geri dönersek Erzurumda yaşanan olayda bir şekilcilik gibi geliyor senin tabirinle eyer biri namazını bozsaydı namazla ilgilenmediği orta çıkmaşansı vardı. Cemaatten dışlanma. Birde Erzurumdaki Din böyle ögretilmiş Namaz bozulamaz. Alınan eğitimi ve yaşanılan yaşanmışlıkları insanların akıllarından silemezsiniz. Erzurumda sizler büyüseydiniz ve oradaki camiye sizler gitseydiniz birde oranın din anlayışını görseydiniz zaten şuanda bu konu kabul edilmiş olurdu. Sadece sizlerde bu konuyu kabul etmeme gibi insanlık dışı gibi görüyorsunuz ve isyan etmeye çalışıyorsunuz. Haklısınız peki neden aynısın Şii ler kendilerini keserken yaralarken demiyorsunuz veya Hristiyanlar kendilerini haç simgesine civilerken demiyorsunuz. Camii size en yakın ibadet yeri sizler gitmesiniz bile mutlaka bir tanıdıgınız gidiyordur ve refleks işte hemen konuya tepkinizi göstermek istediniz. Bunlar inanç yani ögrenilmiş katı kurallar değişmesi için bir neslin değişmesi lazım. Yazım yanlışları için özürdilerim Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Antimodes52 Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Ben de Allah değil de Çiko demeyi seviyorum. Daha sıcak bir Tanrı imajı veriyor benim için mesela. Örnek: Çiko yeaaa, lotoyu kazanır mıyık bu hafta? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Phobos Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 "Tanrı" sıfat mı ::o O zaman buradaki bilgilere göre TDK çalışanları bu işi bilmiyor demektir. Kökeni, Orta Asya Türkleri döneminde "Tengri" olarak kullanılan kavram ne zaman sıfata dönüşmüş merak ettim şimdi :S Aynı mantıkla buraya bakacak olursak da "Allah" da bir sıfat oluyor... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
odiflame Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 esma ül hüsna bir nevi sıfatlar grubudur zaten.verilen isimler tanrının özelliklerini niteler. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mawiman Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 verdiğin Adresten aldım Tanrı yazdım birinci anlam Çok tanrıcılıkta var olduğuna inanılan insanüstü varlıklardan her biri, ilah. said: işte buda ikinci Anlamı Kâinatta var olan her şeyi yaratan, koruyan, tek ve yüce varlık, Yaradan, Allah, Rab, İlah, Mevla, Halik, Hüda, Oğan. said: Öncelik verdigi anlama bakarmısın. Tanrı kelimesinin istersen gir sende dene ... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Phobos Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 @maviman Aranan Kelime: Allah said: Birinci anlam: Herhangi bir işte başarılı olmuş, en üst dereceye ulaşmış kimse said: İkinci Anlam: Tanrı Sıralamaya takılma bence... olurda sıralamadki ilk sonuçlara göre yorum yaparsak "Allah" kavramı insanlara da veriliyor görüldüğü üzere... Gerek "Tanrı" gerekse "Allah" kavramlarını arattığın zaman çıkan sonuçlardan ilki isim, ikincisi özel isim olarak geçiyor. Arada bir fark yok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
odiflame Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 tengri öztürkçede gök demektir, tengride gök tanrıdan gelir.tengri veya gök kelimesi hiç bir zaman bir sıfat olarak nitelenemez.tanrı kelimesininin tdk anlamında sıfat denilmiyor sanırım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mawiman Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Sizlere şunu sorucam Allah'ın 99 Sıfatını bilen varmı. Ben tam 99 tanesini bilmiyorum. Allah'ı tanımlayan kuran-ı kerimde 99 tane sıfat var. şimdi Tanrı kelimeside Allah'ı bir bakıma tanımladığı için sıfat olmazmı ? Tanrı kelimesine sıfat dememdeki amaç Yaratıcı ve yüce bir varlıgı simgelemesidir. ve benim bildiğim tek yaratıcı Allah dır ve benim için Tanrı kelimesi Allah'ın bir sıfatıdır. Şimdiceksiniz ki Tanrı Allah'ı demek değilmi diye. Hemen ama tam anlamı ile yetmiyor zaten daha önce bir kaç yazdıgım şeki okursanız. anlarsınız nedemek istedigimi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Allah Tanrıyla aynı şeydir kelime anlamı olarak. Tek fark, Allah arap kökenli bi kelime; Tanrı Türk. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mawiman Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 SeaGle said: Allah Tanrıyla aynı şeydir kelime anlamı olarak. Tek fark, Allah arap kökenli bi kelime; Tanrı Türk. tamam kardeş dedigin gibi olsun. uzatmanın bir anlamı yok konu dışına çok çıkıyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Phobos Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Tanrı'nın sıfatlarını bende bilmiyorum, hiçbir zman merakta etmedim. Sen hangi mantıkla ne açıdan düşünüyor olursan ol, bu ülkedeki bu alandaki en yetkin kişiler tarafından isim, hatta özel isim olarak nitelendirilen bir kavramı sıfattır ve aslı şudur, onun yerine şunu kullanmanız gerekir şeklinde eleştiremezsin. Benim anlamadığım nokta, konu Tanrı-Allah tartışmasına nereden geldi :S Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mawiman Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Phobos said: Tanrı'nın sıfatlarını bende bilmiyorum, hiçbir zman merakta etmedim. Sen hangi mantıkla ne açıdan düşünüyor olursan ol, bu ülkedeki bu alandaki en yetkin kişiler tarafından isim, hatta özel isim olarak nitelendirilen bir kavramı sıfattır ve aslı şudur, onun yerine şunu kullanmanız gerekir şeklinde eleştiremezsin. Benim anlamadığım nokta, konu Tanrı-Allah tartışmasına nereden geldi :S :D benmi eleştirmişim :D tamam ozaman Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 tanrı sıfat değil isimdir, ancak hem özel isim hem cins isim olarak kullanılabilir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 mawiman said: Sizlere şunu sorucam Allah'ın 99 Sıfatını bilen varmı. Ben tam 99 tanesini bilmiyorum. Allah'ı tanımlayan kuran-ı kerimde 99 tane sıfat var. şimdi Tanrı kelimeside Allah'ı bir bakıma tanımladığı için sıfat olmazmı ? Tanrı kelimesine sıfat dememdeki amaç Yaratıcı ve yüce bir varlıgı simgelemesidir. ve benim bildiğim tek yaratıcı Allah dır ve benim için Tanrı kelimesi Allah'ın bir sıfatıdır. Şimdiceksiniz ki Tanrı Allah'ı demek değilmi diye. Hemen ama tam anlamı ile yetmiyor zaten daha önce bir kaç yazdıgım şeki okursanız. anlarsınız nedemek istedigimi. Her şeyden önce Tanrı bir sıfat değil isimdir. Cins isim olarak da kullanılabilir (Yıldırım tanrısı Zeus, savaş tanrısı Ares gibi) özel isim olarak da. Allah'ın bir sıfatı falan değil birebir karşılığıdır. Zaten dediğim gibi Allah kelimesi de islamiyetten öncesine dayanır, Al-İlah, yani arapça Tanrı kelimesinden gelir. İlk olarak tapındıkları put tanrılar için kullanmışlardır. Allah'a Tanrı demenin hiçbir sakıncası ya da yanlışlığı yok. Aynı isim işte. Üstelik çıkış yeri de aynı. Arapça tanrı diyeceğime Türkçe derim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 mawiman9 said: Arkadaşım öncelikle sana yazında hoşuma giden taraflarda oldu. Bak sen Tanrı kelimesini kullanırken ne amaçla kullandığını yazımışsın. Problem Tanrı kelimesinin kullanılış biçimi Tanrı kelimesi türkler müslüman olduktan sonra çıkkan bir kelime ve diger dinlere inan insanların yaratıcılarına verilen bir Sıfattır türkçede bunun içinde Yunan mitolojisideki Tanrılarda var. Budistlerin Tanrılarıda ve bu kadar geniş bir kapsamda olan bir kelime (s.a.v) Allah kelimesine benzetilmesi pek yakışmıyor. Tabiki senin düşüncen böyle istediğini diyebilirsin. neden böyle diyorsun asla deme gibi şartler ve baskılar yapamam zaten. HAyır Tanrı kelimesi Tengri kelimesinden türer, islamiyetten sonra değil öncesinden beri vardır. Genel olarak tanrıyı yaratıcıyı isimlendirir. Yanlış biliyorsun sanırım. Cins isim olarak dediğin tanrıları da kapsar özel isim olarak müslüman tanrısı için de kullanabilirsin. Öte yandan yazdım. Allah kelimesi de put tanrısı için de kullanıldı. İslamdan öncesinden beri var. O zaman Allah kelimesi de yakışmıyor müslüman tanrısı olan Allah'a ne dersin? Nedense oraları görmezden gelmişsin? Madem öyle Allah diyerek daha büyük hakaret ediyorsun put tanrısıyla bir tutuyorsun? said: Şekilcilik mi? bunda hem fikir olmam gerekir ama bazı gerçekler var. Hacca gitmek şekilcilik değilmi? veya bir koç kurban etmek. isterseniz din içinde bunları uzatırım. neden namazda şekilcilik olmasın. Her dinin kendine has katı kuralları vardır ve olmak zorundadır ki bu o dini sorgulanamaz karşı çıkılamaz kılsın. Biraz düşünün bir ibadet nasıl yapılmalı? bir namaz nasıl kılınmalı? Bütün dünya işlerinden ve düşüncelerinden arınmanız gerekir nazama oturmadan önce namaz kılarken sağınızla solunuzla ilgilenmemelisiniz. Evet dediğin şeyler de şekilcilik. Hacca gitmek de şekilcilik, kurban kesmek de öyle. Bunları yaparak müslüman olunmaz. Müslümansan bunları yapman da istenir. Ama bunlardan çok daha önce iyi niyet ve doğru yolu görmen gerekir. Bu da yanında ölüm döşeğinde adam varken 2 rekat namazı daha önemli kılmakla olmaz. O kuralların katılığı insanın tembelliğe ve kaytarmaya meyilli doğasına karşı bir önlem olarak var, hayati durumlar için değil. Eğer namaz kılarken yanında ölmek üzere kriz geçiren bir adamı bile göremeyecek kadar kendinden geçiyorsan lafım yok ama bunu yapabilen pek insan olduğunu sanmıyorum. Ama adamı gördüğün halde ilgilenmiyorsan benim bildiğim Tanrı en derin yerinde yakar cehennemin. said: Asıl konuya geri dönersek Erzurumda yaşanan olayda bir şekilcilik gibi geliyor senin tabirinle eyer biri namazını bozsaydı namazla ilgilenmediği orta çıkmaşansı vardı. Cemaatten dışlanma. Birde Erzurumdaki Din böyle ögretilmiş Namaz bozulamaz. Alınan eğitimi ve yaşanılan yaşanmışlıkları insanların akıllarından silemezsiniz. Erzurumda sizler büyüseydiniz ve oradaki camiye sizler gitseydiniz birde oranın din anlayışını görseydiniz zaten şuanda bu konu kabul edilmiş olurdu. Sadece sizlerde bu konuyu kabul etmeme gibi insanlık dışı gibi görüyorsunuz ve isyan etmeye çalışıyorsunuz. Haklısınız peki neden aynısın Şii ler kendilerini keserken yaralarken demiyorsunuz veya Hristiyanlar kendilerini haç simgesine civilerken demiyorsunuz. İşte bu yüzden cahillik diyoruz ve sen inkar ediyorsun. İnsan ölümüne sebep olucak yanlış dini bilgi ve dışlanma korkusu cahillikten başka bir şey değildir. Aynısını şiiler kendisini keser ya da hristiyanlar çivilerken söylemediğimizi nerden çıkardın ki? Bir din uğruna kendine bilinçli zarar vermek aptallıktan başka bir şey değildir gözümde. Zaten İslam'da da yasaklanmış bir şey kendisine zarar vermesi insanın. Ama buradaki durum apayrı. Kendini kes çivile, ama kendi aptallığın yüzünden yapmış olursun, cezanı da kendin çekersin. Buradaysa hiçbir suçu günahı olmayan başka bir adam çekiyor senin cezanı. said: Camii size en yakın ibadet yeri sizler gitmesiniz bile mutlaka bir tanıdıgınız gidiyordur ve refleks işte hemen konuya tepkinizi göstermek istediniz. Bunlar inanç yani ögrenilmiş katı kurallar değişmesi için bir neslin değişmesi lazım. Evet giden tanıdığım var. Ama o öğrenilmiş kurallar cehalet yüzünden orada. Sonra cahil diyince "siz kimsiniz ki yargılıyorsunuz" diyorsun. Değişmesi için neslin değişmesine gerek yok. Çok şükür herkesin aklı var az çok. Ortalama zeka sahibi bir insan biraz olsun işleri kurcalayıp kafasını kullanmayı öğrense yaptığı hatayı anlar zaten. Ha dine saplantı yüzünden bunu kendisi göremiyor evet ama tutup birisi bak kardeşim öyle yaptın ama doğrusu bu dese ve ışığı gösterse zaten kafasını kullanıp mantığı doğrultusunda hak verecek. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redeagle Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Yalnız başlarda adam geyik yapıyor denmişti ama harbi harbi milletin ölüme göz yummasını savunmuş. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ekmek Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Allah başka dert vermesin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Allah degil Allah (c.c.) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Mesela :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sg-1 Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 31, 2008 Allah kelimesi yukarıda da yazıldığı gibi Al-İlah'tan geliyor. İslamiyetten önce de var, yani İslamiyetle Araplar Allah inancına kavuşmuyorlar. Bunun için Hz. Muhammed'in babasının adına bakmak bile yeterli. Tanrı da öz be öz türkçesidir. Sıfat falan değildir. Tengri, Gök-tengri vs'den bu hale gelmiştir. Yani öyle Allah kelimesini çok özelleştirirseniz, sonucunda hristiyanlara aynı Tanrı'ya inanıyoruz dediğimizde, we believe in God, you believe in Allah diyorlar. Böyle böyle doğu-batı savaşına gidiyoruz sonra. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mawiman Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 esma ül hüsna'ya bakın Allah'ın 99 sıfatlarından birinde Tanrı diye bir kelime yoktur. açık ve nettir Müslümanlar için açık ve net. Cami mevzusuna da girmek istemiyiyorum cünkü bir arkadaş yazmıştı namaz ne şekillerde bozulur diye. artık çok uzadı sizler. bir kural var bozmanında anlamı yok ya İnanclar katı kurallarla yönetiliyor. yani sizlerin bireysel fikirleri inancların kurallarını değiştirirmi? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 mawiman said: esma ül hüsna'ya bakın Allah'ın 99 sıfatlarından birinde Tanrı diye bir kelime yoktur. açık ve nettir Müslümanlar için açık ve net. Cami mevzusuna da girmek istemiyiyorum cünkü bir arkadaş yazmıştı namaz ne şekillerde bozulur diye. artık çok uzadı sizler. bir kural var bozmanında anlamı yok ya İnanclar katı kurallarla yönetiliyor. yani sizlerin bireysel fikirleri inancların kurallarını değiştirirmi? 99 sıfatında Tanrı yoksa da farketmez. Tanrı bir sıfat değil isimdir. O 99 sıfatsa Tanrının özelliklerini betimleyen sıfatlardır. Esirgeyen, mutlak, ebedi ve ezeli vs gibi. Tabii bunların arapçası olarak. Yani apayrı bir mevzu. Merak ediyorum ingilizcesi olan "God" ya da almancası "Gott" var mı? Yok heralde, onlar da mı demesin o halde? Kendinizi kandırmayın islam kültürüyle arap kültürünü bir tutmayın. Sonra cehaletten bahsediyoruz diye kızmayın. Ha zaten farketmez öyle ya da böyle, eğer bir Tanrı varsa o da ne insanlar ona yanlış isimle hitap ettiğinde anlamayacak kadar aptal, ne de insanların hitaplarında artniyet olup olmadığını göremeyecek kadar aciz. Yoksa tanrı olmaz zaten. O yüzden rahat olmak lazım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar