Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

en serbest mmorpg


Bone

Öne çıkan mesajlar

UO serbestlik açısından en eşsizi bence. Malesef sana katılamıyorum sevgili Bone. Tabi yukarıda yazan arkadaşlardan birisinin vurguladığı güzel bir nokta var bu nedenle de Bone'yi eleştirmem bir o kadar da zor.

Serbestlik'ten ne kavradığımız çok önemli bu değerlendirmeyi yaparken.

Mesela benim serbestlikten kastım şu dur; karakterini yaşatabilmek, amacın level atlamak ya da boss kesmek olmadığı, arkadaşlarının seni sen olduğu için tercih ettiği bir durumdur. WoW'daki gibi oynattığın karakterin class'ı ve level'ına bakarak yapılan değerlendirme gibi değildir bu. Yada level'ına göre su içebildiğin bir yaklaşımda değildir. Oyunun serbestisinden anladığım.

Grafiklerin geri kalması, oyunun sisteminde yazılımın eskimesini saymazsam bence oyuncuya yapabilecekleri konusunda en serbestiyi tanıyan oyundur Ultima Online.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dreagloth said:
evet önce bone un serbestlik kavrami öğrenilmeli lakin oynayan kişinin seçenekleri açısından en serbest oyunlardan biri olan uo serbert değilmiş.

şunu söylemeye çalışıyorum.
sana seçenek sunmayan bir oyunda serbestlikten de bahsedemeyiz.

bak daggerfall olsun, morrowind olsun, oblivion olsun, bunlar da aynen uo gibi gepgeniş alanlar ve istediğin şekilde girip çıkabildiğin indoor yerler sunuyor.
ancak uo'nın tersine, oyunda oyuncunun kullanabileceği farklı gidişatlar, farklı senaryolar, farklı yollar ve farklı olaylar bulunmakta.

uo'da assassin olmak isteyip assassin olamassın mesela. tamam assassin tadında bir skill dayatımı yaparsın. ama gidip de bir assassin guildine yazılıp değişik bir senaryo oynayamassın.

benim dediğim oyuncuları tamamen başıboş bırakıp boş boş dolaşmaları değil.
onu yapması kolay.

serbestlik derken oyunun kişiye farklı alternatifler sunmasını kastediyorum.

hani "bone'un serbestlik kavramı"yla da alakası yok.
direk bariz oyunun verdiği imkanları soruyorum.

sıkıldım böyle sürekli "git skill kas, item kas, champion kes, gel" tarzı oyunlardan.
serbestlik dediğiniz uo bu konuda ekstra birşey sunmuyor.
senaryoydu, questti, rp idi felan bunlar yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sevgili Bone,

UO şöyle bir serbesti sunuyordu. Siz karakterinizi nasıl oynatmak istiyorsanız öyle oynatıyordunuz. Oyunun mekaniğinden kaynaklı dayatmalar yoktu.

Oyunu OSI'de Atlantic serverında oynadım ve Stromreaver Orc Clan'da RPG kuralları ile oyanma şansı yakaladım. Oyunun mekaniğinde olmayan bir dil geliştirmişti oyuncular ve tüm oyun içerisinde bu dilde konuşuyorlardı.

Bir çok anım var ama anlatmaya başlarsam Kore gazisi tadı vereceğim sizlere.

Benim özlelikle belirtmek istediğim ister 5 dakika oyuna gir, ister 500 dakika oyunda kal yapılabilecek birşeyler buluyordun.

Sadece vendor'ları dolaşmak ve en uygun fiyata mal alıp satmak bile benim için ayrı zevkti. İlla birşeyler kesmek zorunda kalmadığın sadece ticaret ile uğraşabildiğin bir yapı bile yeteri kadar serbesti verebiliyordu.

Şu anda bir çok MMO'da yaşandığı gibi - ki özellikle MMO diyorum MMORPG malesef diyemiyorum- sanki tüm gün iş yerinde bir zaman koşturmacası içinde değilmişiz gibi, akşam oyuna girdiğimizde bir görev tecelli edercesine koşturuyoruz malesef. İşte bu noktada UO'nun bana yaşama şansı veridiklerini unutabilmiş değilim hala.

Bu nokta şunu asla inkar etmemek lazım, her oyunun artı/eksi'leri sözkonusu ama iş "serbestlik" kavramına dayandı mı, benim kişisel görüşüm UO'nun bu konuda açık farkla önde olduğudur.

İyi geceler
Kumadam

----

Son anda aklıma geldi, bir kaç arkadaşımla tavla ve dama turnuvaları yapardık hanların içinde. Bazı zamanlar npc'lerin yanındaki kitapları okumak için saatlerimi harcadığımı bilirim. Kısaca güzel günlerdi, keşke yazılımıda geliştirebilseydi EA.

Bu noktada Sevgili Richard Garriot'u da bir kez daha anarım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kumun dediklerinin cogunu her turlu mmorpg de yaparsiniz yeterki oyunun sizi degil,sizin oyunu yonetmesini basarabilin.

wowda da o dediklerin yapilir kumadam, orada da ticaret yapabilirsin ya da bos bos gezinebilirsiniz ama yazinin ozundeki gizli gercek su ki (senin yazi) muhim olan oyunu oynadiginiz kisiler ve beklentileri. bu uo olmus tabula rasa olmus wow olmus degismez. ornegin wowda da istediginiz olabilirsin yeterki o isteklerini gerceklestirecegin bir grubun icinde ol yoksa herkes gibi item pve pvp klasiklesmis hedeflerinde kosarken serbestlikten veya baska seyden konusmak anlamsiz.

uo yu bende oynadim acikcasi ve hic sevemedim belki eq1 den sonra denedigim ya da oynayacak arkadaslarim olmadigi icindir. sonrasinda swg ye gectigimde dumur olmus ve bayilmistim oyunun verdiklerine bakarak. ama bunlari yasarken her zaman arkadaslarim oldu ya da oyunu tadina gore oynayan kisiler. bence bone a verilecek en onemli fikir oyunlari isteklerine ve beklentilerine gore sekillendirebilen bir oyun grubuna ya da guilde uye olmasidir, ayni senin dedigin gibi eski bir oyunda kendi dillerini gelistirip RP nin dibine vurarak istediklerini ve beklentilerini karsilayan kisiler gibi. yoksa hangi oyun olursa olsun sonucta elle yazilmis ve standart bir seyler vermekle zorunlu, kaos olmayan ve herseyin beklenildigi gibi gelistigi yazilimlar. bunlardan gercek yasamdaki gibi serbestlik beklemek yanlis olacaktir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:
uo'da assassin olmak isteyip assassin olamassın mesela. tamam assassin tadında bir skill dayatımı yaparsın. ama gidip de bir assassin guildine yazılıp değişik bir senaryo oynayamassın.


Değişik bir senaryo oynıyabilirsin, ama bunu sana oyun değil oyuncular verebilir ancak. UO nun serbestliği burda başlar. Assassin mi olmak istiyorsun, osi de çogu server assassin guildleri vardı. Adamlara gidip para veriyordun ve sana kellesini getiriyorlardı, aynı şekilde merchant, warrior vs.. UO nun tek sorunu aynı zamanda en büyük özelliği oyuncular üstüne yoğunlaşmış olmasıydı: eğer oynadığın adamlar iyise oyundan alabiliceğin zevki şimdiki hiç bir oyunla karşılaştıramazdın (benim fikrim en azından^^).

Kanuni said:
kumun dediklerinin cogunu her turlu mmorpg de yaparsiniz yeterki oyunun sizi degil,sizin oyunu yonetmesini basarabilin.

wowda da o dediklerin yapilir kumadam, orada da ticaret yapabilirsin ya da bos bos gezinebilirsiniz ama yazinin ozundeki gizli gercek su ki (senin yazi) muhim olan oyunu oynadiginiz kisiler ve beklentileri. bu uo olmus tabula rasa olmus wow olmus degismez. ornegin wowda da istediginiz olabilirsin yeterki o isteklerini gerceklestirecegin bir grubun icinde ol yoksa herkes gibi item pve pvp klasiklesmis hedeflerinde kosarken serbestlikten veya baska seyden konusmak anlamsiz.


WoW da sadece ticaret nasıl yapabiliceğimi anlatırmısın? level atlamadan, para toplayıp recipe almadan ticaret yapamassın. UO da üstünde hiç birşey olmadan, tek bir altının bile olmadan saatlerce oynıyabilirsin.
Oynadığımız kişilerin önemli olmasına bende katılıyorum, sonuçta mmorpg değip geçmemek lazım, hepsi farklı. WoW pve üstüne yoğunlaşmış bir oyun, guild wars pvp üstüne vs... Ne istediğini bilmen lazım burası kesin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

wowda ticaret nasil yapabilirsin, icinde oldugun arkadaslarin sana yardimci olabilirler ornegin senin tek isin saatlerce AH basinda al sat olabilir, baskalarinin finansini kullanabilir ve kar payi verebilirsin, baskalarinin parasini calistirabilirsin vs.. yani sonucta olay gene oynadigin kisi ve topluluga kaliyor mesele seni destekleyecek ve seni oldugun ve eglendigin sekilde kabullenecek yapilar. sonucta herkes AH da durup al sat ile eglenmez ama parada kazanmak isteyebilir bunuda sen kapatirsin. tabbiki gidip level 10 olup o zonelarda birseyler toparlayip ise kucuktende baslayabilirsin.

bu ornekleri cogaltmak mumkun... sonucta sen eger istedigini yapabiliyor ve bunu yaparkende arkadaslarinla eglenebiliyorsan 3 ay sonra ticaretten pvp ye gectiginde de ayni destegi goreceksindir. kimse seni hani ticaretciydin ne oldu diye kovalamayacaktir.

sonucta topluluk olarak oynanan oyunlar bunlar, eq1 de gruba alip ardindan sacma sapan hareketleri sonrasinda gruptan cikardigim oyuncunun annesinin tellden benimle tanisip oglunun oyunu ve davranislari icin ozur dileyip guildi hakkinda kotu dusunmememizi istedigi gunlerin uzerinden cok gunler gecti. ozlemle andigim gunler yerine simdi leveli ve itemi ile irdelenir bir oyun toplulugu olustu mmorpg aleminde, eh hal boyle oluncada oyundan baska sey bekleyen ozellikle turk oyunculari ne yapsin.

birleselim ayaklanalim! for the first full RP guild.. :D

konsept lazim kumcum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

MMO da serbestlik denince benim aklıma oyuncuyu sınırlamayan bir oyun geliyor.Oyuna başladığım anda, yeteneklerin şu seviyeye gelmediyse şuralara gidemezsin, şu işleri yapamazsın, şu yaratıkları kesemezsin gibi sınırlamalara bence hiç gerek yok.Belkide bu gelişmeleri sağlayana kadar geçecek sürenin uzunluğu benim oyundan soğumama bile neden olabilir.
Hep kişilerin gerçek hayattaki bilgi ve yeteneklerinin, hatta tecrübelerinin farklılık yaratabileceği bir MMO düşledim.Second Life'da programlama bilgisi olanların yaratabildiği bir farkı görüyoruz , ama oyunun içine rant soktuğu için çok da çekici görünmüyor bana.Oyuna kendi tasarımlarını uyarlayabilmek güzel birşey, bununla beraber oyunda sunulan çevresel etkenler olsun, eşyalar olsun, oyuncunun bunlarla hiçbir sınırlama olmaksızın etkileşime geçebilmesi harika olurdu.
Daha önce forumlarda açtığım bir başlıkta, ekonomiye dayalı bir MMO aradığımdan bahsetmiştim mesela.Düşünün her oyuncunun canı bir ekonomi içinde seçeceği dallar ve izleyecekleri yollar farklı olacaktır, oyuncu kendi ekonomik stilini oluşturmak durumunda olacaktır.
Aksiyon yüklü bir oyunda örneğin, okçu karakteriyle oynayan bir oyuncunun ejderhaya vereceği zarar, okçuluk yeteneğinin derecesi ile değil, yayını gererken kullanmak istediği güç ve okunu gönderirken verdiği açı ile belirlenebilir.Kılıç kullanıyorsa ejderhanın zayıf noktasına ulaşmaya çalışması, oraya kılıcını vurma zamanlaması belirleyici olmalıdır.Hani derler ya, sizi sınırlayan tek şey hayalgücünüz.İşte bir MMO dan benim beklediğim de budur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 hafta sonra ...
bone sanırım yeni bir fallout istior, ama aynı zamanda bu yeni "fallout"un MMO olarak etiketlenmesini istiyor. Oynadığı oyun single-player bir oyun olarak deil MMO olarak anılırken fallouttan aldığı hazı almak istiyor, yani dinamik bir senaryo vs.. Ama benim anlamadığım herkesin dinamik ve orjinal bi senaryo üzerinde ilerlemeye çalıştığı ve tamamen senaryo üzerine kurulmuş "sözde MMO"muzun MMO olma amacı nedir o zaman?? Yani oyuncuların etkileşimi gerçekten bu oyunun MMO olmasına değecek kadar nasıl etkin bir şekilde dinamik senaryolarımızda yer alacak??

demek istediğim bone'un istediği şey, yani bir MMO'nun senaryo tabanlı olması, MMO olayının doğasına ters.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

deep_thinker said:
bone sanırım yeni bir fallout istior, ama aynı zamanda bu yeni "fallout"un MMO olarak etiketlenmesini istiyor. Oynadığı oyun single-player bir oyun olarak deil MMO olarak anılırken fallouttan aldığı hazı almak istiyor, yani dinamik bir senaryo vs.. Ama benim anlamadığım herkesin dinamik ve orjinal bi senaryo üzerinde ilerlemeye çalıştığı ve tamamen senaryo üzerine kurulmuş "sözde MMO"muzun MMO olma amacı nedir o zaman?? Yani oyuncuların etkileşimi gerçekten bu oyunun MMO olmasına değecek kadar nasıl etkin bir şekilde dinamik senaryolarımızda yer alacak??

demek istediğim bone'un istediği şey, yani bir MMO'nun senaryo tabanlı olması, MMO olayının doğasına ters.


aklımı okudun hehehe.

nasıl singleplayer/multiplayer klasik rpg'ler hack&slash, action rpg, traditional rpg vs diye ayrılıyorsa,
mmorpg'lerde de buna benzer birşey olabileceğine inanıyorum.

seed bir ara adventure-only bir mmorpg olarak çıkacaktı, ama beceremediler iptal oldu.

hani illa adventure-only olsun demiyorum. ama şu ana kadar gördüğümüz grinding tarzı mmorpg de olmasın.

geçen gün jade empire oynarken düşünüyordum,
acaba bioware rpg'leri tadında,
fakat mmorpg'deki insanlarla bu şekil muhabbete girebileceğimiz bir oyun olamaz mı diye?
imkansız birşey olacağını sanmıyorum.
sadece biraz sistemi değiştirecekler,
farklı düşünüp oyunu farklı inşaa edecek,
ve bu sistemin sonunda daha bir "bioware rpg'si" tadı verecek bir ekip lazım diye düşünüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:
Netcafe said:
abi Guild Wars oyna 1 kere satın alma ücreti var o kadar sonra PvP-Char Aç direk en son lvl 20 sonra pvp babam pvp battle groundlara gir falan kafana göre :D


muhahaha (evil laugh)

pvp demiyorum ben be.


nasıl pvp demiyosun ne arıyosun ne istiyosun anlamadımki :D

Sims Online oyna abi o zaman asasdsad :D butun sadece kasma pvp pve sudur budur olmayan bir oyun var oda swg ama pre-cu sistemi oda suan yok SOE mikti olayı suan emusu üzerinde calisiyo

www.swgemu.com adresinden takipte edebilirsin
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Of bone of bi yapamadılar
bi çıkaramadılar şu grindingi şu oyunlardan.

Benim bi hayalim var, harry potter tadında - gülmeyin efem -
Direk bireysel yetenekleri ön plana çıkaran, mouse hareketleriyle atılan buyuler falan.
Tıklamayla binlerce dmg vermeyen oyunlar

hatta hatta, damage tank muabbetinin hiiç geçmediği oyunlar.
Yapın artık ya yapın pls.
Gates of Baldur :p diye yapsalar ya bitane, razıyım izometrik olaya
oynayalım işte misss gibi.

- edik : oha bone'un postunun okuyup Sam'in mişgibi kabule edip öyle yazdım ilk
çık kafamdan sam :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...