Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Blizzard çalışanlarından Yeni expansion hakkında röportaj..


Bassist

Öne çıkan mesajlar

Evet bir arkadaşım dergide okumuş.Blizzard yetkilileri ile röportaj yapmışlar.Aynen şunlar yazıyormuş;

''TBC bizim ve oyuncularımız için tam bir hayal kırıklığı oldu,İnsanlar TBC ye başladığında o wow heyecanını hissedemediler.Yeni Expansion için çok çalışıyoruz.Oyuncularımız yeni dünyaya girdiklerinde o soğugu iliklerinde hissedecekler''.TBC de hell fire da birikme olduğu ve herkez quest mob kesmek için beklemek zorunda kaldığı için.Bu yeni dünyada 2 farklı giriş yapıcaklarmış.Ayrıca pvp sistemi içinde ''Pvp tamamen yeteneğe bağlı olacak'' tarzı cümleler kullanmışlar röportajda.Bilmiyorum belki forumda daha önce konuşulmuştur ben bir kez daha yaziyim dedim :) Sanırım blizzard age of conan ve warhammer a pvp cilerini kaptırmamak için pvp nin üstüne ''en sonunda nihayet'' düşmeyi planlıyor.Tbc nin böyle bir hezimet olmasınıda wow un o dönem rakibinin olmamasına bağlıyorum arkadaşlar.
Rekabetin olmadığı yerde ne yazikki kalite olmuyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben yazıyı okumadığım için sadece arkadaşımın bana söylediklerini size aktarmak istedim.Birazda arkadaşımdan duyduklarıma katıldığım için sanırım :) TBC yi tamamen ticari amaçlı yaptıkları çok ortada bencede.Wrath Of The Lich King i yapma amaçlarının da warhammer ve age of conana karşı son bir hamle yapmak olduğu görüşündeyim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyun dediğin ticaretten başka bir amaçla yapılmıyorki zaten? Ciddi bir yatırım projesi bu sonuçta. Ayrıca WotLK'den sonra en az bi tane daha ek görev pakedi var, bunların hepsi daha wow çıkmadan önce kararlaştırılmış şeyler. Arada bi wow filmi gelicek, insanların oyuna ilgisini yeniden canlandıracak falan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

birkaç sorum var cevaplarını tahmin ediyorum fakat çelişkideyim
1.wotlk'un gerçekten pvp de başarılı olabileceğine inanıyormusunuz?
2.wotlk nihilum curse forte gibi büyük guildler için tasarlandı
gibi tartışmalarının gerçeklik payı nedir
3.wow'a alternatif bi oyun olmasa dahi nihilum oyunu bıraktığı taktirde
avrupanın 2/3 sinin wow'u bırakması hatta çinli farmerlerın bile bırakması sizce mümkünmü
4.büyük guildlerin oyunu bırakrığı taktirde diğer playerların büyük bölümünün
olumsuz etkileyeceğini ve başka alternatiflere yönleneceği bi teorimidir?
5.wotlk gerçekten tüm palayerlar için yeni bi serüvenmi demek?
6.suan warhammerda varolan bi pvp sisteminin benzerini wotlk de yaşıcaz
buda blizzi hırsız pozisyonuna düşürür (buda şu anlama gelir)
warhammer bunun farkında ve wotlk'i bekliyor hemde kimsenin bilmediği bi pvp sistemiyle karşımıza çıkıcak
yani wotlk çıkıcak hemen ardından iyi bi sistemle warhammer çıkıcak
ve tüm bunların sonucunda kimse lvl 90 arthas vs vs iplemicek warhammera devam edicek
tüm bunların farkında olan warhammr bazı classlar hazır değil derken
aslında zaman kazanma stratejisimi izliyor


bu soruları kendimce cevapladım ve sonuç olarak wow'u sonsuza kadar (oynamama)kararını uygulamak istiyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
1.wotlk'un gerçekten pvp de başarılı olabileceğine inanıyormusunuz?

Hayır, inanmıyorum. Şimdiye kadar okuduklarımdan pek bişey göremedim, endgame WAR yada AoC gibi pvpye yönelik olmadığı için fazla bişey değişmeyecektir.

said:
2.wotlk nihilum curse forte gibi büyük guildler için tasarlandı

Tam tersine wowun geri kalanı gibi kitleler için tasarlanıyor. Nihilum ve Curse ün başarıları reklam için kullanılıyor hatta, siz de bunları başarabilirsiniz falan.

said:
3.wow'a alternatif bi oyun olmasa dahi nihilum oyunu bıraktığı taktirde
avrupanın 2/3 sinin wow'u bırakması hatta çinli farmerlerın bile bırakması sizce mümkünmü

Değil. Alakasız bence. Çinli farmerlar gelir/gider dengesi değişene kadar oyunu bırakmazlar ve büyük guildler dışında çok fazla alıcı var.

said:
4.büyük guildlerin oyunu bırakrığı taktirde diğer playerların büyük bölümünün
olumsuz etkileyeceğini ve başka alternatiflere yönleneceği bi teorimidir?

Teori olmasına teori de geçerli bir teori değil. Wowun itici gücü bu büyük guildler değil çünkü.

said:
5.wotlk gerçekten tüm palayerlar için yeni bi serüvenmi demek?

Evet. TBC nasıl bir serüvendiyse bu da öyle olacak. Yeni questler, ilerleyen hikaye falan. Hikaye anlatımını iyi yapıyor blizz.

said:
6.suan warhammerda varolan bi pvp sisteminin benzerini wotlk de yaşıcaz...

Valla burda soru sormamışsın da bi varsayımda bulunmuşsun. Ama ben katılmıyorum, WAR'un sistemi belli zaten. Ayrıca wow istediği kadar yeni pvp bölgesi eklesin aynı mantığı oturtamaz. Sırf pvpye yönelik yeni bi expansion gelmesi lazım ama bu da wowun kemik oyuncu kitlesine hitap etmediği için pek mümkün değil.

said:
ve tüm bunların sonucunda kimse lvl 90 arthas vs vs iplemicek warhammera devam edicek

Sanırım arthas lvl 80, ve yine arada bir bağ yok çünkü pveciler wowda pvpciler warda olacaktır. AoC'ı da unutmamak lazım. Bide warhammer oyunu erken ve eksik çıkartmama stratejisi izliyor çünkü düzeltilmesi gereken çok şey var hala.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tanıtım videosunda yeni dance emotelarımız saç stillerimiz var ilanı vardı, baştan kaybediyor.(:P)

said:
3.wow'a alternatif bi oyun olmasa dahi nihilum oyunu bıraktığı taktirde
avrupanın 2/3 sinin wow'u bırakması hatta çinli farmerlerın bile bırakması sizce mümkünmü
4.büyük guildlerin oyunu bırakrığı taktirde diğer playerların büyük bölümünün
olumsuz etkileyeceğini ve başka alternatiflere yönleneceği bi teorimidir?


bir sürü guild giderse doğal olarak bırakma durumu olabilir de nihilum "göreceğimizi gördük, yeter" diyip giderse onunla birlikte bırakan fanboylar vs olur anca.

said:
2.wotlk nihilum curse forte gibi büyük guildler için tasarlandı
gibi tartışmalarının gerçeklik payı nedir


oynayanların azınlığı hardcore oynuyor yanılmıyorsam, yapmaz böyle bir şey blizzard.

said:
5.wotlk gerçekten tüm palayerlar için yeni bi serüvenmi demek?


hikaye ilerler vs
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bi çeşit anket gibi oldu ama yinede katılımınız için teşekkürler arkadaşlar
özellikle tbc den sonra bi fikir tüm wowcularda belirginleşti
onlarıda soru ve cevap olarak ifade etmek istiyorum
1.blizz neden bukadar çok para kazanmak zorunda
2.wow eğlencemi yoksa işkencemi
3.gerçekte neden wow oynarız neden pvp yaparız

1.blizz tbc'den hemen sonra wotlk müjdesini dünyaya ilan etti
diğer oyunların nezaman ve nasıl çıkıcağını bilmeden tbc başarısız oldu
fakat kesinlikle wotlk'i bekleyin dercesine verdi bu müjdeyi (kesinlikle müjde değil)
bu sorunlar blizze beraberinde çökme ekonomisini getiriyor
ve aynı zamanda gizli silahımız diablonun inandırıcılığını ve tutulmasını engelliyor

2.wow kesinlikle bi çeşit eğlence bazılarımız için sağlam guild olayları vs vs
aynı zamanda casual takılan insanları hesaplarsak bi işkence oluveriyor
işine gelmeyen ozaman oynamasın diyemeyiz haksızlık etmiş oluruz
fakat burada büyük görev yine pvpye düşüyor pvp casual playerin tek eğlencesidir
unutmamamk lasım

3.wow oynuyoruz daha doğrusu oynuyorduk
hepimiz bu tarz oyunlardan bişey alırız bişey veririz
12.ve 14. yüzyılları arasında özellikle haçlı seferleri döneminde
destan yazan aşkı için inanılmaz savaşlara giren
geri dönmek için sebebi olan ama asla geri dönmeyen kararlı cesur ihtiraslı
birer savaşcı ruhu taşıyor en azında oyle hissediyor gibiyiz
gezdiğimiz ormanlar tehlikeli müzik sesleri büyülü bi ortam ve atmosfer
bunların geneli bizi breveheart robinhood veya wliamtel moduna sokuyor
ve tüm bunlar insanda rp ve pvp gereksinimi hissetiriyor
bu tür gereksinimleri karşılamak için iyi bir pvp dinamiğine ihtiyaç vardır
bunların hiçbiri wowda yok daha onceki yazılarımda anlatmaya çalıştım
wow insanı robotlaştırıyor monotolaştırıyor sanki günlük mesaili çalışan işci modundasınız
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Herşeyde olduğu gibi iyi taraflar ve gelişmeye açık yönler var. Eğer sorunsuz herşeyi mükemmel bir şey beklersek biraz haksızlık etmiş oluruz.

Benim için hala MMORPG dediğinizde ve RPG kısmına odaklandığınızda oyuncuya tanıdığı serbesti açısından Ultima Online vazgeçilmezdir. Ama yukarıda dediğim gibi grafiksel açıdan ok gerilerde kalmıştır.

Keza Starwars Galaxies de, oyuncu üzerinden dönen ekonomi ve crafting sistemi benim için vazgeçilmezdir ama gelin görün ki, SOE ve LucasArts eline yüzüne gözüne bulaştırmıştır koca Saga'yı.

Yine bir başka oyun olan Everquest serileri, dayanışmayı, bir arada oynamayı, 80 kişilik ekip ile bir arada raid'i ile çok güzledir. Amma velakin onunda iyileşmeye açık yönleri vardır.

Bunun gibi sayabileceğim bir çok MMO da iyi taraflar ve camiya kattıkları artılar olduğu gibi, iyileşmeye açık yönleri de mevcuttur.

Geçmiş yıllardan buyana değişen en önemli şey sadece oyunlar değil, oyuncu profilidir. Ve ticari kaygılar oyun yapımcıları için olmazsa olmaz bir durum olduğundan çıkan oyunlarda var olan oyuncu profiline göre şekillenmektedir. Bu nedenle ki, WoW ile başlayan kuşak sonrasında artık oynadıklarımız MMORPG olmaktan ziyade MMOG halini almıştır.

Ana amacın karakterinizi yaşatmak ve onunla özdeşleşmekten çıkıp, o bossu kestim bu boss'u kestim gibi bir noktaya vardığında, üzerine giydiğiniz eşyaların sizi addam ettiğinde, level'ınıza göre su içtiğiniz bir yapıda RPG'den bahsetmek zordur.

Hele sizlerin değeri artık sadece oynattığınız karakterin üzerindeki giysilerin katma değeri olduğunda, ya da talentlerinizin ihtiyaçları karşıladığında davet aldığınızda MMORPG den bahsetmek zordur. Ahmet'i, Mehmet'i, Ayşe'yi çağıralım da eğlenelim yerine, Tank lazım, Dwarf Pri lazım, DPS eksik o lazım'a döndüğünde, arkadaşlarınız sizinle oynamak için değil, sizin oynattığınız karaktere ihtiyaçları olduğu için ve utanmadan oyunun "progresi" bunu gerektiriyor gibi mantıkla karşınıza çıktığı için ben artık yeni nesil oyunları malesef MMORPG diye adlandıramıyorum. MMOG bence bu oyunlar için en uygunu.

Yine de yiğidi öldürüp hakkını teslim etmekte fayda var. Oynanış şekli ile benim gibi 40 yaşındaki adama da hitap edebilirken, 4 yaşındaki oğluma da hitap edebilmekde ve oynanmasını sağlamakta.Bu geniş yelpaze nedeni ile de herşeyi beklememk lazım bir oyundan.

Önemli olan soru oyunun size ne getirdiği değil, sizin oyundan ne beklediğinizdir?

Siz bu soruya doğru ve dürüst cevap verirseniz eğer, ona göre oyundan alacağınız zevk artacaktır.

Oyunların bir araç olduğunu unutmadan, asıl amacın eğlenmek olduğunu gözardı etmeden karar vermenizi salık veririm.

İyi günler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Man, I see in fight club the strongest and smartest men who've ever lived. I see all this potential, and I see squandering. God damn it, an entire generation pumping gas, waiting tables; slaves with white collars. Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need. We're the middle children of history, man. No purpose or place. We have no Great War. No Great Depression. Our Great War's a spiritual war... our Great Depression is our lives. We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars. But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off. So we are playing World of Warcraft.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

DoGMeaT said:
porsuk,bi nokta dikkatimi cekti..bliz sence wow yüzünden ekonmik darboğazamı girdi?
15dolarmıydı aylığı...kaç oyuncu vardı..8 milyon?


benim anlatmak istediğim bu değildi
8 milyon palayer anlayışına hiç bizamanda katılmıyorum altchar politikasıyla ki
mutlaka herkezin bi altcharı bulunuyor
8m+8m= zaman dilimine bölümüş 16m player buda farklı bi hesap yöntemi


Cuce said:
wow oynaıdğım atmosferi en güclü mmorpg,

azda mmorpg oynamadım hanı


ben senin kadar mmorpg oynamadığım halde beğenmiyorum atmosferi
aslıda az mmorpg oynayan biri olarak beğenmem gerekirdi
tabiki hepimizin görüşleri ve eleştrileri çok önemli doğruyu bulmak için

-Wissy said:
Warhammer gelcek WoW'u dovcek..
Ok.
Cin de Amerika'yi devircek di mi?
Yok arkadaslar. Blizz cok kazanmaya devam edecek. WoW'u ayakta tutan hardcore oyuncular degil bu arada...


aslında işi boyle wahammer çin amerika stratejisine dönüştürürsek
agılama sınırlarımızın otesinde bişeyle karşılaşırız o yüzden gerçeklikten ayrılmaya gerenk yok
wowu casualların ayakta tuttuğunu şöylüyorsan bu konuda pek bişey söyleme gereği duymuyorum
çünkü ayrı bi tartışma boyutuna gireriz
oyun konusundaki en büyük hayalim casualların benim ülkemde çok olması
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...