axedice Mesaj tarihi: Kasım 3, 2007 Mesaj tarihi: Kasım 3, 2007 AoC'ın en ilgi çekici yanı siege battle yani kuşatmalar. Shadowbaneden sonra ilk defa oyuncuların yaptığı kalelere kuşatma olan bir oyun geliyor galiba. SBnin bi iki eksiğini de kapatmış gibi görünüyorlar. Genel bi özet geçmek gerekirse oyunun pvpye açık bölgesi olan Border Kingdomsda battlekeepler kurulabiliyor. Bunların sayısı her serverda kısıtlı, o yüzden guildler bu alanlar için sürekli savaşmak zorundalar. İçindeki binalara göre bu keepler çeşitli bonuslar veriyor, mesela tapınak yaparak priestlerin büyülerinin gücünü yada üniversite yaparak tüm büyü yapan sınıfların manasını vs. arttırabiliyorsunuz. Tabi bir keepin içine yapabileceğiniz bina sayısı sınırlı, herkes ihtiyaçlarına göre ne yapacağını seçiyor. Keepleri kurmak için odun taş vs. gibi kaynaklardan çok büyük miktarda gerektiğinden sadece büyük guildlar bu işe girişebiliyor. Asıl olay bu keeplerin kuşatılmasında tabi. Her guild kendi keepinin hangi saatler arasında saldırıya açık olduğuna dair bir vulnerability ayarı yapıyor. Yani eğer istemezseniz bir grup nolifer sabaha karşı saat 5te süpriz bi saldırıyla keepinizi elinizden alamaz :P Her keep için minimum bir vulnerable süresi var ve bu süre ne kadar uzarsa, keepi savunurken alacağınız bonuslar o kadar artıyor. Kuşatmanın başlaması için saldırgan guild sizin keepin önüne bir War Tent inşa ediyor. Tabi bunu yapmak için de büyük miktarda kaynağa ihtiyaç var, her isteyen bir kuşatma başlatamıyor. Bu süre içinde savunmacılar keepte toplanıyor ve savaş başlıyor. Oyunda en beğendiğim özelliklerden biri mercenary sistemi. Saldırgan yada savunmadaki guild mercenary ilanı vererek belli bir gold karşılığında kendi tarafında savaşabilecek adam kiralayabiliyor. Hem pvp yapıp blood money denen pvp parası kazanıyorsunuz hem de üstüne beleşten gold geliyor. Ayrıca siege yapmak için büyük bir guilde girmek zorunda kalmıyorsunuz. Siege engine yani trebüşet, mancınık gibi kuşatma silahlarıyla saldırıya başlıyorsunuz. Saldıran taraf binaları yıkarak puan almaya çalışıyor. Ayrıca siege sırasında yaptığınız pek çok pvp etkinliği size puan kazandırıyor. Toplam almanız gereken puanı yine savunan keepin vulnerabilitysi belirliyor, eğer belli bir süre içinde yeterince puan toplayamazsanız kaybediyorsunuz. Ele geçirebileceğiniz yerler battlekeeplerle sınırlı değil, ayrıca küçük guildler için keeplerden daha küçük olan towerlar ve resource nodelar da var. Towerlar da guilde ufak bonuslar veriyor ama Battle Keep gibi içine çeşitli binalar inşa edemiyorsunuz. Tabi bunun için de başkalarıyla savaşmanız gerekiyor.
Apis Mesaj tarihi: Kasım 3, 2007 Mesaj tarihi: Kasım 3, 2007 Açıkçası hala hayalimdeki Rome Total War tarzı 1000 kişi 700 kişilik kaleye saldırıyoruz hurra! kısmına baya yaklaşmış. Kesinlikle yaratıcı ve hoş buldum =)
Guru Mesaj tarihi: Kasım 3, 2007 Mesaj tarihi: Kasım 3, 2007 SB de manciniklari kullanmak ve eline "siege hammer" alip binalari yikmayi ozledim valla, eger AoC, WAR dan once cikarsa yazik olur bence EAMythic e ne diyim..
Zegna Mesaj tarihi: Kasım 4, 2007 Mesaj tarihi: Kasım 4, 2007 shadowbaneden once daoc ta vardi kale kusatma capture etme vs :)
Guru Mesaj tarihi: Kasım 4, 2007 Mesaj tarihi: Kasım 4, 2007 DaoC guzel oyun acikcasi bunu inkar edemez kimse ama o abarti effect ler bence daoc u cekilmez yapanlardan biriydi, RvR lerde ilk gordugumde komiigime gitmisti bu olay ve hala aklima geldikse gulerim :) casterlar cast etmeye basslayim digerleri gokyuzune ve cast edene dogru bakmiyor, olabildigince effectleri goremecek sekilde savas meydanina sirtlarini donuyorlardi. :D
Cuce Mesaj tarihi: Kasım 4, 2007 Mesaj tarihi: Kasım 4, 2007 büyüye bakılmaz öle cin girere içine valla. acıckası cok umutluyum ben bu oyundan
Vargath Mesaj tarihi: Kasım 7, 2007 Mesaj tarihi: Kasım 7, 2007 Kara Murat tarzı içerden kuşatma yok mu? :(
Cuce Mesaj tarihi: Kasım 7, 2007 Mesaj tarihi: Kasım 7, 2007 suradn alama kasarsan neden olmasın, ama işte skill kasmak lazım
axedice Mesaj tarihi: Kasım 8, 2007 Konuyu açan Mesaj tarihi: Kasım 8, 2007 Pvpde kara muratlık yapılamıyor ne yazık ki :) Oyunda climb skilli var ama sanırım tepe vs. falan tırmanırken hız ve staminaya yarıyor çünkü dinamik nesnelerin üzerine tırmanma olmayacağını söylemişti devler. En azından pvp için böyle, battlekeeplere tırmanamayacaksınız. Pvede normal surlar için nedir bilemiyorum. Öyle daoctaki gibi ram alıp surlara tırmanmak yada shadowbanedeki gibi siege başlayınca ağacın dibine gidip ninjalık yapmak yok.
Guru Mesaj tarihi: Kasım 8, 2007 Mesaj tarihi: Kasım 8, 2007 haha SB deki agaç dibi fantezileride süperdi hani, anımsayınca baya güldüm :D
Cuce Mesaj tarihi: Kasım 8, 2007 Mesaj tarihi: Kasım 8, 2007 tırmanma olmıyan conan conan değildir abi, conan'ın bütün konsepti oraya buraya tırmanmaktır yahu
Gladmir Mesaj tarihi: Kasım 11, 2007 Mesaj tarihi: Kasım 11, 2007 Var abi var tırmanma, fakat tırmanırken yakalanırsan feci oluyor :) Faraza tam merdivenin, sarmaşığın veya tırmanılabilen diğer hede lerin yarı yolundayken attack yediğin anda yere düşme ihtimalin var. Yükseklik de fazla ise malum sonuç :)
jonq Mesaj tarihi: Kasım 12, 2007 Mesaj tarihi: Kasım 12, 2007 Oy oyy yalnız bu anlatılanlardan sonra AOC dan ingame kısafilm ler türeyecektir. En guzel kısa film yarışması felan yaparlar artık :)
BonePART Mesaj tarihi: Kasım 24, 2007 Mesaj tarihi: Kasım 24, 2007 walla ninjaing daocta wardi enfes bisidi insallah koyarlar burayada savunmasi olmayan kapilari kuvvetli ama askerleri dusuk level bi keepe roguelar direk duvarlardan tirmanip keep masteri keserek ele geciriyodu ozellikle uzun pvp gunnerinde her keep icin urasmamayi sagliyodu
guden Mesaj tarihi: Kasım 24, 2007 Mesaj tarihi: Kasım 24, 2007 Aynı olay ragnaroktada vardı iyi bir rogue bütün girişteki defansı geçip arkadaki emperiumu patlatarak tek başına alabiliyordu kaleyi umarım bu tip şeyler olur. Ama stealth olmadığı için ne kadar kolay olur orası muamma.
Cuce Mesaj tarihi: Kasım 24, 2007 Mesaj tarihi: Kasım 24, 2007 öle şeyler olmasın aksine cok kıl edebilyio öle durumlar, ve bazı classları diğerlerinin yanında cok işlevsiz bırakıyo
axedice Mesaj tarihi: Kasım 24, 2007 Konuyu açan Mesaj tarihi: Kasım 24, 2007 Hayır, bu tür ninjalıklar özellikle olmayacak. Kale ele geçirilme olayı alınan puanlara bakıyor. Zaten bu olayın açıklamasını yapan devler de tek bi imba rogue karakterin gidip kale savunmasını tek başına kırması örneğini vermişti diğer oyunlardan. Benim de pek hoşuma giden bi sistem değil, çat diye bitiyor combatlar.
Soulless Mesaj tarihi: Kasım 24, 2007 Mesaj tarihi: Kasım 24, 2007 Aynen katiliyorum.Butur kestirme yollar tadini kaciriyor cogu oyuncunun , birkac rushcinin istedigi olsun diye.
scorch Mesaj tarihi: Kasım 24, 2007 Mesaj tarihi: Kasım 24, 2007 ya combat icin combat olacak AoC deki pvp yani misal Ragnarokta *emperium u kırmak icin pvp yapardık wow BGlerinde *x bayragi tasimak icin pvp *x kisisini öldürmek icin pvp (keza emperium kırmaktan farkı yok) *bölgeyi tutmak icin pvp fln filan seklinde gidiyordu AoC pvpsi ne kadar cok kan akıtırsan o kadar cok zafere yaklasirsin mantiginda oldugu icin , olay birbirini kesmeye yani combat a bakıyor. bence cok daha güzel bir yöntem
KingV Mesaj tarihi: Şubat 14, 2011 Mesaj tarihi: Şubat 14, 2011 yakın bir zamanda bir bk yı kuşatmaya niyetliyiz. fakat kuşatmayı kazanmak için ne gerekiyor bilmiyoruz. bk nın keep binasına gidip bişiyi mi ele geçirmeli yoksa binaları yıkıp puan mı toplamalı? bilgilerinzi paylaşırsanız sevinirim.
Öne çıkan mesajlar