Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

PvP ve Siege Battle


axedice

Öne çıkan mesajlar

AoC'ın en ilgi çekici yanı siege battle yani kuşatmalar. Shadowbaneden sonra ilk defa oyuncuların yaptığı kalelere kuşatma olan bir oyun geliyor galiba. SBnin bi iki eksiğini de kapatmış gibi görünüyorlar.

Genel bi özet geçmek gerekirse oyunun pvpye açık bölgesi olan Border Kingdomsda battlekeepler kurulabiliyor. Bunların sayısı her serverda kısıtlı, o yüzden guildler bu alanlar için sürekli savaşmak zorundalar. İçindeki binalara göre bu keepler çeşitli bonuslar veriyor, mesela tapınak yaparak priestlerin büyülerinin gücünü yada üniversite yaparak tüm büyü yapan sınıfların manasını vs. arttırabiliyorsunuz. Tabi bir keepin içine yapabileceğiniz bina sayısı sınırlı, herkes ihtiyaçlarına göre ne yapacağını seçiyor. Keepleri kurmak için odun taş vs. gibi kaynaklardan çok büyük miktarda gerektiğinden sadece büyük guildlar bu işe girişebiliyor.

Asıl olay bu keeplerin kuşatılmasında tabi. Her guild kendi keepinin hangi saatler arasında saldırıya açık olduğuna dair bir vulnerability ayarı yapıyor. Yani eğer istemezseniz bir grup nolifer sabaha karşı saat 5te süpriz bi saldırıyla keepinizi elinizden alamaz :P Her keep için minimum bir vulnerable süresi var ve bu süre ne kadar uzarsa, keepi savunurken alacağınız bonuslar o kadar artıyor.

Kuşatmanın başlaması için saldırgan guild sizin keepin önüne bir War Tent inşa ediyor. Tabi bunu yapmak için de büyük miktarda kaynağa ihtiyaç var, her isteyen bir kuşatma başlatamıyor. Bu süre içinde savunmacılar keepte toplanıyor ve savaş başlıyor.

Oyunda en beğendiğim özelliklerden biri mercenary sistemi. Saldırgan yada savunmadaki guild mercenary ilanı vererek belli bir gold karşılığında kendi tarafında savaşabilecek adam kiralayabiliyor. Hem pvp yapıp blood money denen pvp parası kazanıyorsunuz hem de üstüne beleşten gold geliyor. Ayrıca siege yapmak için büyük bir guilde girmek zorunda kalmıyorsunuz.

Siege engine yani trebüşet, mancınık gibi kuşatma silahlarıyla saldırıya başlıyorsunuz. Saldıran taraf binaları yıkarak puan almaya çalışıyor. Ayrıca siege sırasında yaptığınız pek çok pvp etkinliği size puan kazandırıyor. Toplam almanız gereken puanı yine savunan keepin vulnerabilitysi belirliyor, eğer belli bir süre içinde yeterince puan toplayamazsanız kaybediyorsunuz.

Ele geçirebileceğiniz yerler battlekeeplerle sınırlı değil, ayrıca küçük guildler için keeplerden daha küçük olan towerlar ve resource nodelar da var. Towerlar da guilde ufak bonuslar veriyor ama Battle Keep gibi içine çeşitli binalar inşa edemiyorsunuz. Tabi bunun için de başkalarıyla savaşmanız gerekiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

DaoC guzel oyun acikcasi bunu inkar edemez kimse ama o abarti effect ler bence daoc u cekilmez yapanlardan biriydi, RvR lerde ilk gordugumde komiigime gitmisti bu olay ve hala aklima geldikse gulerim :) casterlar cast etmeye basslayim digerleri gokyuzune ve cast edene dogru bakmiyor, olabildigince effectleri goremecek sekilde savas meydanina sirtlarini donuyorlardi. :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Pvpde kara muratlık yapılamıyor ne yazık ki :) Oyunda climb skilli var ama sanırım tepe vs. falan tırmanırken hız ve staminaya yarıyor çünkü dinamik nesnelerin üzerine tırmanma olmayacağını söylemişti devler. En azından pvp için böyle, battlekeeplere tırmanamayacaksınız. Pvede normal surlar için nedir bilemiyorum. Öyle daoctaki gibi ram alıp surlara tırmanmak yada shadowbanedeki gibi siege başlayınca ağacın dibine gidip ninjalık yapmak yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
Hayır, bu tür ninjalıklar özellikle olmayacak. Kale ele geçirilme olayı alınan puanlara bakıyor. Zaten bu olayın açıklamasını yapan devler de tek bi imba rogue karakterin gidip kale savunmasını tek başına kırması örneğini vermişti diğer oyunlardan. Benim de pek hoşuma giden bi sistem değil, çat diye bitiyor combatlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya combat icin combat olacak AoC deki pvp

yani misal
Ragnarokta
*emperium u kırmak icin pvp yapardık
wow BGlerinde
*x bayragi tasimak icin pvp
*x kisisini öldürmek icin pvp (keza emperium kırmaktan farkı yok)
*bölgeyi tutmak icin pvp

fln filan seklinde gidiyordu AoC pvpsi ne kadar cok kan akıtırsan o kadar cok zafere yaklasirsin mantiginda oldugu icin , olay birbirini kesmeye yani combat a bakıyor. bence cok daha güzel bir yöntem
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 yıl sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...