Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

The Age of Decadence - İzometrik RPG


axedice

Öne çıkan mesajlar

Hipsterlıktan aldığım tadı bi ırsbı çıcığı turncoat IG oynamaktan aldım. Ama yok yok hipsterlık daha iyi..

Bu arada feci eğlenceli bahsettiğim IG hybrid build. 676777 yapıp yalancılığa ve ahlaksızlığa yatırım yaptığınızda karşılığını fazlasıyla alıyorsunuz :horace: Str dex con bu kadar yerlerde olunca başlardaki optional content zorluyor baya, ama -10 loyality ile 3 ayrı guildın trainingini almak (bazen 2şer defa asd) pek güzel.

Bu arada o buildı oynarken bazı ek seçenekleri fark edip tamamen non-combat bi IG run denedim ve oldu ehueh. Hiç kimseyi "doğrudan" öldürmeden de (0 body count) IG olarak bitirmek de mümkün. Allahım ne kadar iyi bu oyun

http://i.imgur.com/MDE9eBJ.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

neredeyse 0 body count imperial guard bitirdim ben ilk imperial guard olarak zaten de 0 enteresanmış.

power armor ile o pewpew çok güzel bir görsel uyum sağlıyor. besbelli kombo olarak düşünülmüş de diğer taraftan nefret ettirdi beni. lanet okudum. melee ile kıyaslandığı zaman crossbow her türlü rezil. hem crafting upgrade vs, hem kullanması reload filan işkence, damage kötü, mesafenin knockdown yapsan bile bi esprisi çok yok. öğk.

üstüne block da dodge a kıyasla fıs. gerek dagger gerek scimitar dodge buildlerle slumsdaki eşkiyaların 5 dakkada filetosunu çıkarırken bu build ile her aldığım skill pointi sırf inadına combata verdim yine en sonunda ağam paşam demeye mecbur kaldım. olmamış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi güzel armor + dodge + regen ile zaten invul oluyorsun, yetmiyormuş gibi çat çut counter attack koyuyorsun zaten şakkadanak bitiyor combat. görünüşe denecek hiç bir şey yok tabi şahane ama, crossbow'un hem efektiflik olarak hem reload hamallığı olarak berbat olduğunu gel kabul et. yoksa sam'e her fanboy dediğinde bunu çıkartırım karşına. zaten paticik AoD müdürü olmuşsun.

:P

IG girişinde nasıl body count 0 yaptın onu merak ediyom ben.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Imperial Guard a direk girmedim işte ehueh. Özetle merchant başlayıp önce commerciuma ihanet edip thieflerden taraf oluyorsunuz, sonra ikisini birden satıp Carrinasa herşeyi itiraf ediyorsunuz. Tower assault questinden başlatıyor, o questte de yeterince int ve cha varsa henchmanleriniz her şeyi kesebilir. 4 int 4cha mercenary IG oynayan plebler gibi (ilk karakterim asd) ellerinizi kana bulamaya gerek yok yani. Gerisi akıyor zaten diplomat/kingmaker/templar vs. Yalnız maadoranda en az 2.5k golt yapmadan harrana gitmeyin, caer torda para lazım. Para için de en kolayı iron/bronze/wood alıp crafted itemları okutmak.

Adım adım yapılacaklar

Loremaster (Feng training için - lockpick/dex olmasa bile toplam 35 SP veriyor feng ve evi) > disguise palace infiltration > Merchant guild 1 > MG2 / thieflerden yardım almaca (bi dökümana imza atıyorsunuz, normalde KAN ALIYORLAR ama biz ultra şerefsiziz bizden alamazlar) > cassiusu tenhaya çekip streetwisela korkut / gitmesine göz yum > fenge dön questi tamamla cha checkli trainingi de al > galbo's ring questi > palace a git dellardan questleri al > manipulator + 4 lorela mine ı çalıştır > 10+ daratan rep cassius training > aemolas questini al > livia, claudia, broken tower, inn merchant eventlerini yap > Cadoya git streetwisela ikna et hem armor hem de 15SPlik training versin > CARRINAS'A HERŞEYİ ANLAT lorela charterı quotela işe yaradığını göster > Tower questinde arka planda kal 60hpli hayvan herşeyi kessin > diplomat/kingmaker alıp teronu bitir.



Maadoranda lore + craftingle saross abyss inferia zamedi bütün contenti yapacak sp oluyor zaten. Bi hellgate için powertube geç geliyor. Bide 4 sneak lazım inferiaede. 4 sneakle ordaki demondan kaçıp alt kata indiğinizde self def. sistemini çalıştırırsanız demon da köyle birlikte ölüyor, ondan aldığınız heartla da zamediye giriyorsunuz. Karakter ekranındaki combat rep ordan geliyor zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Resim internetten bulduğum random resim. Tabii ki grafiklerini kötü seçtim

Fire in the hole (Al'akia yı patlatma) ve Kingdom of God achivementlarını yapan var mı bu arada? Preatorla bitirmediğim için acaba diyorum onlarla mı geliyor. Al'akia yı kendi çabamla patlatacak bi konuma hiç geçmedim, e bütün god endingleri de gördüm diye tahmin ediyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Full Ironman Gameplay. IG olarak bitirmiş düz combat karakter, bütün optional content var. Adam İYİ

https://www.youtube.com/watch?v=_9oCOPtF8VM

Uzuun açıklaması

said:
There you have it, folks. I got lucky on EVERY SINGLE FIGHT, can you believe that!? RNG must really love me!

Seriously now...

This video is definitive proof that proper character building can and WILL succeed every time. Ofc, you don't really have to go crazy like I did, with an uncut ironman game just to prove a point. I believe giving yourself something like 2 reloads per city is pretty "fair", if you consider that getting insanely unlucky is not that hard.

My build was nothing surprising, it was centered around the 4 skills that are, IMO, the best combat skills in the game, namely: Axe, Dodge, Crafting and Alchemy. I went full combat with stats: 10-9-9-4-4-4. I started going with 10-10-8-4-4-4, but I realized 11 AP armors are simply much better than their 12 AP counterparts. The 1 extra AP isn't really worth it.

And now that my game is finally up, I wanna share some thoughts on AoD's combat system.

About combat in general

I LIKE the combat system. For a game that is supposedly "not about killing people", AoD sure boasts a pretty strong and fun combat system (once you use the oh-so-important $pref::Video::animationSpeed = "4" console command). The people insisting that the system is simply about whacking the guy in front of you and praying for a merciful RNG simply never bothered to explore all the options the game gives you.

There are tons of different and fun things you can set out to do in AoD. Cleaving people with an axe, like I do in the video, is pretty straightforward and effective. You can also grab a spear and kite everyone to death. Crossbows and liquid fire? They are a hybrid's best friend. Bombs? I had tons of fun during a playthrough on which I maxed out alchemy before Haran's Pass, winning that fight simply by spamming bombs while my allies enjoyed 100% THC against every single Ordu warrior. I saw Shadenuat posting about killing Agatoth with throwing knives, gotta try that too.

The bottom line is: there is a LOT you can do in AoD combat. It may not be as rich as say D:OS (because it's a low/no-magic setting), but it sure as hell is richer than Fallout.

About RNG "lolrandom"

RNG was there from the very beginning, playing a part on every single RPG in the history of forever. AoD got singled out because, for the first time in a long, LONG time, the odds are stacked AGAINST you. You're usually outnumbered, your enemies have a lot more dice rolls than you do. And that's when bad things happen. I should know.

I lost one of my ironman runs because Dellar scored two criticals in a row against my guy, dropping him from 55 to 15 hp in a single turn. What did I do wrong? Nothing, really. I simply won the RNG lottery in that fight. I could've given up right there since I had "proof" that RNG can screw you. In fact, I was really pissed off when it happened. But then I cooled down and realized that none of that would've happened if I never tried to tank Dellar in the first place. Next Kingslayer fight I used bolas against Dellar. Success. By the way, the playthrough on which Dellar fucked my game was the last failed attempt at recording this video.

So, yeah, RNG gonna RNG. If you wanna preserve your sanity, I suggest saving regularly and reloading when your 75% THC attack against Dellar misses 5 times in a row. But here is the thing: you can ALWAYS avoid the RNG lottery. Dellar can't crit you if he is attacking your ally, or if he is immobilized, or if you're attacking him from outside his range (diagonals FTW!). As I said, there is a LOT you can do in AoD combat.

Personally, I admire the resolve involved in sticking to a TRUE RNG system. VD could've saved himself some pain and criticism by either adopting a pseudo-random algorithm instead of a truly random one OR simply by making the game a bit easier. None of those things happened and I applaud the AoD team for not caving to pressure and sticking to their guns.

About BALANCE (yes, really)

"Balance" is an ugly word here in the Codex. This forum is full of people who believe Josh Sawyer invented the notion of balance. Not only are they WRONG, they are also giving that hack a credit he doesn't deserve. Balance has been an important consideration in every game you've ever played. It should be noted that balance should NEVER be the "end goal" of game development, but it IS an important thing to consider.

AoD is VERY well balanced. I know I said dodge >>>> block and the character in my video is obviously a dodger. But from what little I messed around with blocking, I noticed IMMEDIATELY that bows and crossbows are no longer the WMD I always considered them to be. I think AoD's balance feels good because they clearly chose asymmetrical balance of going for that same-ish symmetrical bullshit. Axes and swords in AoD are more like apples and oranges rather than green apples and red apples.

Weapons in AoD aren't meant to be just a cosmetic consideration, each and every one of them brings a passive to the table and every single one of these passives gets to shine in a particular situation. THAT is how RPG balance should be done. There are no "trap" options in AoD, but that doesn't mean you can't make wrong choices. Learning from your mistakes is part of the fun in AoD.

When you compare AoD to PoE the difference of "balance philosophies" becomes obvious. In PoE you have tons of different weapons, but they all end up doing the exact same thing. Weapons from different classes have the same damage and speed factor. In the end, the "choice" boils down to choosing whatever you think looks best. In AoD weapons from the same AP cost have the same damage, but different stats and completely different passives and move sets.

Choosing between Axe and Sword is not about deciding which looks best, but rather whether you want a STR or a DEX based weapon and whether your fighting strategy relies on direct damage or DoT. And after that, you have to decide if you're going for one handed + consumables or two-handed. One handed? OK. 4 or 5 AP? Regular attacks to the body or aimed arterial strikes? CS or no CS? Decisions, decisions! And every single one of them MATTERS. A lot.

And then you add crafting, alchemy, nets, and bolas to the mix. Crafting and alchemy are amazingly good. They reward the player's investment properly. There is nothing worse than investing a lot of time and effort into a skill (say, Crafting 10) only to realize "WOW, my legendary blacksmith guy can make a sword that deals 10% more damage than a regular sword! 10%!!!! Thanks Obama!". That's not how AoD works.

When you invest on something in AoD, you WILL get your investment's worth. A regular iron gladius deals 8-13 damage for 4 AP at maximum STR. At minimum STR? 5-7. A maxed out DEX character has 12 AP, while minimum DEX investment results in 6 AP. Maximum CON gives you 60 HP, while 4 CON gives you 30 HP. Every character building decision MATTER. Every investment pays off.

The end result of all that is a HUGE discrepancy between a good player and a bad one. A good player will consistently choose correctly, and in the end...well...just look at how my guy Maximus Murderus one shots Crassus Legionaires near the end of the video. A bad player will choose poorly, resulting in 1/5 game reviews by butthurt morons, who complain about getting killed too fast while their defensive skills all rest neatly at skill level ONE (yeah, there is a review like that).

Final Words

I really enjoyed AoD. I have more than 200 hours of gameplay and I really need to get around to writing a review in the lines of "the game is not that hard, you're just dumb". Someone gotta counter those butthurt Frenchies...

As for the video, I uploaded full HD footage. It took literally four days to upload (1mb upload FTL) and it's also taking some time for youtube to process and publish the 1080p version of the video. But I hope full HD will be available in another 24 hours or so. I'll be adding some timestamps later this week, for people interested in "that one fight against X that is REALLY hard and impossible to beat without LUCK".

Well, I hope you guys enjoy the video! :P



Özetle diyor ki oynamayı biliyorsanız RNGye dua etmeye gerek yok. Ama önce oynamasını bilmek lazım. Bide axe op, nerf axe.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aşırı fanboy bi yazı yazmış ne kadar iyi oynadığının önemi yok. gerçek age of decadence bu değil tadında yani.

"When you invest on something in AoD, you WILL get your investment's worth."

lolno

böyle düpedüz gerçeği inkar eden şeyleri sevmiyorum. hatasıyla günahıyla bence güzel de geç.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

crossbow. sword sonra sonra iyileşiyor doğru. ama axe ve dagger çok süper.

slumsdaki eşkıyaları consumablelara abanmadan, hatta abanarak bile kesebileceğin çok fazla build yok. meta bilgi oyunda çok gerekli. yani diplomat/kombat/hybrid şeyinden bahsetmiyorum elbette. kesemiyosan girme savaşa demek mümkün sana alternatif metod verilmişse. kombat skillerinin hepsi eşit değil. diğer skillerde de hepsi eşit değil. alchemy, lore neree etiquette, steal nere.

hatta öyle ki onları opsiyon olarak bile koymamaları veya kilitleyip açmaya çalışınca uyarmaları lazım. hacı sen hybrid yapmaya çalışıyosun bak ne yaptığını bilmiyosan girme bu işlere diye. oyuncu deneyimini çok bozar bu. neticede yaptıkları bir iş, para kazanmaları lazım.

gitgud bu değil. :P age of decadence iki çıkınca ama bisürü hipster, sen dahil, ağlıycaksınız böö çok kolay oldu casual oldu filan diye. ben de o zaman anlıycam ki oyunu epey düzeltmişler :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hepsinin payoffu var da hepsi eşit değil. consoledan modifikasyonlarla filan denedim ettim. crossbowa yatırım değmiyor. ev alıp kirasını yesem daha iyi.

crafting de işe yaramıyor zaten doğru düzgün crossbow için. passive ine abanıp nail gun alana kadar kemerde dolu hand crossbowları switch ederek, sürekli reloaddur, switchir uğraşarak bile bir dirhem bal için bir çeki odun çiğniyorsun. gerçekten değmiyor. throwing çok daha iyi. knockdown ın da ciddi bir artısı yok. arenada ya da tek kişiye karşı hadi belki. 2-4 AP kaybettirebilirsin ki crippling kadar avantajlı değil. oyun seni sık sık dar alanlara sokuyor, sık sık tek başına zor koşullarda savaşıyorsun, melee rangeine iki adam girmesi adiyattan bir olay. az da olsa bir party combat mantığı olsa hadi neyse dicem. PC bir karakter için legitimate bir build değil. zevkli hiç değil anca inatla oynanır.

crossbow ve armor ilişkisine abansalar bence iyi olur. tarihsel olarak anti armor bir alet zaten. alchemy ve crafting ile de çok güzel sinerjisi yapılabilir ama developerların çok umursadığı bir silah olduğunu sanmıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya da alternatif olarak crossbow u consumablelara benzer bir şekilde çalıştıracaksın. onları mini skill olarak düşünebilirsin. neticede her skillin 10 levelı olması farz-ı ayın değil.

üstelik bir adamı bolasla boğmak herhalde crossbow ile vurmaktan çok daha fazla beceri gerektirir di mi? böylece crossbow kullanan herkes hybrid olacak. bir iki uzaktan takılıp (mesela en zırhlı adama armor piercing ile zehirli ok atarak) adam yakına gelince bismillah diye gladius ile girecek.

ayrıca pinning düşünülebilir passive olarak. ayağa, veya duvar cidarındaysa herhangi bir aimed attackta pinning şansı versin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

Panpa hangi skille puan verdin de karşılığını alamadın? Sword hariç combatta beğenmediğim skill yoktu benim, onun da specialı earlygame kötü lategame güçlü.


insanlar bence social skillere 1-2 puan vermenin bir işe yaramadığını pek kavramıyoru başlarda bazı checkleri geçmek için veriyorlar ama sonra hiç bir halta yaramıyor o skiller. yani aslında oyun time line içersinde persuasion checklerin giderek zorlaşması biraz yapay şimdi düşündümde de. Oyun boyunca yer yer zor yer yer kolay olmalı :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

horacegoesskiing said:

crossbow ve armor ilişkisine abansalar bence iyi olur. tarihsel olarak anti armor bir alet zaten. alchemy ve crafting ile de çok güzel sinerjisi yapılabilir ama developerların çok umursadığı bir silah olduğunu sanmıyorum.


daggerda bunu güzel tutturmuşlar. oyunun başlardaki lejyona bıçakla saldırmaya çalışmak duvarı bıçaklamaya benziyo ama zaman geçtikçe criticaldı arm attacktı torso attackdı derkene konserve açmaya dönüyor iş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tek bi playthrough eğer oyunu bilmiyorsan bütün textleri oku bütün combatları oyna falan 20+ saat falan. Ha tabi oyunun özelliği farklı karakterlerle bitirip farklı bakış açılarını görmek, aynı hikayeyi hem guard hem onu öldürmeye giden assasin, hem hiti veren merchant olarak oynayabiliyorsun vs. Son chaptera kadar da bu ayrımla gidiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...