Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Paladin VS Warrior - Kim daha iyi tank ?


Astral

Öne çıkan mesajlar

Tank warriorım. Gayet memnunum. En büyük sorun mal party memberları. 5 mob vardır spotta. Sap atılır. Mage tankın çekmesini beklemeden poly atarki warrior zor agro alsın. Bundan sonra spottaan 3 mob gelir. Warrior skull ı alır hemen. Diğer 2 mob warriora vururken Baaaam Pyro Cross a atılr. Bu arada roguede skull ve cross a değil diğer moba dalar. Mage pyrodan sonra agro alınca başlar tankın zıttı yöne kaçmaya. hayatta tankın yanına koşmaz. Mage died. Mage i kovalayan mob healarlara geçer. Tank bu sırada roguenin elindeki mob almıştır. Ama healar yatar bu seferde.
Sonuç: Tank sux! lol noob tank.

Çok yaşadım. Yaşmayada devam :]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Zaten Sam kadar oynadığı class'a laf eden adam görmedim ben valla :D


valla keşke kaymak bir sınıfım olsa uzaktan yakından 10, laf etmesem. ama ciddi sorunları var paladinin ki tbc'den sonra herkesin sorunları çözüldü paladinlerin hariç. druidler her rolü yapabiliyor, şamanlar, spriestler deli gibi dmg veriyor, warriorlar gene en iyi tank ve okkalı dps, bunların hepsi neredeyse her buildle pvp ve solo yapabiliyor. (prot spec veya bahtsız oomkin hariç belki) öbür dps sınıfları zaten hep rahattı o veya bu şekilde. paladine bakıyorsun 9 sınıftan hala healing rolüne mahkum tek sınıf. e paladin laf etmeyecek de kim edecek?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=285169644&sid=1

Burda paladin dps de yapar dio agalar.
Ki bana sorarsanız iyi spell damage lı bir paladin dehşet dps yapabilir, sonuçta oyunda holy resist diye bişey yok.
Oomkinler oomkin değil bu arada, mana sorunları yok yani tbc den sonra, hatta feral kadar iyi grindleyip pvp yapabiliyorlar.
Ki Moonkin druid daha çok support ediyor ferala göre.

Sorun Restoda.
Full resto giden bir adamın grindlemesi için ayı takılması lazım ki ayıyla kesmek aylar alıyor bir mobu - o itemlarla tabi -
Bir priest e bakıyorsun, adam shield açıp pain atıp wand basıyor, resto gitmiş bir cat druidden 4 kat daha hızlı mob kesiyor.
Buda adil değil mesela.

Paladin support classların en iyi healing yeteneğine sahip olan class. Heal attıkça mana doluyor anam =). Yani heala saplanıp kalmış değil, tersine diğer classlardan daha iyi olduğu için healer.

Ben mesela raidimde resto shammy yerine yere totem of wrath direk aman isterim tadından yenmez.
Adamların enchantment tree kötü mesela, hiçbir shaman memnun değil. Resto treeleride sadece pvp için iyi traş oldu yani shaman.

Druidde feral olsun, aura versin Bleed olabilen boslarda %30 bleed dmg artışı versin - rupturelar ve warriorların muabbetleri birleşince baya sağlam bir artış -
Bizde gelince, HoT lara bağımlıyız, bu sebeptendirki MT healer olamayız gibime geliyor.

Ayrıca neden hala healing kotu bişey olarak algılanıyor ki?Tanklıktan sonra en zevkli ey kendileri, e zaten guildde 1-2 tane MT oluyor,offtank lıkta sıkıcı.
Dps demiyorum zaten dünyanın en sıkıcı işi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Özellikle MTliği elinden alınacak korkusu içindeki warriorların ve warriordan başka sağlam tank görmemiş tüm oyuncuların; Skillere, özelliklere, talentlere ve avantaj-dezavantajlara bakmadan ezberden konuşmalarını ve söylenenleri hiç dinlememelerini anlayamıyorum.

Kim ne derse desin bu oyunda 3 tane tank class var, herhangi biri diğerinden çok fazla öne çıktığında Blizzard tarafından hemen kırpılıyor. Ama Blizzard -aman paladinler iyi tanklıyor, druid tank sayısı arttı, warriorlar bu duruma bozulmasın şunları hemen nerfliyeyim- demiyor. Sadece herhangi bir class overpower hale gelmeye başlarsa yapıyor bu nerfleme işini. Yani Blizzardın derdi tankların arasındaki dengeden ziyade, bosslarla-tanklar arasındaki denge. Tıpkı zamanında tanrılaşan warrior tankları nerflemesi gibi, yeri gelince druidleride nerfledi. Ancak paladin hala istedikleri düzeyde bir tank olmadığı için onu bufflamaya devam ediyorlar (yeni gelen imp. holy shild talenti, bence çok daha kullanışlı hale gelen ardent defender ve sürekli elden geçen item eksikliği)

Tanklık 3 kural çerçevesinde döner. Bir classın tank olması için bunların 3ünüde sahip olması beklenir.

1) Agro, yani mobları ve bossları üstünde tutabilme yeteneği: Bu bölümün kendi içinde 2ye ayrılır

a) Tek bir hedefi üstünde tutmak;
Bu konuda tartışmasız lider druiddir. Hemen her offtank yapılan druidin mtyi geçmemek için çırpınmak zorunda kalması bu yüzdendir. Lacerate ve Mangle ikilisiyle inanılmaz kısa sürede inanılmaz threat değerlerine çıkabilir. Paladin bu konuda ikinci sırayı alır, özellikle bosslara karşı Avenger wrath ile yaptığı açılışların, grubun onu bir daha yakalayamaması ile sonuçlandığı çok sık görülür. Paladin her hareketi ile agro yaratan farklı bir classtır. Block yapar agro yaratır, hasar alır agro yaratır, vurur agro yaratır, aurası agro yaratır, blessi agro yaratır. Yani tabiri caizse nefes alsa agro yaratır. Diğer classlar gibi agro yaratmak için skilerini kullanması yada saldırması gerekmez (tabi saldırıp, skilerini de kulanınca bu yaratılan agro katlanır).Üstelik paladin diğer 2 tank gibi rage kullanmadığı için yeteneklerini kullanırken sorun yaşamaz. Manası çooook zor bitme noktasına gelir çünkü aldığı healın %10u kadar manası dolar. bu da sürekli 3k-4k heal alan paladine sürekli 300-400 mana akıcak demektir. Warrior bu grubun son sırasını alır tabi bu demek değildir ki warriorın argosu yetersizdir. Ancak warrior tanklarken hemen her boss savaşında rogueların vanish atması, magelerin invis, warlockların soulshatter kullanması nerdeyse zorunludur.

b) Birden çok hedef, üstünde tutmak;
Bu konuda tartışmasız lider Paladindir. Hatta özelikle WoWun official forumlarında paladine AoE tank diye isim bile takılmıştır. Terestian Illhoof gibi bossları tanklarken çıkan addler paladin tankın AoE tanklamasına takılırlar ve bunlarla ayrıca uğraşılması gerekmez grup rahat nefes alır. Druid bu konuda ikinci sırayı alır. En deneyimsiz druidler bile maul spamlayarak aynı anda 3 tane mobu üstlerinde rahatça tutarlar. Warrior bu konunun en zorlanan classıdır. Hatta o kadar zorlanır ki aynı anda 3 mobu tanklayan warriorlar herkesin takdirini kazanır, -çok iyi tank- mertebesine olaşır.

2) Hasar almama kapasitesi (Dodge, Parry, Miss);
Bu bölümün lideri druiddir. Full epik itemli bir druidde dodge değeri %45 hatta %50lere kadar çıkar ki gerçekten dengesiz rakamlardır. Warrior ve paladin bu konuda ikinciliği paylaşır. Warrior şuan ki item dağılımı göz önüne alınınca paladinden daha rahat durumdaysa da genel mantık göz önüne alınınca aralarında bir fark yoktur.

3) Alınan hasarı azaltma kapasitesi (Armor, Defence, Bless, Block, Shild wall vs . . .) Bu bölüm kendi içinde ikiye ayrılır.
a) Normal vuruşlar:
Mobların ya da Bossların -düz vuruş- diye adlandırdığımız vuruşlarından alınan hasarı azaltma konusunda her 3 tankta birbirine yerine göre üstünlük sağlıyabilir.

-Druid inanılmaz yüksek armoru ile maximum değer olan %75 fiziksel hasar azaltma değerine çıkmakta çokta zorlanmaz ve her normal vuruşun sadece %25ini yer. Üstelik çok yüksek Hp değerlerinede kolayca ulaşır. Defence değeri bakımından biraz sorunludur çünkü yeterli defance ratingi olan leather item bulamaz. Block yeteneği yoktur.
-Paladin ortalama armor ve yüksek defance değerlerine çıkabilir (bu konuda warriorla benzeşirler). Hp konusunda ciddi sorun çeker teorik olarak warriorla aynı hp değerine çıkabilirken, Last stand gibi yeteneği olmaması yüksek hp gerektiği durumlarda ciddi sorun çıkarır. Blessleri ve Aurası ile aldığı hasarı azaltabilirken özellikle gruba katkısı çok büyüktür.
-Warrior ortalama armor ve yüksek defance değerlerine çıkabilir. Hp konusunda druidle boy ölçüşemese de yetersizde değildir. Özellikle last stand ile yüksek hp ihtiyacı olan anlarda kendini kurtarabilir.


b) Critacal vuruşlar ve crushing blow(CB):
Mobların ya da Bossların tankları en çok zorlayan, yeteneklerini ve itemlerini en çok sorgulatan vuruşlarıdır. Burada bilinmesi gereken en önemli konu şudur; Eğer herhangi bir vuruş blocklanırsa asla critacal hit veya crushing blow olamaz.

-Druidin block yeteneği yoktur ve acil durumlarda kullanacağı bir panik tuşuna sahip değildir. Zaten bir çok kişinin -druidler MT olamaz ancak OT olur- diye düşünmesinin sebebi de bu block ve panik tuşu konusudur. Yani druidle tanklamak birazda şans gerektirir, arka arkaya yenen crit ve CBlar druidin itemlerine bakmaksızın yeri öpmesine neden olabilir. Druidin tutan healerlar her zaman çok dikkatli olmalıdır. Bir druid 8-10 snye boyunca en dengesiz bosslar karşısında bile hasar almayabilirken, en zayıf bosslardan 3-4 snyede yediği 2 crit + 1 CB ile ölümün eşiğine de gelebilir. Bu gibi durumlar onu tutan healerların kafasını karıştırabilir. Druid tutmayı öğrenmek zaman alan bir yetenektir. druid özellikle nuke ile çok çabuk kesilmesi gereken grull tarzı bosslarda en sağlam tank olarak karşımıza çıkar.
-Paladinin ortalama bir block yeteneği, offtanklı savaşlarda çok sıkışırsa balon açıp bossu offtanka yollayabileceği bir panik tuşu, Üstünede gene sıkışınca kullanabileceği layon hand panik tuşu vardır. Özellikle paladin sıkıntısı çeken raidlerde 2 warrior yerine, 1 paladin 1 warriordan oluşan tank grubu ile girilen raidlerde paladin farkı çok ciddi hissedilir. Farklı özellikteki bosslarda MT-OT döngüsü tutturan paladin-warrior ikilisi , warrior-warrior yada warrior-druid ikilisinden çok daha güçlü ve dengeli tank grubu oluşturur. Ve paladin özellikle pek vurmayan caster tarzı bosslarda diğerleri rage sıkıntısı çekerken kendisinin böyle bi sıkıntısı olmadığı için iyi tanklık yaparken, bolca küçük addi olan bosslarda da çok iyi tank olarak karşımıza çıkar.
-Warioru warrrior yapan, tank yapan, herkes tarafından sevilmesine neden olan en güçlü olduğu konu bu konudur. Eğer bir boss yada bir mob 5 snye içinde 3 vuruş yapamıyorsa işini bilen bir warriora asla crit yada CB vuramaz. Panic tuşu olan shild wall oyundaki en güçlü panic tuşudur. Bu yetenekler warrioru çok güçlü vuruşları olan ama yavaş vuran bossları en rahat tanklıyan sınıf haline getirir.


Yani özetle oyundaki yetenekler, talentler ve itemler karşılaştırıldığında her 3 tank sınıfında çok sağlam + ve - leri olduğu görülür. Yergökün warrior olması ve warriroun tanklık dışında kullanılma alanlarının çok az olması hatta bu alanlardaki rakipleri tarafından sevilmemesi, ancak diğer 2 sınıfın özellikle healerlık olarak çok sevilmeleri ve sayıca az olmaları, nerdeyse herkesde warrior en iyi tanktır izlenimi yaratabilir. Ancak olaylara biraz daha uzaktan bakmayı başarabilenler olayların hiçte öyle olmadığını görebilirler. Bence her guildin en az 1 druid ve en az 1 paladin tanka ihtiyacı vardır. MT sinin kim olduğu o kadarda önemli değildir. Yeter ki gerektiğinde her 3 tankıda kullanabilsin.


Edit:imla

[ Mesaj 21 Mayıs 2007, Pazartesi - 13:25 tarihinde, FreEmoon tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Freemon bağzı yerleri çok iyi toplamışsın fakat iddaa ettiğin şeyleri neye dayandırıyorsun?Elinde T5 veya T6 warrior, druid, paladin lerin 10000 hit e karşı toplamda aldıkları hasar düşürüm oranları filan mı var?Yani çok kesin konuşmussun bazı yerlerde yok şu daha az hasar alır yok şu daha çok alır filan.Bunlar bu kadar kolay değil ne yazık ki.Encounter a göre bile bir çok şey değişirken bu kadar kesin konuşman beni şaşırttı açıkcası.Özellikle itemization hakkında bir çok şey söylemişsin fakat hiçbir test e dayandırmamışsın.Druid'in %75 dmg reduction'ınından bahsetmişsin fakat warriorlarda 2.10 den sonra gelen item bufflar ile defansive stance + Ironshield Pot ile %75 sınırına yaklaşabilicekler.Dediğim gibi genel olarak güzel toplamışsın fakat bazı çok emin olarak konuştuğun yerleri destekliycek yeteri kadar sağlam kanıtlara dayandırmamışsın bence.

Örneğin Alınınan hasarı azaltma kapatisesinde Druid lider demişsin fakat bence High King üzerindeki Improved Thunderclap'li shield block spamlıyan bir tank daha fazla hasar azaltıyor olabilir vb. bir çok şey var.

[ Mesaj 21 Mayıs 2007, Pazartesi - 20:29 tarihinde, ssj4songoku tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

imp shield block, imp shield bash thunderclap, ironwill,imp defansive stance gibi kilit talentları nedense göz ününde bulundurmamıssın freemon.

istediği zaman kesin block şansı gibi süper bi olay ehmde 5 snde bir 2 attağı, sorna 10 snde bir silence(bunu gectim hadi) büyü kaldırma ve %15 spell dmg reduction!!'!!!!! IMBAZOR
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tarafsiz bakmaktan bahsetmisin fakat neredeyse warrior un en guclu def talent & skillerini arka planda tutmussun (bkz: cucenin post) yani oyle bir yazmisin ki warrior en kotu tank gibi gorunuyor..

blizzard in 3 tank i esit tutmak gibi bir niyeti yok, one geceni nerflemek gibi amaci da yok. warrior her zaman 1 adim onde olmustur. eger warrior tanklik konusunda nerf yerse senin bahsettigin esit olma durumundan degil, 2 adim one gecerse nerflenip 1 adima cekilir. bi pala druid i gecince nerf yemez, anca warrior u gecerse yer. ne olursa olsun is end game e geldiginde warrior 1 adim onde olmustur hepsinden.

item setlerine bak, saglam dodge & parry olan druid itemlerine dikkat edersen 5-10 man raidlere gore yapilmis gibi. statslar dusuk. end game de yeterli oluyor sonucta ama MT yapacak kadar degil. blizz in druid ve paladine 3-5 parca item eklememesinin sebebi tembellik degil, warriorun 1 adim gerisinde tutup druid ve pala sartlarinin esit olmasidir. full t4 setlere bakinca zaten net bir sekilde gorunuyor. objectik bakmayi onerdigin subjektif postunda bahsettigin her teorik bilgi, the eye veya ssc'e adim attiginda pratik olarak alt ust oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@ssj4songoku
Oynadığımız oyun tamamen formüller çercevesinde dönen bir oyun. Hiç birşey tesadüfi değil ve bazı şeyleri görmek için -hadi abi sen bi 10000 atack yap bakalım ne olacak- demek gerekmiyor üzgünüm.

Ve %75 damage reduction demek defance kısmını açıp armorun üstüne gelince %75 görmek demek değil. Ordaki değer level 70 bir moba karşı hesaplanan değer ama bosslar level 73 ve bosslara karşı %75 reduction ancak 35886 armorla mümkün. Buda sadece üstünde inspiration buffı olan full epik bir druidle mümkün. Ve tüm bunların yanında benim yazımın neresinde alınan hasarı azaltmada druid liderdir yazıyor onuda gösterirmisin ben göremedimde.

@cuce
Bahsettiğin talentleri göz önünde bulundurmadığımı hangi cümlenden çıkardın yazarsan merak ettim. Tam tersine bunları gayette dikkate aldığımı şu şekilde açıklim. -Eğer bir boss yada bir mob 5 snye içinde 3 vuruş yapamıyorsa işini bilen bir warriora asla crit yada CB vuramaz.- açıklamasında 5snyede 3 vuruş yapamayan boss sadece üstünde imp thunderclap debuffı olan bosstur ve 3 vuruş ihtiyacıda imp shield block'lu warriorun 2 tanesini karşılayacak olmasındandır.

imp shield bash yiyen boss hangi boss we dahada mühimi imp shield bash yiyen moba sen ne zamandır shild bash vuruyosun. 25 kişi içinde en az 10 kişi onun büyüsünü kesebilirken bence o rage'şi başka yerlere harcamak isteyeceksindir.

imp defansive stance'a sahip olan veya olmayan bi warriorla ilgili bişey yazmadım çünkü spell damage veren boss sayısı son derece az olduğu gibi zaten bu tarz bosslarda yüksek resist veren itemler giyen tanklar için o talent o kadarda dikkat çekici fark yaratmıyor- elbette işe yarıyor ama o talenti olması ile olmaması arasında hayati fark oluşmuyor-

ironwill konusuna gelince bu talent acaba yazdığım tanklık gerekliliği olan agro yaratımı, hazar almama ve azaltmadan hangisine yardımcı oluyor. bu talenti almayan warrior kötü tankmıdır?

[ Mesaj 21 Mayıs 2007, Pazartesi - 21:41 tarihinde, FreEmoon tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@druenler

Bakın tek tek cevap yazmak istemiyorum ama lütfen genel konuşmayın. Hangi söylediğim yanlış onu yazın. Diyinki -xxxxxxxxxx- yazmışsın ama aslında olay -yyyyyyyyyyy- dir diyin. Yok -şunu dikkate almamışsın- yok -havari konuşmuşsun- diye yazarak anlaşamayız. Yazdığım hiç bişey yuvarlak laflar değil. Bu budur bu budur diye yazdım. Siz hangisinin yanlış olduğunu lütfen ALINTI YAPARAK yazınki tartışalım. Derdim ben herşeyi biliyorum değil. ben görüşlerimi yazdım. Sizde görüşlerini yazın, Şunu dikkate almamışsın demek görüş değildir.

Ancak şunuda söylemeden edemiyecem yazımdan warrior en kötü tanktır fikrini çıkardıysan en az 2 kere daha okuman gerektiğini düşüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Phlox

Aslında haklı olduğun bir konu var itemler güçlendikçe warriorun güçleneceği ve eksiklerini kapatacağı bir gerçek bunu inkar edemeyiz. Ama itemler sadece warrior için güçlenmiyor. İtemler güçlendikçe %75'e damage reductiona zaten dayanmış druid tamamen dodge şansına yüklenip %50 yi %60-65 lere çekecek belkide. Yada paladin shield block değerine yüklenip %40 lara gelicek oda warrior gibi crit ve CB'yi yemez hala gelebilecek.

Yani özetle item her class için geçerli bir etken olduğu için bence belirleyici değil. Tabi gözümden kaçırdığım bi konu varda -item en çok warriora yarıyor- gibi düşüncen varsa, nedir o gözden kaçırdığım öğrenmek isterim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...