Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

canıma tak etti : DM olmak?


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
şimdi ben ve arkadaşlarım FPR olayına acaip ilgili insanlarız. ama şöyle birşey de var hiç oynamadık:) ama çoğumuz oyunlardan bazı kitaplardan falan d&d kurallarını, olaylarını falan biliyoruz.

oynayalım "olaya girelim" diyoruz ama dm bulamadık gitti bi tane. bu gidişe bir dur demek amacıyla ben şu işi ucundan öğrenip dm olayım ben oynatayım diyorum. nasıl dm olunacağı neler yapılacağı konusunda bilgiye ihtiyacım var kısacası.

buradan yardım ederseniz ya da internette bununla ilgili kaynaklar falan varsa yol gösterirseniz çok sevinirim.
Mesaj tarihi:
1) O dediğin FRP olacak (ayar gibi oldu kusura bakma da ilgiliysen adını da doğru yazmalısın)

2) İngilizcen varsa DM's Guide diye kitap var d&d kitaplarından. E-book'unu bul.

3) Sadece bilgi yetmez, iyi hayalgücü ve konuşma kabiliyeti lazım.

4) Biraz da acımasız olur genelde DM'ler, ama acımalı olsan daha iyi, oyuncular daha çok severler acımalı DM'leri.

5) Evet merhametli de diyebilirdim acımalı yerine :)
Mesaj tarihi:
benim açımdan Dm olmaz arkadaşlar için kendini feda etmek yani. ger.i hikaye anlatmayı seviyosan ne güzel.

tavsiyem, gidin iyi kötü bi dm bulun. olmadı 1-2 oyuna katıl, handbookları oku, öyle katıl.

mekan olsa da yine oynasak. aaah ah.
Mesaj tarihi:
hazır senaryo öneririm ilk başlar için, dragonlance saga sistemi için çok güzel şeyler var biz onlarla oynamıştık, hayatımda ilk kez DM lik yapmama rağmen ben de oyuncularda sabahlara kadar oynucak kadar eğlenmiştik. ben saga sistemini öneririm şahsen d&d den kesinlikle daha zevkli bir sistem olduğunu düşünüyorum. ama onun kitaplarını falan bulmakta zorlanabilirsin. ben netten pdf olarak çoğu kural kitabını indirmiştim. bide fate deck diye bişi var o olmadan oynanmaz onu da internetten indirip, printerdan çıkarıp kesip falan halledebilirsiniz falan. bide saganın ana kural kitabında baya güzel bir dille nasıl güzel dm (saga da narrator diye geçiyodu galba) olunur anlatıyodu, yararı olur eminim. mesela oyundaki ortama göre müzik koyabilirsin mesela şehirdeyseniz o sırada insan sesleri falan filan, daha yeni sabah olduysa kuş sesleri vs bunlar oyuna renk katan şeyler. sagada fate deck sadece kaç vurmuşsun vurabilmiş misin falan diye değil mesela, hana giriyo party içerde nasıl insanlar var sen aklında tasarlamadın, deckten bir kart çekiyosun tasslehoffun kartı geliyo mesela içerde bir kender var, milleti rahatsız ediyo ya da yolculuk ederken partynin başına bişi geliyor mu, bir kart çekiyosun siyah arkaplanlı geldi (siyah, beyaz, kırmızı, dragon kartı diye ayrılıyo kartlar) başlarına kötü bişi geldi demek oluyo burda biraz hayalgücünü devreye sokman lazım falan bu olayı kafanda tasarlayıp zarla falan da yapabilirsin sanırım. yani kafanda genel hatlarıyla bir senaryo kurduktan sonra, kilit noktaları iyi ayarladıktan sonra hikayenin diğer kısımları bu şekilde oyunda belli olabilir. sen canın istedi diye bişi olmasındansa bu şekilde bir şans faktörü oyuna renk katacaktır. onun dışında oynarken amaç eğlenmek bu aklında olsun, kurallara körü körüne bağlı kalmaya gerek yok, sen dm sin, ek kurallar koyabilirsin, senin dediğin olur yani kısacası. eğlenmek için en iyi yol ise insanların roleplay yapması, bunu oyunculara anlatman gerek, sen bu oyunu oynarken sen değilsin ama bu karaktersin bu karaktere göre davranman gerekiyor dicen bunun daha iyi olması içinse karakterleri detaylı bir şekilde hazırlamak gerekiyor. oyuncuların daha rahat roleplay yapması için karakterlerin ne gibi durumlarda nasıl tepki vereceği az çok belli olsa daha kolay olur. karakter yaratırken kaç vuruyo kaç canı var vs dışında bu gibi şeylere dikkat etmek bence çok çok daha önemli zevkli bir oyun için. bide oyuncunun oynamak istediği, yada daha doğrusu iyi rp yapacağı bir karakter seçmesi de önemli. bunun dışında oyun içinde rp dışı çok geyik anlar olur genelde bunlar da oyuna renk katar baya. bazı dmler mesela kızar oyuncuların böle geyik yapmasına ama bence çok abartmadan hep beraber eğlenip oyuna devam etmek daha güzel. falan filan.
Mesaj tarihi:
ulen bi hızlı yazdık madara olduk.
fantasy playing role işte ne var:)

sağol tunca bu arada, ama ne bileyim dragonlance'e çekimser bakıyorum. yine de dediğini bi incelicem.
Mesaj tarihi:
özelden şaaparsan senaryolarımdan bir tanesini gönderirim bi şekil. harita, hikaye, dünya, tuzaklar, bulmacalar falan hepsi içinde. o hikayeyi oynatmassın da bi fikir oluşur kafanda.

dm isen kendi dünyanı oluştur. benim tavsiyem bu. bir şeye bağlı kalma. hele d&d hayvani buglar, saçma sapan kurallar barındırır. tabi ki onun çok dışına çıkma ama sonuçta bazı kuralları kendi kafana yatan biçimde değiştir.

dünya oluşturma kolay değil ama. iki ayda falan bitmişti benim dünyamın herşeyi. ama şimdi çok rahatım. senaryo yazmayı seviyorsan ve hayal gücün yeterince kuvvetliyse dm lik işine gir. yoksa çok zor. zaman zaman doğaçlama gitmen gerekiyor.

oyuncuların yavşak olmamasına dikkat et. biri sulandırdı mı oyun boka sarar.

-senin class neydi?
+first class. eki eki eki.

ayrıca şöyle bir anımı takdim edeyim: alkollü ortamda 4 kişiye real-time oynatıyordum. olayda tinerciler(crude dagger ile) bizim elemanlarla dalaşmıştı işte. o gecenin sonunda, eve yürürken tinercilerden kaçtığımı bilirim. arkamda tinerci minerci yok tabi. yani çok kaptırma kendini.

dm lik zor iş, player olmak istiyorum bazı bazı.
Mesaj tarihi:
Uğraşıyorum işte össden vakit bulduğumca -klasik:)-
oynuyoruz arada ama ne bileyim tabi tam olmuyor galba.

mesela sheetleri hazırlıyoruz feat'lerden ability'lerimize kadar programlarıyla falan ama mesela savaşlarda zar atıp ordan kafamıza göre ayar yapıyoruz. yani sonuç olarak tam bir sallamasyon olmuyor ama tam sayısal değerler de çıkmıyor ortaya.

mesela x , y'ye vurdu.
zar -d20-, 12 geldi. bakıyorum Dodge'um var. Ne bileyim 18 dex'im var tamam diyorum ıskaladı. e 19-20 geldimi de direk damage veriyoruz.

yani bunun daha ne bileyim saving throw'ları var damage'ları var moral checkleri var, experience olayına giremedik bile:) bunları herkes ince ince hesaplayabiliyor mu?

Böyle de çok eğleniyoruz en azından rp'sini yapıyoruz diyalogları yapıyoruz çok sevkli oluyo ama daha sayısal değerler çıkmasını tercih ederim tabii.

[ Mesaj 23 Nisan 2007, Pazartesi - 00:10 tarihinde, Black-ice tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
experience değerleri cr ye göre belirleniyor. dungeon master's guide da var experience değerleri. ilk level mobları 300 experience den hazırla, gruptaki adam sayısına böl.

gerçi durduğu yer, yanındaki başka moblar experience değerini etkiliyor.
Mesaj tarihi:
hah tamam sağol:)
zaten dms handbook çıkardım geçenlerde -illegalliğin cezası 1 tomar kağıt ve bi tane renksiz kartüş:)- kitabı daha inceleyemedim oynarken yanımda bile değildi umarım ordan yardım alarak geliştirebilirim.

yine de yüzsüzce birşey isteyeceğim sizden.
şimdi burda yazması ne kadar kolay olur bilmiyorum ama birisi şöyle 1-2 turluk combat diyaloğu yazabilir mi acaba en azından ön bilgim olur.
yani damage hesapları, saving throwlarla falan?
Mesaj tarihi:
biraz önce kitabıma kavuştum ve ilk olarak:

-exp hesaplama
-thac0 hesaplama
-damage hesaplama
-saving throw hesaplama

bunları çözdüm de.

ama thac0'de anlamadıgım birşey oldu?
şimdi hesapladık diyelim thac0'yi

(level base thac0) - (silah bonusu) - (str bonusu)
bir de bundan defender'ın AC'sini çıkarıyoruz. e o zaman vurma ihtimali artıyor? yani bu şu anlama mı geliyor. daha yüksek ac'lilere daha kolay vururuz. aslında mantıklı ama bu güne kadar hiç bilmiyordum bunu.-öyleyse eğer-
öyle mi?
Mesaj tarihi:
kitapta öyle değil ama
yazayım o bölümü hatta :

The first step in making an attack roll is to find the number needed to hit the target. Subtract the Armor Class of the target from the attacker's THAC0. Remember that if the Armor Class is a negative number, you add it to the attacker's THAC0. The character has to roll the resulting number, or higher, on 1d20 to hit the target. Here's a simple example:

Rath has reached 7th level as a fighter. His THAC0 is 14 (found on Table 38), meaning he needs to roll a 14 or better to hit a character or creature of Armor Class 0.
In combat, Rath, attacking an orc wearing chainmail armor (AC 6), needs to roll an 8 (14-6 = 8). An 8 or higher on 1d20 will hit the orc.
×
×
  • Yeni Oluştur...